تلفن

لیست بهترین گوشی تا 5 میلیون بازار که ارزش خریدن دارند

در بین گوشی های ارزان قیمت مدل های مختلفی پیدا می شود. اما مهم این است که کدام گوشی ارزش خریدن دارد. در این مطلب تلاش کردیم بهترین گوشی های ارزان قیمت بازار را به شما خوانندگان گرامی معرفی کنیم.

در گذشته ای نه چندان دور، بازار گوشی های ارزان قیمت و ارزان قیمت کاملاً در دست شیائومی و برندهای زیرمجموعه آن مانند پوکو، ردمی و هواوی بود. اما اکنون شرکت های دیگری مانند سامسونگ و نوکیا نیز محصولات مقرون به صرفه ای در محدوده قیمتی زیر ۵ میلیون تومان ارائه می کنند.

البته محدودیت قیمت باعث می شود این گوشی های هوشمند نتوانند سطح بالایی از امکانات را ارائه دهند. به همین دلیل توصیه می شود اگر گیمر هستید در صورت امکان بودجه خود را به حداقل ۱۰ میلیون تومان افزایش دهید تا به گزینه های بیشتری دسترسی داشته باشید.

در این مطلب ۸ گوشی هوشمند عالی زیر ۵ میلیون تومان را ارائه خواهیم داد که در دو برند سامسونگ و شیائومی وجود دارد که برای نیازهای روزمره مناسب هستند.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون برند شیائومی

شیائومی در آوریل ۲۰۱۰ توسط کارآفرین چینی لی جون، فارغ التحصیل دانشگاه ووهان و رئیس سابق شرکت نرم افزاری Kingsoft، به همراه هفت شریک تاسیس شد. این شرکت همواره در میان برترین تولیدکنندگان گوشی های هوشمند در جهان قرار دارد. دفتر مرکزی آن در پکن است.

برند شیائومی نیز مانند برندهای دیگر انواع گوشی های پایین رده بالا رده و میان رده دارد. در این مطلب به گوشی های پایین رده شیائوی پرداختیم و بهترین گوشی تا ۵ میلیون این شرکت را به شما معرفی کردیم

پوکو C65 نسخه ۸/۲۵۶ گیگابایت

اگر تقریبا همه گوشی های با این قیمت دارای حافظه ۶۴ یا ۱۲۸ گیگابایتی هستند و از ۴ یا ۶ رم استفاده می کنند، Poco C65 از ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی و ۸ گیگابایت رم استفاده می کند که به شما امکان می دهد اطلاعات ذخیره شده خود را به راحتی با Save the phone انتقال دهید. این محصول طراحی جذابی دارد و اصلا شبیه گوشی های ارزان قیمت و اقتصادی نیست و احساس بی کیفیتی را به شما القا نمی کند.

Poco C65

برای این دستگاه صفحه نمایش ۶.۷۴ اینچی با رزولوشن HD+ در نظر گرفته شده و در نتیجه شاهد ۲۶۰ پیکسل در هر اینچ هستیم. این صفحه نمایش قسمت جلویی را با نسبتی حدود ۸۴ درصد اشغال کرده و از نرخ رفرش ۹۰ هرتز پشتیبانی می کند. حداکثر روشنایی این پنل به ۶۰۰ نیت می رسد که نسبت به قیمت و همچنین برای یک پنل IPS عدد بسیار مناسب و خوبی است.

قلب تپنده Poco C65 تراشه ۱۲ نانومتری MediaTek Helio G85 است. قدرت این چیپست نسبت به قیمت مناسب است و نماینده پوکو در مقایسه با بسیاری از رقبای هم قیمت از قدرت بالاتری برخوردار است. دوربین اصلی این گوشی دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو با عمق میدان ۲ و ۰ می باشد.دارای ۰۸ مگاپیکسل است. گوشی ارزان قیمت جدید پوکو دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۱۸ واتی پشتیبانی می کند.

Honor X7a نسخه ۱۲۸/۶ گیگابایت

بعد از تحریم ها هواوی به دلیل نبود سرویس های گوگل با مشکلات زیادی مواجه شد اما از طرفی آنر چنین مشکلاتی ندارد و تمامی گوشی های این برند دارای سرویس گوگل هستند. این پدیده باعث شده تا کم کم گوشی های آنر جایگزین گوشی های هواوی در بازار کشور شوند. Honor X7a یک گوشی پریمیوم از این سازنده چینی است که باتری ۶۰۰۰ میلی آمپر ساعتی دارد. با توجه به ظرفیت بالای باتری، این دستگاه می تواند برای مدت طولانی شارژ شود.

Honor X7a

Honor X7a دارای صفحه نمایش بزرگ ۶.۷۵ اینچی TFT LCD با وضوح ۱۶۰۰ در ۷۲۰ و نرخ تجدید ۶۰ هرتز است. کیفیت این صفحه نمایش طبیعی است و مطمئنا نمی تواند با گوشی های ابتدای لیست رقابت کند. قلب تپنده این محصول Mediatek Helio G37 است و دوربین آن شامل لنزهای واید، اولترا واید، ماکرو و عمق میدان با سنسورهای ۵۰، ۵، ۲ و ۲ مگاپیکسلی است.دوربین سلفی این مدل نیز دارای سنسور ۸ مگاپیکسلی است. اندروید ۱۲ و شارژ سریع ۲۲.۵ واتی از دیگر ویژگی های Honor X7a هستند.

شیائومی ردمی ۱۲ سی

Redmi 10C گوشی محبوب و پرفروشی بود که امکانات بسیار خوبی را با قیمتی در حدود ۵ میلیون تومان ارائه می کرد. اکنون شیائومی با عضوی جدید از این خانواده به بازار گوشی های ارزان قیمت بازگشته است. Redmi 12C نیز طراحی قابل قبول و باکیفیتی دارد و به عنوان یک گوشی روزمره انتخاب خوبی به حساب می آید.

Redmi 10C

این گوشی به صفحه نمایش ۶.۷۱ اینچی IPS LCD مجهز است که وضوح ۷۲۰ در ۱۶۵۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۵۰۰ نیت را ارائه می دهد. Redmi 12C با سیستم عامل اندروید ۱۲ و رابط MIUI 13 عرضه می شود و چیپست ارزان قیمت Helio G85 با پردازنده هشت هسته ای و تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 برای وبگردی، استفاده از اینستاگرام و بازی های سبک مناسب است.

این گوشی در نسخه های ۳۲.۳ گیگابایت تا ۱۲۸.۶ گیگابایت قابل خریداری است و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند. دوربین ۵۰ مگاپیکسلی Redmi 12C با لنز واید و فیلمبرداری ۱۰۸۰p در ۳۰ فریم قادر است عملکرد نسبتا خوبی را از خود نشان دهد.

علاوه بر این، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با لنز واید و فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در اختیار کاربر قرار گرفته است. باتری بزرگ ۵۰۰۰ میلی آمپری این گوشی هوشمند مقرون به صرفه، شارژدهی بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع ۱۰ واتی پشتیبانی می کند.

آنر X6

آنر یکی از برندهایی است که در اکثر بازه های قیمتی گزینه جذابی را در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهد. Honor X6 با طراحی جذاب و مشخصات قابل قبول وارد بازار می شود که در بین بهترین گوشی تا ۵ میلیون از نظر کارشناسان تجارت امروز قرار دارد. صفحه نمایش ۶.۵ اینچی این گوشی از پنل TFT LCD با وضوح ۷۲۰ در ۱۶۰۰ پیکسل بهره می برد. Honor X6 از اندروید ۱۲ با رابط کاربری Magic UI 6.1 عرضه شده است که عملکرد نسبتا خوبی را نشان می دهد.

Honor X6

چیپست  G25 به کار رفته در این گوشی مجهز به پردازنده هشت هسته ای و تراشه گرافیکی PowerVR GE8320 است که می توانید برای انجام بازی های سبک به آن اعتماد کنید. این گوشی در دو نسخه ۴.۶۴ و ۴.۱۲۸ گیگابایتی در بازار قابل خریداری است و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.

سیستم دوربین سه گانه Honor X6 از یک دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عریض با PDAF، یک دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی و یک دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی تشکیل شده است. دوربین Honor X6 از فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه پشتیبانی می کند.در قسمت جلویی، دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی با لنز عریض وجود دارد که به کاربر اجازه می دهد ویدیوهای ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه ضبط کند. در نهایت آنر در Honor X6 از یک باتری لیتیوم پلیمری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی استفاده می کند که شارژدهی بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع ۱۰ واتی نیز پشتیبانی می کند.

بهترین گوشی تا ۵ میلیون برند سامسونگ

پس از ۲ سال تحقیق و توسعه سامسونگ اولین تلفن همراه خود (یا “تلفن دستی” در کره) را در سال ۱۹۸۸ SH-100 ساخت. این اولین تلفن همراه بود که در کره طراحی و تولید شد. این شرکت این روزها از رقبای جدی شرکت اپل است.

در این مطلب گوشی های تا ۵ میلیون و پایین رده این شرکت را به شما معرفی می کنیم.

گلکسی A05 نسخه ۱۲۸/۶ گیگابایت

گلکسی A05 ارزان ترین گوشی سری جدید سامسونگ به حساب می آید و با وجود این مشخصات خوبی دارد و می تواند انتخاب خوبی برای اکثر کاربران باشد. این گلکسی از صفحه نمایش ۶.۷ اینچی با وضوح پایه +HD استفاده می کند و تراکم ۲۶۲ پیکسل در هر اینچ را ارائه می دهد. منطقی است که ارزان ترین گوشی کره ای چنین نمایشگری دارد و کاربران باید برای تجربه بهتر هزینه بیشتری بپردازند.

A05

اندازه صفحه نمایش بزرگ این گوشی به شما این امکان را می دهد که به راحتی مطالبی مانند فیلم و سریال را بخوانید و تماشا کنید و این یکی از دلایلی است که جزو بهترین گوشی تا ۵ میلیون بازار است و در لیست کارشناسان ما در تجارت امروز قرار گرفته است. در مورد کیفیت صفحه نمایش، وضعیت چندان خوبی ندارد، اما بد نیست و نسبت به قیمت می تواند رضایت شما را جلب کند. در بخش سخت افزار، کره ای ها از تراشه ۱۲ نانومتری Helio G85 استفاده کرده اند که انتخاب خوبی برای گلکسی A05 است و به شما کمک می کند تا کارهای روزانه را بدون مشکل انجام دهید.

دوربین اصلی گلکسی A05 دارای سنسور ۵۰ مگاپیکسلی است و از فوکوس خودکار پشتیبانی می کند.این دوربین با دوربین ۲ مگاپیکسلی عمق میدان عرضه می شود و در نهایت یک سنسور سلفی ۸ مگاپیکسلی این بخش را تکمیل می کند. بودجه جدید سامسونگ دارای باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی است و از شارژ سریع ۲۵ واتی پشتیبانی می کند.

سامسونگ گلکسی A14

گلکسی A14 یکی از پرفروش ترین گوشی های مقرون به صرفه در بازارهای داخلی و خارجی است که بسته ای رضایت بخش از امکانات کاربردی و طراحی جذاب را در اختیار کاربر قرار می دهد.بدنه دستگاه از پلاستیک ساخته شده و کیفیت قابل قبولی ارائه می دهد.

A14

نمایشگر گلکسی A14 مدل ۶.۶ اینچی با پنل IPS LCD است که از رزولوشن ۱۰۸۰×۲۴۰۸ پیکسل بهره می برد که در این بازه قیمتی کاملا راضی کننده است. این گوشی هوشمند با اندروید ۱۳ و رابط کاربری One UI Core 5 عرضه شده است و به لطف بهینه سازی آن عملکرد روان و مناسبی از خود نشان می دهد.

سامسونگ گلکسی A14 دارای پردازنده دوگانه است. هر دو چیپست Helio G80 و Exynos 850 به همراه تراشه گرافیکی Mali-G52 MC2 قدرت کافی برای کارهای روزمره و بازی های سبک دارند. این گوشی در دو نسخه با رم ۴ و ۶ گیگابایتی عرضه می شود و از کارت حافظه microSD نیز پشتیبانی می کند.

سیستم دوربین سه گانه این گوشی شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با لنز واید و PDAF برای فوکوس خودکار دقیق تر، دوربین فوق عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی است. Samsung Galaxy A14 فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم در ثانیه را ارائه می دهد.

برای علاقه مندان به عکس های سلفی، سامسونگ یک دوربین ۱۳ مگاپیکسلی با لنز واید با قابلیت فیلم برداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه در نظر گرفته است.باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی گلکسی A14 به لطف مصرف کم باتری و نمایشگر شارژدهی بسیار خوبی دارد و از شارژ سریع ۱۵ واتی نیز پشتیبانی می کند.

سامسونگ گلکسی M13

گوشی بعدی این مقاله نیز از سامسونگ است که ویژگی های بسیار خوبی را ارائه می دهد. گلکسی M3 به یک صفحه نمایش ۶.۶ اینچی PLS LCD مجهز شده است که حداکثر رزولوشن ۱۰۸۰ در ۲۴۰۸ پیکسل را پشتیبانی می کند.

M13

سامسونگ این گوشی هوشمند را با اندروید ۱۲ و رابط کاربری One UI Core 4.1 عرضه کرد. این نسخه از One UI برای چیپست های پایین رده بهینه شده است تا عملکردی روان و رضایت بخش را تضمین کند به همین دلیل در لیست بهترین گوشی تا ۵ میلیون ما قرار گرفته است.

گلکسی M13 از چیپست ۸ نانومتری اگزینوس ۸۵۰ استفاده می کند. این چیپست مجهز به پردازنده هشت هسته ای و تراشه گرافیکی Mali-G52 است و در کنار ۴ گیگابایت رم عملکرد قابل قبولی از خود نشان می دهد. گلکسی M3 در دو نسخه ۶۴ گیگابایتی و ۱۲۸ گیگابایتی عرضه شده و از کارت حافظه microSD پشتیبانی می کند.سامسونگ گلکسی M13 به سیستم دوربین سه گانه مجهز شده است. این سیستم شامل دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی عریض با قابلیت PDAF، دوربین ۵ مگاپیکسلی فوق عریض با میدان دید ۱۲۳ درجه و دوربین عمق ۲ مگاپیکسلی است. با گلکسی M3 می توانید ویدیوهای ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه بگیرید.

در جلو، دوربین سلفی با سنسور ۸ مگاپیکسلی و لنز با زاویه دید عریض در ناچ اشکی قرار گرفته است. این دوربین از HDR پشتیبانی می کند و فیلمبرداری ۱۰۸۰p با سرعت ۳۰ فریم بر ثانیه را ارائه می دهد.

باتری ۵۰۰۰ میلی آمپری استفاده شده در گلکسی M13 به لطف استفاده بهینه از چیپست، شارژدهی عالی را فراهم می کند. علاوه بر این، این گوشی از شارژ سریع ۱۵ واتی پشتیبانی می کند که به شما امکان می دهد باتری را با سرعت قابل قبولی شارژ کنید.

Galaxy M04 نسخه ۴.۶۴ گیگابایت

گلکسی M04 یکی از جدیدترین گوشی های شرکت سامسونگ است که در رده اقتصادی قرار می گیرد و می تواند انتخاب خوبی برای افراد با بودجه کم باشد. این مدل طراحی ساده ای دارد و ۱۸۸ گرم وزن دارد. در بخش نمایشگر ما یک پنل ۶.۵ اینچی PLS LCD با وضوح HD + را پیدا می کنیم که آن را ۲۷۰ پیکسل در هر اینچ می کند. این صفحه نمایش حدود ۸۲ درصد از فضای جلو را اشغال می کند و یک نقطه افت در بالا دارد.

Galaxy M04

سازنده کره ای برای تامین انرژی این گوشی از تراشه ۱۲ نانومتری مدیاتک هلیو جی ۳۵ استفاده کرده و در قسمت نرم افزار شاهد One UI 4 مبتنی بر اندروید ۱۲ هستیم.قدرت این تراشه قابل قبول است و به خوبی کار می کند. یک باتری ۵۰۰۰ میلی آمپر ساعتی با شارژ سریع ۱۵ واتی نیز وظیفه تامین انرژی این کهکشان را بر عهده دارد. دوربین اصلی گلکسی M04 دارای سنسور تشخیص عمق میدان ۱۳ و ۲ مگاپیکسلی است و دوربین سلفی ۵ مگاپیکسلی این مجموعه را کامل می کند.

کلام آخر

شما می توانید بر حسب نیاز و بودجه خود یکی از این گوشی ها را انتخاب کنید. همچنین می توانید با مراجعه به سرویس تلفن تجارت امروز از قیمت ها و اطلاعات فنی دیگر گوشی های بازار اطلاع پیدا کنید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا