راهنمای سرمایه گذاران

صفر تا صد پرورش زالو در خانه و کسب درآمد میلیونی!

با پرورش زالو در خانه شما می توانید با کمترین سرمایه و امکانات به کسب درآمد میلیونی برسید.

به گزارش تجارت امروز؛ اگر دوست دارید پرورش زالو را به صورت کامل به همراه نکات اصولی آن بیاموزید تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

پرورش زالو در خانه

در روشی که لارو زالو را در خانه پرورش می دهید، با سرمایه گذاری اندک می توانید در مدت شش ماه درآمد بسیار خوبی داشته باشید. به عنوان مثال، با فرض داشتن سرمایه کم و فضای کم، به راحتی می توان با نصب وسایلی مانند یخچال، ظروف پلاستیکی و غیره به سود خوبی رسید.

حتما به مراکز معتبر تهیه لارو زالو مراجعه کنید. لاروها سرمایه شما هستند، پس باید در تهیه آنها دقت کنید. مانند هر چیز دیگری، انواع مختلفی از زالو وجود دارد، از جمله سمی، غیربهداشتی، طبی و دارویی. برای کار خود به یک روش پزشکی نیاز دارید. پس از رشد لاروها، می توانید زالوهای خود را به مراکز حجامت بفروشید.

در روش خانگی به راحتی می‌توان در گل همراه زالو، زالو را در یخچال در دمای ۷ درجه سانتیگراد بیش از یک ماه نگهداری نمود بدون اینکه هیچ‌گونه آسیبی به زالو و قدرت مکندگی آنها وارد گردد. البته شایان ذکر است پس از گذشت مدت زمان یک ماه حتماً گل تعویض گردد زیرا زالو به خاطر پوست‌اندازی که دارند به نوعی از خود لعاب پس می‌زنند که باعث از بین رفتن شرایط مناسب نو اصولی گهداری زالو در آن بستر می‌گردد. همچنین رطوبت گل در گونی نخی که در آن گزارده می‌شود باید به نحوی باشد که آب از گونی چکه ننماید و همچنین گونی خشک نباشد.

آموزش پرورش زالو

داشتن اطلاعات اولیه موارد زیر در کسب و کار پرورش زالو ما را در رسیدن به هدف کمک و کار ما را سود آور می کند:

۱) شناخت خود زالو و ویژگیهایش
۲) داشتن اطلاعات اولیه شرایط بهداشتی و نگهداری زالو
۳) داشتن حداقل امکانات اولیه نگهداری زالو (آب و محل مناسب)
۴) داشتن اطلاعات اولیه در خصوص بازار مصرف و دانش بازاریابی( فروش و بستن قرارداد) فروش زالو
۵) رضایت مشتری: راضی نگهداشتن مشتریان زالو که بیشتر پزشکان ، مراکز درمانی و زیبایی هستن و فروش دوباره به آنها

وسایل مورد نیاز برای پرورش زالو در خانه

  • یک عدد پمپ آب و شیلنک جهت تعویض و شستشو
  • پمپ هوای مرکزی و لوله کشیها جهت هوادهی .
  • وان .یا آکواریوم یا پت .
  • آب شیرین کن جهت تامین آب سالم و آزمایش شده برای استفاده در فارم
  • دماسنج دیواری .دماسنج دیجیتال همراه با رطوبت سنج . دماسنج میله ای دیجیتال برای دمای آب و خون
  • پایهای فلزی برای وانها که کمی شیبدار باید باشه تا برای خروج آب از وان بمشکل نخورید .یا قفسه در صورت کار با پت ده لیتری.
  • لوله کشیهای ورودی آب به وانها و لوله کشی جهت خروج آب
  • مخزن آب جهت کلر زدایی و ..
  • دستگاه سختی سنج tdsدیجیتال که میشه از کسانی که دستگاه تصفیه آب نصب میکنن ۴۰ یا ۵۰ هزار تومن خرید کرد
  • توری یا چسب آلومنیومی برای پوشاندن وانها جهت خارج نشدن زالوها
  • ظروف تغذیه زالو که میتونید بسازید یا از بازار تهیه کنید ظرف اول که بزرگتر باشه و فلزی که اگر با شعله یا هر چیز دیگه خواستین دمارو بالا ببرید مشکلی ایجاد نشه داخل این ظرف آب ریخته میشه ظرف دوم داخلش خون ریخته میشه و داخل ظرف اول گذاشته میشه که از طریق دمای غیر مستقیم دمای خون به ۳۰ الی ۳۲ درجه برسه وظرف سوم که اکثرا از الک استفاده میکنن ولی میتونین خودتون بسازین و زیرشو جوری طراحی کنید که اون توری یا پارچه یا هر غشایی محکم نصب بشه .
  • خریدغشا پارچه ململ یا توری پلی آمید یا ملحفه بیمارستانی .روده و پوست مرغ هم میتونید برای تغذیه استفاده کنید یا هر غشایی که زالو بتونه نیش بزنه و سوراخش کنه میشه استفاده کرد.(البته باید یگم که متاسفانه درقانون استفاده از خون ممنوع میباشد)و باید با جلبک ویا حلزون تغذیه شود .
  • خزه جهت ساخت جزیره
  • ۴۰۰ زالو بین ۲ تا ۴ سانتی متری (کبریتی) و ۵۰ عدد زالوی مولد دلیل این ترکیب این است که بتوانید هم کنترل بیشتر داشته باشید و هم نگهداری اسانتری دارد و انقدر هم کم نیست که توجیح فروش نداشته باشد و همچینین می توانید در کنار پرورش در تکثیر هم تخصص یابید.

مراحل پرورش زالو در خانه

در ادامه به صورت مرحله به مرحله به مراحل پرورش زالو در منزل خواهیم پرداخت.

مرحله اول

برای نگهداری و رشد زالو ها آسانترین راه استفاده از مخزن های پلی اتیلن ( وان ) می باشد که می توان در ابعاد مختلف تهیه شود که از نظر هزینه و راه اندازی بسیار ساده تر از استخر های بتنی می باشد و از نگهداری در بطری های کوچک نیز کار آسانتر است و برای شما که میخواهید در خانه این کار را انجام دهید گزینه مناسب تری نیز هست

مرحله دوم

برای سادگی در شستشو و استفاده از مخازن نگهداری زالو ایجاد لوله های پر و تخلیه و نصب توریها برای جلوگیری از فرار زالوها در دیواره و ایجاد محل تبادل گازی در درب مخازن که از ورود پشه ها نیز جلوگیری می کند.

مرحله سوم

پر کردن مخزن ها با آب بدون هیچگونه ماده شیمیایی، کلر و مخلوط آب لیمو یا سرکه (اسید استیک) به میزان ۱ لیتر در ۳۵۰ لیتر آب و ماندن به مدت ۲۴ ساعت و سپس شستشوی کامل مخزن با آب ولرم با هدف اسیدی کردن محیط نگهداری با پی اچ بین ۵٫۶ تا ۶٫۵ می باشد

مرحله چهارم

قراردادن ظروف (گلدان) سفالی و آجر های سوراخ دار برای ایجاد بستری طبیعی و محلی برای استراحت و مخفی شدن و راحتی در پوست اندازی زالو ها و پر کردن حدود ۱۰ سانتیمتر از کف وان توسط شن و ماسه رودخانه ( خاک رس استریل و شسته شده برای اینکه زالو ها به نمک حساس هستند) و محلی برای نگهداری و رشد گیاهان آبزی در آب و همچنین روشی راحت تری برای پرورش زالو و نگهداریش در منزل هست .البته این مورد برای طبیعی کردن محیط به زیستگاه اصلی زالو بوده که بیشتر برای زالو های مولد مدنظر است ولی برای نگهداری نیز در رشد و نمو تاثیر بسزایی دارد.

مرحله پنجم

در این مرحله شما باید حداکثر ۷۰% از ظرفیت مخازن وان را از اب بدون کلر پر کنید (استفاده از آب باران و یا آب های زیرزمینی با املاح کم اب ایده آل برای نگهداری و پرورش زالو هست)

مرحله ششم

سفارش زالو مورد نیاز به طوری که به ازای هر ۱۰ لیتر آب ۵۰ زالو مولد و یا ۸۰ زالو لارو با فرض تعویض ۲۵ ٪ آب مخزن بطور یک روز در میان در نظر می گیریم و اگر در خانه این کار برای شما دشوار هست میتونید از تعداد کمتری زالو به ازای هر ۱۰ لیتر اب خریداری کنید به عنوان مثال با قرار دادن ۲۵ زالو مولد به ازای هر ۱۰ لیتر اب میتونید ۲۵% اب مخزن هر دو روز در میان تعویض کنید همچنین می تونید با خرید تعداد بیشتری مخزن و حجم اب بیشتری داشته باشید تا کارتان باز هم اسان تر شود . خرید زالو باید در فصل بهار و تابستان به دلیل حداقل بودن قیمت زالو انجام گیرد.

مراحل پرورش زالو

مرحله هفتم

شسته شوی زالو های سفارش داده شده با آب و جداسازی زالو های احتمالی بیمار(بیحال و زخمی و …) انتقال به وان های نگهداری( باید از تغییرات ناگهانی دما و کیفیت آب بخصوص در مورد لاروها پرهیز کرد)

نکات پرورش زالو در خانه

خب این هفت مرحله پرورش و نگهداری زالو در خانه تمام شد ولی هنوز چند نکته باقی مانده است.

دلیل تعبیه درب و توری جلوگیری از ورود و زاد و ولد پشه و … پاکیزگی و محیط زیست سالم است زیرا امکان انتقال بیماری ها از پشه به محیط زندگی زالو وجود دارد. ودر صورت نداشتن درپوش و توری کناری وان امکان فرار زالو ها بخصوص در زمان باران و افزایش آب وجود دارد اگر خانه شما حیاط بزرگی داره سعی کنید یک محیط مجازارو کاملا حصار کشی کنید که حیواناتی مانند گربه و یا پرنده هم وارد این فضا نتونن بشن.

در زمان تعویض آب دقت شود آب با همان کیفیت و دمای آب محیط نگهداری باشد تا با حداقل استرس زالو این کار انجام گیرید

بعداز نگهداری حدود ۲ الی ۳ ماه از لارو ها و یا مشاهده علایم (گرسنگی) شنای عمودی و تولید بیش از حد بزاق دهانی زالوهای مولد باید اقدام به غذا دهی کنیم چه با استفاده از موجودات زنده در آب مانند قورباغه و ماهی و لاک پشت در محیط آبی و یا تغذیه دستی باید ابتدا زالو ها در محیطی خارج از محیط اصلی نگهداری شود و در این زمان کل آب وان اصلی تخلیه و با آب گرم و بدون مواد شیمیایی کاملا شستشو و ضدعفونی شود.

بعداز این مرحله یعنی آموزش نگهداری زالو و تغذیه و حداقل رساندن تلفات و شناخت بازار می توان اقدام به نگهداری از زالو هایمولد کرد که نتیجه حاصل در اثر تکثیر به ازای هر زالو ۲۰ برابر بوده و می تواند درآمد خوبی را برای شما در بر داشته باشد.

و همچنین نظر خود را در مورد این مقاله بیان فرمایید و سوالات خود در مورد پرورش و نگهداری زالو در خانه را از ما در قسمت نظرات بپرسید تا کارشناسان ما در سریع ترین زمان ممکن پاسخ و هم دیگر دوستان استفاده کنند.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا