اجتماعی

مانیکور و پدیکور چیست + تفاوت بین مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور روشی برای زیبا تر کردن ناخن های دست و پا است. البته این زیبایی عوارضی را به همراه دارد که ممکن است خطر آفرین باشد. 

به گزارش تجارت امروز؛ شما با مانیکور و پدیکور، ناخن های زیبایی خواهید داشت. معمولا در فصل تابستان به دلیل استفاده از لاک های تابستونی و شاد افراد بیشتری به سمت مانیکور و پدیکور می روند.

مانیکور و پدیکور چیست؟

مانیکور یک درمان زیبایی برای ناخن های دست است. معمولاً شامل کوتاه کردن، فرم دادن و صیقل دادن ناخن ها و همچنین استفاده از مرطوب کننده ها و درمان روی دست ها است.

پدیکور مشابه است، اما روی پاها و انگشتان پا متمرکز است. مجدداً، معمولاً شامل کوتاه کردن، فرم دادن و صیقل دادن ناخن ها و همچنین استفاده از مرطوب کننده ها و درمان روی پاها می شود.

مانیکور و پدیکور یک درمان زیبایی ناخن برای دست (مانیکور) و پا (پدیکور) است. دست‌ها و پاها شسته می‌شوند، قیچی می‌شوند، تمیز می‌شوند، سوهان می‌ریزند، با کوتیکول تمیز می‌شوند و در فرآیندی که حدود یک ساعت طول می‌کشد ماساژ داده می‌شوند. بنابراین اگر به دنبال راهی برای آرامش هستید، این کار را حتما انجام بدهید.

تفاوت بین مانیکور و پدیکور

تفاوت مانیکور و پدیکور

تفاوت های زیادی بین مانیکور و پدیکور وجود دارد. اول، مانیکور معمولاً فقط دست‌ها را شامل می‌شود، در حالی که پدیکور هم پا و هم ساق پا را در بر می‌گیرد. ثانیاً، مانیکور معمولاً مراقبت گسترده‌تری از ناخن نسبت به پدیکور دارد.

برای مثال، در حین مانیکور، تکنسین ممکن است دست ها را ماساژ داده و روغن کوتیکول را بمالد، در حالی که در حین پدیکور، ممکن است به سادگی کوتیکول ها را کوتاه کرده و لوسیون را روی پاها بمالند. در نهایت، مانیکور معمولاً زمان کمتری نسبت به پدیکور دارد، زیرا شامل مراحل کمتری است.

معرفی انواع مانیکور و پدیکور

انواع مانیکور و پدیکور

انواع مختلفی از خدمات مانیکور و پدیکور وجود دارد که می توانید در سالن ها دریافت کنید. در اینجا برخی از محبوب ترین گزینه ها آورده شده است:

مانیکور پایه: این یک مانیکور استاندارد است که شامل کوتاه کردن و فرم دادن به ناخن ها و همچنین درمان کوتیکول است.

مانیکور لوکس: مانیکور لوکس نسخه لوکس تری از خدمات اولیه است. اغلب شامل درمان های اضافی مانند لایه برداری و ماساژ است.

مانیکور شلاک: مانیکور شلاک نوعی لاک ژل است که تا دو هفته ماندگاری دارد. اگر می خواهید ناخن های شما برای یک موقعیت خاص به بهترین شکل ظاهر شوند، این یک گزینه عالی است.

مانیکور اسپا: مانیکور اسپا یک درمان آرامش بخش و جوان کننده است که شامل تمام اصول اولیه، به علاوه درمان های لوکس اضافی مانند موم پارافین یا روغن های ضروری است.

فواید مانیکور و پدیکور

ایجاد حس آرامش: مانیکور و پدیکور اغلب به عنوان یک امر لوکس و به دلایل خوب دیده می شود. آنها فوق العاده آرامش بخش هستند و می توانند به شما کمک کنند پس از یک روز طولانی آرام شوید.

بهبود گردش خون: یک مانیکور یا پدیکور خوب به بهبود گردش خون در دست ها و پاهای شما کمک می کند. این امر به ویژه اگر از سردی دست ها و پاها رنج می برید مفید است

ناخن های سالم تر: مانیکور و پدیکور منظم به حفظ سلامت ناخن های شما کمک می کند. ناخن‌های شما کمتر شکسته می‌شوند یا شکننده می‌شوند و همچنین ظاهر بهتری خواهند داشت.

سلول های مرده پوست را از بین ببرید: به حذف سلول های مرده پوست از لایه بالایی کمک می کند و باعث بهبود تن و بافت شما می شود.

مراقبت بهتر از دست و پا: اگر با مانیکور و پدیکور معمولی از دست ها و پاهای خود مراقبت کنید، از شما بابت آن تشکر خواهند کرد! از پوست نرم تر و صاف تر لذت خواهید برد و ناخن هایتان قوی تر خواهند شد.

چگونه می توانم مانیکور و پدیکور کنم؟

مراقبت از مانیکور و پدیکور

مانیکور و پدیکور دو درمان زیبایی هستند که اغلب با هم انجام می شوند. مانیکور درمانی برای ناخن ها و دست ها است، در حالی که پدیکور درمانی برای پاها و انگشتان پا است.

مانیکور و پدیکور را می توان در سالن ها، اسپا و یا در خانه انجام داد. ابتدایی ترین مانیکور یا پدیکور شامل کوتاه کردن و فرم دادن به ناخن ها و همچنین لاک زدن است. درمان های پیچیده تر نیز ممکن است شامل لایه برداری، ماساژ و استفاده از موم پارافین باشد.

اگر به انجام مانیکور یا پدیکور علاقه دارید، چند نکته وجود دارد که باید در نظر داشته باشید.

  1. ابتدا حتما سالن یا آبگرمی را انتخاب کنید که تمیز و معتبر باشد.
  2. مطمئن شوید که تکنسینی که درمان شما را انجام می دهد با تجربه و واجد شرایط است. در نهایت، مطمئن شوید که هر گونه نگرانی یا ترجیحی را که در مورد درمان خود دارید در میان بگذارید.

چگونه از مانیکور و پدیکور خود مراقبت کنیم؟

این را می توان در خانه یا در سالن انجام داد. مانیکور و پدیکور سالن معمولاً گرانتر از آنهایی است که در خانه انجام می شود، اما این مزیت را دارند که توسط یک متخصص انجام می شود.

لوازم مورد نیاز برای ترمیم و مراقبت از مانیکور و پدیکور

  • لاک ناخن
  • ناخن گیر
  • تخته سنباده
  • لوسیون

نکات مراقبت از مانیکور و پدیکور

مراقب باشید که به ناخن های خود آسیب نرسانید. مراقب باشید که آنها را خیلی کوتاه نکنید و از مواد شیمیایی خشن روی آنها استفاده نکنید.

در نهایت به یاد داشته باشید که بعد از مانی پدی خود دست و پا را مرطوب کنید. این به حفظ سلامت پوست شما کمک می کند و از شکننده شدن ناخن های شما جلوگیری می کند.

انتهای مطلب/آ.ع

۴/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا