گردشگری

بلیط اتوبوس ارومیه تهران؛ قیمت، پایانه ها و ساعات حرکت

اتوبوس گزینه اول بسیاری از مسافران برای سفر به شهرهای مختلف است. تعداد زیاد اتوبوس‌های مسافربری، قیمت مناسب بلیط و سرعت بالا از جمله دلایلی هستند که بسیاری از مسافران سفر با اتوبوس را به سایر وسایل نقلیه دیگر ترجیح می‌دهند. به‌عنوان‌مثال شما می‌توانید با خرید بلیط اتوبوس ارومیه تهران یا بلیط اتوبوس تهران کاشان در مدت زمان کمی این فاصله را با قیمتی بسیار ارزان طی کنید.

ما در ادامه این مطلب به‌طور اختصاصی درباره اتوبوس‌های بین‌شهری ارومیه به مقصد تهران صحبت خواهیم کرد. اگر به‌زودی عازم شهر تهران هستید؛ مطالعه این مطلب می‌تواند برای شما بسیار مفید باشد پس همراهمان بمانید.

پایانه اتوبوسرانی شهر ارومیه برای سفر به تهران کجاست؟

یکی از سؤالاتی که ممکن است برای شما هم به وجود بیاید، آدرس دقیق پایانه اتوبوس‌های بین‌شهری ارومیه است. در شهر ارومیه تعدادی پایانه مسافربری وجود دارد. بااین‌حال شما با خرید بلیط اتوبوس ارومیه تهران باید به پایانه‌ای بروید که در خیابان هفت‌تیر و در مقابل هتل قصر دارد.

در این پایانه حدود ۱۹ شرکت اتوبوسرانی مختلف مشغول فعالیت هستند و روزانه به‌طور میانگین ۳۵ سفر به مقصد شهرهای مختلف کشور انجام می‌شود. تعداد سفرها در ایام تعطیلات و مناسبت‌های خاص بیش‌تر است. در ضمن فراموش نکنید که آدرس دقیق پایانه‌ها روی بلیط شما نوشته شده است پس با توجه به این آدرس یک ساعت قبل از حرکت اتوبوس به پایانه موردنظر بروید.

اتوبوس‌های ارومیه به مقصد تهران در کدام پایانه‌های شهر تهران توقف می‌کنند؟

پایانه‌های بیهقی و پایانه غرب تهران دو پایانه‌ای هستند که اتوبوس‌های شهر ارومیه در آن‌ها توقف دارند. پایانه غرب تهران یا همان پایانه آزادی در ضلع شمالی میدان آزادی قرار دارد. در پایانه غرب حدود ۳۷ شرکت اتوبوسرانی مشغول فعالیت هستند و روزانه به‌طور میانگین ۱۰۲ سفر از این پایانه انجام می‌شود. پایانه غرب تهران یکی از بزرگ‌ترین پایانه‌های پایتخت است. پایانه بیهقی هم در میدان آرژانتین و در نزدیکی پارک بیهقی قرار دارد. این پایانه یک پایانه مسافربری کوچک است. هر روز کم‌تر از ۵۰ اتوبوس از این پایانه تهران را به مقصد شهرهای مختلف ترک می‌کنند. در هنگام خرید اینترنتی بلیط اتوبوس تهران کاشان یا هر شهر دیگری شما می‌توانید نام پایانه مقصد را ببینید. همچنین در بلیط شما آدرس و نام پایانه شهر مقصد هم نوشته شده است.

بلیط اتوبوس ارومیه تهران؛ قیمت، پایانه ها و ساعات حرکت

اتوبوس‌های ارومیه به تهران در چه ساعتی حرکت می‌کنند؟

ساعت حرکت اتوبوس‌های شرکت‌های اتوبوس‌رانی مختلف با هم متفاوت است. بااین‌حال مسیر ارومیه به سمت تهران یک مسیر پرتردد محسوب می‌شود به همین دلیل در بسیاری از ساعات شبانه‌روز تعدادی اتوبوس ارومیه را به مقصد شهر تهران ترک می‌کنند. در نظر داشته باشید که پایانه‌های مسافربری ۲۴ ساعته فعال هستند بنابراین در هنگام خرید بلیط اتوبوس به ساعت نوشته شده روی بلیطتان توجه کنید. برخی از اتوبوس‌ها پایانه را در ساعات ابتدایی صبح ترک می‌کنند و ساعت حرکت برخی دیگر از اتوبوس‌ها اواخر شب است.

قیمت بلیط اتوبوس ارومیه تهران چقدر است؟

عوامل زیادی بر روی قیمت بلیط اتوبوس‌ها تأثیر می‌گذارند به همین دلیل نمی‌توان بازه قیمتی یکسانی را برای بلیط اتوبوس‌های ارومیه به تهران در نظر گرفت. البته باید بدانید که قیمت بلیط اتوبوس‌ها بسیار کم‌تر از بلیط هواپیما یا قطار است. برخی از عوامل تأثیرگذار در تعیین قیمت بلیط اتوبوس ارومیه به مقصد تهران به شرح زیر هستند.

زمان خرید بلیط

زمان یکی از عواملی است که می‌تواند بر روی قیمت تمام‌شده بلیط اتوبوس تأثیر بگذارد. در برخی از روزهای سال مانند تعطیلات عید نوروز قیمت بلیط اتوبوس‌ها افزایش پیدا می‌کند. دلیل این افزایش قیمت هم افزایش تقاضا برای خرید بلیط است.

البته با نزدیک شدن به روزهای تعطیلات عید، بلیط‌های اتوبوس پیش‌فروش می‌شوند بنابراین شما باید برای خرید بلیط اتوبوس گوش به زنگ باشید. در برخی از روزهای سال هم به دلایل مختلفی مانند شرایط آب و هوایی، میزان تقاضا برای خرید بلیط کاهش پیدا می‌کند. در چنین روزهایی شاهد کم‌ترین نرخ بلیط اتوبوس هستیم.

بلیط اتوبوس ارومیه تهران؛ قیمت، پایانه ها و ساعات حرکت

نوع و کلاس اتوبوس

یکی دیگر از مهم‌ترین عوامل تأثیرگذار در قیمت بلیط اتوبوس ارومیه تهران نوع و کلاس اتوبوس است. شرکت‌های اتوبوسرانی مختلفی در این مسیر پرتردد فعالیت می‌کنند. برخی از این شرکت‌ها اتوبوس‌های بسیار باکیفیتی دارند که در‌ آن‌ها امکانات رفاهی مختلفی مانند صندلی‌های تخت شو، سوکت شارژر و … وجود دارد. قیمت بلیط این نوع اتوبوس‌ها از اتوبوس‌های معمولی بالاتر است. بااین‌حال اگر قصد سفر در مسیرهای طولانی را دارید؛ خرید بلیط این نوع اتوبوس‌ها می‌تواند مسیر سفر را برای شما لذت‌بخش‌تر کند.

بهترین روش برای خرید بلیط اتوبوس ارومیه تهران چیست؟

چند سالی است که افراد بیش‌تری با خرید اینترنتی بلیط اتوبوس آشنا شده‌اند. درحال‌حاضر سایت‌های مختلفی امکان خرید اینترنتی بلیط اتوبوس به مقصد شهرهای مختلف را برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند. علی بابا یکی از سایت‌های فروش اینترنتی بلیط اتوبوس است. شما از طریق این سایت به‌راحتی می‌توانید بلیط اتوبوس به مقصد شهرهای مختلف را با کم‌ترین قیمت بخرید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا