خودرو

فولکس واگن تیگوان جدیدترین خودروی وارداتی از آلمان

بنا است سال آینده نسل سوم فولکس واگن تیگوان با سوار شدن بر نسخه شاسی بلند آن به ایالات متحده برود. این خودرو، در بازار ایران نیز حضور خواهد یافت. با ماهمرا باشید تا به بررسی مشخصات ظاهری و مشخصات فنی آن بپردازیم.

به گزارش تجارت امروز؛ همزمان با رونمایی از نسل سوم فولکس واگن تیگوان در اروپا برنامه ریزی شده است تا این خودرو برای سال آینده با سوار شدن بر نسخه شاسی بلند به ایالات متحده بود. نسل دوم این خودرو نیز در بازار خودرو ایران حضور داشت. البته با وجود محدودیت عرضه و همزمان شدن با اعمال مجدد تحریم‌های همه سویه، توانست نسبتا موفق عمل کند.

معرفی فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۳

فولکس واگن تیگوان جدیدترین خودروی وارداتی از آلمان

در میان کراس اوورهای جمع و جور، فولکس واگن تیگوان ۲۰۲۳ تنها مدلی است که طعمی کاملاً اروپایی را ارائه می‌کند، با هندلینگ واضح و طراحی زیبا. تنها انتخاب موتور چهار سیلندر ۲,۰ لیتری توربوشارژ صاف و روان است و در حالی که عملکرد صرفاً کافی است، بهینه سازی سوخت را ارائه می دهد.

مجموعه ای از ویژگی های فنی در هر مدل گنجانده شده است. از جمله نمایشگر دیجیتال سنج، اتصال سرگرمی اطلاعاتی معاصر، و ویژگی های کمک راننده. کابین، در حالی که سبکی آرام دارد، برای افراد و بار جادار است. ردیف سوم صندلی ها به صورت آپشن در دسترس است، چیزی که فقط میتسوبیشی اوتلندر در این بخش با آن مطابقت دارد. با این حال، بیش از هر چیز، ما تیگوان را دوست داریم زیرا رانندگی با آن اسپرت و سرگرم کننده است.

فولکس واگن تیگوان تغییرات بسیار کمی را برای سال ۲۰۲۳ به نمایش گذاشته است. همینطور با توجه به تغییرات تکمیلی آن نسبت به مدل سال ۲۰۲۲ قابل درک است. امسال، تریم SE R-Line Black دارای طراحی چرخ های ۱۹ اینچی جدید است و پورت‌های USB-C تیگوان برای شارژ ۴۵ واتی ارتقا یافته است.

بررسی طراحی و مشخصات ظاهری

فولکس واگن تیگوان جدیدترین خودروی وارداتی از آلمان

طراحی بیرونی تیگوان یک طراحی تازه نیست؛ بلکه شما در طراحی آن مشابهت‌های بسیاری با طراحی نسل دوم فولکس واگن تیگوان مشاهده خواهید کرد. طرح جدید بر روی پلت فرم MQB Evo قرار می‌گیرد و با دیفرانسیل جلو و چهار چرخ محرک که به صورت یک آپشن روی خودرو سوار است.

طراحی نمای جلویی به طور کلی یادآور سری محصولات ID فولکس واگن بوده و کم کم این محصول پرطرفدار هم تبدیل به خودرویی برقی خواهد شد. چراغ‌های جلویی باریک‌تر از نسل قبل شده و آن حالت مستطیلی و بزرگ خود را از دست داده است.

بین این دو چراغ، یک نوار LED قرار دارد که باز هم نشانه‌ای از سری خودروهای برقی ID است. جلوپنجره بزرگ و کشیده همراه با ورودی‌های هوای موجود در گوشه سپر، در این بخش خودنمایی زیادی دارند.

نمای جانبی تیگوان همچنان همان سادگی و شیک بودن خود را حفظ کرده‌ است. چراغ‌های پشتی دیگر تبدیل به نوع متصل شده و با گرافیک زیبایی همراه شده است. دیفیوزر خودرو طرح ساده‌ای داشته و فاقد هر نوع اگزوز برجسته و مشخص می‌باشد. نوشته تیگوان در پایین‌ترین قسمت درب صندوق عقب به چشم می‌خورد.

فضای داخلی فولکس واگن تیگوان یک نمایشگر کیلومترشمار و یک سیستم اطلاعات سرگرمی به‌روز را معرفی می‌کند. طراحی گرافیکی MIB(پلت فرم اطلاعات سرگرمی مدولار) این شرکت از آنچه قبلاً در ID.۴، ID.۵ و ID.۷ استفاده می‌کرد، پیروی می‌کند. رانندگان می‌توانند بین طرح‌های گرافیکی کیلومترشمار، حالت‌هایی مثل کلاسیک، Progressive، ناوبری و R-Line را انتخاب کنند.

مشخصات فنی فولکس واگن تیگوان

سیستم‌های ایمنی موجود در تیگوان شامل کروز کنترل تطبیقی، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی، کنترل فاصله پارک، سیستم کمکی حفظ بین خطوط و تغییر مسیر و غیره است.

فولکس ‌واگن تیگوان در اروپا حداقل چند آپشن پیشرانه جدید را معرفی می‌کند.

پلاگین هیبریدی با خروجی کلی ۲۰۱ اسب بخار یا ۲۶۸ اسب بخار دو گزینه قدرت این خودرو است. این مدل‌ها همچنین از باتری ۱۹.۷ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند که می‌تواند مسافت ۱۰۰ کیلومتر را فقط با برق طی کنند. شارژر AC اکنون ۱۱ کیلو وات را پشتیبانی می‌کند و خودرو می‌تواند تا ۵۰ کیلووات را با اتصال به شارژر سریع DC بپذیرد.

آپشن تجهیز شده به موتور هیبریدی ملایم نیز وجود دارد. موتور ۱.۵ لیتری توربو و چهار سیلندر به یک باتری لیتیوم یونی ۴۸ ولتی و استارت ژنراتور ۴۸ ولتی متصل می‌شود. نسل سوم تیگوان هم موتور ۲ لیتری توربوشارژ که دارای چهار سیلندر است که ۲۰۱ اسب بخار یا ۲۶۲ اسب بخار قدرت تولید می‌کند.

قیمت فولکس واگن تیگوان

با ارتقای تریم میان‌رده SE، چرخ‌های ۱۸ اینچی، درب عقب برقی، دستیار حفظ بین خطوط و حالت رانندگی نیمه خودکار جدید اضافه می‌شود. سانروف پانوراما یک گزینه ۱۲۰۰ دلاری در SE است و ممکن است برای خریدارانی که دوست دارند در حین رانندگی چند اشعه را ببینند ارزش ارتقاء را داشته باشد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا