گاز

افزایش صادرات گاز ایران به عراق در سال 1403

معاون وزیر نفت و گاز بابیان اینکه بر اساس دو قرارداد گازی با عراق، ایران از تیرماه سال ۱۳۹۶ تاکنون حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به عراق صادر کرده است.

به گزارش تجارت امروز؛ مجید چگینی در حاشیه این دیدار گفت: امضای تمدید قرارداد صادرات گاز از ایران به عراق: با پایان یافتن دو قرارداد بغداد و بصره، چندین دور مذاکره با طرف عراقی از طریق تهران و بغداد برای توسعه صادرات گاز انجام شد. گاز ایران به عراق

۱۵ میلیارد دلار صادرات گاز به عراق

وی افزود: از ابتدای قرارداد بین بغداد (در ژوئیه ۲۰۱۷) و بصره (در ژوئن ۲۰۱۸) حدود ۵۲ میلیارد مترمکعب گاز به ارزش ۱۵ میلیارد دلار به عراق صادر کرده‌ایم. زیاد علی فاضل وزیر برق عراق بابیان اینکه بر اساس این قرارداد تا ۵ سال آینده خرید گاز از ایران را ادامه خواهیم داد، گفت: نیروگاه‌های ما برای تولید برق به‌شدت به گاز ایران نیاز دارند. وی گفت: تجربه سال‌های اخیر نشان داده است که ایران شریک اقتصادی خوبی برای عراق است و در سخت‌ترین شرایط نیازهای ما را تأمین کرده است. عراق به ۳۵ هزار مگاوات برق در روز نیاز دارد اما با توجه به شرایط فعلی کشور تنها ۲۰ هزار مگاوات برق در روز تولید می‌کند و یک‌سوم این برق از طریق گاز وارداتی از ایران تأمین می‌شود. قرارداد تمدید صادرات گاز ایران به عراق به مدت ۵ سال روز چهارشنبه ۱۷ فروردین بین مجید چقانی، مدیرعامل شرکت ملی گاز ایران و زیاد علی فاضل، وزیر برق عراق در بغداد امضا شد. بر اساس این قرارداد برای تأمین نیاز داخلی، حجم صادرات گاز به عراق در فصول گرم و سرد سال متفاوت خواهد بود.

انتهای مطلب

 

.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا