خواندنی

تهیه خورش گوجه سبز خوشمزه، با سبزی و مرغ 

خورش گوجه سبز، بسیار خوشمزه است که طعم آن تقریبا ترش و ملس می باشد. در ادامه طرز تهیه این خورشت متفاوت را آموزش می دهیم.

به گزارش تجارت امروز، اگر تا به حال خورش گوجه سبز را امتحان کرده اید، به شما پیشنهاد می کنیم، تا فصل تابستان و گوجه سبز است. این غذای خوشمزه را تهیه و نوش جان کنید.

معرفی خورش گوجه سبز

در تهیه خورش گوجه سبز، از مواد غذایی استفاده می شود که با خوردن آن، حتما عاشق این خورش ترش مزه می شوید. اگر شما عاشق گوجه سبز باشید، با خوردن خورش گوجه سبز نمی توانید، از خوردنش دست بکشید.

مواد لازم برای تهیه خورش گوجه سبز

سینه مرغ ۲ عدد
ران مرغ ۲ عدد
پیاز ۱ عدد
گوجه سبز نیم کیلو
رب انار یک قاسق غذا خوری
برنج به میزان دلخواه
گشنیز ونعنا نیم کیلو
نمک به میزان کافی
روغن به میزان کافی
فلف سیاه و زردچوبه به میزان کافی

طرز تهیه خورش گوجه سبز

مرحله اول: در ابتدا شما مرغ ها را شسته و با ادویه دلخواه به همراه نمک، فلفل سیاه و زردچوبه طعم دار کنید.

مرحله دوم: بعد از چند ساعت مرغ ها را در ماهیتابه با روغن خوب تفت بدهید.

مرحله سوم: بعد از اینکه مرغ ها سرخ شدند، سبزی های خود را پا کرده و خردکنید. می توانید از سبزی خرد کن هم استفاده کنید.

مرحله چهارم: در این مرحله از تهیه خورش گوجه سبز، نوبت به خزد کرردن پیازها می رسد. پیاز را به صورد نگینی خرد کنید و در ماهیتابه همراه ادویه، فلفل سیاه و زردچوبه سرخ کنید.

مرحله پنجم: پیتازها که کمی سرخ شدند، سبزی های خرد شده را اضافه کنید و با شعله متوسط سرخ کنید. سپس چند دقیقه بعد، یک قاشق عذا خوری ربا انار اضافه کنید و اجازهخ دهید تا خوب باز شود. حالا نوبت اضافه کردن مرغ ها می رسد.

مرحله ششم: در آخر مرغ را که اضافه کردید، آب اضافه کنید و اجازه بدهید مرغ به خوبی بپزد. بعد از نیم ساعت گوجه سبزها را اضافه کنید و زمان بدهید تا خورشت شما جا بیفتد.

مرحله هفتم: بعد از خورش نوبت به تهیه برنج می رسد. رنج را به اندازه دلخواه خیس کنید و بهد از آبکش کردن، می توانید به صورت کته یا آب کش برنج خود را درست کنید و این کاملا سلیقه ای است. معمولا بعد از پخته شدن مرغ، خورش گوجه سبز شما آماده است.

نکات خوشمزه شدن خورش گوجه سبز

اندازه گوجه سبز در خورشت کاملا به خود شما بستگی دارد، اگر دوست ندارید خورشت خیلی ترش شود، می توانید از گوجه سبزهای کمتری استفاده کنید.
همچنین بهتر است از سبزی های تازه استفاده کنید.

زیرا نعنا تازه عطر و طعم بهتری دارد و خورشت را خوشمزه تر می کند. علاوه بر این از زعفران هم در آخر خورشت خود می توانید استفاده کنید. احتمالا رنگ بهتری را به شما بدهد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا