تلفن

معرفی گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶ انقلابی جدید در سونی + قیمت

سونی گوشی جدید خود اکسپریا ۱ مارک ۶ را در سال 2024 رونمای کرد. در این مقاله به معرفی کامل این گوشی می پردازیم.

به گزارش تجارت امروز، گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶ با تغییرات مهم و جدی در صفحه نمایش و قدرت پردازنده به تازگی رو نمایی شد. کسانی که گ.شی های سونب را داشتند، می دانند که سونی جز با کیفیت ترین گوشی های دنیا محسوب می شود.

معرفی گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶

کمپانی سونی با  تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ خود به نام گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶ رونمایی کرد.

اکسپریا ۱ مارک ۶ جدید بالاخره اینجاست و سونی این بار همه چیز را تغییر می دهد. در یک تغییر شگفت انگیز در استراتژی محصول، جدید برخی از ویژگی های اصلی این مجموعه را از بین می برد.

برای مخاطبان گسترده تر، سونی تغییرات طراحی و ویژگی را که برای رقبای خود موفق بوده است، در نظر گرفته است. با وجود این تغییرات، تلفن هویت اصلی خود را حفظ کرده و همچنان به سازندگان و کاربران قدرت گوشی های هوشمند خدمت می کند.

صفحه نمایش گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶

اکسپریا ۱ مارک ۶ صفحه نمایش ۴k 21:9 را با صفحه نمایش ۱۹.۵:۹ fhd+ استاندارد تر که همچنین برتر است، برای بهره وری انرژی اضافی مبادله می کند.

ما فکر نمی کنیم که این حرکت یک ضرر بزرگ باشد، زیرا صفحه نمایش ۴K آنها در تمام مدل های گذشته بیشتر اوقات در رزولوشن FHD اجرا می شد (رزولوشن ۴K به ندرت فقط در برنامه های خاص و فقط برای محتوای خاص استفاده می شد). ما این تغییر را مثبت می دانیم به خصوص از آنجا که این شرکت وعده ارتقاء های دیگر پنل را می دهد، از جمله روشنایی بالاتر، ویدئوی hdr بهتر و بهره وری انرژی بهتر.

مشخصات دوربین اکسپریا ۱ مارک ۶

 اکسپریا ۱ مارک ۶

سخت افزار دوربین در بیشتر موارد یکسان است، اما واحد تله فوتو اکنون دسترسی بیشتری دارد. هنوز هم دارای زوم نوری متغیر است، اما به جای محدود کردن در ۵.۲ x، اکنون می تواند به ۷.۱ x برسد.

علاوه بر این ، سونی تجربه دوربین را ساده می کند و همه چیزهایی را که شما نیاز دارید (از جمله حالت های Photo و Video Pro) در برنامه پیش فرض دوربین قرار می دهد. همه چیز رو کمتر پیچیده می کند برای کابران خود، که این یک مزیت حساب می شود.

دوربین اصلی این گوشی به حسگر ۱/۱/۵ اینچ ۴۸ مگاپیکسلی تغییر یافته است. همچنین باید گفت که لنز قرار گرفته بر روی حسگر اصلی این گوشی، فاصله کنونی ۲۴ میلی متری و دیافراگم f/1.9 دارد. اگر به باد داشته باشید می دانید که اکسپریا ۱مارک ۵ حالت عکاسی ۴۸ مگاپیکسلی را ارائه می دهد. همچنین این مارک ۶ گوشی اکسپریا ۱ به سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) مجهز است

حالا نوبت به دوربین فوق عریض آن می رسد که مانند نسل قبلی خود از حسگر ۱۲ مگاپیکسلی و لنزی با دیافراگم  F/2.2 به علاوه فاصله کنونی ۱۶ میلی متری و سیستم فوکوس خودکار با تشخیص فاز (PDAF) استفاده می کنید.

مشخصات صدا و توان پخش در گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶

جک صوتی ۳.۵ میلی متری مدارهای برتر جدیدی را دریافت می کند و بلندگوها ظاهرا بلندتر و تمیز تر از قبل هستند.

تا جایی که انتظار می رود از آخرین و بزرگترین تراشه اسنپدراگون ۸ نسل ۳ کوالکام با لمس بهینه سازی به نمایندگی از سونی استفاده کند. این سیستم بهینه ساز FPS را ارائه می دهد که فریمرات، کیفیت گرافیک و مصرف برق را متعادل می کند.

رم و ذخیره سازی گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶

پرادزنده ای که در این گوشی به کار گرفته است، اسپندراگون ۸ نسل ۳ کوالکام و به رم ۱۲ گیگابایتی مجهز است. کاربران سونی در اروپا می توانند کانفیگی از اکسپریا ۱ مارک ۶ سونی را با ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی تهیه کنند و کاربران ساکن در ژاپن و شرق آسیا به کانفیگ ۵۱۲ گیگابایتی دسترسی خواهند داشت.

رنگ بندی گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶

این گوشی دارای ۴ رنگ اصلی می باشد که شامل: مشکی، نقره‌ای، سبز تیره و  قرمز است. همچنین فریم اکسپریا ۱ مارک ۶ از جنس فلز – آلومینیوم می باشد.

باتری که برای گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶ به کار رفته است چیست؟

نوع باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعت است. همچنین غیر قابل جابجایی می باشد. زمان موردنیاز برای شارژ ۵۰ درصد در ۳۰ دقیقه اعلام شده است. همچنین حداکثر توان شارژ آن ۳۰ وات می باشد.

قیمت گوشی اکسپریا ۱ مارک ۶

قیمت اکسپریا ۱ مارک ۶ سونی در کانفیگ پایه از ۱٬۳۹۹ یورو شروع می‌شود؛ بدین ترتیب قیمت گوشی های رده‌بالای سونی همچنان بسیار زیاد است. پرچمدار جدید ژاپنی‌ها در رنگ‌های مشکی، نقره‌ای و سبز در اوایل ماه ژوئن (اواسط خرداد) دردسترس قرار می‌گیرد.

انتهای مطلب/آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا