اجتماعی

نکات مهم در انتخاب وکیل ملکی

ممکن است تا به حال شما یا یکی از اطرافیانتان با مشکلات حقوقی و کیفری مواجه شده باشید و این موضوع را درک کنید که فرایند یافتن یک وکیل حاذق و با تجربه زمان‌بر و طاقت‌فرساست. به طور کلی دانش، تخصص و تجربه وکلا نقش تعیین کننده‌ای در روند پرونده دارد و آن‌ها  می‌توانند با تکیه بر این سه مولفه اصلی، نقاط قوت یک پرونده و همچنین با استناد به مفاد قانونی مورد نیاز برای هر موضوع، روند قانونی پرونده را به نحو صحیحی پیش ببرند و موکل خود را به هدف نهایی برسانند. به دلیل اهمیت  فراوان این موضوع و جلوگیری از افتادن در دام شیادان، امروز تصمیم داریم تا در خصوص نکات مهم قبل انتخاب وکیل اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان قرار دهیم تا با دانستن آن‌ها همه چیز درباره انتخاب وکیل ملکی و وکیل دعاوی کیفری مشهد را بدانید.

راهنمای انتخاب بهترین وکیل ملکی

به طور معمول پس از رخ دادن مشکلات ملکی و اختلاف نظرهای حل نشدنی افراد به دادگاه و مراجع قضایی و قانونی مراجعه می‌کنند تا مشکلات خود را حل کنند. در همین راستا دو گزینه پیش روی آن‌هاست گزینه اول این است که شما شخصا به دادگاه مراجعه کنید و حق  و حقوق خود را مطالبه کنید. اما گزینه دوم، انتخاب یک وکیل حاذق و با تجربه است که از تمامی مفاد و نکات حقوقی پرونده آگاهی داشته باشد تا بتواند به عنوان نماینده شما در دادگاه حضور پیدا کند و حق شما را مطالبه کند. اگر تصور می‌کنید که انتخاب وکیل ملکی کار راحتی است و شما می‌توانید با جستجویی ساده وکیل مدنظر خود را انتخاب کنید سخت در اشتباهید چرا که وکالت امری پیچیده است و یک وکیل ملکی مناسب صرفا با داشتن اطلاعات و دانش و تجربه کافی می‌تواند پرونده‌های متفاوتی را حل کرده و به مسیر درستی هدایت کند. در این مسیر وکلایی همچون علیرضا قدیری وکیل مشهد با تکیه بر چندین سال تجربه و پرونده‌های موفق خود می‌تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. البته باید بدانید فاکتورهای بسیاری برای انتخاب وکیل ملکی وجود دارد که ما در ادامه راهنمای انتخاب وکیل ملکی  در مشهد را در اختیار شما قرار می‌دهیم.

  • داشتن پشتکار برای رسیدن به نتیجه

روحیه مقاومت و خستگی ناپذیری را می‌توان تحت عنوان یکی از مهم‌ترین ویژگی‌های یک وکیل ملکی موفق نام برد. در نهایت وکیلی موفق خواهد بود که از ابتدا تا انتها پرونده را با انرژی و اهمیت روزهای اول دنبال کند. بسیاری از وکلا در نیمه مسیر خسته می‌شوند و آن انرژی اولیه را برای پرونده و جلسه های دادرسی به خرج نمی‌دهند. در صورتی که وکیل انرژی خود را در بین راه و تا رسیدن به مراحل پایانی دادرسی از دست بدهد، پرونده به احتمال زیاد با شکست مواجه خواهد کرد. داشتن پشتکار در تمامی مراحل زندگی و برای تمامی افراد یک امر واجب است. اما برای وکلا به جهت این که در صدد احقاق حقوق فرد دیگری هستند و در بسیاری از مواقع آینده یک فرد به یک رای وابسته است، باید این ویژگی را در صدر خصیصه‌های یک وکیل خوب قرار دهند و به صورت همیشگی در جهت پرورش آن بکوشند. شما می‌توانید جهت دریافت مشاوره از بهترین وکیل ملکی مشهد اینجا کلیک کنید.

نکات مهم در انتخاب وکیل ملکی

  • قدرت تحلیل

از آن‌جایی که قوانین ایران در بسیاری از مواقع دچار ابهام و سکوت هستند، یکی از مهارت‌های مهمی که یک وکیل باید در خود پرورش داده باشد، داشتن قدرت تجزیه و تحلیل بالا است. وکلا باید در مقایسه با افراد عادی جامعه از قدرت تحلیل بسیار بالاتری برخوردار باشند و مسائل را به طور جامع و کامل ببینند تا بتوانند به درستی برای حل و فصل آن‌ها اقدام کنند.  وکلای واجد شرایط باید این مهارت را داشته باشند که مسائل قانونی را به طور درست تجزیه و تحلیل کنند و مقصود خود را به نحو درستی به قاضی برسانند و به نوعی گره‌گشای پرونده باشند. تحت این شرایط وکلای با تجربه می‌توانند تاثیر خود را بر روی قاضی بگذارند و رای پیروزی را برای پرونده گرفته و حق موکل خود را باز پس بگیرند. بنابراین یک وکیل خوب باید استنباط بالایی داشته باشد و ابهامات را به درست‌ترین شکل ممکن درک کرده و از آن‌ها در جهت پیروزی پرونده و گرفتن رای مورد نظر استفاده کند.

  • تحقیق در مورد قوانین جدید

به دلیل این‌که قوانین و مسائل حقوقی به طور دائم در حال تغییر هستند به طبع شیوه رویارویی با آن‌ها نیز در حال تغییر است. یک وکیل موفق وکیلی است که علاوه بر داشتن تمامی موارد ذکر شده در خصوص نکات مهم قبل انتخاب وکیل، دانش خود را دائما به روز نگه دارد و از مطالعه و تحقیق در مورد مسائل حقوقی مختلف غافل نباشد. یکی دیگر از مواردی که روحیه جستجوگر بودن وکیل را مهم جلوه می‌دهد، داشتن اطلاعات از تمامی ابعاد حقوقی یک موضوع است. وکیلی که در یک جلسه دادگاه شرکت می‌کند و در جایگاه دفاع از موکل خود قرار می‌گیرد باید نسبت به تمامی ابعاد آشکار و پنهان پرونده موکل خود آگاهی داشته باشد که این آگاهی تنها با انجام تحقیقات و داشتن روحیه جستجوگر بودن یک وکیل امکان پذیر است.

  • بهره‌مندی از قدرت داوری

یکی دیگر از نکات مهم درباره وکیل ملکی را می‌توان مهارت داوری معرفی کرد. مهارت داوری یعنی این که یک وکیل ملکی باید بتواند در مواقع درست و با توجه به موضوع پرونده و اهمیت موضوع از طرح دعوا در مراجع قانونی جلوگیری کند و افراد را به گفتگو و صلح و سازش در خارج از فضای دادگاه دعوت کند که متاسفانه این مورد در وکلای ایرانی بسیار کم دیده می‌شود. عدم وجود داوری می‌تواند به دلیل عدم آگاهی از جایگاه وکیل و نداشتن دانش و تخصص کافی باشد و صدمات بسیاری را به هر دو طرف بزند چرا که طرح هر نوع دعوایی در مراجع قضایی می‌تواند بسیار زمان بر و پر هزینه باشد، بنابراین در صورتی که یک وکیل ملکی می‌تواند با ایجاد صلح و سازش بین طرفین موضوع را حل و فصل کند لازم نیست که طرفین دعوا را در دادگاه مطرح کنند.

نکات مهم در انتخاب وکیل ملکی

  •  موضوع قرارداد و تطابق آن با نظم عمومی

یکی از نکاتی که در انتخاب وکیل ملکی خوب و عقد قرارداد با او  باید مد نظر قرار دهید موضوع قرارداد است. موضوع قرارداد می‌تواند معین و یا نامعین باشد. در صورتی که یک وکیل اقدام به انعقاد قرارداد معین با شما کند به این معنی است که قانون از قبل شرایط و مسائل مربوط به آن موضوع را بررسی کرده و تمامی نکات مربوط به آن موضوع خاص را در اختیار افراد قرار داده است. اگر موضوع قرارداد نا مشخص باشد به این معنی است که قانون به طور خاص در خصوص آن موضوع صحبت نکرده است و وکیل باید با استناد با مفاد قانونی مربوط به آن موضوع قانون را ثابت کند. اما در هر دو حالت باید به این موضوع دقت داشته باشید که هر وکیلی با هر نوع قراردادی ملزم به عقد قراردادی است که مطابق با نظم و قوانین عمومی جامعه باشد و نمی‌تواند قراردادی را با شما ببندد که منع قانونی داشته باشد.

  •  داشتن درک درست از بند‌ها و تبصره‌ها

اگر در حال انعقاد قراردادی هستید، احتمالا در قرارداد اصطلاحات تخصصی و حقوقی استفاده شده است که قطعا شما نسبت به آن‌ها آگاهی و اشراف ندارید. در این حالت باید از وکیل ملکی مورد نظر خود درخواست کنید که بخشی از قرارداد را به تعریف اختصاص دهد و به طور کامل شرح دهید که منظور از یک کلمه خاص و یا یک بند خاص چیست. در هنگام انعقاد قرارداد باید به این نکته به خوبی توجه کنید زیرا بسیاری از موکلین به دلیل آشنا نبودن با مسائل حقوقی و اصطلاحات مخصوص به علم حقوق، قرارداد را امضا کرده اما از عواقب و مسئولیت هایی که به واسطه ی امضای آن قرارداد بر عهده دارند آگاه نیستند و خود را به دردسر بزرگی می‌اندازند. پس توصیه می‌کنیم قبل از هرگونه امضای قرارداد، تمامی بند‌های آن را به دقت مطالعه و درک کنید و بعد اقدام به امضای قرارداد کنید.

کلام آخر
در این مطلب سعی کردیم تا درباره نکات مهم در انتخاب وکیل ملکی خراسان رضوی، اطلاعاتی را در اختیار شما قرار دهیم. انتخاب وکیل ملکی می‌تواند بسیار با اهمیت باشد و حتی زندگی شما را تحت تاثیر قرار دهد. بنابراین در انتخاب وکیل ملکی خود صبر و آرامش داشته باشد و با انجام تحقیق و دریافت مشاوره از افراد متخصص و با تجربه انتخاب مطمئنی را انجام دهید. امید است بتوانید با کسب این اطلاعات وکیل مناسبی را برای مسائل ملکی خود انتخاب کنید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا