اجتماعی

لیزر واریس پا

ایجاد واریس در پا یکی از مشکلات شایع است که افراد زیادی آن را تجربه می کنند. رگ های واریس که به رنگ قرمز، آبی یا بنفش هستند معمولاً دردناک بوده و افراد را نگران می کنند. خوشبختانه امروزه روش معتبر و مطمئنی برای رهایی از رگ های واریس پا ابداع شده است که این مشکل را برای همیشه از بین می برد. لیزر درمانی به عنوان روشی کم تهاجمی و بی خطر برای درمان بسیاری از بیماری ها از جمله واریس پا کاربرد دارد. نتایج این شیوه درمانی در اکثر موارد موفقیت آمیز است و بیمار از روند درمان خود احساس خود رضایت می کند. در این مقاله قصد داریم پیرامون لیزر واریس پا بررسی کنیم.

واریس پا چیست؟

عروق واریسی زمانی نمایان می شوند که عروق سطحی برجسته شده و قابل لمس باشند. علت عمده بروز واریس نقص عملکرد در دریچه های رگ هستند که به درستی باز و بسته نمی شوند و سبب تجمع خون در رگ می شوند. به این ترتیب رگ ها پیچ خورده و بزرگ می شوند به طوری که از روی پوست قابل مشاهده می گردند. عروق واریسی در صورت پیشرفت ممکن است مشکلات جدی تری را به بار آورند و به همین دلیل توصیه می شود درمان آن ها را پشت گوش نیندازید. یکی از ساده ترین راه ها برای درمان واریس پا مراجعه به متخصص قلب و عروق جهت لیزر واریس است. لیزر واریس پا در چند جلسه صورت گرفته و عروق واریسی را به طور قطعی از بین می برد.

نوشته های مشابه

علت ایجاد واریس پا

واریس پا اغلب در افراد بالای ۴۰ سال بروز پیدا می کند اما گاهی به دلیل سبک زندگی برخی افراد و همچنین عوامل مادرزادی ممکن است واریس پا حتی پیش از ۴۰ سالگی نیز ایجاد شود. مهم ترین علت ایجاد واریس در پا، ضعف دیواره عروق است که جریان خون از پاها به سمت قلب را با مشکل مواجه می کند. علاوه بر این هنگامی که دریچه های وریدی در عروق پا نتوانند وظیفه خود را به درستی ایفا کنند، خون در رگ ها جمع شده و فشار وریدی افزایش پیدا می کند. در نتیجه این اتفاق عروق واریسی بزرگتر شده و به تدریج علائم واریس پا ظاهر می شوند. افزون بر این موارد، در زیر به برخی از علل رایج ایجاد واریس پا اشاره شده است:

  • ایستادن به طور مداوم و طولانی مدت
  • بالا رفتن سن
  • بلند کردن اجسام سنگین
  • بارداری های مکرر
  • سابقه لخته شدن خون در عروق سطحی یا عمقی

درمان واریس پا

واریس پا با توجه به میزان برجستگی رگ ها و محل قرارگیری واریس، انواع مختلفی دارد. هر یک از انواع واریس نیاز به معاینه دقیق توسط متخصص قلب و عروق داشته و شیوه درمانی متفاوتی دارند. یکی از نگرانی های بیماران در خصوص انتخاب بهترین روش درمان واریس است. امروزه با پیشرفت علم پزشکی تلاش می شود برای درمان هر بیماری کم خطر ترین و سریع ترین شیوه درمانی برای بیماران به کار برود. درمان واریس با لیزر جزو مطمئن ترین راه ها برای بهبود این مشکل است که عوارض بسیار کمی داشته و دوره نقاهت کوتاهی دارد.

لیزر واریس پا

لیزر درمانی روشی ساده و کم تهاجمی است که می تواند مشکلات واریس پا را تا حد زیادی برطرف کند. متخصص قلب و عروق پس از انجام سونوگرافی و معاینه دقیق عروق واریسی، انواع مختلف لیزر درمانی را برای بیمار تجویز می کند. لیزر درمانی ساده و لیزر درمانی درون عروقی جزو رایج ترین انواع لیزر واریس هستند که در ادامه به اختصار معرفی شده اند:

  1. لیزر درمانی ساده: در این نوع لیزر درمانی، گرمای لیزر سبب از بین رفتن رگ های مسدود شده می شود و آن ها را از مسیر خون رسانی خارج می کند. به این ترتیب رگ تبدیل به یک بافت اسکار شده و می میرد. لیزر درمانی ساده معمولاً برای درمان واریس عنکبوتی کاربرد دارد و بدون درد است.
  2. لیزر درمانی درون عروقی: در انجام لیزر درمانی درون عروقی، ابتدا پزشک متخصص محل واریس را با اعمال بی حسی موضعی آماده می کند. سپس فیبر لیزر توسط یک سوزن وارد رگ شده و هنگام رسیدن به رگ مورد نظر، نور لیزر تابانده می شود. با برخورد نور لیزر به دیواره رگ، جریان خون مسدود شده و از این پس خونرسانی به وسیله رگ های دیگر صورت می گیرد. انجام عمل لیزر درمانی درون عروقی حدود یک ساعت به طول می انجامد و نرخ موفقیت بالایی دارد.

علائم واریس پا

واریس پا در اغلب افراد همراه با نشانه خاصی نبوده و آزاردهنده نیست. اگر چه تاثیر واریس در کاهش زیبایی دست ها و پاها را نمی توان نادیده گرفت. با این حال درمان نکردن واریس پا می تواند در دراز مدت سبب مشکلات جدی تری شود و سلامت فرد را با بحران مواجه کند. به همین خاطر پیشنهاد می کنیم چنانچه با هریک از علائم زیر روبرو شدید، در اولین فرصت ممکن با یک متخصص قلب و عروق مشورت کنید:

  1. تورم مچ یا ساق پا
  2. خارش
  3. احساس سنگینی و تنش در محل واریس
  4. درد ناحیه اطراف واریس
  5. قرمزی شدید پوست اطراف واریس پا

مزایای لیزر واریس پا

لیزر واریس پا معمولاً در کمتر از یک ساعت انجام می گیرد و بیمار می تواند بلافاصله پس از انجام لیزر، به منزل باز گردد. به همین دلیل لیزر واریس پا نوعی عمل سرپایی محسوب می شود. این روش با عوارض جانبی و آسیب به بافت های اطراف واریس همراه نبوده و ایمنی بالایی دارد. دوره نقاهت لیزر واریس پا بسیار کوتاه است و بیمار می تواند با رعایت برخی نکات، زندگی روزمره خود را از سر بگیرد. از دیگر مزایای لیزر واریس پا می توان به میزان نتیجه بخشی بالای آن اشاره کرد.

لیزر واریس پا

پیشگیری از ابتلا به واریس

علاوه بر عوامل ارثی که روی واریس پا تاثیر می گذارند، بخش بزرگی از علل ابتلا به واریس ناشی از سبک زندگی اشخاص است؛ بنابراین شما می توانید با رعایت نکات زیر از ابتلا به واریس جلوگیری کرده و احتمال بروز آن را به طرز چشمگیری کاهش دهید:

  1. فشار خون خود را با رعایت توصیه های پزشکی کنترل کرده و در حد متعادل نگه دارید.
  2. با ورزش کردن و رژیم غذایی مناسب، وزن طبیعی بدن را حفظ کنید.
  3. از کم تحرکی و نداشتن فعالیت بدنی بپرهیزید.
  4. ورزش هایی مثل دوچرخه سواری و پیاده روی راهکارهای مناسبی برای جلوگیری از ایجاد واریس هستند.
  5. آب و مایعات زیاد بنوشید.
  6. پوشیدن کفش تنگ، جوراب شلواری های جذب و ساپورت را تا حد امکان کاهش دهید.

لیزر واریس پا

مراجعه به پزشک

مشکل واریس پا اصولاً خود به خود بهبود نمی یابد بلکه به مرور زمان پیشرفت کرده و نواحی وسیع تری را درگیر می کند. علائم واریس ظاهراً کم اهمیت به نظر می رسند و شاید فرد را برای انجام کارهای خود با مشکل مواجه نکنند؛ اما باید به اثرات منفی واریس پا در طولانی مدت نیز توجه داشت. عروق واریسی علاوه بر اینکه از لحاظ زیبایی برای فرد ناخوشایند هستند، می توانند منجر به بیماری های وخیم تر مثل ترومبوز یا زخم واریس شوند. شما می توانید به مطب دکتر ابراهیم حاجی زاده، متخصص قلب و عروق و فلوشیپ اینترونشنال کاردیولوژی (اقدامات مداخله ای و تهاجمی قلبی) در تهران مراجعه کنید. آقای دکتر حاجی زاده خدماتی مانند درمان واریس؛ کنترل فشار، درمان آریتمی و… را در مطب به بیماران خود ارائه می دهند. بیماران سایر خدمات مانند آنژیوگرافی و آنژیوپلاستی که نیاز به بستری دارند را در بیمارستان سلامت فردا توسط دکتر حاجی زاده می‌توانند دریافت کنند.

تماس با مطب دکتر ابراهیم حاجی زاده

نشانی: تهران – بالاتر از میرداماد – خیابان منظر نژاد – پلاک ۵۳ – واحد ۹ – کلینیک قلب دکتر ضربان

شماره موبایل برای تماس و واتساپ : ۰۹۳۹۳۳۳۳۱۶۷ – ۰۲۱۴۹۲۲۹۱۱۲

سایت دکتر ابراهیم حاجی زاده: https://drhajizade.com

پیج اینستاگرام دکتر ابراهیم حاجی زاده: https://www.instagram.com/dr.ebrahimhajizadeh

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا