اقتصاد خرد

راهنمای کامل ساخت کلید خصوصی سامانه مودیان

هر یک از این کلیدها برای محافظت بهتر از داده های اطلاعات و تراکنش های اینترنتی شما مورد استفاده قرار می گیرند. اما پیش از استفاده از آن ها باید با روش های دریافت و ساخت کلیدهای خصوصی سامانه مودیان آشنایی داشته باشید.

دریافت این کلید باید برخی مراحل را با دقت بالا انجام دهید. کلیدهای خصوصی و عمومی هر یک از طریق سامانه امور مودیان مالیاتی قابل دریافت خواهند بود و در دسترس افراد قرار می گیرند.

ثبت نام در سامانه

پیش از هر چیز برای دریافت این کلیدها باید وارد پنل کاربری خود شده و در این بخش ثبت نام کنید. به این ترتیب اطلاعات شرکت و کسب و کار شما برای سامانه ارسال شده و در مراحل بعدی می توانید کلیدهای اختصاصی مورد نیاز را دریافت کنید.

گزینه صدور کلید اختصاصی

برای دریافت کلیدها وارد سامانه می شویم و از گزینه های صدور کلید اختصاصی وارد مراحل بعدی خواهیم شد. در این بخش به سایر گزینه های کلید عمومی، csr و… نیز دسترسی دارید.

تکمیل اطلاعات کاربری

پس از ورود به این بخش از سامانه نام های حقیقی، حقوقی و… شرکت شما به انگلیسی و فارسی درج می شوند. در این بخش باید حتما شناسه های ملی دریافتی را نیز وارد کنید. در نهایت آدرس ایمیل شما دریافت شده و در فیلدهای مربوطه وارد خواهند شد. پس از وارد کردن این اطلاعات گزینه صدور را انتخاب می کنیم.

دریافت سه کلید

در مرحله بعدی سه کلید اختصاصی، عمومی و crs را در اختیار خواهید داشت که به صورت همزمان برای کاربران صادر می شوند و هر کاربر با صدور درخواست کلید مورد نظر خود به هر سه گزینه دسترسی خواهد داشت.

مقایسه کلید خصوصی و عمومی سامانه مودیان

در هر یک از این سامانه ها دو کلید عمومی و اختصاصی به صورت همزمان در اختیار افراد قرار می گیرند. هر یک از این کلیدها تعاریف و ویژگی های خاص خود را دارند و در بخش های به خصوصی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از وجه تمایزهای این دو کلید را در ادامه مشاهده می کنید:

احتمال گم شدن کلید اختصاصی و عمومی

یکی از ریسک ها و آسیب هایی که همواره این دو کلید را تهدید می کند، گم شدن آن ها در شرایط مختلف است. در صورت گم شدن کلیدهای خصوصی سیستم مورد نظر باطل می شود. اما ریسک گم شدن کلیدهای عمومی پایین تر است چون به صورت عمومی نگهداری می شود.

راهنمای کامل ساخت کلید خصوصی سامانه مودیان

هدف از ساخت کلید خصوصی و عمومی

هدف از ساخت کلید عمومی و کلید خصوصی سامانه مودیان نیز به صورت مجزا مورد بررسی قرار می گیرد. کلیدهای عمومی اشتراک گذاری امن تر داده های اطلاعاتی در سامانه مودیان است. اما کلیدهای اختصاصی با هدف انتقال داده های انبوه ارائه می شوند و کاربری ویژه ای دارند. هر یک از این کلیدها انتقال اطلاعات را در سامانه با امنیت بیشتری همراه می کنند.

سرعت کلیدهای عمومی و خصوصی

این دو کلید از نظر میزان سرعت نیز در سامانه مورد نظر با هم متفاوت هستند. کلیدهای عمومی اغلب کمی کند هستند؛ چرا که در ساختار آن ها از دو کلید با روشی پیچیده استفاده می شود. اما کلیدهای اختصاصی سرعت عمل بیشتری در ساختار سیستم دارند. فرایند رمز گذاری و رمزگشایی با استفاده از کلیدهای اختصاصی با سرعت عمل بیشتری همراه خواهد بود. در هر یک از این کلیدها از الگوریتم های ریاضی استفاده شده است.

میزان محرمانگی کلیدهای خصوصی و عمومی

هر یک از کلیدهای خصوصی و عمومی در سامانه مودیان از درجه امنیت و محرمانگی خاصی برخوردار هستند. در این میان کلیدهای اختصاصی تنها در میان فرستنده و گیرنده رد و بدل می شوند و هیچ کاربر دیگری به آن ها دسترسی نخواهد داشت. به همین خاطر درجه ایمنی آن ها بسیار بیشتر از کلیدهای عمومی است. اما استفاده از کلیدهای عمومی به صورت رایگان انجام می شود و همه افراد قادر به استفاده از قابلیت های آن خواهند بود.

راهنمای کامل ساخت کلید خصوصی سامانه مودیان

بهره بری از کلیدهای خصوصی و عمومی

نحوه استفاده از هر یک از این کلیدها و بهره بری از آن ها بسته به ویژگی های کاربردی هر یک مشخص می شود. سیستم کلیدهای خصوصی اغلب کارآمدتر است. چرا که برای انتقال حجم انبوهی از داده های اطلاعاتی به کار برده می شوند. با استفاده از این کلیدها ارسال متون با حجم بیشتر با امنیت کامل انجام خواهد شد. اما کلیدهای عمومی اغلب برای پیام های کوتاه مورد استفاده قرار می گیرند و به همین خاطر کارآمدی کلید مخفی یا اختصاصی را ندارند.

جمع بندی

در این قسمت در خصوص برخی از ویژگی های کلیدهای خصوصی در سیستم سامانه مودیان اطلاعاتی را بررسی کردیم. هر یک از این کلیدها با کارایی قابل توجهی در این سیستم ها شناسایی می شوند و استفاده از آن ها از اهمیت بسیار زیادی برخوردار است. شما می توانید هر یک از این کلیدها را به منظور استفاده بهتر از سامانه مودیان و انتقال حجم بالای داده های اطلاعاتی با ایمنی کامل به کار ببرید. این کلیدها با روش های ساده ای در سامانه دریافت می شوند. در این بخش نگاهی به فرایند دریافت این کلیدها نیز انداختیم.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا