تلفن

رونمایی از پوکو X6 پرو (Poco X6 Pro) + بررسی دوربین، باتری و قیمت

در رونمایی از پوکو X6 پرو و بررسی‌های نمایشگاهی که از این گوشی تازه نفس به عمل آمده است؛ حدود 90 درصد از پنل جلویی گوشی را نمایشگر 6.67 اینچی تشکیل داده که به شکل ملموسی حاشیه های کمتری نسبت به دیگر مدل ها دارد. در ادامه به بررسی کامل Xiaomi Poco X6 Pro خواهیم پرداخت.

به گزارش تجارت امروز؛ شرکت پوکو زیر مجموعه شیائومی رونمایی از پوکو X6 پرو و Poco X6 را در یک زمان به تازگی انجام داده است. اولین فاکتوری که در بررسی گوشی‌های مختلف به آن توجه می‌شود، به روزرسانی‌های پوکو X6 پرو است. بنابراین بررسی پوکو x6 پرو را نیز با مشخصات فنی و ویژگی‌های مربوط به سیستم عامل آن آغاز می‌کنیم.

گوشی Xiaomi Poco X6 Pro با نمایشگر OLED با سایز ۶.۶۷ اینچ دارای رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل است که تجربه بصری فوق‌العاده‌ای را ارائه می‌دهد. این نمایشگر با پشتیبانی از دالبی ویژن و HDR10+ و روشنایی حداکثر ۱۸۰۰ نیت، تصاویری واضح و زنده را در هر شرایط نوری فراهم می‌آورد.

رونمایی از پوکو X6 پرو؛ بررسی مشخصات فنی پوکو X6

در پنل پشتی شاهد قرارگیری دوربین های سه گانه هستیم که اندازه آنها همانند باقی همرده هایش در پوکو اندازه بزرگی دارد. در این سه دوربین در یک جزیره شیشه ای در کنار نام برند Poco جا خوش کرده اند. در لبه کناری سمت چپ، دکمه پاور و تنظیم صدا قرار دارد. لبه سمت راست، اما خالی از هر المان خاصی است. بالای گوشی اسپیکر، میکروفون و فرستنده مادون قرمز قرار داده شده است و در پایین گوشی درگاه سیم کارت، اسپیکر، میکروفون و پورت تایپ سی دیده می‌شود.

برخلاف نسخه عادی اینجا خبری از گوریلا گلس وکتوس نیست و در رونمایی از پوکو X6 پرو این بار به استفاده از نسخه پنجم گوریلا گلس بسنده کرده است. این گوشی در سه رنگ مشکی، خاکستری و زرد به بازار عرضه شده است. وجود IP54 نیز استفاده از گوشی زیر باران را میسر میکند، اما نباید توقع داشت که از آن در در حمام و استخر استفاده کرد. همچنین به نسبت گوشی های میان رده سامسونگی خیلی جذاب و کاربردی به شمار نخواهد رفت.

در مجموع گوشی پوکو ایکس ۶ پرو شیائومی از لحاظ طراحی خیلی گوشی زیبا و خاصی نیست؛ اما حاشیه کم نمایشگر، وزن مناسب و طراحی خمیده لبه های گوشی باعث میشود که هم گوشی خوش دستی باشد و هم در زمان استفاده معمولی و روزمره و یا تماشای ویدیو لذت دو چندانی از کار با گوشی ببرید.

جدول مشخصات Poco X6 Proجزئیات Poco X6 Pro

مشخصات Xiaomi Poco X6 Pro
شبکه فناوری: GSM / HSPA / LTE / 5G
سرعت: HSPA، LTE-A، ۵G
زمان عرضه ۹ دسامبر ۲۰۲۳
بدنه ابعاد: ۱۶۰.۵ در ۷۴.۳ ۸.۱ میلی‌متر
وزن: ۱۹۸ گرم
سیم کارت: دو سیم کارت (نانو سیم کارت، دو سیم کارت آماده به کار)
صفحه نمایش نوع نمایشگر: OLED با بیش از ۶۸ میلیون رنگ
روشنایی: حداکثر ۱۸۰۰ نیت
نرخ تازه‌سازی: ۱۲۰ هرتز
ویژگی های نمایشگر: Dolby دالبی ویژن، HDR10+
سایز نمایشگر: ۶.۶۷ اینچ
ابعاد نمایشگر: ۱۰۷.۴ سانتی متر مربع
نسبت صفحه نمایش به بدنه: ~۹۰.۱%
وضوح: ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسل
نسبت تصویر: ۲۰:۹
تراکم پیکسلی: ~۴۴۶ تراکم ppi در هر اینچ
سخت افزار و نرم افزار سیستم عامل: اندروید ۱۴
رابط کاربری: HyperOS
چیپست: Mediatek Dimensity 8300 Ultra
فرآیند ساخت: ۴ نانومتر
پردازنده مرکزی: هشت هسته ای ۳.۳۵ گیگاهرتز
پردازنده گرافیکی: Mali G615-MC6
حافظه اسلات کارت حافظه: ندارد
پیکربندی رم و حافظه:
رم: ۸ گیگابایت، ۱۲ گیگابایت
حافظه داخلی: ۲۵۶ گیگابایت، ۵۱۲ گیگابایت
۲۵۶ گیگابایت ۸ گیگابایت رم
۲۵۶ گیگابایت ۱۲ گیگابایت رم
۵۱۲ گیگابایت رم ۱۲ گیگابایت
نوع حافظه داخلی: UFS 4.0
دوربین پشت پیکربندی دوربین ها: سه گانه، واید، اولتراواید، ماکرو
لنز واید ۶۴ مگاپیکسل، ۱/۲ اینچ سایز سنسور فوکوسخودکارتشخیص فاز، لرزشگیر اپتیکال تصویر
لنز اولتراواید ۸ مگاپیکسل، پوشش ۱۲۰ درجه
لنز ۲ مگاپیکسل
دارای فلاش LED، HDR، پانوراما
رزولوشن فیلمبرداری: ۴K@24/30fps
۱۰۸۰p@30/60/120/240/960fps
۷۲۰p@1920fps
امکانات فیلمبرداری: لرزشگیر دیجیتالی تصویر- ژیروسکوپی
دوربین سلفی لنز واید ۱۶ مگاپیکسلی
دارای HDR، پانوراما
ویدئو ۱۰۸۰p@30/60fps، gyro-EIS
صدا بلندگو بله، با بلندگوهای استریو
مشخصات بلندگو: صدای ۲۴ بیت/۱۹۲ کیلوهرتز
جک ۳.۵ میلی متری: ندارد
اتصالات وای فای: WLAN: Wi-Fi 802.11 a/b/g/n/ac/6، دو بانده، Wi-Fi Direct
بلوتوث: نسخه ۵.۴، از نوع سریع A2DP، LE
موقعیت یابی: GPS، GALILEO، GLONASS، QZSS، BDS (B1I+B1c)
NFC: بله (وابسته به بازار/منطقه)
پورت مادون قرمز: بله
USB: USB Type-C، OTG
امکانات حسگرهای اثرانگشت (زیر نمایشگر، اپتیکال)، شتاب سنج، مجاورت، ژیروسکوپ، قطب نما
پیام کوتاه (نمایش رشته ای)، MMS، ایمیل
مرورگر HTML5
باتری نوع: لیتیوم پلیمری، غیر قابل جابجایی
ظرفیت: ۵۵۰۰ میلی آمپر ساعت
شارژ: ۹۰ وات سیمی، پشتیبانی از شارژ سریع PD3.0، QC2
مدت زمان شارژ: ۱۰۰ درصد در ۳۴ دقیقه
اطلاعات رنگ ها: مشکی، سفید، نعنایی
مدل: ۲۳۱۱DRK48G, 2311DRK48I

رونمایی از پوکو X6 پرو در بخش دوربین

دوربین Poco X6 Pro

گوشی پوکو ایکس ۶ پرو دارای یک دوربین اصلی و یک دوربین سلفی است که هر کدام مشخصات و ویژگی‌های خاص خود را دارند. دوربین اصلی این گوشی ۶۴ مگاپیکسلی است که با یک لنز اولترا واید ۸ مگاپیکسلی و همچنین یک لنز ماکروی ۲ مگاپیکسلی همراه است. دوربین سلفی آن نیز ۱۶ مگاپیکسلی است که یک حسگر OV16A  دارد.

رونمایی از پوکو X6 پرو با دوربین اصلی ۶۴ مگاپیکسلی، دوربین اولتراواید ۸ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی، قابلیت‌های عکاسی چشمگیری را به کاربران ارائه می‌دهد. این دوربین‌ها با قابلیت‌هایی مانند فوکوس خودکار، لرزشگیر اپتیکال تصویر و HDR، تصاویری با کیفیت بالا و جزئیات دقیق را ثبت می‌کنند.

باتری ۵۵۰۰ میلی‌آمپر ساعتی پوکو X6 پرو با پشتیبانی از شارژ سریع ۹۰ واتی، امکان شارژ کامل باتری را در ۳۴ دقیقه فراهم می‌کند. این ویژگی به کاربران اجازه می‌دهد تا بدون نگرانی از تمام شدن شارژ باتری، از گوشی خود استفاده کنند. پوکو X6 پرو با ترکیبی از نمایشگر باکیفیت، سخت‌افزار قدرتمند، دوربین‌های با کیفیت و باتری با طول عمر طولانی، به عنوان یکی از گوشی‌های میان رده اقتصادی پیشرو در بازار مطرح می‌شود. این گوشی با ویژگی‌های نوآورانه و کاربردی خود، استانداردهای جدیدی را برای تجربه کاربری تعیین می‌کند و انتظار می‌رود که مورد توجه بسیاری از کاربران قرار گیرد.

رونمایی از پوکو X6 پرو در بخش عملکرد باتری

گوشی پوکو ایکس ۶ پرو با یک شارژر ۶۷ واتی داخل جعبه عرضه میشود که در سال ۲۰۲۴ میتوان یک نکته مثبت به حسابش آورد. بررسی Poco X6 Pro نشان میدهد که باتری این گوشی ظرف مدت زمان ۱۵ دقیقه تا ۴۷ درصد شارژ شده و در نیم ساعت این رقم به ۸۳ درصد میرسد. برای فول شارژ شدن این گوشی نیز ۴۳ دقیقه زمان لازم است که ۷ دقیقه سریع تر از نسخه سال قبل میباشد. نهایتا میتوان گفت پوکو X6 Pro شیائومی در زمینه شارژ شدن، عملکردی عالی از خود نشان میدهد. در رونمایی از پوکو X6 پرو جدید عملکرد قدرتمند و باتری با طول عمر بالا، تجربه کاربری راحت و بدون دغدغه‌ای را فراهم می‌آورد.

سیستم عامل و امنیت پوکو ایکس ۶ پرورونمایی از Poco X6 Pro

در رونمایی از پوکو X6 پرو جدید با سنسور اثر انگشت زیر نمایشگر اپتیکال و تشخیص چهره AI (هوشمند)، امنیت بالایی را برای کاربران فراهم می‌کند. این ویژگی‌ها به کاربران اجازه می‌دهند تا به سرعت و با اطمینان به دستگاه خود دسترسی پیدا کنند.

این گوشی با سیستم عامل جدید شیائومی یعنی HyperOS بر پایه اندروید ۱۴ ارائه می‌شود که تجربه کاربری روان و انعطاف‌پذیری را فراهم می‌آورد. رابط کاربری HyperOS با امکاناتی مانند دارک مود، کنترل حرکتی و بهینه‌سازی باتری، کاربران را قادر می‌سازد تا بهترین استفاده را از گوشی خود ببرند.

رونمایی از پوکو X6 پرو شیائومی؛ بررسی صفحه نمایش

برای گوشی پوکو X6 پرو به یک صفحه نمایش ۶.۶۷ اینچی امولد با نرخ به روز رسانی ۱۲۰ هرتز و تراکم پیکسلی ۴۴۶ ppi تعبیه شده است. این صفحه نمایش از Dolby Vision و +HDR10 پشتیبانی میکند و بیشینه روشنایی آن طبق گفته پوکو به ۱۸۰۰ نیت میرسد که البته در تجربه و استفاده های واقعی در تست ها به عدد ۱۱۴۸ دست یافته که همچنان در رده قابل قبولی قرار دارد؛ اما در مقام مقایسه حدودا ۲۰۰ نیت کمتر از نسخه عادی پوکو X6 است. این تفاوت، در استفاده روزمره نیز حس میشود؛ اما با این وجود زیر نور مستقیم خورشید نیز محتوای صفحه نمایش خوانایی خود را حفظ میکند و تجربه مناسبی را از استفاده از این گوشی در یک روز تماما آفتابی رقم میزند.

بررسی پوکو X6 Pro در بخش صفحه نمایش چه نتایجی دارد؟

نمایشگر Poco X6 Pro نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز و رزولوشن ۱۲۲۰ در ۲۷۱۲ پیکسلی دارد. نرخ به روز رسانی لمس نیز ۲۱۶۰ هرتز اعلام شده که برای گیمرها جذاب و کارآمد خواهد بود، مخصوصا در تجربه بازی های آنلاین به شکل کمی حرفه ای تر، این مورد میتواند تجربه گیمینگ شما را متحول کند. حسگر اثر انگشت زیر نمایشگر تعبیه شده است، ولی اگر این حسگر مقداری بالاتر قرار داشت یا حتی فضای بیشتری را در برمی‌گرفت، تجربه بهتری موقع استفاده از گوشی منتقل می‌کرد. هرچند بعد از چند روز به این جایگاه عادت میکنید و چیزی نیست که در بلند مدت آزاردهنده باشد، یا بتوان به عنوان یک نقطه ضعف از آن یاد کرد.

از نظر عملکرد نیز با سرعت عالی و با کمترین خطا، وظیفه اش را انجام میدهد و حالا میتوان گفت در گوشی های میان رده نیز این سنسورها عملکرد قابل اتکایی دارند. در نهایت صفحه نمایش در تمامی بخش ها خیلی خوب عمل میکند و تنها در بخش بیشینه روشنایی میتوانست عملکرد بهتری از خود نشان دهد؛ البته در این بخش نیز عملکرد گوشی قابل قبول است و یک نمایشگر پررنگ، باکیفیت و نسبتا پرنور و بزرگ را مقابلمان داریم.

طراحی و کیفیت گوشی پوکو ایکس ۶ پروشیائومی پوکو x6

اولین فاکتوری که در رونمایی از پوکو X6 پرو و دیگر گوشی‌ها به آن توجه می‌شود، طراحی و شکل ظاهری آن است. بنابراین بررسی پوکو x6 پرو را نیز با مشخصات ظاهری و ویژگی‌های مربوط به طراحی آن آغاز می‌کنیم. بسیاری بر این باور هستند که طراحی این محصول نسبت به x6 معمولی جذاب‌تر و جالب‎تر است، چراکه یک انحنای ملایم در لبه‌های قسمت پشت گوشی پوکو ایکس۶ پرو وجود دارد که ظاهر آن را خاص و منحصربه‌فرد کرده است. به‌طور کلی گوشی پوکو  x6 پرو با این مشخصات ظاهری و ویژگی‌های طراحی شناخته می‌شود:

  • ابعاد آن ۸.۳×۷۴.۳×۱۶۰.۵ میلی‌متر است.
  • وزن کلی آن ۱۸۶ یا ۱۹۸ گرم است.
  • لایه محافظ آن از جنس گوریلا گلس ۵ است.
  • جنس پنل پشت آن از پلاستیک و یا چرم مصنوعی است.
  • رنگ‌بندی آن شامل سه رنگ خاکستری، مشکی و زرد است.
  • دارای گواهینامه ضدآب(IP54) است.

البته عدم وجود جک هدفون و درگاه کارت حافظه ممکن است برای برخی کاربران که به این ویژگی‌ها اهمیت می‌دهند، نقطه ضعف به حساب می‌آید.

قیمت بررسی Poco X6 Pro

در مجموع، پوکو X6 پرو شیائومی با توجه به قیمت و ویژگی‌هایی که ارائه می‌دهد، یک انتخاب عالی برای کاربرانی است که به دنبال تجربه‌ای مدرن و کاربردی از یک گوشی هوشمند هستند. امیدوارم این بررسی تخصصی به شما کمک کرده باشد تا با مزایا و معایب این گوشی آشنا شوید و تصمیم‌گیری دقیق‌تری داشته باشید. گوشی پوکو X6 در مدلی با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی با قیمت ۲۴۹ دلار به فروش می‌رسد. مدل دیگر که ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه داخلی دارد با قیمت ۳۱۹ دلار در اختیار کاربران قرار می‌گیرد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا