خودرو

معرفی و رونمایی از چری تیگو 9، شاسی بلند مدل 2024

شاسی بلند چری تیگو 9 در چین رونمایی شد این یک ماشین بزرگ و زیبا است. مشبک عظیم به آن حضور زیادی می دهد. تیگو 9 بزرگترین SUV با نام تجاری Chery تا کنون است. آنها از اولین SUV Chery Tiggo راه طولانی را طی کرده اند.

به گزارش تجارت امروز؛ چین از چری تیگو ۹، شاسی بلند پرچم دارد خود در نمایشگاه ۲۰۲۴ رو نمایی کرد. قدرت و طراحی زیبا این خودرو غیر قابل وصف است. این مدل از جدیدترین تولیدات چری است، که در ادامه به معرفی کامل آن می پردازیم.

معرفی چری تیگو ۹ مدل ۲۰۲۴

شرکت Chery Automobile چین یک شرکت تولید خودرو است که در ووهو ، استان آن هوئی ، چین مستقر است.

این شرکت در سال ۱۹۹۷ تاسیس شد و در دو دهه گذشته به طور قابل توجهی رشد کرده است و خود را به عنوان یکی از تولید کنندگان پیشرو خودرو در چین معرفی کرده و دسترسی خود را در سطح جهانی گسترش داده است.

امروزه نام Tiggo برای مجموعه ای از کراس اوورها و Suv ها استفاده می شود. این مجموعه به سرعت در حال گسترش است و در حال حاضر ۱۴ خودرو با همپوشانی زیادی در قیمت و اندازه دارد.

آپشن چری تیگو ۹

چری تیگو ۹ دارای رنگ دو رنگ با ستون های سیاه و سقف سیاه است. دارای دستگیره های درب پاپ آپ، چرخ های ۲۰ اینچی و زیورآلاتی است که از فندر جلو تا درب جلو کشیده شده است. این یک ماشین با طراحی منحصر به فرداست، و احتمالا بهترین تیگو در حال حاضر است.

مشخصات فنی خودرو چری تیگو ۹

در خودرو شاسی‌بلند چری تیگو ۹ شاهد استفاده از لاستیک‌های ۲۰ اینچ هستیم که به لوکس‌تر شدن خودرو کمک کرده‌اند. در بخش پشتی، چراغ LED تمام‌عرض را در کنار لوگو بزرگ PHEV می‌بینیم.

خودرو جدید چری ۴٫۸ متر طول، ۱٫۹۲ متر پهنا و ۱٫۷۴ متر ارتفاع دارد و ۸۸ میلی‌متر کشیده‌تر، ۶۵ میلی‌متر پهن‌تر و ۳۶ میلی‌متر مرتفع‌تر از تیگو ۸ پرو است. چری می‌گوید تیپ ویژه‌ای از تیگو ۹ با سه ردیف صندلی عرضه می‌شود و هفت نفر را در خود جای می‌دهد.

در کابین خودرو چری تیگو ۹ شاهد نمایشگر بزرگ ۱۵٫۶ اینچ با وضوح ۲.۵K هستیم. چری می‌گوید صندلی‌های خودرو دارای «دوخت سه‌بعدی» هستند.

در زیر بدنه‌ی چشم‌نواز تیگو ۹ از پیشرانه‌ی PHEV استفاده شده است که یک موتور چهار سیلندر توربوشارژ دو لیتری را با موتور برقی ۳DHT چری ترکیب می‌کند.

بر اساس ادعای چری، خودرو تیگو ۹ در هر ۱۰۰ کیلومتر، ۵٫۲ لیتر سوخت مصرف می‌کند و توانایی پیمایش ۱٬۴۰۰ کیلومتر را دارد. چری قصد دارد خودرو تیگو ۹ را در فصل پایانی سال ۲۰۲۴ روانه‌ی بازار کند.

تیگو ۹ به پلتفرم T2X مجهز شده که «ترکیبی از هوش و ایمنی» است. استفاده از این پلتفرم باعث می‌شود تیگو ۹ استانداردهای ایمنی پنج ستاره‌ی جهانی نظیر ANCAP و EUCAP و C-NCAP را کسب کند.

شاسی‌بلند جدید چری به ۱۰ ایربگ مجهز است و ۱۹ قابلیت در قالب ADAS (سیستم پیشرفته‌ی کمک‌راننده) نظیر دستیار حفظ مسیر (LKA)، دستیار پارک خودکار (APA) و سیستم هشدار عدم برخورد هنگام باز‌شدن در خودرو (DOW) ارائه می‌دهد.

قدرت موتور تیگو ۹

تیگو ۹ پرو PHEV یک موتور قدرتمند ۲.۰ لیتری توربوشارژ چهار سیلندر است که ۲۳۸ اسب بخار قدرت به همراه ۳۷۵ نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

این موتور توسط یک سیستم PHEV (پلاگین هایبرید) قدرتمند که از یک موتور الکتریکی ۳ سرعته و یک پک باتری تشکیل شده است، پشتیبانی می‌شود. موتور الکتریکی ۲۲۴ اسب بخار قدرت اضافی تولید می‌کند که شتاب سریع‌تر را فراهم می‌کند و باعث صرفه‌جویی در مصرف سوخت می‌شود.​

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا