خواندنی

راهنمای کامل انتخاب سامانه پیامکی

در دنیای تبلیغات، همانقدر که روش‌های سنتی اهمیت بالایی دارد، ابزارهای تبلیغاتی دیجتال نیز به طرز قابل توجهی رشد کرده‌اند. بسیاری از کسب‌وکارها به جای صرف هزینه‌های بالا برای چاپ کاتالوگ و کارت ویزیت که اغلب به هدر می‌روند، به استفاده از پیامک‌های تبلیغاتی به عنوان روشی کارآمد و مقرون به صرفه روی آورده‌اند.

در دنیای امروز، بازاریابی نه‌ تنها در فضای آفلاین، بلکه در فضای آنلاین نیز تأثیرات چشمگیری دارد. بسیاری از کسب‌وکارها به‌جای صرف هزینه‌های هنگفت، بر روی چاپ کاتالوگ‌ها و کارت‌های ویزیت که در نهایت به سطل زباله ختم می‌شوند، به ارسال پیامک‌های تبلیغاتی روی می‌آورند. در ایران و سایر نقاط جهان، سامانه‌های پیامکی متنوعی وجود دارند که به صاحبان کسب‌وکارها در ارسال پیامک‌های تبلیغاتی یاری می‌کنند. در ادامه این مقاله، به بررسی وظیفه اصلی این سامانه‌ها، کاربردهایشان و مهم‌ترین مزایای آن‌ها خواهیم پرداخت. با ما همراه باشید.

سامانه پیامکی تبلیغاتی چیست؟

سامانه پیامکی تبلیغاتی، که به عنوان SMS Gateway شناخته می‌شود، ابزاری کارآمد برای ارسال و دریافت خودکار و انبوه پیامک‌های متنی است. این سامانه‌ها به کسب‌وکارها و سازمان‌ها این امکان را می‌دهند، تا به‌راحتی با مشتریان خود ارتباط برقرار کنند و اطلاعات حیاتی نظیر اخبار، تبلیغات و پیشنهادهای ویژه را با سرعت به دست آنان برسانند.  با خرید سامانه پیامکی شما از امکاناتی نظیر ارسال و دریافت پیامک، نظرسنجی و ارسال پیامک‌های BTL و LBT برخوردار خواهید بود.

علاوه بر این، استفاده از APIهای این سامانه‌ها، به برنامه‌نویسان این فرصت را می‌دهد، تا پنل‌های پیامکی را به نرم‌افزارهای مدیریتی نظیر CRM و وب‌سایت‌ها متصل کنند. در ادامه، به بررسی کاربردها و مزایای سامانه‌های پیامکی، که می‌توانند پاسخگوی نیازهای مدیران سازمان‌ها باشند، خواهیم پرداخت. در ادامه این مقاله همراه ما باشید.

کاربردهای سامانه پیامکی

مهمترین کاربردهای سامانه دریافت پیام کوتاه شامل موارد ذیل است:

اپلیکیشن پیامکی

بسیاری از کاربران در طول روز ممکن است به لپ‌تاپ یا کامپیوتر دسترسی نداشته باشند، اما گوشی موبایل همیشه در دسترس آنان قرار دارد. این ویژگی به آن‌ها این امکان را می‌دهد که بدون نیاز به لپ تاپ یا کامپیوتر، در هر زمان و مکان، پیامک‌های تبلیغاتی خود را به راحتی از طریق اپلیکیشن‌های پیامکی ارسال کنند. این اپلیکیشن‌ها به دلیل طراحی کاربرپسند و تجربۀ کاربری بهینه، عملکردی کارآمدتر نسبت به سامانه‌های پیامکی ارائه می‌دهند.

بانک موبایل اصناف

بانک موبایل اصناف در پنل کاربری پیامکی، ابزاری بسیار کارآمد برای کسب‌وکارها و صاحبان مشاغل است، که امکان دسترسی به مجموعه‌ای از شماره‌های تماس مرتبط با صنف‌های مختلف شغلی را برای صاحبین کسب‌وکار فراهم می‌کند. این بانک اطلاعاتی به کاربران این اجازه را می‌دهد، که به راحتی و با سرعت بالا به گروه‌های هدف دسترسی پیدا کرده و پیامک‌های تبلیغاتی و یا اطلاع‌رسانی را به‌ صورت هدفمند ارسال نمایند. استفاده از این بانک موبایل نه تنها به صرفه‌جویی در زمان و هزینه‌های ارتباطی کمک می‌کند، بلکه به افزایش نرخ پاسخگویی و جذب مشتریان جدید نیز منجر می‌شود. از این رو، بانک موبایل اصناف در پنل کاربری پیامکی به عنوان یک منبع ارزشمند و استراتژیک برای توسعه کسب‌وکارها و ارتقاء ارتباطات تجاری به شمار می‌آید.

ارسال پیامک منطقه‌ای و نقشه

فرض کنید که شما دکتر دنداپزشک هستید و می‌خواهید که افرادی که در منطقه شما سکونت دارند، از محل و مکان مطب باخبر شوند. شما با ارسال کد تخفیف یا کد هدیه آنها را دعوت می‌کنید، تا برای انجام امور دندانپزشکی به مطب مراجعه کنند. در حقیقت، شما با ارسال پیامک تبلیغاتی منطقه‌ای، آنها را به مطب خود دعوت کرده و به آنها می‌گوئید که می‌توانند با استفاده از کد تخفیف از خدمات دندانپزشکی بهره ببرند.

ارسال پیامک به لیست سیاه

ارسال پیامک به لیست سیاه به فرآیندی اشاره دارد که در آن پیام‌ها، به شماره‌هایی ارسال می‌شوند که قبلاً درخواست قطع ارتباط یا عدم دریافت پیام‌های تبلیغاتی را داشته‌اند. این فرآیند، به این معناست که افراد به شبکه‌های مخابراتی اعلام کرده‌اند که تمایل به دریافت پیامک‌های تبلیغاتی ندارند. در ایران، برای اپراتور همراه اول، با ارسال عدد ۱ به شماره ۸۹۹۹ و برای اپراتور ایرانسل، با ارسال عدد ۲ به شماره ۵۰۰۰۵، افراد می‌توانند درخواست خود را به مخابرات ارسال کنند.

استفاده از سامانه‌های پیام کوتاه تبلیغاتی به شما این امکان را می‌دهد، که به مخاطبان در لیست سیاه نیز پیامک ارسال کنید. این ویژگی می‌تواند در ارتباط با مشتریان و افزایش دسترسی به خدمات و محصولات موثر باشد. اما باید به یاد داشت، که ارسال پیامک باید مطابق با قوانین و مقررات انجام گیرد.

ارسال پیامک بر اساس سن و جنسیت

ارسال پیامک بر اساس سن و جنس یکی از راهکارهای مؤثر در بازاریابی هدفمند است، که به کسب‌وکارها این اجازه را می‌دهد، تا پیام‌های خود را به گروه‌های مشخصی از مخاطبان ارسال کنند. با تحلیل و جمع‌آوری داده‌های دموگرافیک، شرکت‌ها می‌توانند پیام‌های خود را بر اساس سن و جنسیت افراد تنظیم کنند و به این ترتیب، پیام‌های دقیق‌تری را به دست مشتریان بالقوه برسانند. فرض کنید شما یک فروشگاه آنلاین لباس مردانه هستید و تارگت اصلی شما آقایانی هستند که بالای ۲۰ سال سن دارند و می‌خواهید به آنها کت و شلوار اداری بفروشید.

نگران نباشید، شما می‌توانید با امکاناتی که پنل‌های پیامکی مانند نیازپرداز در اختیار شما قرار می‌دهند، برای این دست از مخاطبان خاص پیامک تبلیغاتی بفرستید و بازخورد بالایی نیز دریافت کنید.

ارسال پیامک براساس LBS و BTS

ارسال پیامک LBS به معنای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی به کاربران بر اساس موقعیت جغرافیایی آن‌هاست. این ارسال به صورت زنده انجام می‌شود؛ یعنی به محض ورود کاربر به یک منطقه خاص، مانند ورود به شیراز، پیامکی حاوی کد تخفیف از هتل‌های این شهر برای او ارسال می‌شود. ارسال اس ام اس LBS مرتبط به دکل‌های همراه اول است.

ارسال پیامک براساس LBS و BTS

در مورد BTS که مربوط به دکل‌های ایرانسل است، ارسال پیامک به صورت زنده انجام نمی‌شود. این دکل‌ها ابتدا اطلاعات را دریافت کرده و پس از ۱۰ روز ذخیره می‌کنند، بنابراین پیامک‌های تبلیغاتی به کاربران ایرانسل با تاخیر نسبت به LBS همراه اول ارسال می‌شود.

خطوط خدماتی و اختصاصی

برخی کاربران از مخابرات خواسته‌اند که پیامک‌های تبلیغاتی برایشان ارسال نشود، اما برخی پیام‌ها جنبه اطلاع‌رسانی دارند. به‌عنوان مثال، در صورت وقوع زلزله، هلال‌احمر پیامک‌های راهنما و اطلاع‌رسانی ارسال می‌کند که این پیام‌ها از طریق خطوط خدماتی مخابرات انجام می‌شود.

برای ارسال پیامک‌های تبلیغاتی، خطوط اختصاصی استفاده می‌شود. سازمان‌ها پس از خرید سامانه پیامکی می‌توانند درخواست ثبت این خطوط را دهند. برای دریافت خطوط اختصاصی، لازم است مدارک ثبت شرکت به ارائه‌دهنده پنل پیامکی ارسال شود و این فرآیند معمولاً ۲ تا ۶ ماه زمان می‌برد.

مزایای سامانه پیامکی

  • دسترسی و کاربری  آسان
  • آگاهی از برند
  • تعرفه مناسب
  • باشگاه مشتریان (تعامل با مشتریان)
  • ارسال لینک
  • بهبود عملکرد از طریق آمار و ارقام پنل
  • ارسال پیامک زمان‌بندی

دسترسی و کاربری آسان

دسترسی آسان و کاربری ساده سامانه پیامکی به کاربران این امکان را می‌دهد، تا به راحتی از ویژگی‌های پنل استفاده کرده و پیامک‌های تبلیغاتی را ارسال کنند. امکاناتی مانند ارسال پیامک انبوه، مدیریت لیست‌های تماس، نظارت بر عملکرد تبلیغات و دریافت گزارش‌ها، از مشخصات کلیدی هر پنل پیامکی است. این طراحی کاربرپسند موجب افزایش بهره‌وری، بهبود تجربه کاربری و رضایت مشتریان می‌شود.

تعرفه سامانه پیامکی

در سامانه پیامکی نیازپرداز، ما ۴ مدل تعرفه مختلف داریم. تعرفه پایه، ویژه، تجاری و طلایی. شما با توجه به نوع کسب‌وکارو نیازهایی که دارید، می‌توانید هر کدام از انواع تعرفه‌ پنل اس ام اس را انتخاب و خریداری کنید.

باشگاه مشتریان (تعامل با مشتریان)

برای افزایش تعامل با مشتریان از طریق سامانه پیامکی تبلیغاتی، ابتدا یک پایگاه داده منظم از شماره‌های تماس ایجاد کنید. ارسال دوره‌ای پیام‌های تبریک، یادآوری و اطلاع‌رسانی به برقراری ارتباط نزدیک‌تر کمک می‌کند. از پیام‌های ویژه مانند تخفیف‌ها و جشنواره‌ها استفاده کنید و با ارسال نظرسنجی‌ها، بازخورد مشتریان را دریافت کنید. اجتناب از ارسال پیام‌های انبوه و بی‌هدف و تمرکز بر محتوای جذاب، اعتماد مشتریان را جلب می‌کند. انتخاب زمان مناسب برای ارسال و تحلیل آمار، پیام‌ها نیز به بهبود روند تعامل کمک می‌کند.

ارسال پیامک انبوه و تعامل با مشتریان

ارسال لینک

برای ارسال لینک به مشتریان از طریق پنل پیامکی، ابتدا باید اطمینان حاصل کنید که پیامک‌های شما مختصر و جذاب باشند، زیرا پیامک‌ها معمولاً محدود به حداکثر ۱۶۰ کاراکتر هستند. در متن پیام، به وضوح هدف لینک را مشخص کنید؛ مثلاً اگر کمپین تخفیفاتی دارید، لینکی که در پیامک برای مشتری ارسال می‌شود، قطعاً باید بر روی صفحه تخفیف شما در سایت یا فروشگاه آنلاین شما باز شود. همچنین دقت کنید که لینک ارسالی بهینه و قابل دسترس باشند، تا افراد هنگام کلیک وارد صفحه هدف شوند.

بهبود عملکرد از طریق آمار و ارقام پنل

برای به دست آوردن عملکرد کمپین تبلیغاتی از طریق پنل پیامکی، ابتدا باید اهداف روشنی برای کمپین خود تعیین کنید، مانند میزان پاسخ یا نرخ کلیک. در مرحله بعد، وقتی که پیامک‌ها را ارسال می‌کنید، حتماً یک لینک کوتاه شده به صفحات هدف (Landing Page) اضافه کنید، که اجازه دهد تا شما تعداد کلیک‌ها و تعاملات را پیگیری کنید. بسیاری از پنل‌های پیامکی قابلیت ارائه آمار و گزارش‌های دقیق دارند؛ بنابراین، بعد از ارسال پیام‌ها، به بخش گزارش‌گیری پنل خود مراجعه کنید تا اطلاعاتی نظیر میزان تحویل پیام‌ها، نرخ باز شدن، و نسبت کلیک‌ها بررسی کنید.

نتیجه‌گیری

سامانه‌های پیامکی به‌عنوان ابزارهای سریع، مقرون به صرفه و موثر در دنیای ارتباطات، کاربردهای گسترده‌ای در بخش‌های تجاری، خدماتی، آموزشی و اجتماعی پیدا کرده‌اند. این سامانه‌ها با ارسال پیامک‌های انبوه، به کسب‌وکارها در افزایش آگاهی برند و ارتقاء ارتباط با مشتریان یاری می‌دهند. با این حال، استفاده مسئولانه از این ابزار و رعایت حریم خصوصی افراد امری ضروری است. به‌جای این، با توجه به پیشرفت‌های فناوری و تغییرات در رفتار مصرف‌کنندگان، آینده سامانه‌های پیامکی روشن و امیدوارکننده به نظر می‌رسد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر از تعرفه سامانه پیامک  با همکاران ما از طریق شماره ۴۱۲۳۸-۰۲۱ در  ارتباط باشید.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا