خودرو

امکانات، مشخصات فنی و قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور + تصاویر

خودروی سدان KMC J۷ چینی، توسط کرمان موتور به بازار عرضه می گردد.

به گزارش تجارت امروز؛ قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور، در بازار آزاد مشخص شد. باید توجه داشت کهKMC J۷ ، همان جک J۷ است که کرمان موتور با تغییر نام به بازار ایران عرضه می کند.

شرکت جی ای سی موتورز چین در سال ۲۰۱۹ یک سدان جدید به نام جک A۵ را به بازار عرضه کرد. این خودرو لیفت‌بک در برخی کشورها به اسم جک J۷ شناخته می‌شود و نسخه فیس‌لیفت آن نیز از سال ۲۰۲۱ تحت عنوان سهول A۵ پلاس به بازار چین راه پیدا کرده است.

مدتی پیش کرمان موتور خودروی سدان KMC J۷ را با قیمت یک میلیارد و ۲۶۵ میلیون تومان روانه بازار کرد و برای خریداران نقدی ۶۵ میلیون تومان تخفیف در نظر گرفت. از این رو این سدان جدید به صورت نقدی با قیمت یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان روانه بازار شد.

هم اکنون پس از تحویل اولین دسته از این خودرو به خریداران، فعالان بازار و غرفه داران در آگهی های فروش این خودرو در بازار آزاد قرار گرفته است. قیمت یک میلیارد و ۵۵۰ میلیون تومان و یک میلیارد و ۶۵۰ میلیون تومان که نشان دهنده تفاوت قیمت قابل توجه بین قیمت کارخانه و قیمت بازار آزاد آن است.

لوگو جدید کرمان موتور

شرکت کرمان موتور ابتدا قصد داشت نسخه اولیه این خودرو را به بازار کشور ارائه دهد؛ اما از آنجا که در سال ۲۰۲۱ مدل فیس‌لیفت جک جی ۷ با طراحی ظاهری جذاب‌تر و قابلیت‌های بهتر نسبت به نسخه قبلی روانه بازار شد، خودروساز ایرانی هم تصمیم گرفت مدل جدید را به لیست تولیدات خود اضافه کند تا فروش بهتری از این سدان لیفت بک به دست آورد. جک جی ۷ با نام کی ام سی J۷ و مزین به لوگو جدید این کمپانی در سال ۱۴۰۱ در اختیار مشتریان ایرانی قرار خواهد گرفت.

مشخصات فنی جک جی۷ کرمان موتور

کی‌ام‌سی جی۷ از یک موتور ۴ سیلندر بنزینی ۱,۵ لیتری توربوشارژ و مجهز به فناوری GDI با قدرت ۱۷۲ اسب بخار در دور موتور ۵۵۰۰ دور بر دقیقه بهره می‌برد. پیشرانه‌‌ای که ۲۸۰ نیوتن‌متر گشتاور را در بازه دور موتورهای ۱۸۰۰ تا ۳۵۰۰ دور بر دقیقه از طریق یک گیربکس دوکلاچه شش سرعته طراحی چرخ‌های جلو می‌کند.

امکانات، مشخصات فنی و قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور + تصاویر

همان‌گونه که در سطور بالا اشاره شد، پیشرانه این خودرو از سیستم تزریق مستقیم سوخت بهره می‌برد که ضمن ارتقای راندمان موتور و بهینه‌سازی مصرف سوخت، می‌تواند در کاهش حساسیت موتور نسبت به کیفیت بنزین نیز تا حدودی تأثیرگذار باشد. خصوصا اینکه سطح کیفیت بنزین معمولی در کشور ما چندان با موتور خودروهای جدید به‌ویژه انواع مجهز به توربوشارژر سازگار نیست.

از نظر کارشناسی خودرو با توجه به بهره‌مندی از چنین پیشرانه قدرتمندی و وزن کلی ۱۴۸۵ کیلوگرم، گفته شده که شتاب جک جی ۷ کم‌تر از ۸ ثانیه است که در صورت صحت می‌توان لقب سریع‌ترین سدان مونتاژ داخل را نیز به آن اعطا کرد.

خودرو جک جی ۷
موتور ۱,۵ لیتری توربو – GDi – چهار سیلندر
توان خروجی ۱۷۲ اسب بخار – ۲۸۰ نیوتن متر
گیربکس ۶ سرعته دوکلاچه DCT تَر
شتاب صفر تا ۱۰۰ ۷,۶ ثانیه (احتمالی)
مصرف سوخت (ترکیبی) ۷ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر
وزن ۱۴۸۵ کیلوگرم
ظرفیت باک ۵۵ لیتر
ظرفیت صندوق عقب ۵۴۰ لیتر
فاصله بین محورها ۲۷۷۰ میلی‌متر
ابعاد (طول*عرض*ارتفاع) ۴۷۸۰-۱۸۲۰-۱۴۹۲ میلی‌متر

امکانات، مشخصات فنی و قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور + تصاویر

آپشن های جک جی۷

کروزکنترل هوشمند، سنسورهای پارک، سانروف پانورامیک، شارژر وایرلس، مانیتور ۱۰,۴ اینچی ایستاده، پشت آمپر دیجیتال ۷ اینچی با سه گرافیک مختلف، فرمان دی-کات، دریچه تهویه مطبوع مختص سرنشینان عقب، اهرم تعویض دنده الکتریکی،کول باکس، فرمان سه حالته، سیستم هشدار نقطه کور، رادار هشدار خروج از خط، کنترل کشش و پایداری ، آینه‌های تاشونده برقی با گرم‌کن، تنظیم برقی صندلی راننده، گرم‌کن صندلی‌ راننده، تهویه اتوماتیک لمسی دوگانه، شش کیسه هوا، دوربین ۳۶۰، دوربین عقب و جلو، نورپردازی آپشنال داخلی و شیفتر پشت فرمان.

طراحی کی ام سی J۷

طراحی بیرونی نسخه جدید جک جی ۷ که قرار است توسط کرمان موتور به بازار عرضه شود، نسبت به مدل قبلی پختگی بیشتری داشته و در عین حال از خطوط با زوایای تیزتر در آن بهره برده شده است تا حس تهاجمی و ستیزه‌جویانه بیشتری در چهره آن القا شود، به نحوی که مشتریان جوان حین مواجهه با این خودرو حس دیدن یک سدان اسپرت را پیدا کنند. رینگ‌های ۱۸ اینچی مشکی رنگ نیز در القای حس اسپرت به بیننده موثر هستند. از سوی دیگر قسمت عقب خودرو با استفاده از چراغ‌های به‌هم‌پیوسته و طراحی جذاب سایر المان‌ها می‌تواند نمایی گیرا و دلچسب را به نمایش بگذارد.

امکانات، مشخصات فنی و قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور + تصاویر

استایل بدنه این خودرو به سبک سدان‌های لیفت بک طراحی شده و شیب ملایم شیشه عقب در کنار طول کوتاه درب صندوق جلوه نسبتا زیبا و تا حدی کوپه مانند به این خودرو بخشیده است. پروفیل‌های بدنه نیز تا حد امکان حجم‌پردازی شده‌اند تا خودرو شمایل عضلانی‌تری از خود به نمایش بگذارد.

بسیار مدرن طراحی شده و یک نمایشگر بزرگ به صورت عمودی به همراه چند دکمه در قسمت زیرین آن وظیفه ارائه اطلاعات و همچنین کنترل قسمت‌های مختلف را بر عهده دارند. کیفیت متریال به کار رفته در کابین در نوع خود مطلوب به نظر می‌رسد و صندلی‌های ردیف عقب فضای کافی برای حضور سه سرنشین بزرگسال را در اختیار می‌گذارد.

همچنین کاربرد هوشمندانه چرم، پارچه و قطعات پلاستیکی با ظاهر فلزی در کنار صندلی‌های جلو یکپارچه کی ام سی جی ۷ را خودرویی اسپرت و متفاوت نشان می‌دهند. درمجموع طراحی کابین نسبت به خودروهای هم‌رده موجود در بازار ما سطح بالاتر احساس می‌شود و استایل بدنه نیز به‌ویژه با توجه به لیفت بک بودن خودرو می‌تواند در قیاس با رقبا جذاب‌تر به حساب آید.

امکانات، مشخصات فنی و قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور + تصاویر

قیمت و زمان عرضه جک جی۷

قیمت جک جی ۷ یا همان کی ام سی J۷ از سوی کرمان موتور یک میلیارد و سیصد میلیون تومان اعلام شده است و گفته می‌شود این خودرو در نیمه دوم سال ۱۴۰۱ عرضه شده است.

نمای ظاهری و طراحی کی ام سی J۷

کی ام سی J۷ یا Sehol A۵ Plus یک خودرو چهاردر لیفت‌بک است که بر روی پلتفرم جک J۷ توسعه پیدا کرده است. این خودرو با تغییرات ظاهری و فنی خود، جذابیت و قابلیت‌های بیشتری پیدا کرده است و حس و حال اسپورت به خود گرفته است. اولین نکته قابل توجه در خودرو کی ام سی J۷ استفاده از یک پیشرانه قدرتمند با گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متری است. خودرو کی ام سی J۷ به کمک این پیشرانه و با بازدهی بالا می‌تواند در کمتر از ۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر دست پیدا کند و عملکرد سطح بالایی را از خود به نمایش بگذارد.

امکانات، مشخصات فنی و قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور + تصاویر

خودروی کی ام سی J۷ دارای ظاهری اسپرت است. در نمای جلوی یک جلوپنجره چند لایه نصب شده است که در امتداد لبه های آن چراغ‌های باریک جلو قرار گرفته است. چراغ‌هایی با طراحی نازک و تیز که در زمان روشن شدن جلوه بصری خوبی ایجاد می‌کنند. در بخش کناری، خطوط سقف به سبک کوپه را می‌توانید ببینید.

در قسمت عقب، خودرو به چراغ‌های با گرافیک جدید و یک اسپویلر بزرگ مجهز شده است. دو لوله اگزوز گرد در دو سمت سپرعقب تعبیه شده است. طول کی ام سی J۷ ۴۷۸۰ میلی‌متر با فاصله بین دو محور ۲۷۷۰ میلی‌متر است. عرض و ارتفاع خودرو به ترتیب ۱۸۲۰ و ۱۴۹۲ میلی‌متر است.

فضای داخلی کی ام سی J۷

فضای داخلی کی ام سی J۷ در عین ساده بودن و چهره مدرن و تکنولوژیکی دارد و در طراحی دو رنگ ساخته شده است. بر روی داشبورد خودرو یک مجموعه سرگرمی و اطلاعاتی با یک صفحه نمایش لمسی عمودی ۱۰,۴ اینچی به شکل یک تبلت بزرگ قرار گرفته و سیستم Huawei HiCar بر روی آن نصب شده است. یک سری کلید جهت دسترسی آسان‌تر به تنظیمات ضروری زیر صفحه نمایش قرار دارد.

بحث از آپشن‌ها از طریف کلیدهای رو فرمان قابل کنترل هستند و همچنین گیربکس با استفاده از یک اهرم کوچک کنترل می شود. یک صفحه نمایش ۷ اینچی دیجیتال با قابلیت تنظیم سه حالت گرافیکی مختلف به عنوان پشت آمپر خودرو قرار گرفته است. وجود اهرم تعویض دنده پشت فرمان و حالت‌های رانندگی اکو و اسپورت، حال و هوای اسپورت را به خودرو داده است.

امکانات فنی و آپشن های کی ام سی J۷

در بخش قوای فنی خودرو کی ام سی J۷ از یک موتور ۱,۵ لیتری مجهز به توربوشارژ با استاندارد آلایندگی یورو ۶ بهره می‌برد که توان تولید حداکثر قدرت ۱۷۲ اسب بخار در ۵۵۰۰ دور در دقیقه و حداکثر گشتاور ۲۸۰ نیوتن‌متر در ۱۸۰۰ دور در دقیقه را دارا است. توان تولیدی پیشرانه سدان جدید کرمان موتور از طریق یک جعبه دنده ۶ سرعته دوکلاچه به محور جلو انتقال پیدا می‌کند.

ترکیب موتور و گیربکس باعث ایجاد شتاب خوب در این خودرو شده است. به کمک این پکیج کی ام سی J۷ در قامت خودرو اسپورت ظاهر شده و می تواند در کمتر از ۸ ثانیه از سرعت صفر به ۱۰۰ کیلومتر برسد. برای مهار این شتاب بالا، کی ام سی J۷ به ترمزهای چهارچرخ دیسکی مجهز شده است و انواع مختلفی از سیستم‌های کمکی و تعلیق مستقل مولتی‌لینک در بخش عقب خودرو اجازه خارج شدن از کنترل خودرو را نمی دهد. با توجه مصرف سوخت ۶ لیتر در سیکل ترکیبی در هر صد کیلومتر کی ام سی J۷ را می توان یک خودرو کم مصرف دانست.

از مهم‌ترین امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سانروف سه حالته، صندوق برقی، تهویه مطبوع اتوماتیک مجهز به فیلتر تصفیه هوا، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم ورود و استارت زدن بدون کلید، ترمز پارک برقی، اتوهلد، گیربکس شیفت بای وایر، صندلی راننده با قابلیت تنظیم برقی، ۶ عدد کیسه هوا، سنسور نور و باران، کروز کنترل، کلاستر دیجیتال، سیستم پایش باد تایرها، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، رینگ های ۱۸ اینچی با فینیش سیاه مات و… اشاره کرد.

امکانات، مشخصات فنی و قیمت سدان KMC J۷ کرمان موتور + تصاویر

قیمت و رقبای کی ام سی J۷

فروش این خودرو با قیمت حدود ۱,۲۵۰ میلیون تومان از روز شنبه ۸ تیرماه آغاز خواهد شد و در حال حاضر خودروهای همچون فونیکس آریزو ۶ پرو، مزدا ۳ و سراتو سایپا را می‌توان از رقبای این خودرو جدید کرمان موتور دانست. با توجه پیشرانه قوی از نظر قدرت و توانایی‌های حرکتی کی ام سی J۷ در میان رقیب‌های خود برتری محرزی داشته و با ورود به بازار می‌توانند عرصه را برای رقبای خود تنگ کند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا