انرژی های جدید

استفاده از جدید ترین روش صرفه جویی در آب

صرفه جویی در آب، به دلیل گرم شدن هرساله کره زمین، از اهمیت ویژه ای برخور دار است. و تمام کشورهای جهان در تلاش هستند، تا با تکنولوژی و فرهنگ سازی درست، به مردم روش های صرفه جویی را آموزش بدهند.

به گزارش تجارت امروز؛ صرفه جویی در آب امروزه از الزامات هر شخصی است. زیرا جو کره زمین هر روزه در حال تغییر است و کوه های یخی دائما آب می شوند. از آنجایی که انسان بدون آب نمی تواند زندگی کند، پس مهم است که آب مورد نیاز را بتوان برای همیشه تامین و مدیریت کرد.

فهرست مطلب

جدید ترین روش صرفه جویی در آب

در کنار هوا، آب مهمترین عنصر برای حفظ حیات است. آب یک کالای محدود است که در صورت عدم مدیریت صحیح، در آینده نزدیک با کمبود مواجه خواهد شد. صرفه جویی در آب می تواند کمک زیادی به کاهش این کمبودهای قریب الوقوع کند.

۱. توالت خود را برای نشتی بررسی کنید.

چند قطره رنگ خوراکی را در تانک توالت بریزید. اگر بدون شستشو، رنگ شروع به ظاهر شدن در کاسه کرد، نشت دارید که ممکن است بیش از ۱۰۰ گالن آب در روز هدر دهد.

۲. از توالت خود به عنوان زیرسیگاری یا سطل زباله استفاده نکنید

از مهم ترین روش صرفه جویی در آب استفاده نکردن از سیگار در سرویس بهداشتی است. هر ته سیگار یا دستمال کاغذی را که دور می‌کنید، پنج تا هفت گالن آب را نیز از بین می‌برد. خود سیگار عامل نابودی است و این مورد مهم را فراموش نکنید تا بتوانید قدمی بزرگی در این راه بگذارید.

۳. یک بطری پلاستیکی را در مخزن توالت خود قرار دهید

یک یا دو اینچ شن یا سنگریزه را در کف یک بطری یک لیتری قرار دهید تا وزن آن کم شود. بقیه بطری را با آب پر کنید و آن را در مخزن توالت خود قرار دهید، به دور از مکانیسم عملیاتی. در یک خانه معمولی، بطری ممکن است هر روز پنج گالن یا بیشتر آب ذخیره کند بدون اینکه به کارایی توالت آسیبی وارد کند. اگر مخزن شما به اندازه کافی بزرگ است، حتی ممکن است بتوانید دو بطری در آن قرار دهید.

۴. دوش های کوتاه تری بگیرید

یک دوش معمولی پنج تا ده گالن آب در دقیقه مصرف می کند. دوش گرفتن خود را به مدت زمان لازم برای صابون، شستشو و بلند شدن محدود کنید.

۵. سر دوش های کم مصرف یا محدود کننده های جریان را نصب کنید

فروشگاه لوازم لوله‌کشی یا سخت‌افزار شما سر دوش‌های ارزان قیمت یا محدودکننده‌های جریان دارد که جریان دوش شما را به‌جای پنج تا ده به حدود سه گالن در دقیقه کاهش می‌دهد. نصب آن ها آسان است و دوش های شما همچنان پاک کننده و طراوت خواهند بود.

۶. از وان برای حمام استفاده کنید

از جمله روش صرفه جویی در آب حمام درست است.  یک وان نیمه پر از همه آب کمتری مصرف می کند، مگر کوتاه ترین دوش ها. ار آنجایی که ما هز روز به حمام می رویم پس این روش تاثیر زیادی دارد.

۷. هنگام مسواک زدن آب را ببندید

صرفه جویی در آب

قبل از مسواک زدن، برس خود را خیس کنید و یک لیوان را برای شستشوی دهان پر کنید. هنگام مسواک زدن شیرآّب را باز نگذارید. این روش صرفه جویی در آب را به کودکان دلبند خود نیز آموزش بدهید.

۸. هنگام اصلاح آب را ببندید

کف سینک را با چند اینچ آب گرم پر کنید تا تیغ خود را در آن بشویید. باز گذاشتن شیر آب در هنگام اصلاح باعث می شود حجم زیادی آب از بین برود. پس مردان در این مورد دقت بیشتری به خرج بدهند.

۹. شیرها و لوله ها را از نظر نشتی بررسی کنید

حتی یک قطره کوچک می تواند ۵۰ گالن یا بیشتر آب در روز را هدر دهد. شاید نکته کوچکی باشد و اهمیت چندانی نداشته باشد قطره های کوچک آب اما همین قطره های کوچک حجم زیادی از آب است.

۱۰. از ماشین ظرفشویی اتوماتیک خود فقط برای بار کامل استفاده کنید

در این روش از صرفه جویی در آب، استفاده کمتر از ماشین ظرفشویی باعث صرفه جویی در مصرف آب و هزینه می شود. خود ماشین ظرف شویی از زمانی که روشن می شود تا زمان خاموش شدن آن دائم در حال مصرف آب است. پس از روشن کردن بیشتر از دوبار در روز خودداری کنید.

۱۱. از ماشین لباسشویی اتوماتیک خود فقط برای بارهای کامل استفاده کنید

شستشوی اتوماتیک شما ۳۰ تا ۳۵ گالن در هر چرخه مصرف می کند. ماشین لباسشویی به دلیل چند مرحله ایی بودن در هر مرحله آب زیادی را مصرف می کند. شما باید لباس ها در طول روز جمع آوری و یک بار به داخل ماشین بریزید.

۱۲. اگر ظروف را با دست می شویید، آب را برای آبکشی جاری نگذارید

اگر دو سینک دارید، یکی را با آب شستشو پر کنید. اگر فقط یک سینک دارید، ابتدا تمام ظروف شسته شده خود را در یک قفسه ظرف شویی جمع کنید، سپس آنها را با اسپری یا ظرف آب سریع بشویید.

۱۳. شیرها و لوله ها را از نظر نشتی بررسی کنید

صرفه جویی در آب

۲۴ ساعت شبانه روز و هفت روز هفته آب را هدر می دهد. معمولاً یک ماشین لباسشویی ارزان برای متوقف کردن آنها کافی است.

۱۴. چمن خود را فقط زمانی آبیاری کنید که به آن نیاز دارد

این مهم ترین روش صرفه جویی در آب محسوب می شود. آبیاری در یک برنامه منظم اجازه نمی دهد دوره های خنک یا بارندگی که نیاز به آبیاری را کاهش می دهد. پا روی مقداری چمن بگذار اگر وقتی پایتان را حرکت می‌دهید، به آب برگشت، نیازی به آب ندارد.

۱۵. چمن خود را عمیق خیس کنید

هنگامی که چمن خود را آبیاری می کنید، آنقدر به آن آبیاری کنید تا آب به ریشه ها در جایی که نیاز است نفوذ کند. آبپاشی سبک که روی سطح قرار می گیرد به سادگی تبخیر شده و هدر می رود.

۱۶. آبیاری درست چمن های خانه

آبپاش های خود را طوری قرار دهید که آب روی چمن یا باغ شما فرود آید، نه در مناطقی که هیچ فایده ای ندارد. همچنین از آبیاری در روزهای بادی که ممکن است بیشتر آب شما به خیابان ها و پیاده روها منتقل شود، خودداری کنید.

۱۷. نشتی در لوله ها، شیرهای شیلنگ و کوپلینگ ها را بررسی کنید

نادیده گرفتن نشتی‌های بیرون از خانه آسان‌تر است، زیرا این نشتی‌ها کف را به هم نمی‌ریزند یا شما را در شب بیدار نگه نمی‌دارند. با این حال، آنها می توانند حتی بیشتر از نشت آب در داخل ضایعات باشند، به خصوص زمانی که در خط اصلی آب شما رخ می دهند.

۱۸. تنظیم درجه لباسشویی

فقط لباس های کامل را بشویید یا از سطح آب مناسب یا اندازه بار در ماشین لباسشویی استفاده کنید.
برای صرفه جویی در هزینه در قبض انرژی، ماشین لباسشویی خود را طوری تنظیم کنید که به جای آب گرم یا گرم از آب سرد استفاده کند.

۱۹. ذخیره در فضای باز

از ۲۹ میلیارد گالن آبی که روزانه توسط خانوارها استفاده می شود، نزدیک به ۹ میلیارد گالن یا ۳۰ درصد آن به استفاده از آب در فضای باز اختصاص داده می شود. در ماه های گرم تابستان، یا در آب و هوای خشک، مصرف آب در فضای باز یک خانوار می تواند تا ۷۰ درصد باشد.

۲۰. استفاده از تکنولوژی برای آبیاری فضای سبز خانه

فضای سبز و آبیاری

این جدید ترین روش صرفه جویی در آب است. منظره ای هوشمند برای آب ایجاد کنید که هم زیبا و هم کارآمد باشد تا به خانه شما جذابیتی که می خواهید بدهد. زمان همه چیز است! دانستن زمان و میزان آبیاری به شما امکان می دهد منظره ای سالم داشته باشید.

اگر سیستم آبیاری درون زمینی دارید، آن را به یک کنترلر دارای برچسب WaterSense ارتقا دهید.
یک متخصص آبیاری معتبر برای نصب، نگهداری یا ممیزی سیستم آبیاری خود پیدا کنید تا مطمئن شوید که آبیاری در اوج راندمان است.

ذخیره کردن انرژی

برای تحویل و تصفیه آبی که هر روز برای حمام کردن، اصلاح، پخت و پز و تمیز کردن استفاده می کنید، انرژی زیادی لازم است. برای مثال خانه هایی که آبگرمکن برقی دارند، یک چهارم قبض برق خود را صرف گرم کردن آب می کنند. به عنوان مثال، اگر اجازه دهید شیر شما به مدت پنج دقیقه کار کند، تقریباً به اندازه کار کردن یک لامپ ۶۰ واتی برای ۱۴ ساعت انرژی مصرف می کند.

حرف آخر

ما با گفتن تمام این موارد سعی داریم تا شما را در صرفه جویی آب راهنمایی کنیم. چونکه امروزه صرفه جویی در آب وظیفه همه ما است چرا که در قبال نسل های آینده مسئول هستیم.

انتهای مطلب/ آ.ع

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا