خواندنی

معرفی انواع میوه های آلرژی زا در تابستان + درمان آلرژی

حتما شما هم با میوه های آلرژی زا در تابستان مواجه شده اید. این میوه ها با وجود خوشمزه بودن باعث می شوند تا شما از خوردن آن ها صرف نظر کنید. ما در این مقاله این میوه ها را معرفی می کنیم.

به گزارش تجارت امروز؛ میوه های آلرژی زا در تابستان تبدیل به یک دردسر شده اند. این میوه ها شما را مجبور به خوردن دارو یا تزریق آمپول می کنند که این امر بسیار ناخوشایند است. ما در ایم مقاله به شما کمک می کنیم تا در کنار خوردن این میوه ها به درمان سنتی آن نیز پناه ببرید.

معرفی انواع میوه های آلرژی زا در تابستان

آنها از شیرین ترین طعم های فصل هستند، اما میوه هایی از جمله هلو، هندوانه، پرتقال و توت می توانند برای افراد مبتلا به سندرم آلرژی دهان، آلرژی که منجر به خارش و سوزش در دهان، لب ها و گلو می شود، به یک تجربه ترش تبدیل شوند. در اقلیت افرادی که این سندرم را دارند، حتی می تواند منجر به آنافیلاکسی شود.

آلرژی چیست؟

آلرژی به عنوان واکنش سیستم ایمنی بدن به ماده ای تعریف می شود که به طور معمول در تماس با بدن یا ورود به بدن شما مضر نیست. این مواد آلرژن نامیده می شوند و می توانند شامل غذاها، گرده و چمن و مواد شیمیایی باشند.

توت فرنگی

میوه های آلرژی زا در تابستان به توت فرنگی

نوعی از میوه های آلرژی زا در تابستان توت فرنگی است. ممکن است به توت فرنگی حساسیت داشته باشید، اگرچه این آلرژی بسیار کمتر از بسیاری از آلرژی های غذایی دیگر است. داشتن آلرژی توت فرنگی به این معنی است که سیستم ایمنی بدن فرد به پروتئین خاصی که در این میوه وجود دارد واکنش بدی نشان می دهد.

گرم کردن توت فرنگی پروتئین های موجود در آن را تحریف می کند، بنابراین برخی از افراد مبتلا به آلرژی توت فرنگی ممکن است بتوانند توت فرنگی پخته شده را بخورند. البته این در مورد همه افراد صدق نمی کند و شاید تعدادی از این افراد بتوانند با توت فرنگی چخته شده کنار بیایند.

گوجه فرنگی نوعی از میوه های آلرژی زا در تابستان

علائم آلرژیک به گوجه فرنگی به طور معمول کمی بعد از استفاده از آن شروع می شود که شامل: جوش پوستی، اگزما یا کهیر (کهیر)گرفتگی شکم، تهوع، استفراغ یا اسهال، احساس خارش در گلو، سرفه، عطسه، تنفس یا آبریزش بینی، تورم صورت، دهان، زبان یا گلو (آنژیوئدم)، آنافیلاکسی (بسیار به ندرت) پیش می آید.

همچنین باید گفت متاسفانه بسیاری از افراد که به گوجه فرنگی حساسیت دارند، نمی توانند پروتئین IgE موجود در گوجه فرنگی خام را تحمل کنند اما ممکن است قادر به تحمل گوجه فرنگی پخته شده باشند.

یک نوع از میوه های آلرژی زا در تابستان: آناناس

آلرژی به آناناس

معمولا افرادی که به مرکبات آلرژی دارند. نمی توانند این نوع میوه را مصرف کنند. زیرا باعث سوزش و تورم زبان، دهان و گلو می شود. همچنین خارشی پوستی را نیز موجب می شود.

چرا به خربزه آلرژی داربم؟

دلیل آژری به خربزه وجود کانتالوپ در این میوه است. در حالی که کانتالوپ دارای مزایای مغذی متعددی است، ممکن است در برخی افراد واکنش آلرژیک ایجاد کند.

اگر به کانتالوپ حساسیت دارید، این بدان معنی است که سیستم ایمنی بدن شما به ماده ای در خربزه واکنش نشان می دهد که مضر است. این مواد را آزاد می کند که برای خارج کردن آلرژن از سیستم شما کار می کنند، که تولید می کند.

دلیل آلرژی به لیموترش

نوع دیگزی از میوه های آلرژی زا در تابستان لیمو ترش است. شما اگر به لیمو ترش آلرژی دارید، دلیل آن آلرژی به مرکبات است. علائم آن اغلب به صورت موضعی هستند که شما بلافاصله با خوردن آن این موارد را در خود حس می کنید: سوزن سوزن شدن شدید و خارش لب، زبان و گلو، قرمزی و ورم ملایم لب ها و لثه ها در شما ایجاد می شود.
این علائم سندرم آلرژی دهان (OAS) است. افراد مبتلا به OAS که به مرکبات واکنش نشان می دهند معمولا می توانند میوه ها را هنگام پختن بخورند. علائم ممکن است بعدا در زندگی ظاهر شود، حتی اگر سالها میوه را بدون هیچ مشکلی خورده باشید.

آلرژیک به لیمو شیرین

لیمو شیرین هم جز میوه هایی است که مرکبات دارد و شما اگر به این ماده آلرژی داشته باشید، متاسفانه به این میوه آلرژی نشان می دهید. علائمی که این میوه باعث آلرژی شما می باشد شامل: خارش یا خارش در دهان، کهیر، اگزما، درد شکمی، تهوع یا اسهال را کمی بعد از خوردن لیمو تجربه کنید، این ممکن است نشانه ای از واکنش آلرژیک باشد. در موارد شدید، تنگی نفس، تنفس آهسته یا آنافیلاکسی، یک وضعیت بالقوه تهدید کننده زندگی، می تواند رخ دهد.

موز؛ نوعی از میوه های آلرژی زا در تابستان

آلرژی به موز به دلیل وجود پروتئین کیتیناز در این میوه است. اما باز هم این آلرژی بسیار شایع نیست و افرادی که نمی توانند آلرژی در این میوه را تحمل کنند دچار دل درد و دل پیچه بعد از خودردن موز می شوند.

درمان آلرژی به میوه های تابستونی

درمان آلرژی

برخی از درمان های خانگی برای آلرژی، مانند قطره ریختن در بینی یا برخی از روغن های ضروری، می توانند به تسکین برخی از علائم آلرژی کمک کنند. اما بهتر است منبع آلرژی خود را شناسایی کنید و از توصیه های پزشک خود پیروی کنید.

استفاده از فیلترهای هوا در خانه

استفاده از فیلتر هوا را در محیط های داخلی خود در نظر بگیرید. فیلترهای هوا ذرات با کارایی بالا (HEPA) یکی از انواع فیلتر هوا هستند که باید در نظر گرفته شوند. با به دام انداختن مواد تحریک کننده هوا مانند گرده، گرد و غبار و پوست حیوانات خانگی، فیلترهای HEPA آلرژن ها را در خانه شما کاهش می دهند.

گیاه باتربر برای درمان آلرژی در تابستان

شما می توانید برای درمان، میوه های آلرژی زا در تابستان از باتربر استفاده کنید. نتایج چندین مطالعه علمی نشان می‌دهد که گیاهی به نام باتربر (butterbur) می‌تواند به بهبود علائم آلرژی بهاری کمک کند، زیرا یک آنتی‌هیستامین قوی است و برخلاف دیگر داروهای آلرژی بدون نسخه، باعث بروز خواب‌آلودگی نمی‎‌شود.

چای سبز موثر در درمان آلرژی

چای سبز نیز حاوی ماده‌ای است که می‌تواند بعضی از واکنش‌های آلرژیک در بدن را مسدود کند. مصرف این نوشیدنی باعث کاهش عطسه و خارش چشم می‌شود.

طب سوزنی

طب سوزنی برا یدرمان آلرژی

یک بررسی در سال ۲۰۱۵ منبع قابل اعتماد ۱۳ مطالعه نتیجه گرفت که طب سوزنی نتایج مثبتی را برای رینیت آلرژیک فصلی و چند ساله نشان می دهد.

پروبیوتیک ها

یک بررسی در سال ۲۰۱۵ منبع قابل اعتماد ۲۳ مطالعه نشان داد که پروبیوتیک ها ممکن است به بهبود علائم رینیت آلرژیک کمک کنند.

عسل

اگرچه هیچ مدرک علمی برای اثبات آن وجود ندارد، یک نظریه محبوب پیشنهاد می کند که عسل تولید شده محلی را بخورید.

استفاده از سیر برای جلوگیری از آلرژی

سیر کمک کننده بسیار قوی برا یجلوگیر یاز آلرژی به مواد غذایی و میوه ها است. شما اگر سیر را بخورید م یتواند بسیار کمک کننده باشد. فراموش نکنید که این گیاه علاوه بر آلرژی درمان دردهای زیادی نیز است.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا