خواندنی

طرز تهیه مرغ عسلی؛ خوشمزه ترین مرغ خونگی

تهیه مرغ عسلی، به دلیل بافت نرم و لطیفی که دارد، بسیار پرطرفدار و خوشمزه می باشد. در ادامه یک شیوه متفاوت برای تیه مرغ عسلی را در اختیار شما می گذاریم.

به گزارش تجارت امروز؛ زمانی که می خواهید، غذای با طعم متفاوت تهیه کنید، پیشنهاد ما به شما تهیه مرغ عسلی است. امکان ندارد، این غذای فوق العاده خوشمزه را درست و کسی دوست نداشته باشد. زیرا مرغ جز غذاهای پرطرفدار است. حالا اگر عسلی باشد که دیگر هیچ، از خوردن آن سیر نخواهید شد.

تهیه مرغ عسلی مجلسی

تهیه مرغ عسلی بسیار ساده است. شما تنها در چند مرحله یک غذای خوشمزه در خانه دارید. ترکیبات این غذا از ادویه های قوی است که در کنار مرغ یک سس بسیار خوشمزه هم درست می کنیم.

مواد لازم برای تهیه مرغ عسلی

ساق مرغ ۱ کیلو
آرد ذرت ۲ قاشق غذاخوری
بکینگ پودر ۱/۲ قاشق غذاخوری
روغن زیتون ۲ قاشق غذاخوری
ادویه به مقدار لازم

طرزتهیه مرغ مجلسی

تهیه مرغ عسلی

مرحله اول: در ابتدا مرغ ها را به خوبی بشویید و چند برش روی تمام ساقه ها ایجاد کنید.

مرحله دوم: سپس تمام ادویه ها شامل: نمک، پاپریکا، پودر سیر، ادویه مرغ، فلفل قرمز و فلف سیاه را روی مرغ ها می ریزیم و به خوبی ماساژ می دهیم تا به مرغ جذب شود. سپس آرد ذرت و روغن زیتون را اضافه کرده و بازهم ماساژ می دهیم تا جذب مرغ شود. حالا مرغ ها را داخل سولاردوم یا فر  میزاریم و اجازه می دهیم تا به خوبی بپزد.

مواد لازم برای تهیه سس مرغ عسلی

کره ۲۰۰ گرم
سیر ۴ حبه
سس کچاپ ۵ قاشق غذاخوری
عسل ۲ قاشق غذاخوری
گشنیز ۲ قاشق غذاخوری
آب لیمو ۳ قاشق غذاخوری

طرز تهیه سس مرغ مجلسی

مرحله اول: ابتدا کره را داخل ماهیتابه می ریزیم تا آب شود، سپس بقیه مواد را به ترتیت شامل سیر، سس کچاپ، عسل، گشنیز و آب لیمو را اضافه می کنیم و برای چند دقیقه با هم تفت می دهیم حالا سس ما آماده شده است.

مرحله دوم: حالا مرغ های پخته شده را برمی داریم و داخل سس برای چند دقیقه سرخ می کنیم تا به خوبی، سس جذب مرغ شود و زیر ماهیتابه را خاموش می کنیم.

در کنار تهیه مرغ عسلی خوشمزه می توانید، سیب زمینی سرخ کنید یا از سبزیجات تازه استفاده کنید. هویچ بخار پز شده به همراه کلم بروکلی نیز گزینه خوبی برای این غذا است.

نکات خوشمزه شدن مرغ جلسی

برای پخت مرغ های خود در فر شما بتر است که روی مرغ را با فویل بپوشانید، این کار کمک زیادی به شما می کند تا مرغ مغز پخت شود. همچنین مرغ را چک کنید اگر حس کردید، خیلی خشک می شود کمی کره به آن اضافه کنید.

در تهیه سس مرغ مجلسی، از سبزی تازه استفاده کنید، زیرا عطر و بوی سبزی به شما یک سس خوشزه می دهد. همچنین میزان ادویه ها بسته به مرغ و سس شما دارد که باید در اندازه ادویه ها دقت کنید.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا