تجارت

تشک لاتکس چیست و چه کاربرد و مزایایی در سلامت خواب دارد؟

تشک لاتکس یکی از نوع تشک‌های طبیعی است که از موادی که از درخت لاتکس بدست می‌آید، ساخته شده است. این تشک‌ها معمولاً بسیار نرم و انعطاف‌پذیر هستند و برای افرادی که به دنبال یک تشک نرم متوسط و با پشتیبانی مناسب هستند، بسیار مناسب می‌باشد. تشک لاتکس یکی از تشک‌های محبوب و پرطرفدار در بازار است، به دلیل خواص بسیار مفیدی که دارد.

تشک لاتکس به دلیل مواد طبیعی که در تهیه آن استفاده می‌شود، ضمن اینکه بسیار راحت و انعطاف‌پذیر می‌باشد، توانایی بهبود کیفیت خواب را داراست. این تشک‌ها به عنوان یک جایگزین بهداشتی برای تشک‌های فومی و یا تشک‌های سنتی، بسیار محبوب هستند.

تشک لاتکس می‌تواند برای افرادی که به دنبال یک تشک طبی با کیفیت بالا هستند، بسیار مناسب باشد. این تشک‌ها به دلیل نرمی و پشتیبانی مناسبی که به بدن فرد می‌دهند، باعث بهبود کیفیت خواب و کاهش درد و استرس شده و باعث بهبود کیفیت زندگی می‌شوند.

همچنین، تشک لاتکس با توجه به مواد طبیعی که در تهیه آن استفاده می‌شود، بسیار سالم و بهداشتی است. این تشک‌ها معمولاً مقاوم در برابر باکتری‌ها و قارچ‌ها هستند و به عنوان یک گزینه بهداشتی برای افرادی که به دنبال یک تشک سالم هستند، مناسب هستند.

به نقل از ژرمن کالا:

لاتکس ماده ای است گیاهی که از صمغ درختان گرفته میشود و ویژگی های همچون؛ راحتی بالا، عدم پارگی به دلیل مقاومت در برابر کشش، استحکام فوق العاده بالا، مقاوم در برابر محیط های خشک و مرطوب، مقاوم در برابر مواد شیمیایی و الکل و قابلیت انعطاف پذیری بالا دارد و به سبب موجب شده از آن در تولید کالای خواب به خصوص تشک طبی و بالش طبی کاربرد داشته باشد.

این مورد به عنوان تشکی با مقاومت بالا در برابر شرایط مختلف شناخته شده است و همچنین تحمل وزن بالا از دیگر ویژگی تشک لاتکس است. بدون شک استفاده از این ماده گیاهی در تولید کالای خواب یکی از بهترین کشف های بشر به حساب می آید.

تفاوت لاتکس طبیعی و لاتکس مصنوعی چیست؟

لاتکس طبیعی که با اسم کائوچو شناخته می‌شود که از عصاره درخت کائوچو به‌دست می‌آید. این درخت بیشتر در آفریقا یا آسیای جنوب شرقی یافت می‌شود. این ماده در لوازم مختلفی چون تشک‌ها استفاده می‌شود که باعث می‌شود نیرویی که هنگام خواب روی تشک وارد می‌شود خنثی شود و از بروز مشکلاتی نظیر کمر درد و دیسک کمر جلوگیری می‌کند.

جنس لاتکس استفاده شده در تشک‌ها به دو نوع طبیعی و مصنوعی تقسیم می‌شود.

۱ – لاتکس طبیعی

همانطوری که گفته شد لاتکس طبیعی که به کائوچو معرف است از شیره درخت کائوچو گرفته می‌شود. علاوه بر درخت کائوچو، گیاهان زیادی موجود هستند که شیره درخت مذکور را با کلیه ویژگی‌های مشابه دارند، که به طور عمده این ماده شیری با قرار گرفتن در معرض هوا لخته می‌شود. در واقع تا الان بیش از ۱۲ هزار گونه گیاهی یافت شده‌اند که دارای این ماده با خواص مشابه هستند

۲ – لاتکس مصنوعی

برخلاف لاتکس طبیعی، نوع مصنوعی لاتکس را می‌توان با پلیمریزاسیونیک مونومر مثل استایرن که با ماده فعال سطحی امولسیون‌شده ساخت. تتفاوتی که لاتکس طبیعی با نوع مصنوعی آن دارد این است که لاتکس طبیعی استحکام بیشتری به نسبت نوع مصنوعی آن دارد و در برابر شرایطی مانند رطوبت، گرما و… دیرتر شکل ظاهری خود را از دست می‌دهد. از دیگر تفاوت‌های لاتکس طبیعی و مصنوعی می‌توان به ضد حساسیت بودن نوع طبیعی آن اشاره نمود که عمدتاً در تشک‌ها نیز از نوع طبیعی آن استفاده می‌شود. بنابراین استفاده از لاتکس طبیعی از بروز آلرژی و حساسیت‌ها پوستی جلوگیری می‌کند.

مزایای تشک لاتکس چیست؟

تشک یک نوع زیرانداز است که روی تخت قرار میگیرد که ما خواب راحتی را تجربه کنیم. اما چرا باید از تشک لاتکس استفاده کنیم ؟ چه مزایای این تشک را از سایر تشک ها متمایز میکند.

  • تشک لاتکس کاملا گیاهی بوده؛
  • سازگار با طبیعت و محیط زیست؛
  • ساپورت هفت ناحیه از ستون فقرات؛
  • آنتی باکتریال؛
  • آنتی آلرژی؛
  • تحمل فشار و وزن بالا؛
  • رویه زیپ دار و قابل شست و شو؛
  • رویه از جنس پنبه صد در صد خالص؛
  • عمر طولانی؛
  • عدم تغییر شکل بعد از استفاده مداوم؛
  • ضد تعریق؛
  • و گردش جریان هوا.

معایب تشک لاتکس

همانطور که در بالا هم اشاره کردیم تشک لاتکس بیشتر جنبه درمانی و مراقبتی دارد و جز دسته تشک طبی قرار میگیرد و البته برای کسانی که دردهای موقت در ناحیه کمر دارند هم توصیه میشود. با این حال اگر هیچ کدام از مشکلات بالا را ندارید اما خواستار یک خواب آرام و با کیفیت هستید بهتر است از تشک طبی لاتکس استفاده کنید.

اما معایبی که این تشک می تواند داشته باشد تنها یک مورد است و آن هم قیمت آن است که نسبت به تشک هایی که با فوم های معمولی و یا یونولیت تولید می شود کمی بالاتر است که البته با توجه به مزایایی که دارد کاملا به صرفه است و در واقع باید گفت: هر چه قدر پول بدهید آش میخوری!

منبع: https://www.germankala.ir/%D۹%۸۴%D۸%A۷%D۸%AA%DA%A۹%D۸%B۳-%DA%۸۶%DB%۸C%D۸%B۳%D۸%AA/

در کل، تشک لاتکس با توجه به خواص بسیار مفیدی که دارد، به عنوان یک گزینه خوبی برای افرادی که به دنبال یک تشک با کیفیت بالا و بهداشتی هستند، مطرح می‌باشد، اما باید توجه داشت که تشک‌های لاتکس به دلیل هزینه بالایی که دارند، به عنوان یکی از گزینه‌های گران‌قیمت در بازار به حساب می‌آیند.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا