سیاسی

یادداشت دکتر کدخدایی؛ دیداری با مردمان ایران‌شهر

عضو حقوقدان شورای نگهبان با نگارش یادداشتی به استقبال بیانات مقام معظم رهبری در دیدار مردم استان‌های «سیستان و بلوچستان» و «خراسان جنوبی» رفت.

به گزارش تجارت امروز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی شورای نگهبان؛ دکتر عباسعلی کدخدایی عضو شورای نگهبان در یادداشتی به دیدار امروز رهبر انقلاب با مردمان شریف سیستان و بلوچستان پرداخته است. متن این یادداشت بدین شرح است:

امروز دیداری صورت گرفت متفاوت، دیدار یک ایران‌شهری با همشهریان خود، دیداری از سر عشق و شور، دیدار یاران قدیم ایران‌شهر با یکدیگر. دیدار مردم غیور و با محبت ایران‌شهر بزرگ سیستان و بلوچستان با رهبری از جنس خود و از شهر خود؛ رهبری که خود با کوله‌باری از تجربه شصت‌ساله در دوره تبعید، شناخت کافی از منطقه دارد و البته علاقه‌ای فراوان به سرزمین آفتاب.

سیستا‌ن و بلوچستان سرزمین اوست، سرزمینی که مبارزه از آنجا آغاز شد. او در آنجا زندگی کرده و با ایران‌شهریان همشهری شده است، او آنجا را می‌شناسد، مردمش را و اقتضائات سیستان و بلوچستان را، به همین خاطر از مشکلات آنجا می‌گوید و از تنبلی‌ها هم، از کارهای که انجام شده و آنچه باید انجام شود. از عشق مردمی خونگرم می‌گوید و علاقه ‌آنها به کشور. او هم از وحدت ملی سخن می‌گوید و هم از امنیت ملی و از ضرورت حفظ وحدت ملی تا حفظ امنیت ملی، دو راهبرد اساسی و همیشگی ایران اسلامی. از دشمنی آمریکا و حمله به نقاط ضعف که چندان هم موفق نیستند و زهی خیال باطل.

ماموریتی برای بحران

امروز از ماموریت برای ایجاد بحران سخن گفته شد و اینکه در راه مقابله با آن، شرط اول قدم مراقب بودن است و البته جمع بودن حواس که راه را خطا نرویم. حق را با باطل اشتباه نکنیم و دچار خواب و خواب‌آلودگی نشویم.

و صد البته که معیار تشخیص حق از باطل، وجود گرامی پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص) و راهی است که او و یارانش طی کرده‌اند، از این رو همراهی با ایشان پیروی از حق است و سرپیچی از آن پیروی از باطل. و به همین دلیل راه امام(ره) نیز شاخص حق و باطل است و وحدت ملی و امنیت ملی ابزار نیل به پیروزی.

او که خود با همین مردمان ایران‌شهر زیست مشترک داشته است تکیه بر مردم و پشتیبانی مردم از مسئولان را مصداق آورد، و از مردم خونگرم سیستان و بلوچستان گفت که شناسنامه درخشان منطقه در مبارزه با منافقین، شرکت در دفاع مقدس، و مشارکت در برقراری امنیت بوده و هستند و تقدیم شهدای گرانقدر شیعه و سنی که خود گواهی است صادق بر این راه.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا