خودرو

بررسی مشخصات فنی هوندا ENS1 + طراحی

با اوج گرفتن واردات خودرو های برقی و حمایت های وزارت صمت، این خودور ها به سامانه یکپارچه خودرو های برقی آمده اند و در بین آن ها هوندا ENS1 حضور دارد.

به گزارش تجارت؛ هوندا ENS1 به عنوان اولین ماشین برقی از برند هوندا توسط شرکت معین خودرو ایرانیان وارد ایران می شود. البته شرکت دیگری هم به نام اروین خودرو نیز قصد وارد کردن آن را دارد.

مشخصات فنی

در زیر این خودرو، پلتفرم جدید e:N Architecture F هوندا قرار دارد. این یک پلتفرم خودروی الکتریکی است که برای آینده محصولات الکتریکی سگمنت B این برند استفاده خواهد شد و ادعا شده بسته بندی بهتری برای اجزا در محور جلو محرک دارد.

پیشرانه الکتریکی این خودرو قدرتی برابر ۲۰۱ اسب بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر را از طریق یک گیربکس تک سرعته به محور جلو منتقل می‌کند. این میزان گشتاور به صورت لحظه‌ای و بدون کم‌وکاست به چرخ‌های جلو می‌رسد و شتاب لحظه‌ای بسیار جذابی را موجب می‌شود.

پک باتری لیتیومی موجود در هوندا ENS1 یکی از پرظرفیت‌ترین نمونه‌های موجود در خودروهای برقی راه ‌یافته به بازار ایران محسوب می‌شود و ظرفیت ۶۸.۸ کیلووات ساعت ارائه می‌دهد. درنتیجه می‌توان با یک مرتبه شارژ تا حدود ۵۱۰ کیلومتر مسافت را پیمود که برد بسیار مناسبی به حساب می‌آید.

مشخصات کلی

نوع موتور خودرو یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۶۸.۸ کیلووات ساعت
قدرت ۲۰۱ اسب بخار
گشتاور ۳۱۰ نیوتن.متر
گیربکس اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۷.۷ ثانیه
سرعت ۱۵۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۵۱۰ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو ۶
فرمان برقی
بدنه کراس اوور جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی

 

ابعاد و ظرفیت ‌ها

طول ۴۳۹۰ میلیمتر
عرض ۱۷۹۰ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۶۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۱۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۶۷۹ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب
قطر رینگ ۱۸ اینچ

 

آپشن ها و امکانات

هوندا eNS1 از امکانات مناسبی سود می‌برد. این خودرو به کیسه هوای راننده و سرنشین کناری، ایربگ جانبی و پرده‌ای، کروز کنترل تطبیق‌پذیر، سنسور پارک جلو و عقب، دوربین ۳۶۰ درجه، سیستم تهویه اتوماتیک، صندلی برقی راننده، ترمز پارک برقی، اتوپارک، سیستم هشدار خروج از خط، سیستم هشدار برخورد، سیستم کمک به حفظ خودرو در بین خطوط، سیستم پایش تمرکز راننده و تابلوخوان مجهز است. مدل‌های عرضه‌شده در سایر بازارها دارای سیستم تشخیص چهره نیز هستند، اما مدل مخصوص بازار ایران با این سیستم به فروش خواهد نمی‌رسد.

اروین خودرو هوندا eNS1 را در دو تیپ E3 و E4 به بازار ایران می فرستد که E4 مدل فول‌آپشن این خودرو است. اتوپارک، رادار پارک جلو و دوربین ۳۶۰ درجه تجهیزاتی است که در هوندا eNS1 مدل E4 اروین خودرو وجود دارد و این امکانات در فهرست تیپ E3 عرضه‌شده از این شرکت دیده نمی‌شود.

کروز کنترل دارد
کروز کنترل هوشمند دارد
کنترل ایستایی در سربالایی دارد
کنترل سرعت در سرازیری ندارد
کنترل کشش دارد
کنترل پایداری دارد
اتو پارک دارد (مدل E4)
سنسور جلو دارد
سنسور عقب دارد
رادار نقطه کور ندارد
رادار تغییر لاین دارد
رادار تصادف جلو دارد (مدل E4)
رادار تصادف عقب دارد
ترمز ضدقفل دارد
توزیع نیروی ترمز دارد
ترمز کمکی دارد
ترمز اضطراری ندارد
ترمز پارک برقی دارد
پدال شیفتر ندارد
اتولایت دارد
چراغ روز دارد
دکمه‌های کنترلی فرمان دارد
گرم‌کن فرمان ندارد
نمایشگر اطلاعات و سرگرمی دارد (۱۵.۴ اینچ)
ناوبری دارد
نمایشگر هدآپ ندارد
دوربین عقب دارد
دوربین ۳۶۰ درجه دارد (مدل E4)
کیسه هوا دارد
ورود بدون کلید دارد
استارت بدون کلید دارد
تهویه اتوماتیک دارد
صندلی برقی راننده دارد
صندلی برقی سرنشین جلو ندارد
گرم‌کن صندلی جلو ندارد
سردکن صندلی جلو ندارد
ماساژور صندلی جلو ندارد
آینه بغل برقی دارد
گرم‌کن آینه بغل دارد
پانوراما دارد
سانروف ندارد

 

طراحی ظاهری هوندا ENS1

هوندا E-NS1 جا پای رقبای چینی خود نگذاشته و همچنان اصالت و سادگی دلنشینی را در طراحی بیرونی خود به نمایش می‌گذارد. فرم بدنه این کراس اوور کوچک تقریبا حالتی کوپه مانند در قسمت پشت دارد که این موضوع در جذابیت بیشتر آن تاثیرگذار بوده است.

هوندا ENS1

در نمای روبرو به جای جلوپنجره از یک پنل یکنواخت استفاده شده که پورت‌های شارژ زیر آن قرار گرفته‌اند. از طریق دریچه بزرگ هواکش که در قسمت زیر سپر وجود دارد هوای مورد نیاز برای خنک‌سازی موتور برقی و باتری تامین شود. به کارگیری پلاستیک‌های مشکی پیانویی و کروم‌کاری‌های مختلف در نواحی پایین سپر هم باعث لوکس‌تر به نظر رسیدن این خودروی برقی شده است.

طراحی داخلی

فضای داخل کابین هوندا ENS1 به قدری متناسب و عالی طراحی شده که احتمالاً کمتر کسی می‌تواند نسبت به آن انتقاد جدی داشته باشد. طراحی این کابین نه آن‌قدر مدرن به نظر می‌رسد که حس فانتزی بودن به بیننده القا کند و نه آنقدر کلاسیک است که برخی آن را قدیمی و از مد افتاده بدانند. این سبک طراحی می‌تواند سلیقه تمام مشتریان را پوشش دهد و باعث رضایت اکثر کاربران این خودرو شود.

هونداeNS1

در کابین این خودرو یک نمایشگر بزرگ دیجیتال در میانه داشبورد به صورت عمودی قرار گرفته و کلیه کلیدهای تنظیم‌گر به علاوه سایر وظایف سیستم اطلاعات سرگرمی را یکجا جمع کرده است. روی کنسول داشبورد دکمه‌های تعیین وضعیت دنده قرار دارد و اثری از شیفتر دنده نیست. فرمان خودرو بسیار خوش‌دست و تا حدودی اسپرت است. درپشت آن می‌توان پدل شیفتر را مشاهده کرد. با توجه به آنکه یک خودروی برقی روبروی ماست، در نتیجه وجود پدل شیفتر به تعویض دنده مربوط نمی‌شود، بلکه می‌توان با آن سیستم بازیابی انرژی باتری‌ها از طریق ترمز را کنترل کرد.

انتهای مطلب/ ی.ر

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا