مسکن

چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲

ثبت نام در نهضت ملی مسکن برای مجردها، متاهل ها و سرپرستان خانواده شرایطی دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.

به گزارش تجارت امروز؛ بسیاری از افراد متاهل و برخی از مجردها که سرپرست خانوار می باشند، می توانند در زمان و مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن در سال ۱۴۰۲​، با ارائه مدارک لازم از جمله شناسنامه، کارت ملی و همچنین گواهی اثبات سکونت ۵ ساله، در شهر محل تقاضا از طریق سایت ثمن نهضت ملی مسکن، برای ثبت نام در این طرح، اقدام نمایند.

متاسفانه، در بسیاری از افراد در کل کشور، از داشتن مسکن محروم می باشند. به همین دلیل، در راستای خدماتی که وزارت راه و شهرسازی، برای تهیه مسکن به مردم ارائه کرده است، طرحی به عنوان نهضت ملی مسکن نیز، برای کمک به خانواده های فاقد مسکن ارائه شده است. این طرح با آغاز دولت سیزدهم شروع شد.

خانواده های متقاضی برای تامین مسکن، می توانند به راحتی در زمان و مهلت ثبت نام طرح نهضت ملی مسکن، درخواست خود را با ثبت نام در سامانه saman.mrud.ir، برای تهیه مسکن به وزارت مسکن ارائه دهند.

متقاضیان ثبت نام در طرح ملی مسکن باید پیش از شرکت در این طرح، شرایط ثبت نام نهضت ملی مسکن را مطالعه نمایند و مدارک لازم برای ثبت نام را آماده کنند، تا در صورت داشتن شرایط و مدارک مورد نیاز، بتوانند در این طرح ثبت نام نمایند. به همین دلیل، لازم است تا این افراد، با شرایط، مدارک و نحوه ثبت نام نهضت ملی مسکن آشنا شوند.

چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲

زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​​

جهت ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، شرکت کنندگان، می بایست به صورت اینترنتی، از طریق سایت ثمن به آدرس اینترنتی saman.mrud.ir، اطلاعات خود را ثبت نمایند. زمان ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​​، هنوز توسط وزارت راه و شهرسازی، اعلام نشده و به محض اعلام، متن مقاله، بروزرسانی می گردد.

همچنین، لازم به ذکر است که متقاضیان، پس از پایان مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲، امکان پیگیری نهضت ملی مسکن را به صورت غیر حضوری، از طریق سایت saman.mrud.ir، داشته و به این صورت، می توانند وضعیت تمامی مراحل کار خود را به صورت آنلاین بررسی نمایند.

پس از اتمام مهلت ثبت نام نهضت ملی مسکن ۱۴۰۲​​، از سوی وزارت راه و شهر سازی، ارزیابی‌ های کلی و همچنین، ساماندهی افراد شرکت کننده در این طرح انجام می شود. در عین حال، اگر تقاضایی متعاقب، جهت تمدید ثبت نام در طرح نهضت ملی مسکن، در این بازه زمانی وجود داشته باشد، مجدد از طریق سایت saman.mrud.ir، اعلام خواهد شد. لازم به ذکر است مهلت ثبت نام ۱۴۰۲، هنوز اعلام نشده و به محض اعلام، متن مقاله بروزرسانی می گردد.

تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی در سال ۱۴۰۲

آخرین تاریخ ثبت نام مسکن ملی در ماه خرداد بود. متقاضیان می توانستند از ۱۹ تا ۲۶ ام خرداد ۱۴۰۰ به سایت مربوطه مراجعه کرده و ثبت نام خود را انجام دهند.

اما دولت جدید که با تازگی فعالیت خود را آغاز کرده و قول ساخت یک میلیون مسکن در هر سال را داده است هم قرار است کار خود را با استفاده از سامانه اقدام ملی مسکن ادامه دهد. پس کسانی که تمایل دارند نسبت به ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ اقدام نمایند، باید نحوه انجام این کار را دانسته و منتظر اعلام تاریخ جدید ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ باشند. تاریخ جدید ثبت نام به زودی توسط مسولان دولتی اعلام خواهد شد.

چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲

شرایط ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲

افرادی که قصد مراجعه به سایت ثبت نام مسکن ملی را دارند، باید از شرایط مورد نیاز جهت این امر هم آگاهی داشته باشند. توجه داشته باشید که تسهیلات مربوطه تنها به افرادی داده می شود که شرایط لازم برای ثبت نام در این طرح را داشته باشند.

اطلاع از شرایط در نظر گرفته شده برای ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ به شما کمک می کند که از قبل شرایط خود را سنجیده و در حین ثبت نام با مشکل مواجه نشوید. تعدادی از مهم ترین شرایط در نظر گرفته شده برای مراجعه به سامانه اقدام ملی مسکن جهت ثبت نام به شرح زیر می باشند.

  • اولین شرط این است که فرد متقاضی دریافت تسهیلات نباید از تاریخ ۱۳۸۴/۰۱/۰۱ دارای هر گونه زمین یا مسکن بوده باشد.
  • از طرف دیگر، این فرد نباید از تاریخ ۲۲ بهمن ماه سال ۱۳۵۷ به بعد هیچ گونه تسهیلاتی از دستگاه های دولتی و عمومی برای خرید خانه و مسکن دریافت کرده باشد.
  • استعلام فرم ج مسکن ملی و دلیل قرمز بودن فرم ج را بخوانید.
  • فردی که تقاضای تسهیلات برای یک شهر خاص را دارد، باید پنج سال اخیر را در این شهر سکونت داشته باشد.
  • کسانی که نسبت به ثبت نام مسکن ملی اقدام می کنند، باید متاهل یا سرپرست خانوار باشند. البته در این مورد خانم های خود سرپرست که حداقل ۳۵ سال داشته باشند، نخبگان علمی که بنیاد نخبگان ان ها را تایید کند و معلولین جسمی و حرکتی با حداقل سن ۲۰ سال استثناء می باشند.
  • متقاضی نباید از سال ۱۳۸۴ از تسهیلات بانکی جهت خرید یا ساخت مسکن استفاده کرده باشد. این فرد نباید ممنوعیت های قانونی مانند چک پرگشتی برای دریافت وام داشته باشد.
  • فرد باید توانایی مالی برای بازپرداخت تسهیلات را در کنار ساخت مسکن داشته باشد. از دیگر شروط لازم برای ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ توانایی سپرده گذاری حداقل ۴۰۰ میلیون ریال می باشد.

مدارک ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲

نکته مهم دیگر در کنار داشتن شرایط لازم برای ثبت نام مسکن ملی که در بخش قبل به آن پرداختیم، ارائه مدارک مورد نیاز برای این کار می باشد. در این جا مهم ترین مدارک مورد نیاز جهت انجام ثبت نام مسکن را برای شما توضیح می دهیم تا در صورت تمایل به انجام این کار، این مدارک را هم آماده داشته باشید. مدارک مورد نیاز شامل موارد زیر می شوند.

  • کد ملی فرد متقاضی
  • شناسنامه این فرد و همه افراد تحت تکفلش ارائه گوهی سرپرستی برای کسانی که سرپرست خانوار می باشند.
  • ارائه سند مالکیت زمین از طرف افرادی که زمین برای ساخت دارند.
  • گواهی اثبات کننده سابقه سکونت ۵ ساله در شهر محل تقاضا؛
  • مدرک تحصیلی فرزند، گواهی محل تولد متقاضی، همسر و یا فرزندش، گواهی اشتغال به کار متقاضی و همسرش از مراجع دولتی، گواهی پرداخت بیمه این فرد و همسرش، گواهی پرداخت حقوق بازنشستگان و مستمری بگیران از جمله مهم ترین این گواهی های مورد تایید است.

چگونه وارد سایت ثبت نام مسکن ملی شویم؟

همان گونه که اشاره کردیم، افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات مسکن باید از طریق سامانه اقدام ملی مسکن اقدام نمایند. این افراد اطلاعات لازمه را در این سایت وارد کرده و ثبت نام خود را انجام خواهند داد. در ادامه و بعد از بررسی شرایط آن ها و در صورت تایید شدن این شرایط، تسهیلات مورد نظر به آن ها ارائه خواهد شد.

برای این کار ابتدا لازم است به سایت ثبت نام مسکن ملی وارد شده و سپس باقی مراحل ثبت نام طی شود. از آن جایی که ممکن است برخی از افراد واجد شرایط برای دریافت تسهیلات با سامانه در نظر گرفته شده برای این کار آشنایی نداشته باشند، ما در این جا قصد داریم نحوه ورود به این سایت را به طور کامل برای شما بیان کنیم. پس اگر شما هم قصد شرکت در ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ را دارید، در ادامه با ما همراه باشید تا از روش ورود و ثبت نام در این سامانه آگاهی یابید.

جهت ورود به سامانه مربوط به ثبت نام مسکن ملی کافی است یک سری اقدامات ساده را انجام دهید. اکنون این اقدامات مورد نیاز را برای شما بیان خواهیم کرد تا در این مورد با مشکلی مواجه نشوید. مراحل ورود به سایت ثبت نام به شرح زیر می باشد.

ابتدا باید آدرس اینترنتی سایت مورد نظر را در مرورگر خود جست و جو نمایید. جهت این کار عبارت tem.mrud.ir را در کادر جست و جو قرار داده و سرچ کنید.

بعد از بالا آمدن نتایج گوگل، باید اولین سایت با همین آدرس را که با عنوان «سامانه جامع اقدام ملی مسکن» مشخص شده را انتخاب کرده و بر روی آن کلیک کنید.

سپس به صفحه اصلی این سایت وارد خواهید شد. به این ترتیب، امکان ثبت نام مسکن ملی در این بخش برای شما فراهم خواهد بود.

همان گونه که مشاهده کردید، با طی کردن این چند مرحله ساده می توانید به سایت در نظر گرفته شده برای ثبت نام مسکن وارد شوید. در ادامه روش انجام ثبت نام در این سایت جهت برخورداری از تسهیلات مورد نظر را هم برای شما بیان خواهیم کرد.

نحوه ثبت نام مسکن ملی

در مرحله قبل نحوه ورود به سایت ثبت نام مسکن ملی را برای شما بیان کردیم. بنابراین شما اکنون می توانید با استفاده از رایانه یا لپ تاپ خود به این سایت وارد شده و نسبت به انجام ثبت نام اقدام نمایید. البته امکان ورود به این سامانه با استفاده از گوشی های موبایل هم وجود دارد که توصیه نمی شود. زیرا تکمیل صحیح اطلاعات در سامانه اقدام ملی مسکن از اهمیت بالایی برخوردار است.

از آن جایی که هنگام مراجعه به این سامانه با استفاده از رایانه و لپ تاپ دیدی کاملا واضح به همه اطلاعات دارید، ثبت نام شما راحت تر و البته با دقت بیش تری انجام می شود. به هر حال، برای انجام ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ هم مانند ورود به این سامانه لازم است یک سری مراحل را پشت سر بگذارید. در این قسمت اقدامات لازم برای ثبت نام در این طرح را به صورت مفصل برای شما توضیح خواهیم داد. این اقدامات شامل موارد زیر می شوند.

  1. ابتدا باید با استفاده از روشی که در مرحله قبل بیان کردیم، وارد سایت ثبت نام مسکن ملی به نشانی tem.mrud.ir بشوید.
  2. با ورود به سایت مذکور امکانات گوناگونی برای شما نمایش داده خواهد شد. جهت انجام ثبت نام مربوط به مسکن ملی باید از منو موجود در قسمت بالای این سایت، گزینه «ثبت نام مسکن ملی» را انتخاب کنید.
  3. بعد از کلیک بر روی گزینه مذکور در بخش قبل، وارد صفحه جدیدی خواهید شد. این صفحه مربوط به قوانین و مقررات ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ می باشد. در این قسمت همه قوانین و مقرراتی که لازم است در این زمینه از آن ها اطلاع داشته باشید، شرایط لازم برای ثبت نام، مدارک مورد نیاز و سایر موارد این چنینی برای شما توضیح داده شده است. اطلاعات موجود در این صفحه را به خوبی مطالعه کرده و در صورتی که ان ها را قبول دارید، از قسمت پایین و سمت چپ صفحه گزینه «متن بالا را مطالعه کرده و می پذیرم» را انتخاب نمایید.
  4. در ادامه و با پذیرش قوانین و مقررات مربوطه، وارد مراحل اصلی ثبت نام خواهید شد. در اولین صفحه از شما درخواست می شود تا کد ملی و شماره تلفن خود را در کادرهای مربوطه وارد نمایید. باید این اطلاعات را به صورت دقیق وارد کرده و بعد از قرار دادن کد امنیتی در جایگاه خود، گزینه «مرحله بعد» در قسمت پایین را بزنید. توجه داشته باشید که شماره تلفن وارد شده باید با کد ملی شما مطابقت داشته باشد.
  5. بعد از این که کد ملی و شماره همراه خود را به درستی در سامانه اقدام ملی مسکن وارد کردید، مراحل ثبت نام یکی یکی به شما نمایش داده خواهند شد. در هر مرحله لازم است اطلاعات گوناگونی از جمله اطلاعات فردی، نام شهر و آدرس محل سکونت، اطلاعات مربوط به اعضای خانواده یعنی همسر و فرزندان، سوابق مربوط به محل سکونت، تعهدات مالی و موارد درخواستی دیگر را وارد نمایید. در پایان هر مرحله باید گزینه «مرحله بعد» در پایین صفحه را بزنید تا اطلاعات شما ثبت شده و وارد بخش بعدی شوید.
  6. در نهایت با تکمیل همه مراحل ثبت نام، یک کد رهگیری به شما ارائه خواهد شد. باید این کد را در جایی مطمئن یادداشت کرده و ان را نگه دارید. زیرا در ادامه برای پیگیری درخواست خود در سایت ثبت نام مسکن ملی به این کد نیاز خواهید داشت. چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲ چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲ چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲ چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲

در این قسمت مراحل لازم برای ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ را به طور کامل برای شما بیان کردیم. پس در صورت تمایل به ثبت نام در این طرح، می توانید بدون هیچ گونه مشکلی اقدام نمایید. اما چند نکته مهم پرامون ثبت نام جهت دریافت تسهیلات مسکن وجود دارد که در بخش های قبل هم به آن ها اشاره کردیم. این موارد شامل شرایط لازم برای ثبت نام در این طرح، مدارک مورد نیاز و تاریخ ثبت نام می شوند. در ادامه هر کدام از این موارد را برای شما بیان می کنیم تا با آگاهی کامل ثبت نام خود را انجام دهید.

شرایط ثبت نام خانواده های دارای سه فرزند در سامانه نهضت ملی مسکن

در بخش های قبل، نحوه ثبت نام، شرایط و مدارک لازم برای ثبت نام در سامانه ثمن نهضت مسکن saman.mrud.ir ۱۴۰۲​​ را توضیح دادیم و به بررسی جزئیات هر یک از این موارد، از جمله فرم ثبت نام وام مسکن پرداختیم. نکته ای که باید به آن توجه شود، این مساله بوده که سامانه نهضت مسکن و سایر سامانه های مشابه دولتی مرتبط با مسکن، با هدف کمک به خانه دار شدن اقشار ضعیف جامعه، راه اندازی شده و لذا، این گروه، برای ثبت نام در طرح های ارائه شده، در اولویت می باشند.

اما در کنار نیاز روزافزون قشر ضعیف جامعه به حمایت های دولتی خرید مسکن، کشور ما در سال های اخیر، با مشکل دیگری نیز مواجه بوده و آن، پیر شدن جمعیت و کاهش نرخ تولد می باشد. جهت حل این مشکل، دولت، تدابیر متعددی را اتخاذ کرده که یکی از مهم ترین آنها، تصویب قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، در سال گذشته می باشد. به موجب این قانون، دولت، ملزم شده تا با ارائه مشوق های لازم در زمینه مسکن و سایر زمینه های اقتصادی، جمعیت جوان کشور را تشویق به ازدواج، تشکیل خانواده و فرزندآوری نماید.

لذا، در جهت عملی ساختن این هدف، وزارت راه و شهرسازی، با هدف واگذاری زمین یا واحد مسکونی به خانواده ها پس از تولد فرزند سوم و بیشتر، امکان ثبت نام افراد واجد شرایط را در صورتی که فرزند سوم به بعد آنها، بعد از تاریخ ۲۴ آبان ماه سال هزار و چهارصد، متولد شده باشد را در سامانه نهضت مسکن، فراهم کرده است.

بر این اساس، این گروه از متقاضیان، می توانند با مراجعه به سامانه نهضت مسکن۱۴۰۲​​، به آدرس saman.mrud.ir، با تعیین گزینه قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، از قسمت نوع سرپرست، برای ثبت نام در سامانه نهضت مسکن اقدام نمایند.

چگونه در سامانه نهضت مسکن اطلاعات خود را ویرایش کنیم؟

یکی از مشکلاتی که ثبت نام کنندگان در سامانه ملی نهضت مسکن۱۴۰۲​​ با آن مواجه بوده، وارد کردن اطلاعات نادرست در هنگام ثبت نام می باشد. انتخاب اشتباه شهر محل درخواست نیز از دیگر مشکلاتی بوده که برخی از ثبت نام کنندگان، با آن مواجه شده اند. به همین دلیل، این سوال برای این اشخاص پیش می آید که آیا امکان ویرایش اطلاعات در سامانه نهضت مسکن وجود دارد یا خیر؟

در پاسخ به این سوال که آیا امکان ویرایش اطلاعات در سامانه نهضت مسکن، وجود داشته یا خیر، باید گفت، بر اساس اعلام رسمی وزارت راه و شهرسازی، متقاضیان ثبت نام کننده در سامانه ثمن نهضت مسکن saman.mrud.ir ۱۴۰۲ می توانند در زمانی که اعلام می گردد، برای ویرایش اطلاعات در سامانه نهضت مسکن و تغییر شهر انتخابی، اقدام نمایند.

ثبت نام مسکن ملی با موبایل در سال ۱۴۰۲

یکی از سوالاتی که در مورد پیگیری وام ودیعه مسکن وجود داشت و در  ثبت نام مسکن ملی نیز به وفور و به خصوص از سوی افرادی که فاقد کامپیوتر و لپ تاپ بوده، پرسیده می شود آن است که آیا پیگیری وام ودیعه مسکن و  ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ با موبایل نیز امکان پذیر می باشد؟ و نحوه ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲​ با موبایل به چه صورت می باشد؟

در پاسخ به این سوال که آیا ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲ با موبایل نیز امکان پذیر می باشد؟ باید گفت که اگر منظور، برنامه یا اپلیکیشن ثبت نام مسکن ملی بوده که با نصب آن بر روی موبایل، بتوان برای ثبت نام مسکن ملی اقدام نمود، پاسخ سوال فوق، منفی بوده؛ چرا که، تا این لحظه، اپلیکیشنی، تحت عنوان برنامه موبایل مسکن ملی، از سوی وزارت راه و شهرسازی معرفی نشده است. اما، متقاضیان می توانند با دانلود و نصب آخرین ورژن مرورگر کروم بر روی موبایل خود، با ورود به سامانه اقدام ملی مسکن، برای ثبت نام مسکن ملی با موبایل اقدام نمایند.

چگونه در طرح نهضت ملی مسکن ثبت نام کنیم؟ | شرایط و مهلت ثبت نام نهضت مسکن ملی ۱۴۰۲

نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲

در کنار طرح ودیعه مسکن که سامانه ثبت نام وام ودیعه مسکن برای اجرای آن، راه اندازی گردید، یکی دیگر از طرح های دولت که در سال های اخیر، جهت کنترل قیمت بازار مسکن، ارائه شده است، طرح اقدام ملی مسکن می باشد که به موجب آن، متقاضیان، در صورت واجد شرایط بودن، می توانند با ثبت نام در این طرح، اقدام به دریافت وام نموده و با اضافه کردن آورده خود به آن، مسکن مورد نیازشان را تهیه کنند.

با توجه به تمایل شهروندان به پیگیری ثبت نام مسکن ملی، در سامانه اقدام ملی مسکن به نشانی tem.mrud.ir، بخش پیگیری ثبت نام مسکن ملی، با عنوان ( مشاهده و پیگیری درخواست ها ) پیش بینی گردید که ثبت نام کنندگان مسکن ملی ۱۴۰۲​، می توانند با مراجعه به آن، اقدام به پیگیری، مشاهده و استعلام نتیجه با کد ملی خود نمایند.

ثبت نام طرح جهش تولید مسکن و ثبت نام وام ودیعه مسکن، همانند ثبت نام مسکن ملی، از دیگر امکانات پیش بینی شده در سایت طرح اقدام ملی مسکن می باشند. متقاضیان استفاده از طرح ها، باید به آدرس سامانه، یعنی tem.mrud.ir، مراجعه کرده و در صورت برخورداری از شرایط، اقدام به ثبت نام در این طرح ها نمایند.

پس از معرفی سامانه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲، در ادامه، قصد داریم در خصوص آموزش نحوه پیگیری ثبت نام مسکن ملی ۱۴۰۲​ و مشاهده استعلام نتیجه آن با کد ملی ثبت نام کننده صحبت کنیم. جهت کسب اطلاعات بیشتر در خصوص ثبت نام طرح مسکن ملی، مطالعه مقاله ای که در زیر آمده، پیشنهاد می شود.

انتهای مطلب/م.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا