خودرو

مشخصات فنی سایپا سینوگلد + قیمت

سایپا سینوگلد نام دیگر ماشین سینوگلد جانژینگ (Sinogold Junxing) می باشد. این ماشین برای یک شرکت کوچک چینی می باشد؛ که در ابتدا برای چری بود.

به گزارش تجارت امروز؛ سایپا سینوگلد، یک ماشین برقی است که به تازگی در بازار عرضه خواهد شد.  چری امتیاز این ماشین خود را به به شرکت سینوگلد فروخت. این شرکت در سال ۲۰۱۶ تاسیس شد. کمپانی سینوگلد با حمایت دولت چین پلتفرم  آریزو ۵ برقی را خریداری کرد و سپس تغییراتی بر روی آن ایجاد کرد و به عنوان خودرو برقی سینوگلد جانژینگ برای تاکسیرانی چین عرضه کرد.

مشخصات فنی سایپا سینوگلد

قدرت سینوگلد جانژینگ توسط تک موتور برقی تأمین می‌شود. این موتور قادر است تا حداکثر ۱۰۰ کیلووات (۱۳۴ اسب‌بخار) قدرت و ۱۷۵ نیوتن‌متر گشتاور آزاد کند. گیربکس تک سرعته نیز وظیفه انتقال قدرت را در این خودرو برعهده دارد.

این موتور برقی نیروی خود را توسط پکیج باتری های لیتیوم یون با ظرفیت ۴۸.۱۶ کیلووات ساعت تامین می کند. همچنین محدوده برد خودرو سایپا سینوگلد بر اساس چرخه چینی NEDC، که تقریبا با ۴۰۵ کیلومتر مساوی می باشد. این پکیج باتری برای شارژ کامل با برق خانگی،‌ به هفت الی نه ساعت زمان نیاز دارد. البته با استفاده از قابلیت شارژ سریع، می‌توان این باتری‌ها را در عرض ۳۰ دقیقه به میزان ۸۰ درصد شارژ کرد.

نوع موتور خودرو یک موتور برقی
ظرفیت باتری ۴۸.۱۶ کیلووات ساعت
قدرت ۱۳۴ اسب بخار
گشتاور  ۱۷۴ نیوتن.متر
گیربکس تک سرعته اتوماتیک
محور محرک دیفرانسیل جلو
شتاب ۶ ثانیه (۰ تا ۵۰)
سرعت ۱۳۰ کیلومتر بر ساعت
بُرد خودرو ۴۰۵ کیلومتر
استاندارد آلایندگی یورو
فرمان برقی
بدنه سدان جمع و جور
نوع رینگ آلومینیومی
طول ۴۶۰۲ میلیمتر
عرض ۱۸۲۵ میلیمتر
ارتفاع ۱۵۲۰ میلیمتر
فاصله محورها ۲۶۷۰ میلیمتر
وزن خالص ۱۴۶۰ کیلوگرم
تعداد سرنشین ۵ نفر
ظرفیت صندوق عقب —–
قطر رینگ ۱۶ اینچ

امکانات رفاهی سایپا سینوگلد

این خودرو برقی امکانات خاصی ندارد و کاملا معمولی است. سیستم کنترل پایداری به همراه کنترل کشش است. همچنین به کلاستر ۷ اینچی مجهز است. سیستم چند رسانه ای آن با نمایشگر ۹ اینچی همراه است.

از دیگر امکانات آن می توان به اتولایت و دی‌لایت، اتوهلد، سیستم نگهدارنده ایستایی در سربالایی، سیستم کنترل سرعت در سرازیری و سامانه پایش فشار باد تایرها تجهیزات این خودرو اشاره کرد.

همچنین شایان ذکر است که سایپا تصمیم گرفته است تا سینوگلد جانژینگ را به عنوان ماشین تاکسیرانی در ایران عرضه کند.

طراحی ظاهری سایپا سینوگلد

طراحی ظاهری سایپا سینوگلد

طراحی ظاهری این خودرو بسیار شبیه به  چری آریزو ۵ است. تفاوت هایی که می توان به آن اشاره کرد جلو پنجره و سپر آن است. همچنین لوگوی سینوگلد به جای لوگو چری قرار دارد. رینگ استفاده شده در این خودرو ۱۶ اینچی می باشد. اما در عقب کاملا مشابه با ماشین آریزو ۵ می باشد.

نمای کلی کابین آریزو ۵ برقی سایپا (سینوگلد) نیز شبیه به آریزو ۵ توربو IE و FL است با این حال مواردی نظیر صفحه کیلومتر دیجیتال، غربیلک فرمان و پنل صفحه تهویه مطبوع متفاوت اند.

طراحی داخلی سایپا سینوگلد

طراحی داخلی سایپا سینوگلد

سایپا سینوگلد جانژینگ در داخل کابین هم شباهت زیادی به آریزو ۵ EV دارد. اما از آنجایی که این خودرو برای استفاده در ناوگان تاکسیرانی توسعه پیدا کرده، برخی از آپشن‌ها و امکانات آن حذف شده است و کابین اقتصادی‌تر احساس می‌شود.

داشبورد این ماشین فرم ماشین آریزو ۵ را حفظ کرده است. اما کیفیت آن پایین آمده است که دکمه های موجود در قسمت میانی در سطح پایین تری از نسخه اصلی خود قرار دارد. همچنین پنل لمسی در در زیر این نمایشگر حذف شده است و جای آن یک محفظه برای قرار دادن اشیا وجود دارد. چنین وضعیتی روی کنسول میانی نیز قابل مشاهده است.

قیمت سایپا سینوگلد

قیمت این ماشین در چین ۱۶۰ هزار یوان می باشد. که این مبلغ برابر با ۱.۱ میلیارد تومان می باشد. برای عرضه به عنوان خودرو تاکسیرانی در ایران تقریبا همین قیمت خواهد بود. اما برای فروش عادی احتملا به قیمت ۱.۵ میلیارد تومان برای سایپا برسد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا