سیاسی

مخبر دزفولی؛ جانشین موقت رئیس جمهور شهید

به‌دنبال شهادت سید ابراهیم رئیسی، محمد مخبر دزفولی معاون اول رئیس جمهور جانشین او شد تا مقدمات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری را فراهم کند.

به گزارش تجارت امروز؛ معاون اول رئیس جمهور به عنوان رئیس جمهور موقت مشغول به کار شد.

محمد مخبر دزفولی زاده چهارم تیر ۱۳۳۴ است که از سال ۱۴۰۰ در دولت سیزدهم به‌عنوان هفتمین معاون اول رئیس‌جمهور ایران و پس از شهادت ابراهیم رییسی بر اساس اصل ۱۱۳ قانون اساسی تا برگزاری انتخابات ریاست جمهوری به مدت ۵۰ روز به عنوان رییس جمهور موقت مشغول به کار است. او همچنین از سال ۱۴۰۱، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام می‌باشد.

قانون اساسی برای درگذشت رئیس‌جمهور چه آینده‌ای دیده است؟

او پیش از این ریاست ستاد اجرایی فرمان امام، معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان، ریاست هیئت مدیره بانک سینا و معاونت استانداری خوزستان را بر عهده داشته‌است. او همچنین پیش از فعالیت در بنیاد مستضعفان، در سِمت معاون اجرایی و مدیر عامل شرکت مخابرات خوزستان و مدیر عامل شرکت مخابرات دزفول مشغول بوده‌است.

محمد مخبر در ۱۳ ژانویه ۲۰۲۱ توسط وزارت خزانه‌داری آمریکا به دلیل آنچه سرکوب مخالفان نظام جمهوری اسلامی ایران خوانده شد، تحریم شد.

محمد مخبر فرزند عباس مخبر که از وعاظ و منبری‌های شهرستان دزفول است مقطع ابتدایی را در دزفول و اهواز ادامه تحصیل نمود سپس در مقطع دکتری در رشته مدیریت و برنامه‌ریزی توسعه اقتصادی، در مقاطع کارشناسی‌ارشد و کارشناسی به ترتیب در رشته‌های مدیریت با گرایش سیستم‌ها و کارشناسی در مهندسی برق تحصیل کرده‌است. وی همچنین دارای مدرک کارشناسی ارشد و دکتری حقوق بین‌الملل است.

مخبر، مدیرعاملی شرکت مخابرات خوزستان، معاونت استانداری خوزستان، ریاست هیئت مدیره بانک سینا، معاونت بازرگانی و حمل و نقل بنیاد مستضعفان و ریاست ستاد اجرایی فرمان امام را به ترتیب در سابقه خود دارد.

درباره فرزند او حرف و حدیث‌هایی در رسانه‌های بیگانه مطرح شده است.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا