خواندنی

انواع دفتر کلاسوری + ۵ نکته قبل تهیه که قطعا نمی دانید!

نگه داری اسناد و مدارک کاغذی همواره یکی از مهمترین وظایف کارمندان ادارات بوده است. دانشجویان و دانش آموزان نیز برای نگه داری جزوات درسی خود بصورت یکجا نیازمند کلاسور مناسب هستند. خرید دفتر کلاسوری پاسخی هوشمندانه برای رفع هردو نیاز است.

خرید دفتر کلاسوری یکی از پرکاربردترین سفارشات در حوزه نوشت افزار است که بعلت مزایای فراوان، برای بسیاری از افراد از جمله دانشجویان و محصلین بسیار حیاتی است. ممکن است شما هم تصمیم به استفاده از این دفتر گرفته اید یا علاقمند به کسب اطلاعات بیشتر درباره آن باشید‌. این مقاله را برای شما آماده کردیم تا آشنایی لازم با دفتر کلاسوری را پیدا کنید و یک راهنمای خرید با کیفیت هم در دست داشته باشید.

درباره دفتر کلاسوری و انواع آن بیشتر بدانیم

اولین مرحله در راهنمای خرید دفتر کلاسوری این است که با این دفتر و انواع آن آشنا شویم. دفتر کلاسوری یا Binder یک دفتر بسیار مهم و کاربردی است که ایده آن از زونکن ها گرفته شده و می توان برای نوشتن چندین موضوع مختلف در یک بستر مشترک استفاده کرد. این دفتر از چند حلقه فلزی ساخته شده است که در قسمت لبه صحافی قرار گرفته اند یا اینکه‌ گاهی جزئی از صحافی محسوب می شوند.

این حلقه ها از هم جدا می شوند تا شما بتوانید برگه هایی که سمت چپ یا راست آن سوراخ شده اند را در کلاسور قرار دهید. دفاتر کلاسوری، کاربردی به صورت گسترده در محیط های آموزشی توسط دانش آموزان و دانشجویان دارد. هم چنین در مراکز اداری و تجاری هم برای افرادی که نیاز دارند مطالب مهمی از چند دسته را یک جا داشته باشند، مورد استفاده قرار می گیرند. کلاسورها معمولا در انواع مختلف با رنگ، اندازه و طرح جلد های متفاوت به فروش می رسند. در ادامه بیشتر با انواع دفتر کلاسوری آشنا می شویم.

دفتر کلاسوری با جلد سخت

اولین نوعی که برای دفتر کلاسوری در نظر گرفته می شود، دفتر با جلد سخت است. عموم کلاسورهای با جلد سخت از چوب ساخته می شود و رویه آن ها با چرم یا پلاستیک پوشانده شده. استفاده از جلد پلاستیکی به دفتر اجازه می دهد تا رنگ های مختلف داشته باشد. خرید دفتر کلاسوری با جلد سخت معمولا توسط کارمندان اداری انجام می شود که نیاز دارند مدارک و اسناد مهمی را در آن نگه دارند‌. معمولا این دفترها روی جلد خود محلی برای مشخص کردن اطلاعات دفتر را دارا هستند.

دفتر کلاسوری با جلد نرم

پوششی که برای این نوع از دفتر در نظر گرفته می شود، نرم و انعطاف پذیر است و معمولا از پلاستیک یا مقواهای مرغوب ساخته می شوند. طیف رنگی این دفترها هم زیاد است و می توان هر دفتری را به سلیقه خود انتخاب کرد. دفترهای کلاسوری جلد نرم، سبک تر از جلدسخت هستند و برای دانش آموزان و دانشجویان بسیار مناسب در نظر گرفته می شوند. می توان برگه های این دفتر را نیز بخش بندی کرد و هر بخش را به یک درس یا موضوع اختصاص داد.

دفتر کلاسوری فانتزی

می توان خرید دفتر کلاسوری فانتزی را نیز برای کودکان یا افرادی که دوست دارند از طرح های فانتزی و زیبا استفاده کنند، انجام داد. کلاسور فانتزی عموما با طرح های مختلف وجود دارد؛ به عنوان مثال شما می توانید طرح های کارتونی را برای کودکان خریداری کرده یا طرح های گرافیکی را برای خود در نظر بگیرید.

دفتر کلاسوری بزرگ

دفتر کلاسوری بزرگ یا دفتر کلاسوری a۴ نیز وجود دارد که بسیار مناسب افرادی است که نیاز به نوشتن اطلاعات زیادی داشته و به همین خاطر برگه های بزرگتر را احتیاج دارند. دفتر کلاسوری بزرگ هم معمولا با جلدهای نرم یا سخت ساخته می شود و می توان آن را در طرح ها و رنگ های مختلف خریداری کرد.

دفتر کلاسوری به همراه جیب

خرید دفتر کلاسوری به همراه جیب یا جا برای قرار دادن وسایل دیگر نیز امکان پذیر است. این دفترها در قسمت جلو یا عقب، یک جیب کوچک یا بزرگ دارند که می توان در آن مداد یا نوشت افزار و انواع برگه های دیگر که مهم هستند را قرار داد.

انواع دفتر کلاسوری + ۵ نکته قبل تهیه که قطعا نمی دانید!

مزایای استفاده خرید دفتر کلاسوری

بعد از آشنایی کامل با انواع دفتر کلاسوری رایج که در بازار وجود دارند، ممکن است هنوز تردیدی برای خرید دفتر کلاسوری داشته باشید. پس در اینجا به مزایا و اهمیت استفاده از دفترهای کلاسوری می پردازیم تا اطلاعات شما درباره آن کامل شود.

استفاده از یک دفتر به جای چندین دفتر

اولین مزیتی که برای خرید دفتر کلاسوری در نظر گرفته می شود، این است که شما از یک دفتر به جای چندین عدد می توانید استفاده کنید. در دفتر کلاسوری هر تعداد برگه که نیاز باشد می توانید قرار دهید. سپس می توان با استفاده از جداکننده های کاغذی و پلاستیکی تعداد مشخصی برگه را از هم جدا کرد. بعد از آن هر بخش را می توان به یک درس یا موضوع اختصاص داد. در این صورت هم جای کمتری گرفته می شود هم نیازی به خرید دفاتر مختلف نیست و می توانید همه را به صورت یک جا داشته باشید.

نگهداری بهتر از برگه ها یا اسناد مهم با خرید دفتر کلاسوری

دفاتر کلاسوری بخاطر صحافی منحصر به فردی که دارند، می توانند بهتر از برگه ها یا اسناد مهم حفاظت کنند. اگر نیاز دارید تا دروس مهم خود را جزوه نویسی کنید، دفتر کلاسوری حتما بهترین انتخاب است. هم چنین می توانید دیگر اسناد مهم را هم در این دفترها نگهداری کرده و کاملا آسودگی خیال داشته باشید.

حمل و نقل دفتر کلاسوری راحت تر است

در بالا بیان کردیم که می توان خرید دفتر کلاسوری به جای چندین دفتر انجام داد. در این صورت حمل و نقل هم راحت تر انجام خواهد شد. شما به جای اینکه کیف خود را سنگین کنید و تعداد زیادی دفتر برای دروس مختلف را در کیف قرار دهید، می توانید از یک دفتر کلاسوری استفاده کنید.

انواع دفتر کلاسوری + ۵ نکته قبل تهیه که قطعا نمی دانید!

نکات مهم قبل از خرید انواع دفتر کلاسوری

بعد از آشنایی با مزایای خرید دفتر کلاسوری باید تردید را‌ کنار گذاشته و انتخاب خود را انجام دهید. با این حال نیاز است تا نکاتی را هنگام تهیه رعایت کنید‌ تا کیفیت عالی دفتر در اختیار شما باشد و خریدی مقرون به صرفه را تجربه کنید. این موارد مهم را در زیر بیان خواهیم میکنیم.

  1. ابتدا به جنس جلد دفتر کلاسوری توجه کنید. اگر نیاز به استفاده زیاد از این دفتر دارید، باید جلد مقاومی را برای خود انتخاب کنید‌.
  2. سپس باید به اندازه دفتر توجه کرد. خرید دفتر کلاسوری کوچک برای افرادی که قصد دارند یادداشت های زیادی در آن بنویسند، مقرون به صرفه نیست. پس بهتر است تا اندازه مناسب را برای خود انتخاب کنید.
  3. طراحی و رنگ دفتر کلاسوری هم از عواملی است که برای خرید این دفتر باید به آن توجه کرد. برای این کار باید فروشگاهی را انتخاب کنید که تنوع رنگ در آن وجود داشته تا بتوانید دفتر‌ مناسب خود را انتخاب کنید‌.
  4. می توان خرید دفتر کلاسوری را از بین انواعی انجام داد که جیب یا جای مناسب برای دیگر نوشت افزار نیز داشته باشد.‌
  5. اگر قصد اضافه کردن برگه های زیاد به دفتر کلاسوری را دارید بهتر است که از حلقه های درشت تر این نوع از دفترها استفاده کنید. زیرا حلقه های کوچک و با فاصله کم ممکن است تعداد کمتری برگه در خود جای دهند.

رعایت تمامی این نکات باعث می شود تا شما دفتر کلاسوری مناسب با کیفیت بالا را خریداری کرده و از انتخاب خود نیز پشیمان نشوید. البته خرید دفتر کلاسوری باید از یک فروشگاه خوب نیز انجام شود که در ادامه بیشتر در این باره صحبت خواهیم کرد.

بهترین روش برای خرید دفتر کلاسوری

در این مرحله از راهنما، به بهترین روش برای خرید این مدل دفتر کابربردی می رسیم. شما می توانید برای خرید دفتر کلاسوری به صورت حضوری به فروشگاه مراجعه کرده و خرید را انجام دهید. اما راه ساده تر و بهتری نیز برای خرید دفتر کلاسوری وجود دارد! گروه هنری ناچو عرضه کننده بهترین دفتر و نوشت افزار است که سایتی به همین نام دارد.

شما می توانید با مراجعه به سایت ناچو، ضمن مشاهده انواع مختلف دفتر کلاسوری، مشخصات آن ها را خوانده، مشاوره آنلاین قبل از خرید را انجام دهید و یک دفتر مناسب را خریداری کنید. این خرید با ضمانت اصالت کالا است و در سریع ترین زمان ممکن برای شما ارسال خواهد شد. البته امکان خرید حضوری هم با هماهنگی قبلی وجود دارد. ۰۲۱۲۲۱۸۷۴۰۲ و +۹۸۹۳۰۲۲۲۰۷۴۷

بررسی قیمت دفتر کلاسوری

قیمت دفتر کلاسوری هم از موارد مهمی است که باید در خرید به آن توجه شود. برای قیمت هم عوامل مختلفی در نظر گرفته می شوند. به عنوان مثال نوع کاغذ و جنس جلد دفتر کلاسوری، اگر از نوع با کیفیت و ضخیم تر باشد، ممکن است گران تر در نظر گرفته شود. هم چنین گاهی اوقات دفاتری که جای جیب و اضافه برای گذاشتن وسایل مختلف را دارند هم ممکن است قیمت بیشتری برای آن ها در نظر گرفته شود. برند نیز بر روی قیمت تاثیر گذار است.

ممکن است دفتر کلاسوری ساخت برند ایرانی نباشد. در این صورت بعلت قیمت گذاری محصول بر اساس دلار، با قیمتی بالاتر از انواع ایرانی در بازار فروخته می شود. با این حال سایت های اینترنتی برای فروش وجود دارند که شما می توانید با مراجعه به آن ها از قیمت دفتر کلاسوری به صورت انلاین با خبر شده و در صورت نیاز خرید کنید

منابع:

https://bizfluent.com/info-۸۱۲۸۸۳۹-different-kinds-binders.html

https://www.companyfolders.com/blog/complete-guide-to-types-of-custom-binders

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا