ورزشی

خداحافظی میلاد عبادی پور از تیم ملی والیبال!

هیچ کس نمی داند میلاد عبادی پور کجاست! این بازیکن خوش فکر و توانمند تیم ملی والیبال کشورمان در یکی از مهمترین تورنمنت های تیم ملی غایت بود.

به گزارش تجارت امروز؛ تیم ملی والیبال کشورمان در مسابقات هفته اول لیگ ملت ها با مشکلات زیادی روبرو شد. این تیم بازیکنان سرشناس زیادی را به همراه نداشت. مهمترین بازیکن این تیم که غایت بود میلاد عبادی پور دریافت کننده و قدرتی زن تیم ملی است.

نبود میلاد عبادی پور به نظر خیلی ها تعجب آور بود. جای خالی او وقتی بیشتر توی ذوق زد که دریافت تیم ملی در چهار بازی هفته اول لیگ ملتها به مشکل خورد. خیلی ها معتقد بودند اگر میلاد در تیم بود، شاید نتیجه جور دیگری می شد. دریافت کننده ای که با ۹۳۷ امتیاز در ۹ دوره لیگ ملتها، بین همقطارانش رکورد داراست. هنوز هم علامت سوال بزرگ « چرا میلاد عبادی پور نیست ؟» بالای سر خیلی ها می چرخید .حتی بعضی ها تصور می کردند با حضور سید محمد موسوی در تیم و کاپیتانی اش، او نیامده. اما داستان چیز دیگری بود.
ما با کاپیتان سابق تیم ملی که این روزها بازیهای سه هفته نفسگیر دوستانش را از تلویزیون تماشا می کند، صحبت کردیم . درباره همه اتفاقات از اینکه چرا نیامد ، این روزها چه کار می کند، نتیجه تیم در هفته اول که خواندنش خالی از لطف نیست.

*تیم ملی لیگ ملتها را بد شروع کرد.
همیشه بازی اول در هر تورنمنتی نه تنها برای ما که برای همه سخت است. بهتر است بگوییم تیم ژاپن خوب کار کرد. بچه های ما فرصت جبران دارند واتفاق خاص و بزرگی نیفتاده و هنوز ۱۰-۱۱ بازی دیگر دارد و نمی توانیم به خاطر باخت مقابل ژاپن همه چیز را نادیده بگیریم. باید به تیم فرصت داده شود .

*می توان به نتیجه تیم در ادامه امیدوار بود؟
لیگ ملتها پروسه زمان بری هست که همه تیم ها با هم باید بازی کنند، هر تیم ۱۴-۱۵ بازی انجام می دهد،طبیعی است کار برای همه سخت باشد، مطمئنم تیم در لیگ ملتها بهترین عملکرد را داشته باشد. بهترین عملکرد هم همیشه نتیجه به دنبالش دارد.من برای تیم و همه بچه ها در دو هفته آینده آرزوی موفقیت دارم .

*خبر رسید پدر شدی ، قدم نو رسیده مبارک باشه، برای پسرت چه اسمی انتخاب کردی، با تولدش ، مسئولیت تو هم بیشترشد، این مساله حضور در تیم ملی والیبال سخت تر شد؟
اسم پسرم را آوش گذاشتیم به معنای آب پاک و زلال. درست است که با تولد پسرم مسئولیت من در قبال خانواده ام بیشتر شده و شرایطم با قبل از تولد او فرق کرده ، اما به هر حال بازی والیبال هم کار من است و قرار نیست با تولد آوش کارم را کنار بگذارم. به هر حال کار و خانواده ام از هم جداست.

* چه مساله ای باعث شد تا اجازه بگیری در لیگ ملتها نباشی، می خواستی کمک حال همسرت باشی یا دوران نوزادی پسرت را ببینی و لذت ببری ؟
هر دو،چون باید کارهای شناسنامه و پاسپورت پسرم را انجام میدادم و از طرفی باید کنار همسرم و آوش باشم .چرا که نمی شود این لحظات را از دست داد.(با خنده)

*پدر شدن چه حسی دارد؟ حالا با تولدش احساس بزرگی و تکیه گاه بودن برای همسر وفرزندت می کنی؟
واقعا حس خارق العاده ای است تا حدی که اصلا کلمه ای برای توصیفش پیدا نمی کنم.

* برای تو که سالهاست در تیم ملی توپ می زنی ، تصمیم گیری درباره نبودن در تیم ملی برای لیگ ملتها سخت نبود؟
به هر حال والیبال بخش جدایی ناپذیر از زندگی ماست و دوری ازآن خیلی سخت است،ولی تولد بچه ام کار را برایم راحت کرد.

*کاپیتانی تیم ملی و بازیکن حرفه ای بودن سخت تر است یا پدر شدن؟
به نظرم هر دو در عین سختی لذت بخش هستند. هر چند دو موضوع متفاوتی هستند و اصلا نمی شود آنها را با هم مقایسه کرد.

* چطور آقای عطایی را راضی کردی در تیم نباشی؟
من برای او شرایط را توضیح دادم و او هم با درک شرایطم ، اجازه داد لیگ ملتها نباشم.

* کی به اردوی تیم ملی برمی گردی؟
به زودی برمی گردم.

* والیبال امسال سال خیلی سخت و شلوغی دارد، آخر کار را چطور پیش بینی می کنی؟
درست است که سال پرفشاری هست، اما امیدوارم با اتفاقات خوب، ماندگارترین و خاطره انگیزترین سال شود.

* امسال ظاهرا سال هت تریک و تاریخ سازی تیم ملی والیبال است ، از یک طرف، قهرمانی درآسیا، قهرمانی بازیهای آسیایی هانگژو و تکرار سهمیه المپیک ، با تکرار این اتفاقات، شاهکار والیبال رقم می خورد نه؟
اگر امسال همه این اتفاقات رخ دهد، عالی که چه عرض کنم ، سال رویایی می شود. چه چیزی بهتر از این که در یکسال دو قهرمانی بگیریم و سهمیه المپیک را هم تکرار کنیم. چرا که قطعا، حضور در المپیک رویای هر تیمی هست.

* اما خلق شاهکارها، راحت نیست. چون هم رقبا، دست و پا شکسته نیستند و از طرف دیگر قاره پیمایی هم در لیگ ملتها و هم برای بازیهای انتخابی المپیک سختی کار را دو چندان می کند. وقتی تیم باید از هانگژودر سفر ۳۲ ساعته به برزیل میزبان برسد وچهار روز بعداز فینال بازیهای اسیایی در جهنم انتخابی المپیک با رقبای دیگری بجنگد. این قضیه را چطور می بینی؟
شرایط خیلی پیچیده است، در واقع قاره پیمایی سختی کار را چند برابر می کند، چرا که مسافرت طولانی و پرواز آدم را خسته می کند.ولی بازهم امیدوارم که نتیجه خوبی بگیریم.

* به نظرت تیم می تواند برای سومین سال پیاپی المپیکی شود؟
ما همه تلاشمان را می کنیم، امیدوارم با توکل به خدا این اتفاق بیفتد.

*چه نتیجه ای را در انتخابی المپیک پیش بینی می کنی. مخصوصا که دو بازی حساس آخر انتخابی با فاصله کمتر از ۲۴ ساعت برگزار می شود؟
قبل از نتیجه باید روی بهترین عملکردمان تمرکز کنیم. اگر بهترین عملکرد را داشته باشیم ، می توانیم نتیجه هم بگیریم.

*برگشت دوباره سید به تیم را چطور می بینی؟حضورش چقدر به بالا بردن اعتماد به نفس تیم کمک می کند؟
سید از بازیکنان باتجربه تیم ملی والیبال است و شک نکنید تجربه او با ماجراجویی و انگیزه بازیکنان جوان کمک می کند تا تیم امسال نتیجه بهتری بگیرد.

*تجربه بازی در لیگ سری A و میلانو برای تو راضی کننده بود؟به نظر میرسد کار سخت تری داشتی . نه؟
تجربه خیلی خوبی بود،چون از نظر سیستم خیلی خوب هستند، ولی متاسفانه آسیب جزئی ساق پایم باعث شد دامنه حرکتی ام محدود شود و نتوانم پرفشار کار کنم اما شکر خدا حالا خوب هستم.

*ظاهرا در تیم میلانو مثل اسکرا و پلاس لیگا نبودی، آنجا۵ سال بازی کردی اما سری A یک فصل.
سال قبل ، درخواست میلانو برای قرارداد دو ساله بود، اما خودم خواستم یکساله ببندم تا بازی در لیگ سری A را تجربه کنم و بعد برای تمدید تصمیم بگیرم. نمی دانم شاید در آینده بازهم برگشتم.

*چطور تصمیم گرفتی بری اورال اوفا روسیه؟ این بهترین پیشنهادت بود؟
من پیشنهادات زیادی از لیگ های مختلف پلاس لیگا، ایتالیا و ترکیه داشتم ، ولی دوست دارم قبل از اینکه سنم خیلی بالا برود ، لیگ های پرچالش را امتحان کنم. هر کدام تجربه خاصی است.

* با محرومیت‌های ورزشی روسیه ، تیم هایش نمی توانند در لیگ قهرمانان اروپا حاضر شوند، مشکلی با این قضیه نداری؟
نه. من ۴سال با بازی در پلاس لیگای لهستان، بازی در لیگ قهرمانان اروپا را تجربه کردم ، شاید بازهم درآینده پایم به لیگ قهرمانان باز شود.

*خیلی از ورزشکارا سخت به روسیه می روند. به این شرایط و آب و هوای سرد روسیه با بچه کوچک فکر کردی؟
زندگی در هر جایی چالش های خاص خودش را دارد. بازی در سرمای روسیه هم سخت است ،آن هم با بچه چند ماهه ، اما وقتی حامی خوبی داشته باشی، همه سختی ها راحت می شود ،امیدوارم من هم امسال فصل خوبی در لیگ روسیه داشته باشم.

* تو برای رفتن به اورال اوفا با اسفندیار مشورت کردی؟ چون خودش ظاهرا از تیم قدیم تو یعنی اسکرا پیشنهاد دارد .
بله ، من وقتی پیشنهاد تیم روسی رسید، از امیرحسین اسفندیار که تجربه یک فصل بازی دراین تیم را داشت ،شرایط را پرسیدم و بعداز مشورت با او جواب مثبت دادم. البته از قرارداد اسفندیار اطلاع دقیقی ندارم.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا