اجتماعی

یک‌ مورد عجیب‌ درباره کرایه‌های اسنپ

مدتی است که بحث‌ها و جنجال زیادی بر سر اپلیکیشن‌های کرایه خودرو پیش آمده است. اتحادیه موسسات توریستی و اتومبیل کرایه تهران از تهیه‌کنندگان این اپلیکیشن‌ها شکایت کرده و ادعا می‌کند که آنها باید برای حمل و نقل مسافران درون‌شهری مجوز قانونی داشته باشند. بااین حال کاربران فضای مجازی استقبال خوبی از نرم‌افزارهای تاکسی‌یاب کرده‌اند و از عملکرد آنها راضی هستند. اما بروز یک مشکل باعث نارضایتی برخی کاربران این خدمات اینترنتی شده‌است.

به گزارش «تجارت امروز»، در میان تاکسی‌یاب‌های آنلاین، اپلیکیشن اسنپ(snapp) شناخته‌شده تر از  بقیه است. اسنپ به جهت سهولت و سرعت دسترسی و تعداد بالای خودروهایی که در اختیار دارد؛ نزد کاربران فضای مجازی محبوب تر است. هرچند برنامه‌هایی نظیر تپسی(TAP ۳۰) نیز حجم قابل‌توجهی از کاربران را به خود اختصاص داده‌اند.

اسنپ تا چندی پیش مبالغ پایین‌تر و ثابت‌تری در مقایسه با سایر خدمات دهنده ها طلب می کرد. اما مدتی است که در ساعات پیک به تناسب بار ترافیک خیابان‌ها در ساعات مختلف کرایه خودروهای اسنپ نیز تغییر می‌کند. به عنوان مثال همان‌گونه که در تصاویر مشاهده می‌کنید؛ برای یک مسیر مشخص در ساعت ۲۱:۳۰ که خیابان‌ها خلوت است؛ مبلغ ۱۰ هزار تومان، برای ساعت ۱۳:۳۰ که ترافیک نسبتاً کم است ۱۵ هزار تومان، برای ساعت ۸:۱۴ که مسافران ترافیک سنگین‌تر است ۱۷ هزار تومان و برای ساعت ۱۸:۲۸ که مسافران درون‌شهری با ترافیکی سرسام‌آوری مواجه هستند ۲۶ هزار تومان قیمت‌گذاری کرده است.

این در حالی است که نرخ کرایه خودروهای آژانس در تمامی ساعات شبانه‌روز یکسان و مطابق نرخ مصوبه اتحادیه است. به عبارت دیگر اسنپ فقط در ساعاتی که بار ترافیک کم است؛ نرخ کرایه‌اش پایین‌تر از آژانس است. اما در ساعات پیک حتی از آژانس نیز کرایه بیشتری می‌گیرد.

دلیل گرانی کرایه اسنپ در ساعات پیک

رانندگان آژانس ملزم هستند در تمامی ساعاتی که مدیریت موسسه تعیین می‌کند؛ در اختیار آژانس باشند. چه مسافر داشته باشند و چه نداشته باشند؛ قیمت کرایه آنها در تمامی ساعات شبانه‌روز یکسان و مطابق با نرخ مصوب اتحادیه است. چه در صبح‌ها و عصرها که تهران با ترافیک وحشتناک مواجه است و چه در ساعات خلوت نیمه‌شب. هر چند تجربه نشان داده است که در مسیرهای پرترافیک، آژانس ها از ارائه خودرو خودداری میکنند اما به هر حال اسنپ در این زمینه خیال خود را راحت کرده است و رانندگان اسنپ در هر ساعتی که تمایل داشته باشد نسبت به پذیرش درخواست مسافران آنلاین اقدام می‌کنند. به همین خاطر در ساعات پیک تعداد کمتری از رانندگان تمایل به حمل و نقل مسافران دارند. همین عامل موجب شده است که مسئولین اسنپ نرخ کرایه را در ساعات پیک افزایش دهند تا رانندگان بیشتری را در این ساعات به مجموعه جذب کند.


یک‌ مورد عجیب‌ درباره کرایه‌های اسنپ

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا