مسکن

از کجا درب ضد صدا برای اتاق خواب خود بخریم؟

درب ضد صدا برای کاهش و جلوگیری از آلودگی صوتی مورد استفاده قرار می گیرند. اساساً، عایق صدا موانع اضافی برای عبور صدا را ایجاد می‌کند و انرژی هر موج صوتی را کاهش می‌دهد تا ضعیف‌تر و کمتر شنیده شوند.

سر و صدای ناخواسته یک مسئله بزرگ در دنیای شلوغ ما است که نه تنها برای محیط‌های تجاری، بلکه برای محیط‌های مسکونی نیز دردسر ساز شده است. راه حل‌هایی مانند عایق‌سازی درب‌ها برای جلوگیری یا کاهش سر و صدا وجود دارد که در ادامه این مطلب به آن خواهیم پرداخت و به شما خواهیم گفت که از کجا می‌توانید درب‌های ضد صدا را برای اتاق خواب خود تهیه کنید.

درب ضد صدا چیست؟

زمانیکه به عایق صوتی فکر می‌کنید، ممکن است اولین چیزی که به ذهنتان خطور ‌کند یک استودیوی پر شده از فوم آکوستیک باشد. اما راه‌های مقرون‌به‌صرفه‌تر دیگری نیز برای جلوگیری یا کاهش سر و صدا در محیط‌های خانگی و تجاری وجود دارد، مانند عایق‌سازی درب‌ها، پانل‌ها، دیوارها یا سقف‌ها.

به عنوان مثال، ممکن است ندانید که درب‌ها فاکتور بسیار مهمی هستند که باید در هنگام مدیریت نویز اضافی فضا در نظر بگیرید. درب‌ها به دلیل توخالی بودن و داشتن شکاف‌هایی در قسمت‌های بالا، پایین و اطراف چهارچوب‌ها، به راحتی صدا‌ها را منتقل می‌کنند. ازین رو با عایق‌سازی درب منزل یا خرید درب آکوستیک می‌توانید محیط خانه یا محل کار خود را تا حد زیادی نسبت به آلودگی صوتی بهبود ببخشید.

این نوع درب‌ها برای کاهش و جلوگیری از آلودگی صوتی به شدت عایق هستند. اساساً، عایق صدا موانع اضافی برای عبور صدا را ایجاد می‌کند و انرژی هر موج صوتی را کاهش می‌دهد تا ضعیف‌تر و کمتر شنیده شوند.

عملکرد درب عایق صدا

به طور کلی عملکرد درب ضد صدا بر پایه دو اصل می‌چرخد:

  • جذب: درب عایق صدا، توانایی متوقف کردن و جذب بخش زیادی از صدا را دارد و میزان جذب آن وابسته به جرم و چگالی درب است.
  • عایق: درب‌های عایق‌بندی شده در وهله اول قبل از اینکه اتاق نیاز به مسدود شدن داشته باشد، از خروج صدای درون اتاق جلوگیری می‌کند.

موارد عنوان شده روش‌های اصلی کار درب‌های آکوستیک برای کاهش صدا است. این در حالی است که مواد استفاده شده برای چنین قابلیتی معمولاً حاوی عایق فوم و درزگیرهای لاستیکی در امتداد لبه‌ها می‌باشد. این عناصر، شرایطی را ایجاد می‌کنند که می‌توان در اتاق خواب خود به طور کامل یک مهر و موم تقریباً هوابند برای جلوگیری از نشت صدا ایجاد کرد.

از کجا درب ضد صدا برای اتاق خواب خود بخریم؟

کاربرد و مزایای درب عایق صدا

از درب‌های آکوستیکی می‌توان در مکان‌های پر سر و صدا، ساختمان‌ها، جاده‌ها و فضاهایی مانند موارد زیر استفاده کرد:

  • دفاتر
  • بیمارستان‌ها
  • تئاتر و سینما
  • جراحی‌های پزشکان
  • مدارس یا دانشگاه‌ها
  • استودیوهای پخش یا ضبط
  • اماکن ساختمانی یا کارخانه‌ها

بر اساس گفته سازمان بهداشت جهانی، بیشتر محیط‌های تجاری هستند که از آلودگی صوتی و صدای بالای ۵۵ دسی‌بل رنج می‌برند و در نتیجه احتمالاً این مسئله موجب مشکلات سلامت جسمی یا روانی در افراد خواهد شد.

مزایا:

امنیت: درب‌های ضد صوت، به شدت عایق هستند و معمولاً تراکم و جرم بالایی دارند. به همین دلیل سطح بالایی از ایمنی و امنیت را برای هر ملک ارائه می‌دهند.

کارایی: عایق‌سازی درب باعث می‌شود که هیچ شکافی در اطراف درب باقی نماند و از انتشار و ورود صدا جلوگیری ‌کند. با چنین مهر و مومی قطعا دمای اتاق نیز حفظ می‌شود و به کاهش قبض انرژی شما کمک خواهد کرد. همچنین می‌تواند کیفیت هوا را بهبود بخشد؛ چراکه عایق از ورود ذرات و آلاینده‌ها جلوگیری می‌کند و سطح رطوبت را ثابت نگه می‌دارد.

حریم خصوصی: مسدود شدن صدا، به این معنی است که جلسات محرمانه شما نیز از بیرون قابل شنیدن نیست. این ویژگی سطحی از حریم خصوصی را فراهم می‌کند و برای صنایعی مانند تجارت و مراقبت‌های بهداشتی که اغلب جزئیات شخصی و خصوصی در آن دخالت دارند، بسیار کاربردی است.

کاهش سر و صدا: در کنار نصب و عایق سازی درب‌ها بهتر است بر روی پنجره‌ها نیز سرمایه‌گذاری کنید، تا به بالاترین کیفیت از محیط آکوستیکی برسید.

افزایش ارزش: داشتن یک فضایی با قابلیت آکوستیکی، مکانی آرام، امن و خصوصی را برای شما فراهم می‌کند که این ویژگی می‌تواند ارزش افزوده داشته باشد، به خصوص برای ساختمان‌هایی که در یک منطقه شلوغ قرار دارند. اگر بعد از نصب این نوع درب‌ها، به خوبی از آن‌ها مراقبت کنید، به مدت یک عمر ماندگار خواهند بود.

سلامت: اختلالات بیش از حد صدا می‌تواند استرس زا باشد و بر زندگی روزمره تأثیر بگذارد، از جمله ایجاد مشکلات شنوایی، قطع خواب و میگرن بخشی از این آسیب‌ها است. به همین دلیل مسدود کردن صدا نه تنها کیفیت زندگی و خواب شما را بهبود می‌بخشد و آرامش و سکوت مورد نیاز را فراهم می‌کند بلکه از عوارض آلودگی صوتی بر افراد نیز جلوگیری خواهد کرد.

از کجا درب ضد صدا برای اتاق خواب خود بخریم؟

خرید درب عایق صوتی

در هنگام خرید، نوع درب‌ای که انتخاب می‌کنید بر میزان جذب صدا و ایجاد مانع تأثیر می‌گذارد. دری که از یک ماده متراکم‌تر تولید شده باشد، جرم بالاتری نیز خواهد داشت و اجازه نمی‌دهد صدای زیادی از آن عبور کند. برخی از مواد‌ها مانند شیشه نیز ممکن است نیاز به تقویت یا عایق اضافی برای بهبود کیفیت ضد صدا داشته باشند.

این نوع درب‌ها می‌توانند چند منظوره نیز باشند و در کنار آکوستیک بودن قابلیت ضد‌حریق هم داشته باشند. این بدان معنی است که درب‌ها بسته به ویژگی‌ها و درجه آتش یا عدد “FD”، می‌توانند تا حد مشخصی در برابر آتش مقاومت کنند.

اگر احساس می‌کنید که عایق‌بندی درب اتاق خوابتان می‌تواند بهترین راه برای برآورده کردن نیازهای شما باشد، این امر می‌تواند به راحتی توسط شرکت آرام گستر پارس که در حال حاضر متشکل از اعضای بسیار حرفه‌ای است، اجرا شود. تیم آرام گستر پارس تجربه اجرای پروژه‌های بسیار متعددی از درب‌های عایق صوتی را دارد و اگر می‌خواهید درب‌های قدیمی خود را عایق کنید، می‌توانید با این شرکت تماس بگیرید. در صورت نیاز به خرید تجهیزات آکوستیکی به آدرس اینترنتی این شرکت مراجعه کنید.

هر عایق صوتی که این شرکت عرضه می‌کند می‌تواند هم برای ساختمان‌های تجاری و هم برای ساختمان‌های خانگی مناسب باشد، این به این معنی که محیط‌های اداری می‌توانند مناطق آرامی را برای تماس‌های تلفنی مهم ایجاد کنند و خانواده‌ها نیز می‌توانند اتاق‌ خوابی آرام فراهم سازند تا افراد بتوانند بعد از یک روز خسته کننده کاری، در آن استراحت کنند. به طور کلی، سناریوهای زیادی وجود دارد که در آنها عایق صوتی درب بسیار سودمند باشد، به خصوص زمانی که صحبت از فعالیت‌هایی می‌شود که به سطح زیادی از تمرکز نیاز دارند.

جمع بندی

به بیان ساده‌تر، عمل عایق صوتی درب باعث می‌شود تا از عبور صدا در بین اتاق‌ها جلوگیری شود. ممکن است شما بخواهید صداهای تحریک‌کننده را به حداقل برسانید، یا می‌خواهید یک استودیوی ضبط صدا داشته باشید که می‌دانید صدای تولید شده برای همسایه‌هایتان نگران کننده خواهد بود. در هر دو مورد، گرفتن درب عایق صدا شما را در موقعیت عالی برای رسیدن به آنچه می‌خواهید قرار می‌دهد.

تلفن واحد فروش :
۰۲۱-۲۲۸۷۸۶۶۱
۰۲۱-۲۲۸۷۸۶۷۴
۰۹۳۵۳۰۴۰۵۲۳
۰۹۱۰۵۴۲۴۳۹۸
مدیر  فروش :
۰۹۱۲۷۱۰۴۸۶۶
وب سایت : aram-gostar.com

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا