خواندنی

یک شیتزو چقدر هزینه دارد؟ (۲۰۲۲)

شیتزو یکی از محبوب ترین نژادهای جهان هستند.

شیتزو یکی از محبوب ترین نژادهای جهان هستند.

منشا دقیق این نژاد ناشناخته است، اما اعتقاد بر این است که این نژاد از نوادگان سگ کوه تبت است. شیتزو اولین بار در قرن هشتم به چین معرفی شد و به زودی مورد علاقه دربار امپراتوری قرار گرفت.

نوشته های مشابه

در قرن سیزدهم، کوبلای خان یک شیتزو به امپراتور ژاپن هدیه داد و این نژاد به سرعت در ژاپن نیز محبوب شد. شیتزو سرانجام در قرن نوزدهم راه خود را به اروپا باز کرد و از آن زمان تا کنون یک همراه گرامی بوده است.

با ظاهر سلطنتی و شخصیت دوست داشتنی اش، جای تعجب نیست که شیتزو یکی از محبوب ترین نژادهای سگ اسباب بازی امروزی است.

به طور متوسط، قیمت شیتزو بین ۷۵۰ تا ۳۰۰۰ دلار است. اختلاف زیاد قیمت به عوامل مختلفی بستگی دارد.

عوامل موثر بر قیمت شیتزو

شیتزوس سگ های باهوش کوچکی هستند که اغلب تعداد کمی توله سگ در هر بستر دارند، از این رو می توانند بسیار گران باشند. یک توله سگ از یک پرورش دهنده ثبت شده در کلوپ لانه آمریکا می تواند حدود ۱۲۰۰ دلار قیمت داشته باشد، در حالی که سگ هایی که رنگ های کمیاب یا دودمان قهرمان دارند به طور قابل توجهی هزینه بیشتری دارند.

پرورش دهندگان اخلاقی ممکن است ماه ها در برنامه ریزی و مبلغ قابل توجهی پول هنگام جفت گیری سگ های والدین سرمایه گذاری کنند، بنابراین قیمت بالاتر ممکن است توجیه شود. علاوه بر این، توله‌های پرورش دهندگان دارای مجوز همیشه دارای والدینی خواهند بود که چندین معاینات بهداشتی را انجام داده‌اند، که می‌تواند یک پنی برای پرورش‌دهنده هزینه داشته باشد.

۱. شهرت پرورش دهنده

تفاوت بسیار زیادی بین یک سگ پرورش دهنده حیاط خلوت یا سگ آسیاب توله سگ و سگی که توسط یک پرورش دهنده مسئولیت پذیر و با اخلاق تربیت شده است که این کار را به عشق این نژاد انجام می دهد وجود دارد.

یک پرورش دهنده خوب ممکن است هزینه بیشتری را بپردازد زیرا آنها برای غذا و مراقبت های بهداشتی بیشتر هزینه می کنند، علاوه بر این که توله های کمتری در سال برای جلوگیری از پرورش بیش از حد سگ های ماده خود دارند. اگر به دنبال سگ هستید، همیشه اطراف منطقه خود را با سایر متخصصان سگ، مربیان و دامپزشکان بررسی کنید تا با پرورش دهندگان مسئول در تماس باشید.

۲. نسب

اگرچه شیتزوها اغلب سگ های سالمی هستند، شما فقط باید یک توله سگ را از یک پرورش دهنده مشهور خریداری کنید که شواهد دقیقی از سلامت ژنتیکی هر دو سگ والد داشته باشد.

۳. جنسیت

با توجه به پتانسیل شیتزهای ماده برای تولید مثل در آینده، آنها اغلب گرانتر از شی تزوهای نر هستند. پرورش دهندگان خوب اغلب دارای بندهای عقیم سازی و عقیم سازی برای جلوگیری از بسترهای ناخواسته هستند که به این معنی است که سگ شما نمی تواند پرورش یابد.

۴. رنگ و نوع پوشش

حتی اگر رنگ‌ها، نوع پوشش و نشانه‌های دیگر تحت استانداردهای نژاد قرار گیرند، برخی از پرورش‌دهندگان شیتزو هزینه بیشتری برای آن‌ها دریافت می‌کنند، زیرا نسبت به بقیه مطلوب‌تر هستند. آبی، سیاه خالص، جگری و نقره ای غیرمعمول ترین رنگ های شیتزو هستند.

۵. محل پرورش دهنده

موقعیت جغرافیایی پرورش دهنده نیز بر هزینه آن تأثیر می گذارد. ممکن است پرورش دهندگان شیتزو کمتر و رقابت کمتری در مناطق دور افتاده وجود داشته باشد، پرورش دهندگان ممکن است بتوانند برای توله سگ های شیتزو هزینه بیشتری بپردازند.

۶. اندازه شیتزو

شیتزوها سگ های همراه کوچکی هستند که اغلب از نظر اندازه پرورش داده می شوند. سگ‌های کوچک‌تر به‌خاطر ارزش زیبایی‌شناختی خود به‌عنوان سگ لپ‌داگ، هزینه بیشتری دارند.

۷. عصر شیتزو

اکثر توله ها وقتی به هشت هفته می رسند فروخته می شوند. توله سگ های مسن ممکن است هزینه کمتری داشته باشند، زیرا پرورش دهندگان باید قبل از پرورش بسترهای جدید برای آنها خانه پیدا کنند.

۸. عرضه و تقاضا

اگر نژاد شیتزو محبوب و مورد تقاضا باشد قیمت ها به شدت افزایش می یابد. این سگ‌های کوچک معمولاً در شهرها و شهرها رایج هستند، زیرا بیشتر مردم به دنبال حیوانات خانگی کوچک و آپارتمان‌نشین هستند.

هزینه های اولیه برای خرید شیتزو

به طور کلی، گرفتن یک همراه چهار پا علاوه بر هزینه خود سگ، هزینه های اولیه قابل توجهی را برای نگهداری آنها به همراه دارد. هزینه های اولیه برای خرید شیتزو عبارتند از:

۱. غذای سگ

با وجود کم بودن، شیتزو به غذای سگ درجه یک نیاز دارد. به دلیل متابولیسم سریع، توله ها به دو تا سه وعده غذایی در روز نیاز دارند. هنگام انتخاب بهترین غذا برای سگ خود باید نکاتی را رعایت کنید، بنابراین سن سگ، میزان ورزش و هرگونه محدودیت غذایی را در نظر بگیرید.

توله سگ ها برای حمایت از رشد خود به رژیم غذایی سرشار از پروتئین و کالری نیاز دارند، در حالی که سگ های مسن ممکن است به غذایی نیاز داشته باشند که هضم آن ساده تر باشد.

۲. کاسه غذا

شما باید برای آنها ظروف غذا بخرید تا بتوانند بخورند و بنوشند. پلی کربنات بدون BPA یا فولاد ضد زنگ را انتخاب کنید که معمولاً هر کدام ۱۰ تا ۲۰ دلار قیمت دارند.

۳. شامپو

اگرچه شیتزوها کم ریزش دارند، موهای آن‌ها به کت بلند و ابریشمی تبدیل می‌شوند و برای تمیز نگه داشتن کت‌های باشکوه‌شان از خاک، کثیفی و گرد و غبار، باید مرتب حمام شوند. هنگام انتخاب، مطمئن شوید که شامپویی را انتخاب می کنید که ملایم، کارآمد و ایمن برای دوست پشمالوی شما باشد.

۴. تخت

شیتزو شما برای خوابیدن به یک تخت نیاز دارد. اگر حیوان خانگی شما در کنار شما نمی خوابد، یک تخت راحت برای او بسازید یا بخرید، در حالت ایده آل با شما یا سایر افراد یا حیوانات خانگی در خانه. تخت خود را در فضاهایی قرار دهید که بیشتر وقت خود را در آن سپری می کنند.

۵. مسواک بزنید

شیتزوها به دلیل مدیریت سخت پوشششان، نیاز به مسواک زدن و شامپو زدن مکرر دارند. یک آرایشگر ماهر که به شیتزوس مدل موی جذابی ارائه می دهد، اغلب توسط صاحبان برای رسیدگی به کت بلند سگشان انتخاب می شود.

۶. افسار و یقه

برای شیتزو خود به یک بند و یقه با اندازه مناسب نیاز دارید. از آنجا که توله ها به سرعت رشد می کنند، قلاده قابل تنظیم را انتخاب کنید.

۷. جعبه ها

توله سگ ها ناز، نوازشگر و پر انرژی هستند. آنها همچنین کنجکاو هستند، که می تواند منجر به انواع شیطنت ها شود. به همین دلیل است که آموزش جعبه بخش مهمی از تربیت سگ خوش رفتار است.

یک جعبه یک فضای امن و راحت برای توله سگ شما فراهم می کند تا بتواند در آن استراحت کند و از شلوغی و شلوغی زندگی خانوادگی فرار کند. همچنین به جلوگیری از جویدن مخرب و حوادث داخل خانه کمک می کند.

علاوه بر این، وقتی صحبت از آموزش گلدان به میان می‌آید، جعبه‌ها ابزار مفیدی هستند که ممکن است سگ شما را در زمانی که برای بررسی او نیستید، ایمن نگه دارند.

آموزش جعبه نیاز به صبر و ثبات دارد، اما ارزش تلاش را دارد. یک توله سگ تربیت شده در جعبه، توله سگی شاد است – و یک توله سگ خوشحال صاحبش را خوشحال می کند.

۸. اسباب بازی

شیتزوها سگ های بازیگوشی هستند که عاشق بازی با اسباب بازی ها و دویدن در اطراف هستند. برای فعال نگه داشتن شریک سگ خود، به مجموعه ای از اسباب بازی ها نیاز دارید.

خرید اسباب بازی ها بدون خطرات خفگی که سگ ها می توانند بخورند، ترجیح داده می شود. مطمئن شوید که رنگ ها و مواد اسباب بازی ها ایمن و عاری از فلزات سنگین هستند.

۹. صورت حساب دامپزشکی

شما باید برنامه واکسیناسیون شیتزوس خود را تکمیل کنید، که باید در ۱۲ هفته تمام شود. علاوه بر این، باید پولی را برای دوزهای تقویت کننده و معاینه سالانه کنار بگذارید.

هزینه های سال اول شیتزو شما
علاوه بر هزینه‌های راه‌اندازی برای بردن یک سگ جدید به خانه، باید هزینه‌های آن را در طول سال حفظ کنید و بودجه‌بندی کنید.

افکار نهایی

سگ‌های شیتزو سگ‌های کوچکی هستند که نگهداری آن‌ها آسان است و برای اکثر خانواده‌ها، حتی آن‌هایی که صاحبان بی‌تجربه یا اولین بار دارند، مناسب هستند. با خرید سگ خود فقط از منابع معتبر و مسئولانه، می توانید احتمال بروز مشکلات رفتاری و ژنتیکی را از بین ببرید.

راه های ارتباطی با پت فایل:

مزایای خرید سگ از پت فایل

از مزایای خرید سگ از پت فایل می توان به این موارد اشاره کرد که خرید سگ زیر نظر مستقیم دامپزشک و با ارائه گواهی سلامت انجام می شود. عزیزان می توانند پس از خرید سگ جهت تست سلامت از لحاظ بیماری های ویروسی طبق ضمانت نامه باشگاه به کلینیک دامپزشکی مراجعه نمایند.

در ضمن در صورت خرید از پت فایل مزایای زیر شامل حال شما می شود:

  • ۳۰ درصد تخفیف در تزریق میکروچیپ
  • ۳۰  درصد تخفیف در واکسیناسیون سال اول
  • یک سال درمان انگل deworming رایگان
  • صدور شناسنامه رایگان به نام خریدار
امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا