خودرو

مشخصات خودرو KMC E10X + امکانات و آپشن ها

برنامه واردات خودرو KMC E10X که اولین خودرو برقی است که توسط کرمان موتور در ایران عرضه خواهد شد. در ادامه این مطلب به معرفی مشخصات KMC E10X خواهیم پرداخت.

به گزارش تجارت امروز؛ در رونمایی از هاچبک برقی، شرکت کرمان موتور این محصول را با نام تجاری KMC معرفی کرده است. این اتومبیل تاکنون تنها مدل الکتریکی است که این شرکت به بازار عرضه کرده است. اطلاعات اولیه این محصول به شرح زیر است.

نسخه تست شده خودرو KMC E10X همچنان دارای لوگوی SEHOL بود و حتی حروف چینی نیز روی درب صندوقش خودنمایی می‌کرد. هنوز مشخص نیست که شرکت کرمان موتور، قصد واردات این خودرو را دارد یا اینکه می‌خواهد آنرا در کشورمان مونتاژ کند. اما با توجه به ورود تاکسی برقی کی ام سی به ناوگان تاکسیرانی پایتخت، می‌توان پیش‌بینی کرد که عرضه این هاچبک برقی در بازار کشورمان، قطعی خواهد بود.

مشخصات فنی خودرو KMC E10Xطراحی صندوق عقب KMC E10X

KMC E10X یک خودروی برقی شهری است و به عنوان یک هاچ‌بک کوچک‌جثه نباید انتظار قدرت بالایی از آن داشت. این خودرو مجهز به موتور الکتریکی ۴۵ کیلوواتی (تقریبا ۶۱ اسب بخار) همراه با باتری ۳۰.۲ کیلووات ساعتی و گیربکس تک دنده است. این گیربکس ۱۵۰ نیوتن متر گشتاور تولیدی را به چرخ‌های جلو منتقل می‌کند. علیرغم گشتاور کم، این خودرو توانایی دستیابی از حالت سکون به ۸۰ کیلومتر بر ساعت در ۴.۶ ثانیه را دارد.

بیشترین سرعت KMC E10X حدود ۱۰۲ کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. باتری لیتیوم آهن فسفات ۳۰.۲ کیلو وات ساعتی، با استفاده از کابل شارژ معمولی، در ۶ ساعت به طور کامل شارژ می‌شود. همچنین از شارژ سریع پشتیبانی می‌کند و در ۴۲ دقیقه از ۳۰ درصد به ۸۰ درصد می‌رسد. شارژ کامل باتری برای پیمایش ۳۰۲ کیلومتر کافی است.

مشخصات موتور KMC E10X

کی ام سی E10X از یک موتور برقی با قدرت ۴۵ کیلووات و گشتاور ۱۵۰ نیوتن‌متر بهره می‌برد. این خودروبا باتری ۳۰.۲ کیلووات ساعتی از نوع LFP می‌تواند با هر بارشارژ مسافتی برابر با ۳۰۲ کیلومتر را پر می‌کند. باتری‌های این خودرو با شارژ معمولی ظرف مدت ۶ ساعت از صفر تا ۱۰۰ درصد شارژ می‌شوند و با شارژ سریع نیز می‌تواند ظرف مدت ۴۲ دقیقه از ۳۰ تا ۸۰ درصد باتری را شارژ کرد.

امکانات رفاهی و ایمنی KMC E10X کرمان موتورطراحی داخلی KMC E10X

این خودرو با وجود قیمت مناسب، مجهز به امکانات و تجهیزات ایمنی و رفاهی به‌روز است . از امکانات رفاهی و ایمنی این خودرو می‌توان به سیستم صوتی تصویری ۱۰.۲۵ اینچی با بلوتوث، رادیو و USB، استارت دکمه‌ای، کیسه هوای سرنشینان جلو، دوربین دنده عقب، سنسور پارک، ورود بدون کلید، کروز کنترل، صفحه کیلومتر دیجیتال ۶.۲ اینچی و سیستم ترمز چهارچرخ دیسکی اشاره کرد.

سیستم ترمز ضد قفل ABS و EBD، سیستم کمکی ترمز BA، کنترل کشش TCS، کنترل پایداری الکترونیکی ESC و دستیار شروع حرکت در سربالایی HSA از جمله تجهیزات ترمز و پایداری هستند. همچنین، سیستم پایش باد لاستیک یا TPMS، دو ایربگ جلو، ایزوفیکس و سیستم هشدار عابر پیاده برای افزایش ایمنی در نظر گرفته شده‌اند.

بررسی طراحی خارجی خودرو KMC E10Xدیزاین چراغ های KMC E10X برقی

قسمت عقب نیز با طراحی جعبه‌ای و المان‌هایی همچون آنتن شکل کوسه‌ای، چراغ‌های عقب مربع شکل و نوار پلاستیکی دور چراغ‌ها، کلیت ظاهر جوان‌پسند و مدرن این خودروی برقی را تکمیل کرده است.

از نظر ابعاد، KMC E10X یک خودروی جمع و جور شهری است که طول آن ۳۶۵۰ میلی‌متر، عرض ۱۶۷۰ میلی‌متر و ارتفاع ۱۵۴۰ میلی‌متر است. فاصله بین دو محور آن نیز ۲۳۹۰ میلی‌متر است. وزن خالص این خودروی برقی ۱۱۸۰ کیلوگرم بوده و بر روی رینگهای ۱۴ اینچی آلومینیومی قرار گرفته است.

به طور کلی خودرو KMC E10X با طراحی متمایز و جوان‌پسند خود، گزینه جذابی برای علاقه‌مندان به خودروهای برقی شهری در بازار ایران است.

آپشن های خودرو KMC E10X کرمان موتورکابین سرنشینان KMC E10X

ماشین شامل ویژگی‌های زیر است:

  1. دو ایربگ برای ایمنی بیشتر
  2. سنسور عقب برای کمک در پارک کردن
  3. دوربین عقب برای دید بهتر در حین عقب رانندگی
  4. سنسور با تایر (TPMS) برای کنترل فشار هوا در تایرها
  5. ترمز پارک برقی (EPB)، ترمز ضدقفل (ABS) و توزیع نیروی ترمز (EBD) برای کنترل بهتر ترمز‌ها در حالت‌های مختلف
  6. فرمان برقی و روکش چرمی فرمان با دکمه‌های کنترلی برای راحتی در رانندگی
  7. چراغ‌های دیلایت، چراغ‌های LED جلو و امکان تنظیم ارتفاع نور چراغ جلو
  8. آنتن کوسه‌ای برای دریافت سیگنال رادیویی بهتر
  9. شیشه بالابر برقی برای راحتی در باز و بسته کردن شیشه‌ها
  10. نمایشگر ۶.۲ اینچی صفحه کیلومتر برای نمایش اطلاعات ماشین
  11. ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای برای راحتی در استفاده از ماشین
  12. کروز کنترل برای حفظ سرعت ثابت در طول سفر
  13. صندلی جلو با تنظیم ۴ حالته دستی برای راحتی در نشستن در صندلی
  14. صندلی عقب تاشو برای افزایش فضای باری در صورت نیاز
  15. آینه جانبی با تنظیم برقی و گرمکن برای دید بهتر و جلوگیری از ترابرد بارداری آب در هوای سرد
  16. مانیتور ۱۰.۲۵ اینچی با بلوتوث و USB برای پخش موسیقی و اتصال به دستگاه‌های دیگر
  17. رینگ ۱۴ اینچ آلومینیومی با تایرهای ۱۶۵/۶۵ برای ظاهر شیک و عملکرد بهتر در جاده

از دیگر ویژگی‌های فنی KMC E10X می‌توان به تعلیق جلو مک فرسون و تعلیق عقب تورشن بیم اشاره کرد. ترمز دیسکی خنک شونده روی چرخ‌های جلو و ترمز دیسکی معمولی روی چرخ‌های عقب نصب شده است.

تجربه رانندگی با خودرو KMC E10X، کوچک اما قویطراحی بدنه KMC E10X

حتما متوجه شده‌اید اتومبیل‌ها در سال‌های اخیر بیش از اندازه بزرگ شده‌اند. خیلی بلند برای سوار شدن، خیلی سخت برای پارک کردن. در مقایسه اما KMC E10X احساس مقیاس مناسب شهری را می‌دهد. (البته اگر قد شما متوسط به بالا باشد احساس مناسبی نخواهید داشت).

۶۱ اسب بخار و ۱۵۰ نیوتن‌متر گشتاور در یک خودرو بنزینی می‌تواند یک فاجعه تعریف شود. اما در یک خودروEV نسبتا سبک‌وزن که می‌تواند همه نیروی تولیدی را به طور آنی ارائه و مستقیم به چرخ‌ها منتقل کند، کی ام سی E10X به عنوان یک خودروی شهری درخشان شناخته می‌شود. در شهرهای با ازدحام سنگین جمعیت و ترافیک، این خودرو راه خود را میان شکاف موجود باز می‌کند، به طوری که انگار سعی در ثبت یک امتیاز جدید بالاتر در برابر خودش دارد و ترافیک به بازی تبدیل می‌شود.

اندازه کوچک و فاصله صفر آن به این معنی است که هرگز نیاز نیست حدس بزنیم بدنه خودرو کجا تمام می‌شود، می‌توانیم خودمان مستقیما ببینیم. رسما با این سایز هیچ جای پارکی خیلی کوچک نیست، هیچ خیابان مسدود شده با ماشین‌های دوبل پارک شده خیلی باریک نخواهد بود و تمام این پکیج در یک بسته‌بندی به اندازه یک جعبه ناهار جمع شده است.

البته این خودرو کوچک نکات ضعف خاص خود را دارد. کیفیت سواری و سیستم تعلیق این خودرو به طور قابل‌توجهی ضربات را به اتاق منتقل می‌کند، حتی کوچک‌ترین ناهمواری‌های جاده به داخل کابین می‌خرامد. سیستم ترمز برگشت‌پذیر وجود دارد، اما به نظر بسیار نامنظم می‌رسد: در هر زمانی، ترمزها می‌توانند بر اساس تعویض برگشت‌پذیر یا اصطکاک، سخت‌تر یا نرم‌تر کار کنند که بی‌ثبات کننده است.

با خودرو KMC E10X داخل شهرها، سریع‌تر از ۶۵ کیلومتر در ساعت رانندگی نمی‌کند. اما به محض اینکه به بزرگراه‌های خارج از شهر برسید، بلافاصله سقف سرعت مجاز کی ام سی E10X به شما هجوم می‌آورد. با ۱۰۸ کیلومتر در ساعت در یک مسیر صاف، ۱۱۰ کیلومتر در ساعت در یک شیب ملایم به پایین، مطمئنا در سربالایی‌های جاده اما جریان فرق خواهد کرد و همین موضوع این خودرو را در حد یک هاچ‌بک کاملا شهری نگه می‌دارد.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا