صنعت

مزایا و معایب استفاده از آسانسورهای شیشه ای در برج ها و ساختمان های بلند

آسانسورهای شیشه ای بالابرهایی با ظاهر زیبا و جذاب هستند که البته طرفداران بسیاری نیز دارند. این آسانسورها با داشتن کابین هایی شیشه ای، به کاربران اجازه می دهند تا به هنگام بالا یا پایین رفتن، منظره اطراف را تماشا کنند. همچنین این سیستم ها حس سَبُکی و خوشایندی را به کاربران می بخشند. این بالابرها می توانند به عنوان یک عنصر طراحی برای افزایش زیبایی شناسی منزل یا خانه مورد استفاده قرار گیرند. همچنین این بالابرها می توانند با ارائه نمایی زیبا از محیط منزل یا ساختمان و افزودن عنصری از هیجان به هنگام بالا یا پایین رفتن، تجربه ای منحصر به فرد را کاربران ایجاد کنند. آسانسورهای شیشه ای از مزایا و معایبی در ساختمان ها برخوردارند که در ادامه به بررسی آن ها پرداخته ایم.

آسانسور شیشه ای چیست؟

آسانسور شیشه ای یا پانوراما، نوعی بالاتر است که در ساخت کابین آن، به جای استفاده از ورق های فلزی، از پنل های شیشه ای استفاده می شود. این شیشه ها معمولا از جنس لمینت سکوریت هستند که در برابر فشار و ضربه استحکام بالایی دارند. قاب هایی فلزی یا استیل به محکمی این پالت های شیشه ای را نگاه می دارند. این شیشه ها به شکل دو لایه یا سه لایه طراحی و ساخته می شوند. لایه ای تلق با نام PVB در این شیشه ها استفاده شده است که در صورت برخورد با شی یا ضربات شدید، مانع از ریختن و پاشیدن تکه های شیشه می شود. کابین در آسانسورهای شیشه ای به شکل دایره کامل، نیم دایره، مربع، مستطیل و چند ضلعی طراحی و ساخته می شود که البته انتخاب هر کدام به نظر و سلیقه مشتری بستگی دارد.

مزایای آسانسورهای شیشه ای در ساختمان های بلند

آسانسورهای شیشه ای با ظاهر و طراحی منحصر به فردی که دارند، از مزایای متعددی نیز برخوردارند. بنابراین در ادامه به بررسی مزایای این بالابرها در ساختمان های بلند و برج ها اشاره کرده ایم.

  • زیبایی و جذابیت ظاهری

آسانسورهای شیشه ای غالبا به دلیل طراحی مدرن و شیک خود، انتخاب می شوند. این دستگاه ها ظرافت و زیبایی ظاهری را به فضای ساختمان و خانه می بخشند. پنل های شیشه ای شفاف، امکان تماشای منظره ای بدون مانع را برای کاربران فراهم می کنند. در این صورت کاربران می توانند از مناظر اطراف یا فضای داخلی ساختمان لذت زیادی ببرند. بالابرهای شیشه ای می توانند به عنوان نقطه کانونی در طراحی خانه استفاده شوند و تاثیر بصری چشمگیری ایجاد کنند.

  • دریافت نور طبیعی و ایجاد فضایی روشن

از آن جایی که آسانسورهای شیشه ای شفاف هستند، نور طبیعی می تواند وارد کابین آسانسور شود و فضایی روشن و باز را ایجاد کند. این مزیت می تواند فضای کلی ساختمان یا خانه را بهبود بخشد و حس فراخی را به کاربران ایجاد کند. نور طبیعی همچنین می تواند نیاز به نور مصنوعی را کاهش دهد. در نتیجه صرفه جویی در مصرف برق را به دنبال دارد و با محیط زیست نیز سازگارتر خواهد بود.

  • یکپارچه سازی معماری

آسانسورهای شیشه ای به گونه ای هستند که معمولا با طراحی خود می توانند با سبک معماری خانه یا ساختمان تلفیق شوند. این بالابرها را می توان برای تناسب و مطابقت با طراحی داخلی و زیبایی شناسی ساختمان به شکل سفارشی تولید کرد. تا بتوان از این طریق، دکوراسیون کلی فضا را بهبود بخشید. آسانسورهای شیشه ای غالبا در ساختمان های بلند و مدرن امروری نصب و استفاده می شوند که تناسب آن ها با طراحی معماری در ساختمان، اهمیت زیادی دارد.

مزایا و معایب استفاده از آسانسورهای شیشه ای در برج ها و ساختمان های بلند

  • فضای دید بهتر

بالابرهای شیشه ای برای کاربران امکان دیدن بهتر فضا را از بالا فراهم می کنند. در این صورت آن ها می توانند حرکت آسانسور و طبقات عبوری را مشاهده کنند. این مزیت می تواند تجربه منحصر به فرد و هیجان انگیزی را برای کاربران به خصوص در ساختمان هایی با مناظر و مکان های دیدنی، فراهم کند. این بالابرها همچنین می توانند به عنوان عنصر راهنما نیز تلقی شوند. زیرا به راحتی و از فاصله دور قابل مشاهده هستند و به کاربران این امکان را می دهند تا مکان آسانسور را به سرعت پیدا کنند.

  • انعطاف پذیری در نصب

نصب آسانسورهای شیشه ای نسبت به مدل های معمولی انعطاف پذیری بیشتری دارد. زیرا این بالابرها به گونه ای هستند که نیاز به دیوارکشی چاهک ندارند. همچنین می توان در فضاهای مختلف خانه ها یا ساختمان ها آن ها را نصب و راه اندازی کرد. به گونه ای که بتوان از فضای مازاد ساختمان برای نصب این بالابرها حداکثر استفاده را کرد. علاوه بر این ها، استفاده از موتور گیرلس در این آسانسورها باعث می شود که نیازی به ساخت موتورخانه وجود نداشته باشد. در این شرایط نیز، در فضای مورد نیاز برای نصب آسانسور شیشه ای صرفه جویی خواهد شد.

معایب آسانسورهای شیشه ای در ساختمان

آسانسورهای شیشه ای با وجود مزایایی که دارند، از معایبی نیز برخوردارند. در این صورت چنانچه قصد خرید و نصب آسانسور شیشه ای در ساختمان خود را دارید، باید مزایا و معایب آن را مد نظر قرار دهید تا بتوانید تصمیم گیری بهتری داشته باشید.

  • ظرفیت محدود

یکی از معایب مهم آسانسورهای شیشه ای، ظرفیت محدود آن هاست. این سیستم ها قادرند تعداد کاربران کمی را جابجا کنند. بنابراین در صورتی که قصد نصب این نوع آسانسور در ساختمانی شلوغ را دارید، باید به ظرفیت محدود آن ها توجه داشته باشید.

  • تجهیزات و قطعات آن ها دیده می شود

یکی از ایرادات آسانسورهای شیشه ای آن است که تجهیزات و قطعات آن ها در معرض دید کاربران قرار می گیرد. تجهیزاتی از قبیل ریل ها، سیم بکسل ها، کابل ها و سایر قطعات در این آسانسورها قابل رویت هستند که از نظر زیبایی شناسی، چندان مطلوب نیستند.

  • برای افرادی که ترس از ارتفاع دارند، نامناسب هستند

برخی از افراد با این مشکل مواجه اند که به هنگام قرار گرفتن در ارتفاع، ترس و اضطراب شدیدی آن ها را فرا می گیرد. در این صورت آسانسورهای شیشه ای برای این قبیل افراد، گزینه مناسبی به شمار نمی رود. زیرا اگر این افراد در داخل این بالابرها قرار بگیرند، با افزایش ارتفاع کابین، ترس و ناامنی بسیاری وجود آن ها را فرا می گیرد.

  • گران قیمت بودن

از دیگر معایبی که آسانسورهای شیشه ای دارند آن است که برای خرید آن ها باید هزینه نسبتا بالایی پرداخت شود. زیرا این بالابرها تا حدودی جزء آسانسورهای لوکس به شمار می روند که نسبت به مدل های معمولی، گران قیمت هستند. بنابراین مدیران و مالکان ساختمان هایی که قصد خرید این سیستم ها را دارند، باید به قیمت بالای آن ها نیز توجه داشته باشند.

مزایا و معایب استفاده از آسانسورهای شیشه ای در برج ها و ساختمان های بلند

شرکت هیرو آسانسور، سازنده انواع آسانسورهای شیشه ای

شرکت هیرو آسانسور یکی از شرکت های مطرح در تولید انواع آسانسورها به خصوص مدل های شیشه ای شناخته می شود. این شرکت در طراحی و ساخت آسانسورهای شیشه ای، می کوشد تا زیبایی و جذابیت در کنار استحکام و ایمنی بالا در این سیستم ها وجود داشته باشد. آسانسورهای شیشه ای شرکت هیرو با تلفیق دانش و تجربه تخصصی و استفاده از فناوری های روز، تولید و به بازار عرضه می شوند. همچنین این بالابرها منطبق با استانداردها و ضوابط مربوطه، طراحی و تولید می شوند تا بتوانند کارایی و ایمنی لازم را داشته باشند. کاربران با سوار شدن در آسانسورهای شیشه ای که توسط شرکت هیرو تولید شده اند، احساسات ناب و لذت بخشی را تجربه خواهند کرد. شرکت هیرو آسانسور می کوشد تا فرایند تولید و نصب آسانسور در انواع ساختمان ها در مدت زمان کوتاه و با قیمت مناسبی به انجام برسد. تا از این طریق زمینه رضایتمندی حداکثری مشتریان این شرکت فراهم شود.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا