صنعت

معرفی 5 لپ تاپ محبوب برای گیمر ها تا سقف 40 میلیون تومان

در این فهرست بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا 40 میلیون تومان 5 تا از لپ‌تاپ‌های مختلف را از برندهای متفاوت معرفی کردیم تا بهتر بتوانید انتخاب کنید.

به گزارش تجارت امروز؛ لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی به واسطه اینکه قدرت پردازشی بسیار بالایی دارند به راحتی از پس اجرای بازی‌های جدید روی تنظیمات گرافیکی بالا بر می‌آیند و حتی برای کارهای دیگر از جمله ویرایش و عکس و ویدئو هم مناسب خواهند بود. در واقع با خرید بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان در هیچ کاری کم نمی‌آورید و همه چیز با سرعت و دقت بالایی انجام می‌شود. لپ‌تاپ‌های مخصوص بازی هم با قیمت‌های مختلفی در بازار یافت می‌شوند و هر چقدر که پول داشته باشید می‌توانید محصول بهتری را هم خریداری کنید. محصولی که توان پردازشی آن بالاتر می‌رود و شما با یک هیولای همه کاره روبه‌رو خواهید شد.

در مقاله بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان قطعا به شما کمک می‌کند که حق انتخاب بهتری داشته باشید. به این موضوع توجه داشته باشید در انتخاب‌های ما مدل پردازنده، مدل پردازنده گرافیکی، میزان رم، کیفیت صفحه نمایش، تعداد پورت‌ها و برخورداری از حافظه SSD فاکتورهای اصلی بوده‌اند. تمام این موارد می‌توانند روی عملکرد لپ‌تاپی که قصد خرید آن را داشته باشید تاثیر داشته باشند. به همین منظور تصمیم گرفتیم مدل‌هایی را معرفی کنیم که در نوع خود و در این بازه قیمتی بهترین انتخاب خواهند بود و ارزش بالایی خواهند داشت.

بررسی بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان

فهرست لپ تاپ‌های پیشنهاد شده در ادامه از قیمت زیاد به کم مرتب شده است و اگر بودجه محدودتری دارید به سراغ محصولات انتهای فهرست بروید. البته ممکن است به دلیل تغییرات قیمت ارز برخی از مدل‌ها در فهرست از جایگاه صحیح خود خارج شوند ولی به طور کلی می‌توانید به روی مرتب بودن لپ تاپ‌ها از قیمت زیاد به کم حساب باز کنید.

لپ تاپ اچ پی Victus 15HP Victus 15 laptop

لپ تاپ اچ پی Victus 15 از برند HP را شاید بتوانیم جزو بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان در نظر بگیریم که بازی‌ها را به‌خوبی اجرا می‌کند و برای کارهای گرافیکی هم مناسب است. وزن لپ‌تاپ ۲.۲ کیلوگرم بوده و نمایشگر آن ۱۵.۶ اینچ با پنل IPS مات و رزولوشن Full HD است. نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتز این دستگاه باعث شده که بازی‌ها با نرخ فریم بالاتری اجرا شوند.

لپ تاپ Victus 15-FA0031DXVictus 15-FA0031DX laptop

در این دستگاه از پردازنده Core i5 مدل ۱۳۴۲۰H استفاده شده که ۸ هسته و ۱۲ رشته دارد و پردازنده گرافیکی دستگاه نیز مدل GeForce RTX 3050 با حافظه ۶ گیگابایت است که دستگاه را برای کارهای گرافیکی مناسب می‌کند. حافظه داخلی این مدل از نوع SSD بوده و ۱ ترابایت ظرفیت دارد و شما می‌توانید آن را ارتقا هم بدهید. رم دستگاه نیز ۱۶ گیگابایت از نوع DDR4 است و قابلیت ارتقا تا ۳۲ گیگابایت نیز برای آن در نظر گرفته شده است. این لپ‌تاپ در حال حاضر یکی از بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان در بازار است.

لپ تاپ لنوو IdeaPad Gaming 3

Lenovo IdeaPad Gaming 3 laptop

یکی از مشهورترین سری لپ تاپ‌های گیمینگ شرکت لنوو IdeaPad Gaming 3 است. اگر نمی‌خواهید برای یک لپ‌تاپ مخصوص بازی خیلی خیلی زیاد هزینه کنید، شاید این سری بتواند بهترین گزینه‌ها را پیش روی شما قرار دهد و بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون باشد. در همین ابتدا باید بگوییم که این مدل از لپ‌تاپ ideapad Gaming 3 را می‌توانید با مشخصات سخت افزاری مختلف خریداری کنید. این مدل از لپ‌تاپ Gaming 3 شرکت لنوو با پردازنده Intel مدل Core i5 12450H با فرکانس پردازشی ۳.۳ تا ۴.۴ گیگاهرتز راهی بازار شده و از ۸ هسته و ۱۲ رشته استفاده می‌کند.

این پردازنده را ۱۶ گیگابایت رم همراهی می‌کند که سرعت خوبی در اجرای اپلیکیشن‌ها و پردازش‌های سنگین به همراه می‌آورد. البته که بخش زیادی از این سرعت را مدیون استفاده از حافظه SSD هم خواهید بود. روی این محصول از ۵۱۲ گیگابایت حافظه SSD از نوع PCIe NVMe استفاده شده است و سرعت این حافظه آن‌قدر زیاد است که در کمترین زمان می‌توانی اپلیکیشن‌ها را اجرا کنید. پیشنهاد می‌کنیم که سیستم عامل و اپلیکیشن‌های مهم خود را روی حافظه SSD نصب کنید تا سرعت مناسب را همیشه در اختیار داشته باشید.

همه این‌ها را گفتیم تا به مشخصات پردازنده گرافیکی این محصول برسیم. لنوو برای این مدل از ideapad gaming 3 از پردازنده گرافیکی GeFroce RTX 3050 استفاده کرده که از ۴ گیگابایت رم GDDR6 استفاده می‌کند. این کارت گرافیک دقیقا مانند مدل بالا است با این تفاوت که ۲ گیگابایت حافظه اختصاصی کمتری دارد.

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که باعث شده این محصول به شدت مورد توجه قرار بگیرد، صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی آن خواهد بود. این صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچی وضوح تصویر ۱۹۲۰ در ۱۰۸۰ پیکسل را پیش روی مخاطب قرار می‌دهد و از همه مهم‌تر که نرخ نوسازی آن به ۱۲۰ هرتز می‌رسد. این موضوع باعث شده که بتوانید برخی بازی‌ها را با فریم ریت بالاتر و حتی با نرخ ۱۲۰ فریم بر ثانیه تجربه کنید. از دیگر ویژگی‌های صفحه نمایش ideapad Gaming 3 می‌توانید به تکنولوژی ani-Glare اشاره کنیم. از طرف دیگر این صفحه نمایش مات طراحی شده تا انعکاس نور کمتری را شاهد باشید.

شما می‌توانید همین لپ تاپ را با کارت گرافیک GTX 1650 و همچنین پردازنده مرکزی ضعیف‌تر نیز خریداری کنید و هزینه پایین‌تری بپردازید.

لپ تاپ ایسر Aspire 7 A715 i5 12450H

Acer Aspire 7 A715 i5 12450H laptop

این لپ تاپ، یکی دیگر از لپ‌تاپ‌های گیمینگ است که توجه گیمرها را حسابی به خود جلب می‌کند و در بازه‌ی لپ‌ تاپ گیمینگ تا ۴۰ میلیون یکی از بهترین گزینه‌هایی است که دارید. وزن لپ‌تاپ کمی کمتر از ۲ کیلوگرم است و نمایشگر ۱۵.۶ اینچی لپ‌تاپ با وضوح تصویر FHD، محتوا را با کیفیت و روشنایی خوبی به نمایش می‌گذارد. پنل لپ تاپ، از نوع IPS است که پوششی مات دارد و از خسته شدن چشم‌ها جلوگیری می‌کند. همچنین، در صورت استفاده از لپ تاپ در تاریکی، چشم‌ها اذیت نخواهند شد. نرخ نوسازی این لپ‌تاپ ۱۴۴ هرتز است.

ایسر در این لپ‌تاپ از پردازنده‌ی ۸ هسته‌ای Core i5 مدل ۱۲۴۵۰h استفاده کرده و پردازنده گرافیکی دستگاه نیز مدل GeForce RTX 3050 با حافظه ۴ گیگابایتی است. به کمک این کارت گرافیک، بازی‌های مختلف با کیفیت خوبی اجرا می‌شوند. حافظه داخلی این لپ‌تاپ، از نوع NVMe SSD با ظرفیت عجیب ۲ ترابایتی است که یک مزیت بسیار بزرگ به‌حساب می‌آید. رم این لپ تاپ ۸ گیگابایتی است که انتخاب عجیبی به‌حساب می‌آید و ترجیح می‌دادیم مثلا حافظه SSD با ظرفیت ۱ ترابایتی را در کنار رم ۱۶ شاهد باشیم تا حافظه ۲ ترابایتی و رم ۸.

لپ تاپ TUF Gaming F15 FX506HE-HN018

TUF Gaming F15 FX506HE-HN018

زمانی که صحبت از لپ‌تاپ‌های قدرتمند مناسب بازی می‌شود، یکی از اولین اسم‌هایی که به ذهنمان می‌رسد لپ‌تاپ‌های سری تاف گیمینگ ایسوس است؛ این برند قدیمی و خوش اسم‌ورسم، محصولات تاف را به‌عنوان گیمینگ‌های خوش‌قیمت به بازار عرضه می‌کند. لپ‌تاپ TUF Gaming F15 FX506LH-BS52-CB را می‌توان یکی مدل‌های خوب این سری نام‌گذاری کرد، البته که نباید مانند مدل‌های گران‌قیمت این سری از این لپ تاپ انتظار داشته باشید.

پردازنده مرکزی Core i5 مدل ۱۰۳۰۰H و پردازنده گرافیکی GTX 1650 با حافظه ۴ گیگابایتی از نوع GDDR6 پایه اصلی سخت افزاری این لپ تاپ هستند و در کنار این CPU و GPU حافظه رم ۱۶ گیگابایتی از نوع DDR4 و ۵۱۲ گیگابایت SSD دیده می‌شود. طراحی گیمینگ این لپ‌تاپ حس و حال یک استریمر حرفه‌ای را به شما منتقل می‌کند و شما در بخش نمایشگر با یک پنل ۱۵.۶ اینچی FHD با نرخ نوسازی ۱۴۴ هرتزی مواجه خواهید شد که کیفیت و البته عملکرد عالی برای اجرای بازی‌ها دارد.

یک لپ تاپ گیمینگ باید چه ویژگی هایی داشته باشد؟خرید لپتاپ گیمینگ

پس از معرفی بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان با مختصری از راهنمای خرید لپ تاپ گیمینگ آشنا خواهیم شد. لپ‌ تاپ مناسب برای بازی کردن باید ویژگی‌هایی که در زیر به آن ها اشاره شده را داشته باشد:

  • مجهز به یک پردازنده گرافیکی مجزا از گرافیک On Board باشد زیرا این پردازنده‌های مستقل قدرت پردازشی بیشتری در مقایسه با چیپ‌های یکپارچه دارند.
  • به منظور ارائه بهترین عملکرد در زمان اجرای بازی، لپ تاپ گیمینگ باید مجهز به رم با حداقل حافظه ۱۶ گیگابایت باشد. البته حافظه ۸ تا ۱۲ گیگ برای مدل‌های اقتصادی لپ تاپ گیمینگ قابل قبول است.
  • لپ تاپ گیمینگ باید از امکان ارتقاء برخی از تجهیزات مانند رم برخوردار باشد؛ در این شرایط کاربران می‌توانند پس از مدتی استفاده از محصول در صورت نیاز مقدار رم را افزایش داده و عملکرد سیستم را بهبود ببخشند.
  • بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان باید مجهز به فضای ذخیره‌‌سازی از نوع حافظه‌های SSD پر سرعت باشند. این نوع حافظه‌ها در بهبود عملکرد سیستم و افزایش سرعت آن نقش بسیار مهمی ایفا می‌کنند. در صورتی که لپ تاپ امکان افزودن و ارتقاء حافظه SSD را داشته باشد یکی از بهترین گزینه‌های برای خرید محسوب می‌شود.
  • لپ تاپ گیمینگ حتی در مدل‌های اقتصادی از نظر قیمت نیز باید از پردازنده به‌روز و نسبتا جدید استفاده کنند. هر چند پردازنده اصلی به اندازه پردازنده گرافیکی در بازی اهمیت ندارد اما به‌روز بودن آن و استفاده در کنار پردازنده گرافیکی به میزان قابل توجهی عملکرد سیستم را در زمان بازی افزایش می‌دهد.
  • بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان به دلیل بار کاری و پردازشی سنگین باید از سیستم خنک کننده قدرتمند و هیت سینک‌ها مدرن برخوردار باشند.
  • یکی دیگر از بخش‌های پر اهمیت در لپ تاپ گیمینگ صفحه نمایش است؛ این لپ تاپ‌ها باید به یک صفحه نمایش با کیفیت مناسب و نرخ نوسازی بالا مجهز شده باشند.

سوالات متداول

عمر مفید لپ تاپ گیمینگ چقدر است؟

پاسخ به این سوال تا حد زیادی به این بستگی دارد که شما هنگام خرید لپ تاپ چقدر برای آن هزینه کرده باشید. در واقع هرچقدر لپ تاپ گیمینگ گران قیمت‌تری خریداری کنید طبیعتا دیرتر به تعویض آن نیاز پیدا خواهید کرد. به طور کلی اما می‌توان طول عمر متوسط لپ تاپ های گیمینگ میانرده را ۳ الی ۴ سال و طول عمر لپ تاپ‌های گیمینگ بالارده را ۴ تا ۶ سال در نظر گرفت.

لپ تاپ گیمینگ چیست؟

لپ تاپ گیمینگ دسته‌ای خاص از لپ تاپ‌های هر شرکتی است که مخصوص بازی کردن تولید می‌شود، اما این گفته دقیقا چه مفهومی دارد؟ این یعنی تمرکز اصلی شرکت سازنده در ساخت لپ تاپ‌های گیمینگ اجرای بازی‌ها است و این یعنی سخت افزار این لپ تاپ‌ها اهمیت دو چندانی پیدا می‌کند.

بهترین لپ تاپ های گیمینگ تا ۴۰ میلیون تومان کدام است؟

لپ تاپ اچ پی Victus 15 بهترین لپ تاپ تا ۴۰ میلیون است که هم کارت گرافیک ۳۰۵۰ با ۶ گیگابایت حافظه اختصاصی دارد و هم در کنار آن از پردازنده مرکزی اینتل مدل Core i5 13420H استفاده می‌کند.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا