رمز ارز

هاوینگ لایت کوین در ۲۰۲۳ : هرآنچه باید از هاوینگ بدانید

رویداد نیم شدن پاداش یا هاوینگ درلایت کوین پیش‌بینی می‌شود که حدوداً در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۲۳ رخ دهد و در بلاک ۲,۵۲۰,۰۰۰ پاداش استخراج به ۶,۲۵ LTC کاهش ‌یابد.

هاوینگ یا نیم شدن، واژه‌ای است که در بازار ارزهای دیجیتال به کار می‌رود و به معنی کاهش نصف پاداشی است که استخراج‌کنندگان بلاک‌چین برای تأیید معاملات دریافت می‌کنند. در واقع، این به این معنی است که استخراج‌کنندگان برای هر بلاکی که استخراج می‌کنند، ۵۰٪ پاداش کمتری دریافت می‌کنند. این رویداد برای کنترل نرخ تورم ارزهای دیجیتال و ایجاد کمیابی آن‌ها رخ می‌دهد، چیزی که می‌تواند ارزش این ارزها را در طول زمان افزایش دهد.

برای درک بهتر این مفهوم، فرض کنید که در بیت‌کوین، پاداش اولیه برای هر بلاک ۵۰ بیت‌کوین بود. با وقوع اولین هاوینگ، این پاداش به ۲۵ بیت‌کوین کاهش یافت. در دومین رویداد هاوینگ، پاداش به ۱۲,۵ بیت‌کوین کاهش یافت. این فرایند تا زمانی که تمام ۲۱ میلیون بیت‌کوین استخراج شده باشد، ادامه خواهد داشت.

رویداد هاوینگ رویدادی است که توجه تمام شرکت‌کنندگان در بازار رمزارزها را به خود جلب می‌کند، زیرا این رویداد می‌تواند تأثیر زیادی بر قیمت و ارزش کلی رمزارزها در طول زمان داشته باشد.

لایت کوین چیست؟

لایت کوین نامی است که به یک ارزدیجیتال و همچنین شبکه‌ای که آن را پشتیبانی می‌کند، اطلاق می‌شود. این ارز، بر اساس روش اثبات کار، فعالیت می‌کند و کاربران به‌سادگی می‌توانند با کامپیوتر شخصی خود، در استخراج آن شرکت کنند. لایت کوین، با رفع برخی از محدودیت‌های بیت‌کوین توانسته است در بسیاری از جنبه‌ها با بیت‌کوین رقابت کند.

نرخ تولید بلاک در لایت کوین چهار برابر بیت‌کوین است که به طور مستقیم باعث افزایش چهار برابری سرعت شبکه می‌شود. درحالی‌که بیت‌کوین توانایی پردازش پنج تراکنش در هر ثانیه را دارد، لایت کوین این ظرفیت را به ۵۴ تراکنش در ثانیه افزایش می‌دهد و در نتیجه، هزینه تراکنش‌ها را به میزان قابل‌توجهی کاهش می‌دهد.

لایت کوین با استفاده از الگوریتم هش متفاوت با بیت‌کوین که Scrypt نام دارد، فعالیت می‌کند. این الگوریتم به تمام کاربران اجازه می‌دهد که بتوانند لایت کوین را استخراج کنند.

لایت کوین بدون انجام پیش فروش راه‌اندازی شد و کاربران فقط مطلع شدند که می‌توانند از زمان شروع فعالیت شبکه، در استخراج لایت کوین شرکت کنند. یکی از نکات مشترک بین بیت‌کوین و لایت کوین، هاوینگ است. در ادامه بحث، به بررسی این می‌پردازیم که هاوینگ چیست و چه تأثیراتی در لایت کوین دارد.

هاوینگ لایت کوین چیست؟

لایت کوین مانند بیت‌کوین یک پروژه رمزارزی است که از فرایند هاوینگ پیروی می‌کند، اما که کمی متفاوت است. در مورد لایت کوین، هاوینگ پس از استخراج هر ۸۴۰,۰۰۰ بلاک اتفاق می‌افتد که حدوداً هر ۴ سال یکبار است. موارد دیگر هم که تقریباً مشابه بیت‌کوین هستند، به‌عنوان‌مثال، هنگامی که لایت کوین اولین‌بار راه‌اندازی شد، پاداش برای هر بلاک استخراج شده ۵۰ لایت کوین بود. پس از اولین رویداد هاوینگ، این پاداش به ۲۵ لایت کوین کاهش یافت و سپس در هاوینگ آخر به ۱۲,۵ لایت کوین رسید. در حال حاضر، پاداش هر بلاک ۱۲.۵ لایت کوین است و پس از هاوینگ بعدی که در تاریخ ۵ آگوست ۲۰۲۳ برنامه‌ریزی شده است، این مقدار به ۶.۲۵ لایت کوین کاهش خواهد یافت.

هاوینگ لایت کوین کی اتفاق می افتد؟

بر اساس اطلاعات دریافتی از وب‌سایت nicehash.com، در تاریخ ۱۸ ژوئیه ۲۰۲۳ رویداد هاوینگ لایت کوین اتفاق خواهد افتاد.

هاوینگ لایت کوین تأثیر چندانی بر بازار ارزدیجیتال ندارد!

این موضوع را به‌راحتی می‌توان فهمید. با داشتن ارزش بازاری حدود ۶,۶ میلیارد دلار، لایت کوین در مقایسه با بیت‌کوین که ارزش بازاری بالغ بر ۵۶۰ میلیارد دلار دارد (حدوداً ۸۵ برابر بیشتر)، جایگاه کمتری دارد؛ بنابراین تأثیر هاوینگ بیت‌کوین بر بازار به دلیل سهم بزرگ آن در بازار کلی ارزهای دیجیتال بسیار بیشتر خواهد بود.

تفاوت هاوینگ لایت کوین و بیت‌کوین

درحالی‌که هاوینگ در بیت‌کوین و لایت کوین مشابهت زیادی دارند، اما تعدادی تفاوت کوچک بین آن‌ها وجود دارد. این تفاوت‌ها بیشتر به‌خاطر اختلاف در ماهیت این دو شبکه بلاک‌چین است.

سطح عرضه لایت کوین و بیت‌کوین متفاوت است!

لایت کوین با محدودیت ۸۴,۰۰۰,۰۰۰ واحد است، درحالی‌که بیت‌کوین با ۲۱,۰۰۰,۰۰۰ واحد عرضه بیشتری دارد. این امر به این معنی است که کمیابی بیت‌کوین بیشتر از LTC خواهد بود. علاوه بر این، لایت کوین حدوداً ۳ سال از بیت‌کوین عقب است و ازاین‌جهت نیزعرضه بیشتری دارد.

هاوینگ لایت کوین چگونه قیمت LTC را تغییر می‌دهد؟

پیش‌بینی اینکه هاوینگ چگونه بر قیمت لایت کوین تأثیر می‌گذارد، ممکن است کمی پیچیده باشد. اما می‌توانیم نگاهی به گذشته بیندازیم و ببینیم در دو دورهٔ هاوینگ قبلی، قیمت لایت کوین چگونه تغییر کرده است. این اطلاعات می‌تواند به ما کمک کند تا حدودی حدس بزنیم که این بار واکنش بازار چگونه خواهد بود. بیایید ببینیم که بلافاصله پس از دو دورهٔ هاوینگ قبلی، قیمت لایت کوین چه تغییراتی کرده است.

تغییرات قیمت در طول هاوینگ اول لایت کوین:

هاوینگ لایت کوین در ۲۰۲۳ : هرآنچه باید از هاوینگ بدانید

تغییرات قیمت در طول هاوینگ دوم لایت کوین:

هاوینگ لایت کوین در ۲۰۲۳ : هرآنچه باید از هاوینگ بدانید

بعد هاوینگ چه خواهد شد؟

بر اساس داده‌های گذشته قیمت لایت کوین، می‌توان پیش‌بینی کرد که حدود چهل روز قبل از رویداد هاوینگ لایت کوین در سال ۲۰۲۳، ارزش این ارز رمزنگاری شده به اوج خود خواهد رسید، و پس از آن ممکن است کاهش یابد. همچنین می‌توان امیدوار بود که لایت کوین در ماه‌های پیش رو تا هاوینگ، رشد معقولی داشته باشد و حتی ممکن است به بالاترین ارزش خود در سال ۲۰۲۳ برسد. در نهایت تحلیلگران میهن سیگنال در پیش‌بینی آینده لایت کوین عنوان کرده‌اند:

معمولاً هاوینگ بیت‌کوین و لایت کوین به‌عنوان نقطه شروع رالی بازار ارز دیجیتال عمل می‌کند؛ بنابراین هاوینگ یک عامل کلیدی برای ایجاد احساسات صعودی در بازار است.

منبع: coindcx

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا