راهنمای سرمایه گذاران

چگونه کانال یوتیوب پر درآمد بسازیم؟

شاید این سوال برای شما هم پش آمده باشد که چگونه کانال یوتیوب پر درآمد بسازیم؟ که همیشه سودآور و مطمئن باشد. با ما همراه باشید تا آموزش مرحله به مرحله ای را در اختیارتان قرار بدهیم.

به گزارش تجارت امروز؛ چگونه کانال یوتیوب پر درآمد بسازیم؟ امروزه سوال افراد زیادی شده است. چرا که با کانال یوتیوب درآمد دلاری به دست می آورید. یوتیوب درآمد زیادی دارد. که چند سال اخیر مردم ایران هم به راحتی می توانند یک حساب ایجاد کنند و بدون نگرانی درآمد دلاری داشته باشند.

کانال یوتیوب چیست؟

یک کانال شخصی یوتیوب برای همه کسانی که به عنوان عضو به یوتیوب می پیوندند در دسترس است. این کانال به عنوان صفحه اصلی برای حساب کاربر عمل می کند و شما می توانید بیش از یک کانال یوتیوب داشته باشید.

پس از وارد کردن و تایید اطلاعات توسط کاربر، کانال نام حساب کاربری، توضیحات شخصی، ویدئوهای عمومی آپلود شده توسط اعضا و هرگونه اطلاعات کاربری که عضو وارد می کند را نشان می دهد.

اگر عضو یوتیوب هستید، می‌توانید پس‌زمینه و طرح رنگ کانال شخصی خود را سفارشی کنید و برخی از اطلاعاتی را که در آن ظاهر می‌شود کنترل کنید.

چگونه کانال یوتیوب پر درآمد بسازیم؟

همه می توانند بدون داشتن حساب کاربری یوتیوب را مشاهده کنند. با این حال، اگر قصد آپلود ویدیو، اضافه کردن نظر یا ایجاد لیست پخش را دارید، باید یک کانال یوتیوب ایجاد کنید (رایگان است). در اینجا به این صورت است:

۱. با حساب Google خود وارد YouTube شوید.

۲. هر اقدامی را که نیاز به کانال دارد، مانند آپلود یک ویدیو، انجام دهید.

۳. در این مرحله از شما خواسته می شود اگر کانالی ندارید ایجاد کنید.

۴. اطلاعات نمایش داده شده از جمله نام و تصویر حساب خود را بررسی کنید و برای ایجاد کانال خود صحت اطلاعات را تأیید کنید.

چگونه کانال یوتیوب پر درآمد بسازیم؟ راحت ترین روش برای درآمد زایی

  1. وارد حساب کاربری یوتیوب خود شوید.
  2. صفحه تعویض کانال YouTube را باز کنید.
  3. برای باز کردن یک کانال تجاری جدید، روی ایجاد یک کانال جدید کلیک کنید.
  4. یک نام حساب تجاری را در فضای ارائه شده وارد کنید و سپس روی ایجاد کلیک کنید.

نحوه درآمد زایی با یوتیوب

نحوه درآمد زایی با یوتیوب

بعد از اینکه فهمدیدم چگونه کانال یوتیوب پر درآمد بسازیم؟ به سراغ درآمد زایی می رویم. برای درآمدزایی در یوتیوب باید در طی یک سال حداقل ۱۰۰۰ دنبال‌کننده و ۴ هزار ساعت بازدید ویدئو داشته باشید. البته اگر طی ۹۰ روز گذشته هم ۱۰ میلیون بازدید از ویدئوهای کوتاه (YouTube Shorts) داشته باشید، می‌توانید پنل کاربری خودتان را برای کسب درآمد فعال کنید.

۱- تولید ویدئو آموزشی

یوتوب در جهان به‌عنوان بهترین پلتفرم ویدئوهای آموزشی در هر حوزه‌ای شناخته می‌شود. کافی است سؤال یا نوع ویدئو درخواستی خودتان را به زبان فارسی، انگلیسی یا هر زبان دیگر جستجو کنید تا لیستی بلندبالا از ویدئوهای آموزشی برایتان نمایش داده شود.

اگر در حوزه تدریس تخصص دارید، ساخت ویدئوهای آموزشی یکی از راه‌های پردرآمد یوتیوب است.

۲- تولید ویدئوهای نقد و بررسی

ویدئوهای نقد و بررسی یکی دیگر از ویدئوهای پربازدید یوتیوب است. وسایل و تجهیزات ترند روز یا حتی فیلم و سریال را تهیه کنید و آن‌ها را از نگاه‌های متفاوت بررسی کنید. مثلاً الان که سری‌های آیفون ۱۵ رونمایی شده، می‌توانید ویدئو نقد و بررسی تغییرات آیفون‌های سری ۱۵ با سری ۱۴ بسازید.

۳- تولید ویدئو معرفی بازی‌های جدید

بازی‌های آنلاین یکی از حوزه‌های پرطرف‌دار در سراسر دنیا است. خیلی از بازی‌های پرطرف‌دار لیگ‌های قهرمانی سالانه با جوایز ارزشمند دلاری هم دارند. با ساخت ویدئوهای آموزش بازی جدید، اطلاعات بازی‌ها، نقد و بررسی بازی‌های پرطرف‌دار و… بازدیدهای زیادی در یوتوب دریافت کنید.

۴- افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش

همان‌طور که یکی از راه‌های کسب درآمد در اینستاگرام تبلیغات و معرفی محصول و خدمات دیگران است، در یوتیوب هم می‌توانید از این طریق درآمد کسب کنید. در زمان تولید محتوا و ساخت ویدئو، محصولات یا خدمات دیگران را هم تبلیغ کنید و در فروش محصولات سهم داشته باشید. به این کار افلیت مارکتینگ یا همکاری در فروش می‌گویند.

۵- ساخت فروشگاه اینترنتی و تبلیغات در یوتیوب

با یک تیر دو نشان بزنید. هم از بازدید ویدئوهای خود در یوتیوب درآمد کسب کنید، هم از این تریبون استفاده کنید تا محصولات فروشگاه اینترنتی خودتان را تبلیغ کنید. مثلاً اگر در یوتوب کانال آموزش فتوشاپ دارید، یک فروشگاه اینترنتی بسازید و پکیج آموزشی فتوشاپ را بفروشید.

در کانال شخصی خودتان این محصولات را تبلیغ کنید تا با فروش پکیج آموزشی هم درآمد کسب کنید. البته لزومی ندارد که محصولات فروشگاه اینترنتی مرتبط با موضوع ویدئوهای شما باشد. شما می‌توانید هر نوع محصولی را در کانال خودتان تبلیغ کنید.

اگر هنوز فروشگاهی برای فروش محصول ندارید، دست بجنبانید. با ساخت سایت در فروشگاه ساز پرتال در کمتر از ۵ دقیقه صاحب یک فروشگاه آنلاین می‌شوید.

۶- درآمدزایی Super Chat در استریم‌های زنده

درآمدزایی Super Chat در استریم‌های زنده

زمانی که در یوتیوب به صورت زنده استریم می‌کنید، می‌توانید از قابلیت Super Chat برای درآمدزایی استفاده کنید. حالا چطور؟ مخاطبان برای ارتباط با سازندگان ویدئو، باید پیام‌های تصویری و متنی چت را بخرند. با پرداخت پول بیشتر، نظر مخاطبان بالاتر رفته و به استریم زنده pin می‌شود.

بخشی از سود خرید پیام‌های چت به صاحب کانال تعلق می‌گیرد. با این روش می‌توانید بین ۱ تا ۵۰۰ دلار در ماه درآمد داشته باشید. اگر مخاطبی دوست داشته باشد که از کانال شما حمایت کند، می‌تواند در استریم یک سوپرتنکس با قیمت‌های متنوع برایتان بخرد. امکان حمایت از یوتیوبر با خرید SupeThanks در ویدئو‌ها Shorts، استریزنده و ویدئوهای عادی کانال وجود دارد.

۷- جذب اسپانسر ویدئو

راه بعدی برای درآمد دلاری از یوتیوب، جذب اسپانسر است. می‌توانید در بخشی از تصویر ویدئو لوگو یا نام تجاری شرکت اسپانسر را قرار دهید؛ یا اینکه چند ثانیه‌ای از ویدئو خودتان را به معرفی محصول یا خدمات اسپانسر اختصاص دهید. ویدئو شما برای همیشه در کانال باقی می‌ماند، در نتیجه اسپانسر یک تبلیغات ماندگار از کانال شما دریافت می‌کند.

البته زمانی که تعداد بازدیدکنندگان شما بالا باشد می‌توانید با جذب اسپانسر، درآمد‌های میلیونی داشته باشید.

۸- کسب درآمد از channel membership

درآمدزایی از چنل ممبرشیپ کمی زمان‌بر است. زمانی که تعداد سابسکرایب‌های شما بالا باشد و محتواهای باکیفیت تولید کرده باشید، فن‌های شما می‌توانند با پرداخت حق عضویت وارد کامیونیتی شخصی شما شوند.

به نوعی با این کار از شما حمایت می‌کنند. شما هم می‌توانید برای اعضای کامیونیتی چنل، محتواهای اختصاصی (ویدئو، پست، لایو و…) تولید کنید.

چگونه کانال یوتیوب پر درآمد بسازیم؟ ۴استراتژی موثر

اگر به این فکر می‌کنید که چگونه در یوتیوب کسب درآمد کنید، به دنبال این ۷ استراتژی برای کسب درآمد از کانال و کارهای خلاقانه خود باشید.

به برنامه شریک YouTube بپیوندید

برنامه شریک YouTube نحوه دسترسی کاربران عادی یوتیوب به ویژگی‌های ویژه در پلتفرم است.

برای کسب درآمد در یوتیوب نیازی نیست شریک باشید (تنها راه‌اندازی یک حساب AdSense و دریافت بازدید برای مدیریت آن کافی است)، اما شریک بودن کار را بسیار آسان‌تر می‌کند.

محصول خود را تصور و طراحی کنید

شاید شما ابتدا به عنوان یک تولید کننده محتوا و در مرحله بعد کارآفرین شناخته شوید.

متناوباً، شما ابتدا یک کارآفرین و در مرحله بعد خالق ویدیو هستید، به این معنی که احتمالاً قبلاً یک محصول دارید و در حال طراحی استراتژی بازاریابی یوتیوب خود برای فروش آن هستید. در هر صورت، کالا راهی مناسب برای کسب درآمد در رسانه های اجتماعی، به ویژه در یوتیوب است.

محتوای حمایت شده ایجاد کنید

برای اینفلوئنسر بودن لازم نیست در اینستاگرام حضور داشته باشید. مزیت استراتژی #sponcon این است که مجبور نیستید درآمد خود را به YouTube کاهش دهید. شما مستقیماً با برند مذاکره می کنید و آنها مستقیماً به شما پول می دهند. جای تعجب نیست که این یک راه محبوب برای کسب درآمد برای YouTubers است.

اگر بتوانید به برندها مخاطبان زیادی یا درگیر ارائه دهید. و محتوای شما با بازار هدف آنها مرتبط است – احتمالاً می خواهند از شما بشنوند.

به عنوان مثال، یوتیوب آرون مارینو، با نام مستعار آلفا ام، در فضای سبک زندگی مردانه بزرگ است. چقدر بزرگ؟ آنقدر بزرگ که حتی ویدیوهای او که شراکت های برند او را توضیح می دهند، شرکای برند دارند.

شریک داشته باشید

اگر مخاطبان یوتیوب شما وفادار و متعهد هستند، اما از نظر تعداد هنوز کاملاً وجود ندارند، به دنبال شرکت هایی باشید که در بازاریابی وابسته سرمایه گذاری می کنند.

یوتیوب‌برهای وابسته به کسب‌وکارها، بینندگان خود را تشویق می‌کنند تا از فروشگاه آنلاین برند یا صفحات محصول خاص بازدید کنند. سپس درصدی از فروش را از طریق پیوندهای وابسته خود – حدس زدید – دریافت می کنند.

از نظر راه‌اندازی و تدارکات، مشارکت‌های وابسته مشابه معاملات محتوای حمایت‌شده هستند.

از طرفداران خود بخواهید مستقیماً به شما پول بدهند
این استراتژی برای کسب درآمد در یوتیوب شامل چند جریان درآمد متفاوت است، اما همه آنها در یک چیز مشترک هستند: باید برای طرفداران خود به راحتی با کارت اعتباری خود قدردانی خود را نشان دهند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا