صنایع معدنی

استفاده پوکه معدنی در ساخت آبنما و آکواریوم

پوکه معدنی برای ساخت آّبنما و دیزاین و تکمیل ساختار آکواریوم یکی از کاربردی ترین محصولات به شمار می رود. شما می توانید هر یک از دسته بندی های پوکه معدنی را برای انواع مصارف خود خریداری کنید. این پوکه ها با قابلیت ها و ویژگی های متعددی تولید شده و در دسترس صنعتگران عرصه های مختلف قرار می گیرند. کاربرد پوکه معدنی اکواریوم، تنها به این بخش محدود نمی شود؛ این روزها پوکه ها جایگاه ویژه ای در صنایع ساختمانی، جاده سازی، کشاورزی، داروسازی و… دارند. به همین خاطر استفاده از آن ها هر روز بیشتر می شود.

پوکه معدنی آبنما چیست

پوکه معدنی آّبنما یک سنگ طبیعی است که با مواد معدنی به خصوصی در طبیعت تشکیل شده است. این سنگ ها ناشی از فوران آتشفشان ها و سرد شدن مواد حاصل از آن ها در طبیعت بوده و در معادن مختلف از کشور ما برداشت می شوند. پوکه ها دسته بندی های مختلفی دارند و با در نظر گرفتن شکل ظاهری، ابعاد، رنگ و کاربردها تقسیم بندی می شوند.

ساخت انواع آبنماها با استفاده از این پوکه ها به سهولت انجام می گیرد. آبنماها دسته بندی های گوناگونی داشته و هر یک از ویژگی های ظاهری به خصوصی برخوردار هستند. هر یک از آن ها بر اساس طرح و جنس در دسته بندی های زیر ساخته می شوند:

  • آبنماهای خانگی
  • آبنماهای مدرن
  • آبنمای باغ
  • آبنمای شیشه ای
  • آبنمای دیواری مخصوص لابی
  • آبنمای صخره ای و سنگی

در میان موارد نام برده شده، برای ساخت آبنماهای صخره ای و سنگی می توان از پوکه های معدنی استفاده کرد. پوکه معدنی برای ساخت آّبنما شکل ظاهری مناسبی در هر یک به وجود آورده و ساختاری کلاسیک به این سازه ها در ساختمان ها و مراکز مختلف می بخشد.

بررسی ویژگی های ساختاری پوکه معدنی آبنما و پوکه اکواریوم

پوکه معدنی اکواریوم سازی نیز یکی از مهمترین دسته بندی های این مصالح در بازارهای امروزی است که با کاربردها و ویژگی های متعددی برای آکواریوم های بزرگ در مکان های عمومی و آکواریون های کوچک خانگی به کار می رود. برای ساخت و راه اندازی هر آکواریومی باید تجهیزات مورد نیاز برای آن را نیز تامین کنیم. پوکه ها یکی از مهمترین نیازهای ساخت یک آکواریوم استاندارد به شمار می رون که در رنگ ها و مدل های گوناگونی مورد استفاده قرار می گیرند. برخی از مهمترین ویژگی های ساختاری پوکه های مخصوص آبنما و آکواریوم را در زیر مشاهده می کنید:

خاصیت ضد عفونی کننده پوکه

پوکه معدنی برای ساخت اکواریوم مزایای بی شماری دارد. از مهمترین مزیت های استفاده از این اقلام می توان به خاصیت ضد عفونی کننده آن ها در آب آکواریوم اشاره کرد. به این ترتیب از رشد انواع جانوران موذی جلوگیری به عمل آمده و سلامت آبزیان تامین می شود. همچنین استفاده از آن ها در ساخت آبنما در محیط های طبیعی نیز از نفوذ حشرات موذی به باغ و باغچه ساختمان های امروزی جلوگیری می کند. همچنین رشد باکتری ها در محل نصب استفاده از پوکه معدنی متوقف خواهد شد.

املاح معدنی پوکه

پوکه معدنی برای ساخت اکواریوم یکی از کاربردی ترین مصالح به شمار می رود. هر یک از انواع پوکه ها املاح معدنی متعددی را در ساختار خود جای می دهند که سبب بهبود وضعیت نگهداری از آبزیان در آکواریوم می شود. خواص معدنی موجود در پوکه ها در مجاورت آب آکواریوم به کل فضای آبی منتقل شده و سلامت آبزیان را افزایش می دهد. به این ترتیب استفاده از این پوکه ها بهترین راهکار برای تقویت رشد آبزیان به شمار می رود.

مقاومت بالای پوکه معدنی

یکی از ویژگی های این پوکه ها که استفاده از آن ها را در ساختار آبنماهای مختلف مطلوب تر می کند، مقاومت بالایی است که در برابر ضربات مختلف دارند. هر یک از آن ها در مراحل ساخت آبنما استحکام خود را حفظ کرده و به سهولت در محل های مورد نظر جایگزاری می شوند. این پوکه ها در اثر فعالیت آتشفشان ها ساخته شده اند و به همین خاطر استحکام و مقاومت آن ها افزایش یافته است.

وزن سبک پوکه معدنی

از دیگر ویژگی ها و خاصیت های این مصالح وزن سبک آن ها است که امکان حمل و نقل هر مدل را برای ساخت آبنماهای بزرگ و مرتفع فراهم می کند. به این ترتیب ساخت هر یک از این سازه ها در محیط باغ ها، مکان های طبیعی و… به سهولت انجام می گیرد و کارفرمایان پروژه با مشکلی در این زمینه رو به رو نمی شوند.

چرا از پوکه معدنی در ساخت آکواریوم و آبنما برای زیبا سازی استفاده کنیم؟

پوکه معدنی آّبنما به دلیل خواص کمی و کیفی فراوانی که دارد در ساخت انواع آکواریوم و آبنما به کار برده می شود. یکی از ویژگی های این مصالح، زیبایی طبیعی است که در آبنما و آکواریوم ها در ابعاد بزرگ و کوچک به وجود می آورند. ساختار متخلخل و حفره ای که هر یک از این مصالح دارند، سبب زیباتر شدن نمای آبنماها در فضاهای باز و بسته خواهد شد. به علاوه ساختار این پوکه ها با انواع سنگ های زینتی که در آکواریوم به کار می روند همخوانی دارد و به همین خاطر برای زیباسازی این تجهیزات نیز به کار می روند. پوکه معدنی اکواریوم به دیواره های شیشه ای آکواریوم فشاری وارد نکرده و به استحکام این تجهیزات آسیبی وارد نخواهد کرد. وزن سبک این مواد معدنی سبب افزایش مصارف آن ها در این حوزه شده است.

استفاده پوکه معدنی در ساخت آبنما و آکواریوم

نحوه ساخت آکواریوم با پوکه معدنی

پوکه معدنی آّبنما و آکواریوم با روش های تخصصی در این حوزه به کار برده می شوند. مراحل استفاده از این پوکه ها باید به صورت تخصصی در ساخت آکواریوم های بزرگ و کوچک اجرا شوند. در غیر این صورت مشکلاتی در روند استفاده از این تجهیزات به وجود می آید.

در ابتدا باید پوکه ها را به میزان مورد نیاز از معادن مربوطه تهیه کرده و سپس آن ها را می شوییم و خشک می کنیم. در این مرحله باید با استفاده از یک فرچه هر گونه آلودگی در ساختار پوکه ها را پاکسازی کنیم. در صورتی که سطح تیزی در پوکه معدنی برای ساخت آّبنما و آکواریوم مشاهده کردید، این سطوح را با سابیدن دو سنگ به هم از بین ببرید. در ادامه برای رفع هر گونه آلودگی احتمالی باید پوکه ها را بجوشانید. البته این مرحله اختیاری است. به جای این کار می توان از محلول های سفید کننده نیز استفاده کرد که برای تصفیه آب آکواریوم و نظافت هر چه دقیق تر این پوکه ها مناسب هستند. در نهایت باید پوکه ها را با در نظر گرفتن سایز بندی انتخابی در آکواریوم بچینید.

جمع بندی

در این بخش شما را با یکی از کاربردهای مهم پوکه های معدنی آشنا کردیم. هر یک از این پوکه ها در دنیای امروز با مصارف متعددی شناخته می شوند. از این رو استفاده از آن ها هر روز بیشتر می شود. استفاده از آن ها در صنعت ساخت و تولید آکواریوم و آبنما بسیار رایج شده است. پوکه معدنی برای ساخت اکواریوم مزایای بی شماری دارد که به برخی از آن ها در این مطلب اشاره کردیم. در خصوص استفاده از پوکه برای محیط آکواریوم باید مراحل تخصصی یاد شده را به دقت پشت سر بگذارید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا