تلفن

بررسی مقایسه دوربین گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس

مقایسه دوربین گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس شاید برای شما هم جالب باشد. چرا که این دو گوشی از جدیدتری مدل های موجود از برند سامسونگ و اپل می باشد.

به گزارش تجارت امروز؛ مقایسه دوربین گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس، برای کسانی که دوربین گوشی برای آن ها مهم است هیجان انگیز می باشد. دوربین نقش اساسی در انتخاب گوشی دارد و ما استفاده زیادی از دوربین گوشی می کنیم.

مقایسه دوربین گلکسی S24 اولترا با آیفون ۱۵ پرو مکس

دوربین فوق عریض هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرومکس و گلکسی S24 اولترا عملکرد بسیار خوبی دارند و می‌توانند تصاویری با کیفیت و جزئیات بالا ثبت کنند. دوربین فوق‌عریض گوشی آیفون می‌تواند تصویربرداری ماکرو و عکاسی ۱۳ میلی‌متری داشته باشد.

در مورد لنز اولتراواید سامسونگ اس ۲۴ اولترا نیز باید بگوییم که نسبت به نسل قبلی ظاهراً تغییری نداشته و همان سنسور ۱۲ مگاپیکسلی را دوباره شاهد خواهیم بود.

هر چند به دلیل ارتقاهای سخت‌افزاری، احتمالاً نسل جدید، عملکرد پیشرفته‌تری را ارائه کند. این دوربین پروفایل رنگی مشابه به دوربین اصلی دستگاه دارد و تقریباً بیشتر عکس‌های گرفته شده با آن از کیفیت بالایی برخوردار هستند. پردازش تصویر نیز در این‌جا به‌کمک دوربین‌های فرعی گلکسی S24 اولترا می‌آید.

مقایسه دوربین تله فوتو سامسونگ S24 Ultra با iPhone 15 Pro Max

دوربین تله‌فوتو گوشی سامسونگ به دو نوع لنز تله فوتو (پریسکوپ تله فوتو و تله فوتو) مجهز شده است. لنز پریسکوپ تله فوتوی ۵۰ مگاپیکسلی، قابلیت‌های لرزشگیر، فوکوس خودکار و زوم اپتیکال ۵ برابری دارد و تله فوتوی ۱۰ مگاپیکسلی، زوم ۳ برابری را در کنار سایر مشخصات ارائه می‌دهد.

دوربین تله‌فوتو گلکسی S24 اولترا با زوم اپتیکال ۱۰ برابری، عملکرد بهتری نسبت به دوربین تله‌فوتو آیفون ۱۵ پرومکس با زوم اپتیکال ۳ برابری دارد. دوربین پریسکوپی گلکسی S24 اولترا با زوم اپتیکال ۱۰ برابری و زوم دیجیتال ۱۰۰ برابری، عملکرد بسیار خوبی دارد و می‌تواند تصاویری با کیفیت و جزئیات بالا در فاصله‌های دور ثبت کند.

مشخصات فنی دوربین‌ها

سامسونگ و اپل با دوربین گوشی‌های هوشمندشان به‌دنبال رسیدن هدفی یکسان هستند؛ اما راهکار سخت‌افزاری متفاوتی را دنبال می‌کنند. هر دو گوشی دوربین اصلی چند ۱۰-مگاپیکسلی دارند و با دوربین تله‌فوتوی ۵ برابری‌شان، بزرگ‌نمایی‌های دو رقمی را نیز روی کاغذ ممکن می‌کنند.

دوربین اصلی آیفون ۱۵ پرو مکس از حسگری ۴۸ مگاپیکسلی با ابعاد ۱/۱.۲۸ اینچی و پیکسل‌های ۱٫۲۲ میکرومتری استفاده می‌کند که روی سیستم لرزش‌گیر تصویر sensor-shift قرار دارد. دوربین اصلی در مقابل خود لنزی ۲۴ میلی‌متری با دیافراگم F/1.8 می‌بیند و از سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel استفاده می‌کند.

دوربین اولتراواید آیفون ۱۵ پرو مکس از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و ۱/۲.۵۵ اینچی با پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری به‌همراه لنز ۱۳ میلی‌متری با میدان دید ۱۲۰ درجه و دیافراگم F/2.2 استفاده می‌کند. از سوی دیگر به‌لطف سیستم فوکوس خودکار تشخیص فاز Dual Pixel، امکان عکاسی ماکرو از فواصل نزدیک نیز با این دوربین وجود دارد.

دوربین اولتراواید گلکسی اس ۲۴ اولترا از ماژول IMX564 سونی با ابعاد ۱/۲.۵۵ اینچ و پیکسل‌های ۱٫۴ میکرومتری استفاده می‌کند. این حسگر در برابر لنزی با دیافراگم f/2.2 و میدان دید عریض ۱۲۰ درجه‌ای قرار دارد. مجموعه‌ی دوربین اولتراواید از فوکوس خودکار برای ثبت عکس‌های ماکرو نیز پشتیبانی می‌کند.

مقایسه دوربین سلفی گوشی آیفون ۱۵ پرومکس با گلکسی اس ۲۴ اولترا

دوربین سلفی گوشی گلکسی اس ۲۴ اولترا مجهز به یک لنز ۱۲ مگاپیکسلی است که ویژگی‌هایی از جمله تماس تصویری دوگانه، Auto-HDR، HDR10+ را برای کاربر خود به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، الگوریتم‌های پردازش هوش مصنوعی تقریباً در همه سناریوها از جمله ضبط ویدیو استفاده می‌شوند. الگوریتم‌های بهتری برای کاهش نویز وجود دارد و یک سیستم هوشمند می‌تواند حرکات سوژه را از حرکات کاربری که فیلم می‌گیرد متمایز کند و در نتیجه نویز را بطور موثرتر و با دقت بیشتری حذف کند.

دوربین سلفی گوشی آیفون ۱۵ پرو مکس جدید اپل از کیفیت خوبی برخوردار است. می‌توانید برای گرفتن ولاگ و عکس‌های تکی و گروهی از این دوربین استفاده کنید و هیچ محدودیتی از لحاظ کیفیت و جزئیات عکس‌ها سر راهتان نخواهد بود.

لنز سلفی ۱۳ مگاپیکسلی این گوشی، عملکردی عالی دارد. در عکاسی سلفی در حالت معمولی، میدان دید کمی گسترده‌تر بوده و عمق پس زمینه آن زیاد است. در حالی‌که در مود عکاسی سلفی با حالت پرتره، عمق زمینه کمتر شده و بک گراند به زیبایی هر چه تمام تار و بلر می‌شود.

مقایسه فیلم‌برداری گلکسی S24 اولترا و آیفون ۱۵ پرومکس

هر دو گوشی آیفون ۱۵ پرومکس و سامسونگ S24 اولترا از قابلیت فیلم‌برداری ۸K با نرخ فریم ۲۴ فریم بر ثانیه پشتیبانی می‌کنند. همچنین، هر دو گوشی از قابلیت فیلم‌برداری HDR10+ پشتیبانی می‌کنند.

در آزمایش‌های عملی که توسط سایت معتبر DxOMark انجام شده است، دوربین فیلم‌برداری گلکسی S24 اولترا با امتیاز ۱۲۵، عملکرد بهتری نسبت به دوربین فیلم‌برداری آیفون ۱۵ پرومکس با امتیاز ۱۲۰ داشته است.

همچنین در بررسی‌های انجام شده توسط کارشناسان، دوربین فیلم‌برداری گلکسی S24 اولترا در زمینه‌هایی مانند جزئیات، رنگ‌ها و کنتراست عملکرد بهتری نسبت به دوربین فیلم‌برداری آیفون ۱۵ پرومکس دارد.

فیلم‌ها و ویدیوهای دوربین آیفون ۱۵ پرو مکس به‌طور مستقیم در مک یا حافظه‌های جانبی قابل ذخیره‌سازی است. حالت ProRes هم حالا می‌تواند تا ۴K با نرخ ۶۰ فریم بالا برود.

عکاسی در شب

عکاسی در تاریکی جذابیت‌های خاص خود را دارد؛ اما هم‌زمان گوشی را نیز دچار چالش‌های فراوانی می‌کند. حال باید دید که تازه‌ترین پرچم‌داران سامسونگ و اپل چه عملکردی در این زمینه دارند.

دوربین اصلی در تاریکی

در نمونه‌های زیر، عکس گلکسی روشن‌‌تر است و گوشی نیز تمایل بیشتری برای متعادل‌سازی روشنایی منابع مصنوعی نور داشته؛ اما عکس آیفون با کنتراست بالاتر و جزئیات بیشترش، خوشایندتر به‌نظر می‌رسد.

عکس‌های ۵۰ و ۴۸ مگاپیکسل

حسگر ۴۸ مگاپیکسلی آیفون می‌تواند عکس‌هایی با وضوح بومی ۴۸ مگاپیکسل ثبت کند، گلکسی با اپلیکیشن پیش‌فرض دوربین می‌تواند عکس‌هایی با وضوح بومی ۲۰۰ مگاپیکسل یا وضوح ۵۰ مگاپیکسل بگیرد. گلکسی چه به لحاظ ثبت جزئیات، چه رنگ‌ها، با اختلاف چشمگیری، دست بالاتر را دارد.

دوربین اولتراواید در روز

در عکس‌های اولتراواید، عکس‌ها به‌لحاظ دمایی، کم‌وبیش یکسان هستند؛ اما رنگ‌های گلکسی اندکی روشن‌تر [نه لزوما واقعی‌تر] به‌نظر می‌رسند. با نگاهی به عکس ها هم متوجه می‌شویم که عکس آیفون گستره‌ی دینامیکی وسیع‌تری دارد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا