اجتماعی

چرا مردان خیانت می کنند؟ بررسی راهکار برای جلوگیری از خیانت

شاید برای خانم های زیادی سوال چرا مردان خیانت می کنند؟ پیش بیاید. ما در این مقاله به علت خیانت مردان و بررسی راهکار برای جلوگیری از خیانت می پردازیم.

به گزارش تجارت امروز؛ امروزه با توجه به فرهنگ اشتباه افراد زیادی به دنبال جواب چرا مردان خیانت می کنند؟ هستند. متاسفانه، افراد زیادی خیانت می کنند و آمار خیانت بیشتر از قبل شده است. خیانت دلیل طلاق زیاد جامعه امروز شده است.

خیانت چیست؟

خیانت به معنای آسیب دیدن توسط اقدامات عمدی یا حذف یک فرد مورد اعتماد است. رایج ترین اشکال خیانت افشای مضر اطلاعات محرمانه، بی وفایی، خیانت، بی صداقت است. آنها می توانند آسیب زا باشند و باعث ناراحتی قابل توجهی شوند.

نوشته های مشابه

چرا مردان خیانت می کنند؟

برخی مردان به دلیل اختلالات روانشناختی که دچار شده اند. عدم رفتار درست و انتظارات بیجا به سمت خیانت کشیده می شوند. ما در این مقاله به بررسی کامل این دلایل می پردازیم.

به دنبال انتقام هستند

چرا مردان خیانت می کنند؟ مردم گاهی اوقات از خشم یا تمایل به انتقام خیانت می کنند. شاید شما تازه متوجه شده اید که شریک زندگی شما فریب خورده است. تو شوکه و صدمه دیده ای شاید بخواهید همسرتان را مجبور کنید که از همان احساسات عبور کند تا واقعا دردی را که به شما وارد کرده است درک کند.

به عبارت دیگر، “آنها به من آسیب می رسانند، بنابراین اکنون به آنها آسیب می رسانم” اغلب تفکر محرک در پشت خیانت انتقام جویانه است.

خیانت با انگیزه خشم

با این حال ، خیانت با انگیزه خشم می تواند به دلایلی غیر از انتقام رخ دهد، از جمله:

  • ناامیدی در یک رابطه زمانی که شریک زندگی شما به نظر نمی رسد شما یا نیازهای شما را درک کند.
  • عصبانیت از شریک زندگی که زیاد در اطراف نیست.
  • خشم وقتی شریک زندگی چیز زیادی برای دادن ندارد، از نظر جسمی یا عاطفی
  • خشم یا ناامیدی پس از یک بحث صرف نظر از علت اصلی، خشم می تواند به عنوان یک انگیزه قدرتمند برای صمیمیت با شخص دیگری عمل کند.

از بین رفتن عطش عشق

چرا مردان خیانت می کنند؟ ممکن است از بین رفتن عشق باشد.  احساس هیجان انگیز عاشق شدن به کسی معمولا تا ابد دوام نمی آورد. وقتی برای اولین بار عاشق کسی می شوید، ممکن است اشتیاق، هیجان و عجله دوپامین را از دریافت پیامک از آنها تجربه کنید.

اما شدت این احساسات معمولا با گذشت زمان محو می شود. مطمئنا، عشق پایدار و پایدار وجود دارد. اما اون پروانه های اولین قرار فقط تو رو تا اینجا میبرند.

وقتی که درخشش از بین میره، شاید متوجه بشی که عشق وجود ندارد. یا شاید متوجه میشوید که عاشق یه نفر دیگه ای هستید.

این می تواند ترک رابطه ای را که هنوز حس خانواده، دوستی، ثبات و ایمنی را فراهم می کند، سخت تر کند. اما ماندن در یک رابطه بدون عشق عاشقانه ممکن است منجر به تمایل به تجربه دوباره عشق و انگیزه خیانت شود.

قرار گرفتن در موقعیت خیانت

از اصلی ترین پاسخ ها به سوال چرا مردان خیانت می کنند؟ در این بخش توضیح داده می شود. داشتن یک فرصت برای خیانت می تواند خیانت را بیشتر کند. این به این معنی نیست که هر کسی که فرصت تقلب دارد این کار را خواهد کرد. عوامل دیگر اغلب (اما نه همیشه) انگیزه خیانت را افزایش می دهند.

این سناریو را در نظر بگیرید: شما از فاصله اخیر در رابطه خود و برخورد با احساسات عزت نفس پایین در اطراف ظاهر خود ناامید هستید. یک روز، یک همکار که با او دوست شده اید، شما را تنها می گیرد و می گوید، “من واقعا به شما جذب می شوم. بیا یه روزی با هم باشیم”

شما ممکن است انتخاب نکنید که خیانت کنید اگر فقط یک یا دو عامل درگیر باشد. اما این ترکیب عوامل انگیزشی-فاصله در رابطه شما، احساسات شما در مورد ظاهر شما، توجه همکار شما، می تواند خیانت را بیشتر کند.

عدم تعهد

افرادی که با تعهد مشکل دارند ممکن است در برخی موارد بیشتر خیانت کنند. بعلاوه، تعهد برای همه یکسان نیست.

این امکان وجود دارد که دو نفر در یک رابطه ایده های بسیار متفاوتی در مورد وضعیت رابطه داشته باشند، مانند اینکه آیا این رابطه گاه به گاه، منحصر به فرد و غیره است.

همچنین ممکن است که واقعا کسی را دوست داشته باشید و هنوز هم از تعهد به او بترسید. در این مورد، یک شریک ممکن است به عنوان راهی برای اجتناب از تعهد، خیانت کند، حتی اگر آنها واقعا ترجیح دهند در رابطه بمانند.

دلایل دیگر خیانت مرتبط با تعهد ممکن است شامل:

عدم علاقه به ارتکاب تعهد بلند مدت
می خواهم یک رابطه گاه به گاه تر
می خواهید راهی برای خروج از یک رابطه داشته باشید.

چرا مردان خیانت می کنند؟ نیازهای برآورده نشده

گاهی اوقات، نیاز یک یا هر دو شریک به صمیمیت در یک رابطه برآورده نمی شود. بسیاری از مردم تصمیم می گیرند در رابطه بمانند، اغلب امیدوارند که اوضاع بهبود یابد، به خصوص اگر رابطه به طور دیگری برآورده شود.

اما نیازهای برآورده نشده می تواند منجر به ناامیدی شود، که اگر وضعیت بهبود نیابد، ممکن است بدتر شود. این می تواند انگیزه ای برای برآورده کردن این نیازهای در جای دیگر فراهم کند.

نیازهای جنسی برآورده نشده ممکن است زمانی اتفاق بیفتد که:

  • شرکا میل جنسی متفاوتی دارند.
  • یک شریک نمی تواند رابطه جنسی داشته باشد یا علاقه ای به رابطه جنسی ندارد.
  • یکی یا هر دو شریک اغلب وقت خود را دور از خانه می گذرانند.

میل جنسی زیاد

تمایل ساده به رابطه جنسی می تواند برخی افراد را به خیانت ترغیب کند. عوامل دیگر، از جمله فرصت یا نیازهای جنسی برآورده نشده، ممکن است در خیانت که با انگیزه میل است، نقش داشته باشند.

اما کسی که می خواهد رابطه جنسی داشته باشد ممکن است به دنبال فرصت هایی برای انجام این کار بدون هیچ انگیزه دیگری باشد.

حتی افرادی که روابط جنسی را برآورده می کنند ممکن است هنوز هم بخواهند با افراد دیگر رابطه جنسی بیشتری داشته باشند. این ممکن است ناشی از سطح بالایی از میل جنسی باشد، نه لزوما هر گونه مسائل جنسی یا صمیمی در رابطه.

چرا مردان خیانت می کنند؟ تنوع طلبی را دوست دارند

در زمینه یک رابطه، تمایل به تنوع اغلب مربوط به رابطه جنسی است. برای مثال، ممکن است کسی علاقه مند باشد که انواع رابطه جنسی را امتحان کند که شریک زندگی اش به آن علاقه ندارد، حتی اگر در غیر این صورت با شریک زندگی اش مطابقت داشته باشد.

تنوع ممکن است به این معنی باشد:

  1. مکالمات یا سبک های مختلف ارتباطی
  2. فعالیت های مختلف غیر جنسی
  3. جذب افراد دیگر
  4. روابط با افراد دیگر علاوه بر شریک فعلی آنها
  5. جاذبه بخش بزرگی از تنوع است. مردم می توانند به انواع مختلفی از مردم جذب شوند، و این لزوما فقط به این دلیل که شما در یک رابطه هستید متوقف نمی شود. بعضی از افراد در روابط تک همسری ممکن است سخت باشند که بر اساس این احساسات جذابیت عمل نکنند.

عزت نفس پایین

تمایل به افزایش عزت نفس نیز می تواند باعث خیانت شود. رابطه جنسی با یک فرد جدید می تواند منجر به احساسات مثبت شود. ممکن است احساس قدرت، جذابیت، اعتماد به نفس یا موفقیت کنید. این احساسات می توانند عزت نفس شما را تقویت کنند.

بسیاری از افرادی که به دلیل مسائل عزت نفس خیانت می کنند، شرکای دوست داشتنی و حمایتی دارند که شفقت و تشویق را ارائه می دهند.

بررسی راهکار برای جلوگیری از خیانت

حالا که علت های اصلی خیانت را شناختیم به بررسی راهکار برای جلوگیری از خیانت می پردازیم.

 شناخت نیاز همسر و برطرف کردن آنها

اولین راه برای پیشگیری از خیانت تامین کامل در آن رابطه است. زمانی که ما تمام نیازهای جنسی و عاطفیمان برطرف شود دیگر به سمت خیانت پیش روی نمی کنیم. پس در مرحله اول بررسی کنید که آیا نیازهای شریک عاطف خود را به طور کامل برطرف می کنید یا نه؟

حفظ ارتباط سالم با همسر خود

اگر شما رابطه خود را به درستی حفظ کنید. هیچ گاه به دنبال پاسخ چرا مردان خیانت می کنند؟ نمی گردید.  یک راهی که به شما برای دوری از خیانت کمک میکند، حفظ ارتباطات سالم با همسرتان است. در همین راستا باید سعی کنید که کارهایی را با هم انجام دهید که شما را برای رشد و پیشرفت با هم به چالش بکشد. همه ما با افزایش سن تغییر می کنیم. اینکه ما روابطمان را در حد امور روزمره نگه داریم و انتظار داشته باشیم که رابطه ای با دوام و موفق داشته باشیم، امکان پذیر نیست.

همسر خود را در اولویت قرار بدهید

همه افراد در زندگی مشغول کار و درگیری های خود هستند. اما نباید همسر خود را فراموش کنند. شما همسرتان از همه چیز مهم تر است و اگر نتوانید به اندازه کافی برای همسر خود وقت بگذارید یا نادیده بگیرید باید بدانید که آن رابطه تمام شده است.

مثلا خوردن یک فنجان قهوه با هم، یک صحبت شبانه کوتاه، یک قرار ناهار هفتگی یا یک پیاده روی بعد از شام چند روش ساده برای برقراری ارتباط است. گذراندن ۱۵-۲۰ دقیقه در روز به شما کمک می کند تا ازدواج شما در مسیر درست خود قرار گیرد.

با همسر خود گرم و صمیمی باشید

سعی کنید نزدیک ترین فرد به شما همسرتان باشد. اگر بخواهید مانند غریبه ها با همسر خود صیحب و رفتار کنید او را به طور تدریج از خود دور می کنید. حرف های خود را به همسرتان بگویید و از آن ها بخواهید تا با شما صحبت کنند و هم دردی کنید.

با همسر خود صادق باشید

صداقت جز مهم ترین فاکتور برای رابطه موفق و جلوگیری از خیانت است. شما اگر دائم به شریک زندگی خود دروغ بگویید حس اعتماد و امنیت را از او می گیرید. بنابراین همسرتان به کس دیگیری به غیر از شما اعتماد خواهد کرد.

انتهای مطلب/آ.ع

۱/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا