رمز ارز

همه چیز درباره کیف پول متامسک

سرمایه گذاری در بازار ارزهای دیجیتال امروزه از محبوبیت زیادی برخوردار است، همچنین انجام معامله در این بازار باعث حذف واسطه ها می شود و می توان به طور مستقیم با کشورهای دیگر معاملات را انجام داد. استفاده از رمزارزهای دیجیتال نیازمند محل امنی برای نگهداری می باشد که بر این اساس کیف پول های دیجیتالی را ایجاد کرده اند.

سایت های مختلفی وجود دارد که می توان با مراجعه به آن ها کیف پول های رایگان ارز دیجیتال را دانلود کرد. کیف پول متامسک یکی از کیف پول هایی است که می توان در بستر آن ارزهای دیجیتال را نگهداری کرد.

متامسک به عنوان کیف پولی شناخته می شود که بر روی گوشی های هوشمند اندروید و آیفون قابلیت نصب را دارا است. این کیف پول علاوه بر اینکه بر روی گوشی های موبایل می تواند فعالیت ها را انجام دهد بر روی مروگرهای فایرفاکس و کروم هم قابلیت دسترسی را دارا است.

همچنین می توان گفت از متامسک می توان برای نگهداری تتر هم استفاده کرد، به طور کلی این کیف پول قابلیت نگهداری از رمز ارزهای مختلفی را دارد. لازم به ذکر است که بگوییم ارزهایی که بر روی شبکه بلاکچین اتریوم ثبت شده اند همگی درون این کیف پول نگهداری خواهند شد.

این کیف پول مانند پلی بین بلاکچین اتریوم و مروگرهای معمولی است. کاربران با استفاده از شبکه بلاکچین می توانند رمز ارزها و نرم افزارهای غیرمتمرکز خود را بسازند. با استفاده از متامسک می توان کلیدهای ارزهای دیجیتال اتریوم را ذخیره کرد.

همه چیز درباره کیف پول متامسک

مزایا و معایب کیف پول متامسک

هر کیف پولی که وجود دارد از برخی ویژگی ها برخوردار است که کاربران با توجه به آن ها تصمیم به دانلود و نصب کیف پول مورد نظر خود می گیرند، حتی کیف پول های رایگان ارز دیجیتال هم از این حیث مستثنا نیستند، در ادامه مطالب ویژگی های کیف پول متامسک را برای شما بیان خواهیم کرد.

مزایا:

محیط کاربری ساده و راحت: یکی از مزیت هایی که همیشه مورد توجه کاربران قرار دارد، این است که با رابط کاربری ساده ای رو به رو شوند که بتوانند به راحتی به ذخیره رمز ارزهای خود بپردازند. هنگام نصب کیف پول متامسک متوجه خواهید شد که تمامی امکانات آن به سادگی تمام ارائه شده است.

متن باز بودن: از دیگر مزیت های این کیف پول متن باز بودن آن می باشد یعنی تمام کدهای آن به صورت آنلاین می باشد که دسترسی به آن ها به صورت رایگان انجام پذیر است، بنابراین کاربران می توانند آن را بروز رسانی نمایند.

تنظیمات مرتبط با کیف پول HD: تنظیماتی که با عنوان HD شناخته می شوند به شما این اجازه را می دهند تا از حساب های کاربری خود پشتیبان را تهیه نمایید، هنگام نصب کلمات بازیابی را در اختیار کاربران قرار می دهد که مواقع ضروری می توان از آن ها برای برگرداندن کیف پول استفاده کرد.

ذخیره کلیدها داخل نرم افزار: بسیاری از کیف پول های رایگان ارز دیجیتال کلیدها را بر روی سرورهای خود ذخیره خواهند کرد که این باعث می شود گاهی اوقات دارایی های شما مورد حمله هکرها قرار گیرند، اما کیف پول متامسک این کلید ها را تنها بر روی مروگرهای کاربران ذخیره خواهد کرد که باعث می شود کاربران بتوانند بر روی دارایی های خود کنترل داشته باشند.

معایب:

امنیت: یکی از معایبی که می توان برای کیف پول ها برشمرد امنیت آن ها می باشد. اطلاعاتی که به صورت آنلاین ذخیره می شوند امکان سرقت را دارند، اما اگر شما بتوانید اطلاعات کیف پول خود را به صورت آفلاین ذخیره نمایید با ریسک کمتری رو به خواهید بود.

دسترسی داشتن مروگرها: توجه داشته باشید که کیف پول متامسک نمی تواند به اطلاعات شما دسترسی داشته باشد، مروگری که بر روی کیف پول نصب است به اطلاعات حساب کاربری شما دسترسی دارد. مروگرهاییی چون گوگل برای استفاده از ارزهای دیجیتال محبوبیت زیادی ندارند، بنابراین بسیاری از افراد نمی خواهند اینگونه شرکت هایی به اطلاعات آن ها دسترسی داشته باشند.

همه چیز درباره کیف پول متامسک

میزان امنیت کیف پول متامسک

زمانی که کاربران به فکر تهیه کیف پول های رایگان ارز دیجیتال هستند بیشتر مسئله امنیت آن را مورد بررسی قرار می دهند. شما اگر کیف پولی را انتخاب نمایید که دارایی های شما را در معرض خطر قرار دهد بدون شک با ضررهای زیادی همراه خواهید بود.

کیف پول متامسک تا به امروز که فعالیت داشته است مورد حمله بدافزارها و هکرها قرار نگرفته است، حتی اگر مشکلاتی هم برای کیف پول های شما ایجاد شود می توانید به راحتی آن را بازیابی نمایید. متامسک را انجمنی حرفه ای پشتیبانی می کند  که برای بروزرسانی آن کدهای منبع باز را ایجاد می کنند.

لازم به ذکر است که بگوییم کیف پول متامسک به عنوان یک کیف پول گرم شناخته می شود که در بستری آنلاین فعالیت دارد، بنابراین بیشتر از کیف پول های آفلاین در معرض خطر قرار دارد و کمترین میزان امنیت را می توانند اعمال نمایند.

زمانی که شما به نگهداری تتر در کیف پول متامسک می پردازید باید به این نکته توجه داشته باشید که ممکن است با حمله های فیشینگ مواجه شوید، فیشینگ به حملاتی گفته می شود که در صدد سرقت اطلاعات کاربران هستند. از طرفی این کیف پول امکان مدیریت هویت کاربران را توسط خود افراد ایجاد کرده است. زمانی که فردی بخواهد یک تراکنش را انجام دهد می تواند با نوشتن متامسک بر روی بلاکچین اتریوم یک رابط ایمن را در اختیار داشته باشد.

همه چیز درباره کیف پول متامسک

نحوه استفاده از متامسک

محیط کاربری که برای این نرم افزار در موبایل ایجاد شده است همانند افزونه آن در مروگر متامسک می باشد. تحت این شرایط اگر بتوانید نحوه استفاده از یکی از محیط ها را یاد بگیرید، قابلیت انجام فعالیت های خود را با هر دو مورد آن خواهید داشت. برای دانلود این اپلیکیشن باید به وب سایت رسمی متامسک مراجعه نمایید.

بعد از اینکه افزونه متامسک را بر روی فایر فاکس یا دیگر مروگر ها نصب کردید آن را در نوار افزار می توانید مشاهده نمایید. بعد از این مرحله با باز کردن افزونه با صفحه ای رو به رو خواهید شد که امکان ساخت یک کیف پول جدید را برای شما فراهم می آورد.

البته توجه داشته باشید که هنگام انتخاب رمز عبور از عباراتی استفاده نمایید که قابل هک نباشند. در مرحله بعد با عبارتی ۱۲ کلمه ای رو به رو خواهید بود که هنگام بازیابی می توانید از آن استفاده نمایید، بسیاری از کیف پول های رایگان ارز دیجیتال از قابلیت پشتیبانی برخوردار هستند.

این عباراتی که در اختیار شما قرار داده می شود را باید در جایی یادداشت نمایید که بتوانید به آن دسترسی داشته باشید و در صورت گم شدن ممکن است با حذف ناگهانی کیف پول تمام دارایی خود را از دست بدهید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا