مسکن

5 علت که چرا باید در دبی خانه بخریم!

هر کدام از ما برای خرید ملک در خارج از کشور دلایل مختلفی داریم، داشتن خانه‌ای برای سفرهایمان، سودآوری، سرمایه گذاری، مهاجرت و اقامت از جمله مهم‌ترین عواملی است که ما را به طرف خرید املاک در خارج از کشور سوق می‌دهد. کشور امارات متحده عربی در چند سال اخیر با پیشرفت و توسعه‌هایی که در تمامی عرصه‌ها داشته، به یکی از قطب‌های اصلی تجاری-اقتصادی در خاورمیانه تبدیل شده است. به همین علت خرید خانه در دبی، محبوبیت زیادی نزد سرمایه گذاران دارد.

تقریبا بیش از ۷ روش مختلف برای مهاجرت به کشور امارات وجود دارد. خرید ملک در دبی، به عنوان یکی از روش‌های سرمایه گذاری که ایرانیان در سال‌های پیشین بیشتر به آن تمایل نشان داده‌اند شناخته می‌شود. اگر دوست دارید صفر تا صد شرایط خرید خانه در دبی مانند: قیمت، مزایا و معایب، قوانین را بدانید حتما زمان کوتاهی گذاشته و این مطلب را تا انتها مطالعه فرمایید.

چرا خرید ملک در دبی سرمایه گذاری خوبی است؟

همانطور که حتما می‌دانید کشور امارات در سال‌های گذشته با توسعه صنعت املاک و مستغلات توانسته به یکی از قطب‌های اقتصادی خاورمیانه تبدیل شود. به همین علت از این طریق افراد زیادی از کشورهای دنیا علی الخصوص ایرانیان جذب این کشور شده‌اند..

آمارها نشان می‌دهند از سال ۲۰۰۲ تا ۲۰۰۸، قیمت ملک دبی تقریباً چهار برابر شده است! این تقاضا در حال افزایش است به گونه ای که در سال ۲۰۲۲ معاملات ثبت شده برای فروش خانه های دبی نسبت به سال قبل ۴۴.۷ درصد افزایش داشته است! در ادامه تعدادی از مهم ترین مزیت‌های خرید ملک در دبی، معرفی شده است:

قیمت خرید خانه در دبی به تومان معقول است!

ممکن است این تصور برای شما ایجاد شود که حتما هزینه زیادی باید برای خریداری خانه در دبی پرداخت کرد. اما باید بگوییم که این تفکر صحیح نیست! معقول بودن هزینه‌های خرید خانه در دبی به تومان یکی از علت‌های اصلی در رشد سرمایه گذاری در املاک و مستغلات این شهر توسعه یافته و مدرن است. هزینه حداقل قیمت خرید ملک در دبی به پول ایران حدودا ۵ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برآورد شده است!

برخی از خانه‌های دبی از خانه‌های ایران قیمت پایین‌تری دارند. به عنوان مثال اینترنشنال سیتی، پروداکشن سیتی، سرنا، ورسان، سمانا گلف، روکان و …. از جمله ارزانترین محله و خانه‌های دبی هستند.

5 علت که چرا باید در دبی خانه بخریم! - تصویر 2

بازار املاک امارات ثبات خوبی دارد!

بازار املاک امارات در طول سالیان گذشته (علی رغم چند رکود اقتصادی مانند سال ۲۰۰۸) ثبات خوبی داشته است. همچنین ارزش واحد پول ملی امارات که درهم است، همواره رشد صعودی داشته است. از سایر عواملی که باعث رشد و جذابیت این بازار شده می‌توان به انعطاف پذیری خوب برای سرمایه گذار، پتانسیل ایجاد درآمد از طریق اجاره دادن ملک خریداری شده و … اشاره کرد.

به عنوان مثال: آمارهای مطابق با رشد و توسعه انواع املاک در امارات نشان می‌دهد که قیمت آپارتمان در دبی رو به افزایش است. به گونه‌ای که این هزینه در سال ۲۰۲۲ حدود ۸.۹۸ درصد ( حدودا ۳.۶۱ درصد تعدیل شده با تورم) افزایش داشته است.

نرخ پرداخت مالیات در امارات مطلوب است

قبل از اقدام به مهاجرت و زندگی در دبی لازم است حتما با قوانین سیستم مالیاتی در کشور امارات متحده عربی آشنا شوند. شاید برای شما جالب باشد که امارات به عنوان بهشت مالیاتی شناخته می‌شود! همانطور که اطلاع دارید افزایش سرسام آور پرداخت مالیات در بسیاری از کشورها شهروندان را ناراحت کرده است. اما مطلوب بودن نرخ مالیات دبی باعث شده است تا افراد زیادی از اقصی نقاط جهان به این منطقه جذب شوند.

امکان دریافت اقامت در دبی با خرید ملک وجود دارد!

حتما شما هم تبلیغ‌های زیادی در مورد اقامت دائم در دبی از طریق خرید ملک به گوش شما هم رسیده است! متاسفانه تعدادی از فروشندگان ملک در دبی این ادعا را دارند که اقامت دائم یا دریافت پاسپورت امارات از طریق خرید ملک در دبی امکان پذیر است. اما باید به صورت کاملا واضح و روشن بگوییم که کشور امارات متحده عربی به هیچ عنوان اقامت دائم خود را به فرد خارجی اطلاق نمی‌کند! با خریداری خانه در این کشور تنها مشمول دریافت اقامت موقت ۶ ماهه، ۲ سال و ۵ سال خواهید شد.

در صورت اینکه وجه پرداختی شما برای خرید ملک بالاتر باشد و ملک از نظر هزینه ارزش بیشتری داشته و این مقدار در سند ذکر شده باشد؛ طول مدت زمان اقامت موقت امارات بیشتر خواهد شد. اما خبر خوب این است که پس از پایان مدت در نظر گرفته شده برای اقامت موقت، می‌توانید در صورت داشتن شرایط لازم نسبت به تمدید مجدد اقدام نمایید.

5 علت که چرا باید در دبی خانه بخریم! - تصویر 3

با خرید ملک در دبی میتوان ویزای طلایی کشور امارات را دریافت کرد!

ویزای طلایی امارات برای کسانی که به دنبال دریافت ویزای بلند مدت در این کشور هستند بسیار گزینه خوبی است. به ازای دریافت این ویزا به شما اقامت موقت ۵ یا ۱۰ ساله امارات داده می‌شود. طی یک تصمیم هوشمندانه در سال ۲۰۱۹، امارات یک سیستم جدید اقامتی خود را به نام ویزای طلایی معرفی کرد. این ویزا به گروه‌های خاصی مانند: کارآفرینان، سرمایه‌گذاران، استعدادهای درخشان دانشگاهی و علمی، دانش آموزان با توانایی‌های علمی بالا و … تعلق می‌گیرد.

دریافت ویزای طلایی از طریق خرید خانه در دبی منوط به داشتن شرایط زیر است:

  1. مالکیت ملک خریداری شده توسط شما باید حداقل به مدت ۳ سال حفظ شود. لازم به ذکر است که شروع این سه سال از زمان دریافت سند اغاز می‌شود.
  2. حداقل هزینه ای که سرمایه گذار باید نسبت به خرید ملک اقدام کند باید حداقل ۵ میلیون درهم باشد.
  3. حداقل ارزش ناخالص خانه خریداری شده در دبی باید حداقل ۵ میلیون درهم باشد! ( این مقدار هزینه باید در سند لحاظ شود)

درآمد بالا می خواهید؟ ملک خود را در دبی اجاره دهید!

یکی دیگر از مهم‌ترین مزیت‌های خرید ملک در دبی، ایجاد یک منبع درآمد و سودآوری از طریق اجاره دادن خانه خریداری شده است. به طور کلی از اجاره دادن ملک به عنوان یک گزینه جذاب برای کسب درآمد یاد می‌شود.

5 علت که چرا باید در دبی خانه بخریم! - تصویر 4

خرید ملک در دبی چه مشکلات و معایب دارد؟

علی رغم تمام مزیت‌های گفته شده در رابطه با سرمایه گذاری در بخش املاک این منطقه، معایب خرید ملک در دبی نیز وجود دارد. در ادامه برخی از این معایب توضیح داده شده است:

  1. کشور امارات در یک منطقه گرم قرار گرفته است به همین علت دبی آب و هوای گرم و خشکی دارد. زندگی در گرما ممکن است برای برخی اذیت کنده باشد اما خوشبختانه تقریبا در اکثر مراکز این شهر سیستم‌های خنک کننده قوی ساخته شده است.
  2. چنانچه سرمایه‌گذار در رابطه با بازار املاک کشور امارات به درستی تحقیق نکند و از افراد آگاه و متخصص مشور نگیرد، ممکن است دچار ضرر و زیان مالی شود. به همین علت لازم است قبل از هر اقدامی حتما با افراد متخصص مشورت کرده و خرید خود را توسط مشاور املاک معتبر و آگاه انجام دهید.
  3. پرداخت هزینه‌های جانبی مثل هزینه آب ، برق، گاز و هزینه‌های نگهداری یکی دیگر از معایب خرید ملک در دبی به حساب می‌آیند.

چطور با خیال راحت در دبی خانه بخریم؟

بهترین راه برای «خرید خانه در دبی» کمک گرفتن از یک مشاور املاک معتبر و با سابقه در این حوزه است! به عنوان مثال مشاور املاک نیووی با داشتن بیش از ۱۶ سال سابقه در حوزه خرید و فروش املاک در امارات به شما برای تحقق خواسته‌هایتان کمک می‌کند.

۵/۵ - (۱ امتیاز)

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا