خواندنی

راهنمای خرید ابزارآلات تراشکاری

از آنجایی که برند ها و مدل های متنوعی از ابزارآلات تراشکاری در بازار وجود دارند که ممکن است شما را در انتخاب ابزار مورد نیازتان دچار تردید کنند، به همین منظور قصد داریم در این مقاله در ارتباط با نحوه خرید ابزارآلات تراشکاری صحبت کنیم و تمام نکات لازم را در رابطه با انتخاب یک ابزار درست، بررسی کنیم.

انتخاب ابزار مناسب باعث میشود که روند اجرای کار با سهولت، دقت و کیفیت بهتری انجام شود. هنگامی که قصد خرید ابزار را دارید باید به این نکته توجه داشته باشیم که کدام ابزار متناسب با کار و شغل شماست. بطور مثال فردی که در صنایع چوبی مشغول به کار است باید ابزاری را انتخاب کند که متناسب با کار های ظریف و ریزه کاری باشد.

در ادامه با چند مورد از ابزارآلات تراشکاری و ویژگی های آنها آشنا میشویم:

مته چهار شیار

بعنوان یکی از انواع مته، می‌توان مته چهار شیار را نام برد. این نوع از ابزار دارای کاربردها و ویژگی‌های خاصی می‌باشد و بیشترین استفاده آن در زمینه مصالح ساختمانی است. از مته‌های چهار شیار در بتن کن ها بهره برده می‌شود. این نوع مته‌ها معمولاً دو به دو به یک شکل و اندازه هستند. همچنین قطر این مته‌ها از ۴ میلی‌متر تا سایز ۳۲ میلی‌متر به بازار عرضه می‌شود. از این مته‌ها در بتن‌های چهار شیار استفاده می‌گردد. در این مته بخش ته آن دارای چهار شیار بوده که دو به دو با هم یک شکل و هم اندازه هستند. از ویژگی های مته چهار شیار میتوان به موارد زیر اشاره کرد.

  • یکنواخت و محکم بودن
  • دارا بودن سر توپی کاربیدی که باعث کم شدن استهلاک می‌شود
  • انجام عمل سوراخ کاری با سرعت بیشتر و آسانی بیشتر در کار
  • عمر مته‌های چهار شیار به نسبت سایر مته‌ها ۳۰ درصد بیشتر است
  • مناسب برای سوراخ کاری در بتن، بتن مسلح، آجر، سنگ تراشی و همچنین سنگ طبیعی

راهنمای خرید ابزارآلات تراشکاری

گردبر کبالت

گردبر های آهن نوعی مته هستند که در سایزهای ۱۶ تا ۲۱۰ میلیمتر برای ایجاد حفره ساخته شده اند. گردبر های آهن از دو نوع آلیاژ متفاوت ساخته شده اند که هر کدام خصوصیات خاص خودش را دارد. نوع کبالت و HSS از رایج ترین نوع این ابزار است که بدنه این نوع از کربن استیل با مقاومت بالا دندانه های آن نیز از فولاد مقاوم ساخته شده است. نهایت عمق سوراخکاری این نوع گردبر ۳۰ میلیمتر است. مدل کبالت دار در دو مدل ۵ درصد و ۸ درصد کبالت وجود دارد.

گردبر آهن HSS

گردبر آهن HSS قیمت ارزان تری نسب به گردبر آهن کبالت دارد و توانایی برش آلیاژ های نرم و اجسامی مثل چوب و پلاستیک را دارد ولی برای برش ورق های فولادی و استحکام بالا کارایی مناسبی نخواهد داشت.

گردبر آهن HSS-CO ۸%

گردبر هایی برای برش اشیاء سخت هستند و مناسب برای برش فولاد و استیل های کم قطر میباشد. گردبر های کبالت دار از آلیاژ های فولادی ساخته شده اند که این آلیاژ قابلیت سرعت و چرخش آنها را بالا میبرد. وجود فولاد در این گردبر ها باعث شده تا لبه های گردبر در حرارت بالا کمتر آسیب ببیند و بتواند مقاومت بالایی از خود نشان دهد.

مته چوب

با توجه به مصرف زیاد انواع مته در سوراخکاری چوب و مصنوعات چوبی، تنوع این گروه از مته ها نیز نسبت به نوع کاربری بسیار زیاد است. طراحی مته چوبی بگونه است که سر آن تیز و به صورت پیچی است تا هنگام ایجاد حفره بر روی سطح دچار لغزش نشده و حفره ایجاد شده در آن بسیار تمیز و با ظرافت باشد.

 مته مرغک

نام این مته پرکاربرد را زیاد شنیده‌اید که شکل آن به صورت استوانه‌ای نیز می‌باشد. البته در این نوع مته اگر توجه کنید هر دو سر مته برای سوراخ نمودن که معمولاً برای زاویه ۶۰ درجه کاربرد دارد استفاده می‌شود. مته مرغک که برای آهنگری بسیار حائز اهمیت است، در این شغل بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرد. نوک تیز مته مرغک از فولاد ساخته می‌شود و ساختار مته مرغک بگونه ای است که با استفاده از آن یک سوراخ مخروطی ایجاد می شود. تا حین کار برای ایجاد سوراخ های بزرگ کار راحت بوده و مته برای ایجاد یک سوراخ بزرگ دچار لغزش نشود.

این دسته از ابزارآلات بعلت تنوع و گستردگی که دارند در دسته ها و انواع مختلفی تقسیم میشوند که هر کدام از آنها در مشاغل مختلف، مورد استفاده قرار میگیرند. ابزار های تراشکاری علاوه بر مصارف صنعتی در مصارف نیمه صنعتی و خانگی نیز مورد استفاده قرار میگیرند.

خرید آنلاین ابزار

بخش مهم خرید ابزارآلات و یا هر وسیله ی دیگر بصورت آنلاین، اعتماد سازی سایت و یا صفحه ارائه دهنده آن وسیله است. بطوری که باید ویژگی ها و مزیت های وسیله بطور کامل و شفاف گفته شده باشد. علاوه بر آن قیمت، سایز و موارد استفاده از جمله ویژگی هایی است که در هنگام خرید آنلاین باید به آنها توجه داشت.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا