فرهنگی

معرفی جدید ترین ایده برای جشن روز معلم

پیدا کردن جدید ترین ایده برای جشن روز معلم، برای کسانی که به مدرسه می روند و به دنبال برگذاری جشن های خاص هستند اهمیت دارد. چرا که معلم نقش اساسی در زندگی دارد و تشکر و قدردانی از معلم جز وظایف ما است.

به گزارش تجارت امروز؛ برگذاری جدید ترین ایده برای جشن روز معلم، می تواند کاری جسورانه و خلاقانه باشد. با خلاقیتی که شما به خرج می دهید، روز هیجان انگیز و فراموش نشدنی را برای معلم خود میسازید.

جدید ترین ایده برای جشن روز معلم

هفته معلم زمانی برای تقدیر و تشکر از سخت کوشی، فداکاری و تعهد کاری معلیمن است. در طول هفته معلم و یا روز معلم، دانش آموزان، والدین و اولیا مدرسه می توانند تشکر و حس قدردانی خود را نسبت به معلم ها نشان دهند و این کار را می توان به شیوه های مختلف انجام داد که با ایده هایی از برنامه های جالب برای روز معلم آشنا خواهید شد.

تدارک ناهار یا عصرانه

یکی از ساده ترین روش های نشان دادن قدردانی تدارک یک مراسم ناهار برای همه معلم ها در مدرسه است. بسته به بودجه در اختیار مدرسه، می توانید غذای خاصی را برای این جشن تدارک دیده و یا سفارش دهید و یا اگر بودجه بیشتری در اختیار داشتید می توانید یک بسته بندی خوراکی نیز برای بردن به خانه برای آنها فراهم کنید.

پهن کردن فرش قرمز

اگر بخواهید به راستی یک فضای چشمگیر به این مناسبت برای معلم ها فراهم کرده و فریادهای شگفت زده دانش آموزان را بشنوید، می توانید تجربه عبور از فرش قرمز را برای معلم ها ایجاد کنید. یک موکت قرمز رنگ و طناب های مخملی تهیه کرده و در جلوی مسیر عبور معلم ها هنگام رسیدن به مدرسه قرار دهید.

جشن انتهای روز

یک جشن سورپرایزی  برای انتهای روز کاری در مدرسه، برنامه ریزی کنید. آخرین ساعت روز را به عنوان “زنگ تفریح” برای دانش آموزان قرار داده و از والدین بچه ها بخواهید در ساعت نهایی به اداره کلاس و دانش آموزان کمک کنند تا معلم ها برای یک استراحت که واقعا به آن نیاز دارند، به دفتر معلم ها بروند. در دفتر معلمین با نوشیدنی و خوراکی های فراوان از آنها پذیرایی کنید.

تشکر با صدای بلند

یکی از مهم ترین روش هایی که دانش آموزان می توانند قدردانی و سپاسگزاری خود را نسبت به معلم هایشان نشان دهند، بیان آن با صدای بلند است. یک روش منحصر به فرد برای انجام این کار استفاده از بلندگو است. اگر این کار مقدور نباشد، دانش آموزان می تواند از معلم شان سوال کنند که آیا چند دقیقه وقت به آنها در شروع و یا در انتهای کلاس دارد، تا آنها قدردانی خود را نسبت به او ابراز کنند.

تزیین درب کلاس

تزیین درب کلاس

قبل و یا بعد از مدرسه، درب کلاس معلم را با چیزهایی که آنها دوست دارند و چیزی که شما در مورد آنها دوست دارید، تزیین کنید. برای مثال اگر معلم شما عاشق حیوانات است، درب کلاس را با تم حیوانات تزیین کنید و… شما همچنین می توانید تزیینات خود را به شیوه های مختلفی نظیر یک نامه یا یادداشت که با “بهترن معلم دنیا” شروع شود و یا حتی نقاشی و طراحی نیز سفارشی تر و خاص تر کنید.

ساخت یک هدیه

هیچ چیزی شبیه یک هدیه دست ساز به معلمتان نشان نمی دهد چقدر از او سپاس گزار هستید. چیزی بسازید که او بتواند از آن با علاقه استفاده کند، مثلا یک آهنربا برای نصب در نقاط مختلف، یک نشانه گذار کتاب و یا هر چیزی که بتواند در کلاس هایش از آن استفاده کند.

 بازی ترتیب دهید

یک روز فعالیت برای معلم و همکلاسی های خود برنامه ریزی کنید. می‌توانید در بازی‌های کارتی، بازی‌های رومیزی، یا ورزش‌های فضای باز مانند بسکتبال یا فوتبال شرکت کنید. مربی شما فرصت ایجاد روابط با فرزندان خود را در محیطی آرام ارزیابی می کند و روز بازی انحراف دلپذیری از روال معمول کلاس درس خواهد بود.

میزبان یک نمایش استعدادهای درخشان

شما می توانید میزبان یک رویداد به یاد ماندنی باشید که در آن معلمان و دانش آموزان به طور یکسان می توانند استعدادهای نهفته خود را به نمایش بگذارند و خلاقیت خود را آشکار کنند.

از اجراهای موسیقایی که تمام نت‌های مناسب را به نمایش می‌گذارند تا صحنه‌های خنده‌دار که همه را دچار شکاف می‌کند، یک برنامه استعدادیابی شبی پر از خنده، تشویق و رفاقت را نوید می‌دهد.

اجازه دهید معلمانتان سرگرمی های خود را فراتر از کلاس درس به نمایش بگذارند، چه نقاشی، آواز، رقص یا حتی استندآپ کمدی! این نه تنها باعث تغییر سرعت لذت بخش می شود، بلکه شکاف بین مربیان و فراگیران را نیز پر می کند و به همه فرصت می دهد تا روی صحنه بدرخشند. بنابراین، در کانون توجه قرار بگیرید و اجازه دهید که استعدادهای فوق العاده آغاز شود!

یک ادای احترام ویدیویی ایجاد کنید

از دانش‌آموزان بخواهید که کلیپ‌های ویدیویی کوتاهی را که معلمان مورد علاقه‌شان را به خاطر سخت‌کوشی و تعهدشان شناسایی می‌کند، به اشتراک بگذارند. یک مونتاژ ویدیویی از فیلم ایجاد کنید، سپس در روز معلم، آن را به مربی خود نشان دهید. مربی از سخنان و اعمال محبت آمیز شما متاثر می شود، که به عنوان یک خاطره ماندگار از تأثیر مثبتی که شما بر آنها داشته اید خواهد بود.

یک سفر کوتاه را برنامه ریزی کنید

مربی خود را به مکانی ببرید که همیشه می خواستند ببینند. این می تواند یک گالری، یک فضای سبز یا حتی یک شهر نزدیک باشد. همه می توانند از سفر میدانی لذت ببرند و چیزهای جدیدی یاد بگیرند، و معلم شما فرصتی برای گذراندن وقت با بچه های خود در خارج از کلاس ارزش قائل است.

یک کتابچه از خاطرات مدرسه با معلم خود درست کنید

برای مربی خود کتابی با تصاویر، گفته ها و حکایات مربوط به دوران حضورشان در کلاس درست کنید. از هر دانش آموز بخواهید که در یک یا دو صفحه مشارکت کند. این کتاب به عنوان یادگاری از زمان معلم شما در مدرسه خواهد بود. آنها از هدیه متفکر شما قدردانی خواهند کرد.

یک یادداشت تشکر بنویسید

یادداشت برای روز معلم

یک یادداشت تشکر ساده می تواند کمک زیادی به نشان دادن قدردانی شما از تلاش های معلمتان کند. یادداشتی از صمیم قلب برای معلم خود بنویسید و از تمام کارهایی که برای شما انجام داده اند ابراز قدردانی کنید. تجربه یا کیفیت خاصی را به اشتراک بگذارید که تأثیر مثبتی روی شما گذاشته است. این به معلم شما اجازه می دهد تا بداند که برای تلاش های آنها ارزش قائل هستید و از زحمات آنها قدردانی می کنید.

رفتن به سینما

تصور کنید در حال تماشای یک فیلم با معلم خود هستید! ممکن است غیر قابل تصور به نظر برسد، اما یک شب فیلم با معلم و همکلاسی هایتان می تواند سرگرم کننده باشد. می‌توانید فیلمی را انتخاب کنید که با موضوعی که معلم شما تدریس می‌کند مرتبط باشد، یا می‌توانید فیلمی را انتخاب کنید که همه دوست داشته باشند. در حالی که با هم فیلم تماشا می کنید، نوشیدنی و تنقلات ارائه دهید.

کمپین گروهی برای جشن گرفتن ایجاد کنید

کمپین رسانه های اجتماعی رویکردی فوق العاده برای گرامیداشت معلمان در روز معلم و ابراز قدردانی از آنها است. کمپین خود را با استفاده از دستورالعمل ها برای دعوت از دیگران برای پیوستن به جشن ایجاد کنید. همیشه به یاد داشته باشید که معلمان در شکل‌دهی ذهن نسل‌های آینده بسیار مهم هستند، بنابراین لازم است فداکاری و سخت کوشی آنها را به رسمیت بشناسید.

شعر یا آهنگ بنویسید!

جدید ترین ایده برای جشن روز معلم

شاعر یا ترانه سرای درونی خود را در این روز معلم با ساخت ابیاتی از صمیم قلب که به مربیان شما احترام می گذارد، رها کنید. فرقی نمی کند واژه ساز باشید یا فقط دوست دارید خود را بیان کنید، نوشتن یک شعر یا آهنگ راهی تاثیرگذار برای انتقال قدردانی و قدردانی شماست.

اجازه دهید خلاقیت شما در حالی که کلماتی را به هم می‌پیوندید که جوهر فداکاری و تأثیر معلمانتان را به تصویر می‌کشد، جریان یابد. خواه یک قصیده قافیه باشد یا یک ملودی روح‌انگیز، خلق شما مطمئناً قلب کسانی را که شما را در سفر آموزشی راهنمایی کرده‌اند، لمس می‌کند. بنابراین، آن قلم را بردارید یا آن تارها را بنوازید و ادای احترامی بسازید که برای سالهای آینده طنین انداز باشد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

همچنین ببینید
بستن
دکمه بازگشت به بالا