خودرو

مشخصات فنی مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025) به همراه طراحی داخلی و بیرونی

مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025)، رو نمایی و معرفی شد. در این مقاله مشخصات فنی و طراحی بی نظیر این ماشین را بررسی می کنیم.

به گزارش تجارت امرور؛ مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025)، یک ماشین برقی زو سفارشی است که شما می توانید در رنگ های مورد علاقه خود سفارش ساخت آن را بدهید.

معرفی مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025)

این آفرودر لوکس از چهار موتور الکتریکی بهره می‌برد و مرسدس بنز ادعا می‌کند که توانایی‌های آفرود آن از نسخه‌های بنزینی بیشتر است. اکثر مردم مرسدس G کلاس را به شکل ظاهری آن می خرند. این شکل جعبه ای از زمانی که یک وسیله نقلیه نظامی در دهه ۱۹۷۰ بود، به شدت تغییر نکرده است، و تنها چند نکته ظریف وجود دارد که این نسخه تمام الکتریکی است.

طراحی بیرونی مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025)

راه اندازی جلوپنجره صاف شده تنها هدیه واقعی است. چشم عقابی در بین شما ممکن است متوجه خط کاپوت کمی بلندتر روی مدل موتور بنزینی شود، اما فراتر از آن، مانند هر G دیگر ناهموار به نظر می رسد. ظاهر جی کلاس الکتریکی تا حد زیادی با نمونه‌ی بنزینی یکسان است اما زیرساخت خودرو کاملا تفاوت دارد.

چرخ یدکی مربعی پشت ماشین در واقع چرخ نیست. این جعبه طراحی اختیاری است که می تواند برای ذخیره وسایلی مانند کابل های شارژ یا زنجیر برف شما استفاده شود. اگر این قایق شما را شناور نمی کند، می توانید مانند G-Class معمولی یک چرخ یدکی نصب شده در عقب داشته باشید.

مرسدس برای غلبه بر شکل صاف، تغییراتی را ایجاد کرده است تا هوا را به راحتی بر روی خودرو هدایت کند. چرخ‌ها به‌طور خاص با در نظر گرفتن آیرودینامیک طراحی شده‌اند و برخی پرده‌های هوا در قوس چرخ‌های عقب برای کمک بیشتر به این امر وجود دارد.

مشخصات فنی مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025)

نیروبخش مرسدس G کلاس EV جدید چهار موتور الکتریکی است، چیزی که تا به حال فقط در هایپرکارهایی مانند ریماک نورا دیده‌ایم. در مجموع، اینها تقریباً ۵۸۰ اسب بخار قدرت و ۱۱۶۴ نیوتن متر گشتاور تولید می کنند. این تقریباً دقیقاً همان قدرت AMG G63 جدید است، اما بیش از ۳۰۰ نیوتن متر گشتاور بیشتر دارد.

از نظر عملکرد، این SUV الکتریکی ۰-۶۰ مایل در ساعت را در ۴.۷ ثانیه انجام می دهد. این خودرو کمی کندتر از G63 است، بیشتر به خاطر این واقعیت است که این خودروی الکتریکی ۳۰۸۵ کیلوگرم وزن دارد.

باتری های جدید مرسدس G کلاس EV و محدوده

دلیل اصلی این رقم سنگین، بسته باتری عظیم ۱۱۶ کیلووات ساعتی است. برای استحکام بیشتر و کاهش مرکز ثقل در شاسی قاب نردبانی ادغام شده است و در یک بدنه فولادی به ضخامت ۴ میلی‌متر قرار گرفته است تا از آسیب در هنگام کوبیدن خودرو در خارج از جاده محافظت کند.

مزیت داشتن چنین باتری بزرگی این است که برد مناسبی دریافت می کنید. G-Class EV با شارژ تا ۲۹۶ مایل را طی می کند. بله، یک BMW iX M60 346 مایل را طی می کند، اما کلاس G تمام ویژگی های آیرودینامیکی یک آجر خانه را دارد، بنابراین می توانید این را ببخشید.

ویژگی منحصر به فرد مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025)

خبر بزرگ در اینجا عملکرد G-Turn است، چیزی که منحصر به فرد در خودروهای الکتریکی است. فرض کنید از یک مسیر عبور کرده اید اما با مانعی روبرو می شوید که نمی توانید از آن عبور کنید. G-Class EV می‌تواند به‌جای اینکه به‌طور نامطمئن از مسیری که آمده‌اید به عقب برگردد، مانند یک تانک در محل بچرخد.

از آنجایی که موتوری دارد که هر چرخ را تغذیه می کند، در واقع می تواند چرخ ها را در هر طرف در جهت مخالف بچرخاند تا در محور خود بچرخد. این کار را فقط می‌توان در خارج از جاده بر روی سطوح شل انجام داد، با این حال می‌تواند برای خارج شدن از بند مفید باشد.

فقدان موتور در جلو به این معنی است که شما می توانید در آب های عمیق تر از ماشین های بنزینی قدم بزنید. حداکثر عمق حرکت خودرو EV 850 میلی متر است که ۱۵۰ میلی متر بیشتر از همتای بنزینی خود است.

محافظت از قسمت زیرین خودرو در برابر هرگونه تخته سنگ نوک تیز، یک پانل به ضخامت ۲۶ میلی متر است که در امتداد کل خودرو قرار دارد. این از یک ماده مرکب ساخته شده است که شامل کربن برای کاهش وزن و جلوگیری از خوردگی است، اگرچه هنوز ۵۷.۶ کیلوگرم به جرم کلی اضافه می کند.

طراحی داخلی مرسدس G کلاس برقی (EQE SUV 2025)

در داخل کابین دو صفحه‌نمایش‌ ۱۲٫۳ اینچی و دستگیره‌ی مخصوص سرنشین جلو روی داشبورد به‌چشم می‌خورند. مرسدس بنز به لطف‌ دوربین‌های متعدد به‌کار رفته در خودرو به رانندگان امکان می‌دهد تا زیر خودرو را حین حرکت ببینند.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا