سیاست خارجی

اسرائیل پاسخ ایران را نخواهد داد

بلینکن به این رهبران نگفته که رژیم صهیونیستی باید از پاسخگویی به ایران خودداری کند و تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل بوده است.

به گزارش تجارت امروز؛ بر اساس اطلاعات درز کرده از جلسه آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه آمریکا امروز (سه شنبه) در جمعی از رهبران یهودی آمریکا تاکید کرد که تشدید تنش ها با ایران به نفع آمریکا و رژیم صهیونیستی نیست. .

بلینکن به این سران نگفته که رژیم صهیونیستی باید از پاسخ به ایران خودداری کند و تاکید کرد که این تصمیم اسرائیل بوده است.

این منبع به Axios گفت: «اما پیام او [بلینکن] این بود که تا حد امکان هوشمند، استراتژیک و محدود باشد.

به گفته دو نفری که در این نشست شرکت داشتند، بلینکن گفت که “ما هرگز به اسرائیل نمی گوییم که چه کاری انجام دهد” و دولت بایدن به سادگی بهترین توصیه را به اسرائیل می دهد.

بر اساس این گزارش، دولت جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا و چند کشور غربی دیگر که از متحدان رژیم صهیونیستی هستند، از بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر این رژیم می خواهند که در اقدامی تلافی جویانه علیه ایران، اقدامی سریع انجام دهد که می تواند به جنگ منطقه ای منتهی شود بدون فکر کردن.یک مقام ارشد آمریکایی به آکسیوس گفت: ارزیابی آمریکا این است که ایران به هرگونه حمله مهم و آشکار اسرائیل به خاک ایران با دور جدید حملات موشکی و پهپادی پاسخ خواهد داد.

وزیر امور خارجه آمریکا دیروز (دوشنبه) همچنین گفت که آمریکا ۳۶ ساعت گذشته را صرف «هماهنگی یک واکنش دیپلماتیک برای جلوگیری از تشدید تنش» در پی پاسخ موشکی و پهپادی ایران به اسرائیل کرده است.

وی با تاکید بر اینکه آمریکا به دنبال تشدید تنش نیست، گفت: ما همچنان به دفاع از اسرائیل و دفاع از مقامات خود در منطقه ادامه می دهیم.

از سوی دیگر، بایدن پیشتر به نتانیاهو اعلام کرده بود که آمریکا در اقدامات تهاجمی علیه ایران شرکت نخواهد کرد.

انتهای مطب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا