رمز ارز

کلاهبرداری تتر تقلبی چگونه رخ می‌دهد

در بازار رقابتی امروز، حتی افزایش اندک میزان فروش، تفاوت قابل توجهی را برای کسب و کارها ایجاد می کند. استراتژی های متعددی برای افزایش فروش وجود دارد اما چاپ جعبه با افزایش فروش چند برابری، به ابزار قدرتمندی تبدیل شده است.

هر زمان که یکی از بازارهای مالی طرفداران زیادی پیدا می‌کند و افراد زیادی در آن مشغول به کار می‌شوند، به دنبال بالا رفتن میزان درآمدزایی، افراد سودجو اقدام به ابداع روش‌های کلاهبرداری خواهند کرد. این مسئله جدیدی نیست و در طول تاریخ همواره سودجویانی راه‌های این چنینی را برای کسب درآمدهای هنگفت انتخاب کرده‌اند. در این میان افرادی که بدون اطلاعات و آگاهی اقدام به انجام فعالیت‌هایی در حوزه‌های مختلف می‌کنند، بیش از سایرین در معرض خطر کلاهبرداران قرار خواهند گرفت.

با توجه به دیجیتالی بودن سیستم کریپتوکارنسی و عدم وجود المان‌های فیزیکی در آن، به نظر می‌رسد که کلاهبرداری راحت‌تر از سایر موارد باشد. از سوی دیگر جذاب بودن این حیطه و تلاش بسیاری از افراد برای ورود به آن بدون داشتن آگاهی و طمع آن‌ها برای افزایش سرمایه، میزان کلاهبرداری را بیشتر خواهد کرد. یکی از مواردی که بسیاری از افراد را فریب می‌دهد، کلاهبرداری تتر است. در این مقاله به نحوه تشخیص تتر تقلبی خواهیم پرداخت.

استیبل کوین تتر چیست؟

برای آن که به مسئله کلاهبرداری تتر تقلبی بپردازیم، بهتر است پیش از هر چیز شما را با استیبل کوین تتر آشنا کنیم. در دنیایی کریپتوکارنسی با توجه به نوسانات گسترده ارزش ارزها، همواره توسعه‌دهندگان به دنبال روش‌هایی هستند که بتوان از میزان این نوسانات کاست. یکی از روش‌های ابداع شده که به نظر می‌رسد توانسته به خوبی عمل کند، ابداع استیبل کوین‌هاست. این دسته از ارزهای دیجیتال که به ارزهای باثبات نیز معروف‌اند، اغلب پشتوانه مالی دارند. به عبارتی می‌توان گفت که به ازای هر استیبل کوین موجود، یک پشتوانه فیزیکی با همان ارزش وجود خواهد داشت. به عنوان مثال یک استیبل کوین می‌تواند ارزشی معادل یک گرم طلا داشته باشد. در این حالت به هر میزان که قیمت هر گرم طلا افزایش پیدا کند، قیمت استیبل کوین مربوطه نیز به همان میزان تغییر خواهد کرد. با این حال به سبب نوسانات کمتر این پشتوانه‌ها، تغییرات ارزش استیبل کوین‌های مرتبط با آن‌ها کمتر خواهد بود.

شناخته‌شده‌ترین استیبل کوین دنیا تتر است. تتر یک معادل ارز دیجیتال برای دلار به حساب می‌آید که ارزش آن همواره برابر با یک دلار است. به هر میزان که ارزش ارز دلار بیشتر شود، تتر نیز افزایش قیمت پیدا می‌کند. این روزها به سبب نوساناتی که در ارزش پول ملی در مقابل ارزهای خارجی ایجاد می‌شود، استفاده از تتر به عنوان یک ارز با ثبات مورد استقبال قرار گرفته است؛ به همین دلیل است که کلاهبرداران در تلاش برای سودجویی از افراد ناآگاه هستند.

کلاهبرداری تتر چگونه انجام می‌شود؟

کلاهبرداری تتر این روزها به فراوانی دیده می‌شود. این کار اغلب با ارائه تتر تقلبی انجام خواهد شد و چنانچه توانایی تشخیص تتر تقلبی از اصل را نداشته باشید، ممکن است در دام سودجویان بیفتید. کلاهبرداری تتر تقلبی ممکن است با وعده‌هایی نظیر فروش تتر پایین‌تر از قیمت بازار، تتر دولتی و وعده‌هایی از این دست شروع شود. قطعاً محکم‌ترین سد در مقابل این کلاهبرداران، داشتن اطلاعات درست و آگاهی از کلاهبرداری تتر تقلبی است. در ادامه روش تشخیص تتر تقلبی از تتر اصل را بررسی می‌کنیم.

کلاهبرداری تتر تقلبی چگونه رخ می‌دهد

روش‌های تشخیص تترهای تقلبی

اصلی‌ترین نکته در تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی، دقت و توجه به جزئیات است. زمانی که تک تک جزئیات را با دقت بررسی کنید، قطعاً می‌توانید ایراد کار را پیدا کنید و تفاوت‌ها را به خوبی درک کنید. مواردی که در ادامه گفته می‌شوند را حتماً به خاطر بسپارید.

توجه به لوگوی تتر

راحت‌ترین چیزی که می‌توانید به واسطه آن کلاهبرداری تتر تقلبی را تشخیص دهید، لوگوی تتر است. این رمز ارز نیز مانند تمام ارزهای دیجیتال دیگر لوگوی اختصاصی خود را دارد که در تراکنش‌های مرتبط با آن درج می‌شود. چنانچه تراکنشی لوگوی تتر را نداشته باشد، قطعاً یک تراکنش جعلی بوده و کلاهبرداری است.

آدرس کانترکت تتر

از دیگر کارهایی که می‌توانید برای تشخیص تتر تقلبی انجام دهید، بررسی آدرس تراکنش تتر است. این کار با وجود آن که از بررسی لوگو دشوارتر است؛ اما می‌تواند معیار سنجش و دقیق‌تری باشد. از آنجا که تتر روی شبکه‌های مختلف نظیر اتریوم و ترون منتقل می‌شود، آدرس‌های گوناگونی برای تراکنش‌های مرتبط با آن وجود دارد. محبوب‌ترین تتر بر بستر شبکه اتریوم است و تراکنش آن با حروف ۰x شروع می‌شود. مابقی اعداد نیز مرتبط با آدرس کیف پول هستند. از سوی دیگر اگر تراکنش بر بستر ترون انجام شده باشد، در ابتدای آن حرف T را مشاهده می‌کنید.

آدرس قرارداد

تمام تراکنش‌هایی که در بازار کریپتوکارنسی انجام می‌شوند، قابل رهگیری هستند. فرقی نمی‌کند در حال معامله بیت کوین باشید یا ارزهای کوچک را مبادله کنید؛ در هر صورت با بررسی کد هش و آدرس قرارداد می‌توان تراکنش را رهگیری کرد. با این حال کلاهبرداران می‌توانند با تغییر آدرس قرارداد، تتر تقلبی را به عنوان تتر اصل به شما بفروشند. توجه به آدرس قرارداد و بررسی آن روشی کاربردی در تشخیص کلاهبرداری تتر تقلبی است.

وضعیت تتر در بازار

یکی دیگر از روش‌هایی که می‌توانید به اصل یا تقلبی بودن تتر پی ببرید، بررسی ارزش تتر در بازار است. برای این کار کافیست آدرس تراکنش را در یکی از مرورگرهای بلاکچین جستجو کنید تا ارزش تتر به شما نشان داده شود. پس از نمایش نتایج، روی نماد تتر ضربه بزنید. اگر جزئیاتی از ارزش تتر در بازار به شما نشان داده نشد، تتر تقلبی به شما فروخته شده است.

کلاهبرداری تتر تقلبی چگونه رخ می‌دهد

کلام آخر

وجود چنین مواردی دلیل بر عدم ورود به بازار کریپتو نیست؛ چرا که در تمام معاملات دنیا همواره افرادی تحت عنوان کلاهبردار در حال فعالیت هستند که انکار آن‌ها غیرممکن است. شما باید بتوانید با افزایش اطلاعات و آگاهی خود در این زمینه‌ها، مقابل کلاهبرداران بایستید و تا حد امکان دیگران را نیز درباره این موضوعات آگاه کنید. مادامی که اطلاعاتتان در هر حوزه‌ای به‌روز باشد، محال است در دام افراد سودجو گرفتار شوید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا