تجارت

خرید انواع نوشت افزار مهندسی با برندهای متنوع از دفتردستک

قبل از تنظیم لیستی از لوازم تحریر و نوشت افزار مهندسی، نیاز به آگاهی و شناسایی در خصوص انواع رشته های مهندسی است. با این حال صرف نظر از انواع شاخه های مختلف رشته مهندسی برخی از محصولات همیشه در لیست لوازم تحریر و نوشت افزار مهندسی جایگاهی ثابت دارند.

ما اغلب این جمله را شنیده ایم که “چیزهای کوچک تفاوت بزرگی ایجاد می کنند.” به همین دلیل نوشت افزار و لوازم تحریر مناسب نقشی اساسی در افزایش بهینه عملکرد دارند. استفاده از ابزار مناسب به هر فرد در انجام کارها قدرت می بخشد و این موضوع بسیار مهمی است.

در فروشگاه اینترنتی دفتر دستک فهرست جامعی از نوشت افزار مهندسی عرضه شده است و امکان خرید لوازم تحریر و نوشت افزار مهندسی با قیمت مناسب برای کاربران فراهم شده است.

خرید انواع راپید

راپید نوعی از قلم با سر قلم سوزنی شکل و تیز است که در دو شکل دائمی و مصرفی عرضه می شود. راپید دائمی دارای مخزن جوهر با قابلیت شارژ کردن است و معمولاً جنس سر قلم آن از استیل ضد زنگ تولید شده است. اما قلم راپید مصرفی که به آن روان نویس مهندسی نیز گفته می شود با سر قلمی از جنس نمد فشرده عرضه می شود که قابلیت شارژ نیز ندارد. نوک قلم راپید با قطر نوشتاری و ضخامت های متنوع طراحی و تولید می شود.

مهمترین ویژگی قلم راپید امکان رسم خطوط با عرض ثابت است؛ به همین دلیل قلم راپید مورد علاقه دانشجویان معماری، طراحی صنعتی، گرافیست ها و … است.

امروزه بسیاری از طراحان در حوزه های مختلف با استفاده از نرم افزار، ایده های خود را اجرایی می کنند اما هنوز هم بسیاری از این طراحان همانند گذشته ایده های اولیه خود را با کمک قلم راپید بر روی کاغذ اجرا می نمایند. یکی از نامدارترین برندها در زمینه طراحی و تولید انواع راپید و لوازم جانبی مرتبط با آن مانند جوهر راپید، محلول تمیز کننده راپید، ظرف شستشوی راپید و … روترینگ نام دارد. بطور کلی برند روترینگ یکی از تولید کنندگان برجسته لوازم و نوشت افزار مهندسی بشمار می رود.

در دفتر دستک انواع قلم راپید روترینگ با قطر نوشتاری متنوع به همراه لوازم جانبی مرتبط با آن عرضه شده است.

خرید تخته رسم

تخته رسم نوعی ابزار چند منظوره است که برای طراحی، نقشه کشی و نگارش مناسب است. دانشجویان رشته های معماری، طراحی داخلی، طراحی صنعتی و … برای رسم دقیق و اصلاحات طرح ها و ایده های خود از تخته رسم استفاده می نمایند. امروزه علیرغم رواج نرم افزارهای طراحی مختلف هنوز هم بسیاری از طراحان سازه و معماران با کمک ابزاری مانند راپید، مداد، کاغذ و البته تکیه بر تخته رسم ایده های خود را طراحی می کنند.

تخته رسم غالباً در ابعاد A3 طراحی و تولید می شود. تخته رسم در دو نوع ثابت و متحرک عرضه شده است که نوع متحرک آن قابلیت تنظیم زاویه و شیب جهت نصب کاغذ برای طراحی و رسم را دارد.

خرید انواع نوشت افزار مهندسی با برندهای متنوع از دفتردستک

اغلب تخته رسم با ابزار جانبی مانند خط کش و گونیا عرضه می شود. طراحی هوشمندانه تخته رسم A3 آن را تبدیل به انتخابی مناسب بعنوان هدیه خاص برای دانشجویان رشته های طراحی داخلی، معماری، طراحی صنعتی و … نموده است.

خرید گونیا و نقاله

نقشه کشی و ترسیم فنی مستلزم رسم خطوط در زوایای خاص و دقیق است. برای دستیابی به این منظور چند ابزار کمکی لازم است. گونیا و نقاله دو ابزار مهم جهت اندازه گیری و رسم مقیاس های مختلف از یک طرح با زاویه دقیق است که در طراحی صنعتی، معماری و … بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

گونیا و نقاله در طیف گسترده ای از اندازه ها و با بدنه هایی از جنس پلاستیک فشرده، ژله ای، فلزی یا چوبی تولید و در دسترس هستند. در فروشگاه دفتر دستک انواع گونی و نقاله بصورت تک و یا در بسته های ترکیبی و با مقیاسهای متنوع عرضه شده است.

خرید خط کش و شابلون

از دیگر ابزار کمکی برای رسم فنی و طراحی استفاده از خط کش و شابلون است. شابلون در مقیاس و طرح های متنوع طراحی و تولید شده و به رسم دقیق تر اشکال و طرح ها کمک بسیار می کند. انواع شابلون عبارتند از: شابلون اشکال هندسی، شابلون حروف، شابلون اعداد، شابلون مبلمان و … . مزیت کلیدی شابلون این است که می توان از آن برای رسم مکرر و سریع حروف یا طرح یکسان استفاده کرد.

خط کش و شابلون در اندازه های مختلف عرضه می شوند؛ همچنین خط کش تولید شده از جنس پلاستیک فشرده، ژله ای، فلزی یا چوبی است؛ اما شابلون یک ورق نازک از جنس پلاستیک فشرده یا ژلاتین یا حتی کاغذ است. دقت کنید برای رسم دقیق، به اندازه خط کش و مقیاس شابلون توجه نمایید.

خرید پرگار مهندسی

پرگار یکی دیگر از ابزارهای رسم فنی است که برای رسم دایره یا کمان استفاده می شود. همچنین پرگار بعنوان ابزاری دقیق و مهم برای مشخص کردن و اندازه گیری فواصل بر روی نقشه مورد استفاده قرار می گیرد. به دلیل همین ویژگی ها، خرید پرگار برای رسم و نقشه کشی یکی از ملزومات اساسی بشمار می رود.

پرگار دارای دو بازو بوده و فضای بین این دو بازو قابل تنظیم است. هر چه فاصله بین دو بازو در هنگام رسم بیشتر باشد امکان رسم دایره با شعاع بیشتر میسر است.

پرگار دارای ۳ قسمت اصلی است: دسته، سوزن و مداد.

برای خرید پرگار مهندسی به همراه لوازم جانبی مرتبط از برندهای معتبر با قیمت مناسب حتما سری به فروشگاه اینترنتی دفتر دستک بزنید.

کلام آخر

برای پیدا کردن لوازم التحریر مهندسی با کیفیت بالا، می‌توانید به فروشگاه‌ اینترنتی معرفی شده در این مقاله یا سایر فروشگاه های معرفی شده توسط متخصصان رشته مهندسی مراجعه کنید. همچنین، بررسی نظرات و تجربیات دیگران در مورد محصولات مختلف و مشاوره با متخصصان می‌تواند به شما در انتخاب لوازم التحریر مهندسی با کیفیت و مناسب کمک کند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا