بین الملل

گروه هفت در حال تنظیم بسته تحریمی علیه ایران در حمایت از اسرائیل است

در ادامه تلاش‌های مقامات غربی برای تقویت روحیه رهبران رژیم صهیونیستی پس از واکنش تنبیهی ایران، نخست‌وزیر انگلیس به بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل گفت که ایران اشتباه محاسباتی کرده است.

به گزارش تجارت امروز؛ دفتر  سوناک با صدور بیانیه ای اعلام کرد که ظهر امروز (سه شنبه) دو طرف تلفنی گفتگو کردند. نخست وزیر انگلیس در این گفتگو مدعی شد که لندن از امنیت (رژیم) اسرائیل و ثبات منطقه حمایت می کند.

وی برای تشویق و تقویت روحیه کشور صهیونیستی اعلام کرد: ایران اشتباهات محاسباتی جدی داشته و روز به روز در عرصه جهانی منزوی شده است. سوناک مدعی است که G7 در حال آماده سازی یک پاسخ دیپلماتیک هماهنگ است.

نخست وزیر انگلیس در عین حال تاکید کرد: تشدید تنش به نفع کسی نیست و تنها باعث تعمیق عدم اطمینان در خاورمیانه می شود.

وی همچنین به تحولات غزه اشاره کرد و اظهار داشت که از تشدید بحران انسانی در آن منطقه به شدت نگران است.سوناک افزود که لندن می خواهد میزان کمک های بشردوستانه در این کانال را در اسرع وقت افزایش دهد.

وی بدون اشاره به مخالفت رژیم صهیونیستی با اجرای قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل متحد برای آتش بس فوری در غزه، گفت: بسیار مایوس کننده است که حماس در آخر هفته از توافقی که می توانست جان فلسطینی ها را نجات دهد و آزادی فلسطینیان را نجات دهد بسیار ناامید کننده است. از گروگان ها برای تضمین اسرای اسرائیلی).

با این حال، اظهارات نخست وزیر انگلیس در خصوص اقدامات تنبیهی ایران در حالی است که ایران از حق ذاتی خود برای دفاع از خود بر اساس ماده ۵۱ منشور سازمان ملل متحد و در پاسخ به تجاوزات نظامی مکرر رژیم اسرائیل به ویژه حمله نظامی به محل دیپلماتیک استفاده می کند. ایران در ۱۳ آوریل ۲۰۲۴، با نقض آشکار قوانین بین‌المللی و بند ۲ منشور سازمان ملل متحد و در پی ناکامی شورای امنیت در اتخاذ تدابیر لازم، یک سری حملات نظامی علیه اهداف نظامی انجام شد. محکوم کرد و از متجاوز در سرزمین های اشغالی مسئولیت خواست.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران شنبه گذشته با صدور بیانیه ای اعلام کرد که در راستای تنبیه متجاوز، با استفاده از توان اطلاعاتی، موشکی و راهبردی خود، به اهداف نظامی مهم ارتش تروریستی صهیونیستی در اراضی منهدم شده حمله و با موفقیت هدف قرار داد. جمهوری اسلامی ایران تاکید می کند که به اهداف و اصول حقوق بین الملل و منشور سازمان ملل متحد پایبند است، اما در صورت لزوم از استفاده از حق ذاتی دفاع مشروع بر اساس حقوق بین الملل دریغ نخواهد کرد.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا