انرژی اتمیبین الملل

قطعنامه شورای حکام علیه ایران تیر خلاص است!

ابراهیم عزیزی نماینده مجلس گفت: قطعنامه علیه ایران تیر خلاصی بر پیکر آژانس انرژی اتمی و شورای حکام است، چون وارد بحث‌هایی می‌شود که انتهای داستان کاملا مشخص است.

به گزارش تجارت امروز؛ ابراهیم عزیزی نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس شورای اسلامی درباره تصویب قطعنامه ضد ایرانی در نشست شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی اظهار کرد: اقدام شورای حکام علیه ایران غیرفنی، غیرحرفه‌ای، غیرمرتبط و با یک رویکرد کاملا سیاسی تنظیم شده است.

وی همچنین ادامه داد: به نظر می‌آید این اقدام شورای حکام باعث خدشه‌دار شدن وجهه آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و شورای حکام می‌شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس یازدهم بیان کرد: آژانس و شورای حکام باید بدون ملاحظات سیاسی وارد مسائل و موضوعات هسته‌ای کشور‌ها شوند، اما آژانس و شورای حکام با رویکردی سیاسی به موضوع نگاه می‌کنند.

وی تصریح کرد: ایران در برابر پادمان به تعهدات خود کاملا پایبند بوده و به تعهداتش عمل کرده است همچنین هیچ اقدام فراپادمانی را ایران نپذیرفته و نخواهد پذیرفت، چون منافع ملی ما ارجح است.

عزیزی بیان کرد: توصیه ما به شورای حکام و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی این است که تحت تاثیر قدرت‌های زیاده خواه، سلطه‌جو و وابسته به اردوگاه آمریکا قرار نگیرند و سعی کنند مشی فنی، تخصصی و بدون جانبداری سیاسی خود را حفظ کنند.

نماینده مردم شیراز و زرقان در مجلس تصریح کرد: به اعتقاد من این قطعنامه علیه ایران تیر خلاصی بر پیکر آژانس و شورای حکام است، چون وارد بحث‌هایی می‌شود که انتهای داستان کاملا مشخص است، چون یک رویکرد جانبدارانه سیاسی است ضمن اینکه ایران با شفافیت کامل با مسائل برخورد کرده و بسیاری از خواسته‌های آژانس را تامین کرده است.

وی افزود: هر دو مرکزی که موردنظر آژانس بوده مورد همکاری ایران بوده است، اما چون این‌ها نتوانستند از اطلاعاتی که دریافت کردند ادعای خود را اثبات کنند به بهانه‌جویی روی آورده‌اند و این رفتار همراه با بهانه‌تراشی و بهانه‌جویی سیاسی است.

عزیزی گفت: وقتی یک سازمانی رویکردش بهانه‌جویی و سیاسی‌کاری باشد هرقدر برایش ادله و استدلال بیاوری نمی‌خواهد آن را بپذیرد و چون نمی‌خواهد بپذیرد بهتر است در این مسیری که دارد می‌رود برود تا بداند چه اشتباهی کرده است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا