بیمه

بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد؟ | همه چیز در خصوص بیمه عمر

در طول 20 سال اخیر بیمه های عمر و بازنشستگی به خوبی جای خود را در میان مردم باز کرده اند. در این مطلب قصد داریم از شرایط و قواعد بیمه های عمر برای شما خوانندگان گرامی بگوییم

به گزارش تجارت امروز؛ بیمه عمر یکی از مطمئن ترین و رایج ترین راه ها برای سرمایه گذاری و تضمین آینده جهان است. شرکت های بیمه انواع مختلفی از بیمه نامه های عمر را ارائه می دهند که در ادامه به شما ارائه خواهیم داد.

فهرست مطلب

بیمه عمر چیست؟

افراد در دوره های مختلف زندگی و در موقعیت های مختلف تلاش می کنند تا شرایط مالی مطمئنی را برای خود و خانواده خود ایجاد کنند. یکی از راه های تضمین و حفاظت از آینده مالی خانواده و فرد بیمه عمر است. بیمه عمر که امروزه طرفداران زیادی در سراسر جهان دارد، در انواع مختلف و با پوشش های مختلف ارائه می شود تا در شرایط مختلف از جمله تصادف به سرپرست خانواده، بازنشستگی، بیماری و … از تمامی اعضای خانواده حمایت مالی کافی داشته باشد. .

سه دلیل اصلی استفاده افراد از بیمه نامه های عمر عبارتند از:

  • تامین آینده و سرمایه در دوران بازنشستگی، از کارافتادگی یا کهولت سن
  • تامین آینده و سرمایه اعضای خانواده در صورت بروز حادثه برای سرپرست خانواده
  • استفاده از پوشش های مختلف برای جبران هزینه های مالی در شرایط خاص

عوامل تعیین کننده نرخ و شرایط بیمه عمر

شرکت های بیمه شرایط خاصی را برای تخصیص بیمه نامه های عمر ایجاد کرده اند تا از زیان های مالی جلوگیری کنند و در بلندمدت به فعالیت خود ادامه دهند.این شرایط از این نظر اهمیت ویژه ای دارد که این بیمه یک بیمه بلند مدت است و در صورت انحلال شرکت بیمه، امکان ادامه سرمایه گذاری از بین می رود.

عوامل تعیین کننده بیمه نامه عمر عبارتند از:

سن

سن مهمترین عامل تعیین کننده حق بیمه در فرآیند پذیره نویسی بیمه عمر است. افراد در سنین مختلف خطرات مختلفی را تجربه می کنند و توانایی فیزیکی آنها برای انجام فعالیت های کاری نیز متفاوت است. این امر شرایط متفاوتی را در مقررات بیمه عمر تعیین می کند.

جنسیت

از نظر علمی ثابت شده است که زنان در سراسر جهان بیشتر از مردان عمر می کنند. این می تواند در تعیین نرخ و شرایط بیمه نامه عمر موثر باشد.

وضعیت سلامت و سابقه سلامت خانواده

بیمه عمر به دلیل پوشش بیماری های خاص مورد توجه بسیاری از افراد قرار گرفته است. شرکت های بیمه برای کاهش ریسک و افزایش عمر، قبل از صدور بیمه عمر، وضعیت سلامت و سابقه سلامت خانواده افراد را به دقت بررسی می کنند.

محیط کار و کار

نوع کار و میزان ریسک در محیط کار عاملی تعیین کننده در بیمه عمر است. مدت اعتبار و میزان حق بیمه بیمه عمر بسته به شرایط کاری مختلف که معمولا ریسک بالاتر و حق بیمه بیشتر است تعیین می شود.

انواع بیمه عمر

بیمه عمر انواع مختلفی دارد که در زیر به توضیح دسته بندی کلی این نوع بیمه می پردازیم:

بیمه کل زندگی

بیمه کل عمر بیمه ای است که در صورت فوت به ذینفعان بیمه نامه کمک هزینه فوت پرداخت می کند. این نوع بیمه عمر محدودیت زمانی ندارد و می توان حق بیمه آن را تا زمان فوت یا در مدت معین پرداخت کرد. در بیمه کل عمر، اگر شخصی در هر زمانی فوت کند، سرمایه فوت به ورثه تعلق می گیرد.

بیمه عمر مدت دار

بیمه عمر معمولی که به بیمه عمر مدت دار نیز گفته می شود، از نظر شرایط پرداخت مشابه بیمه کل زندگی است، با این تفاوت که این بیمه نامه برای مدت محدود و معینی معتبر است و در صورت فوت فرد در طول مدت مقرر، کمک هزینه فوت پرداخت می شود. مدت بیمه نامه در بیمه عمر مدت دار، در صورتی که فرد تا پایان بیمه نامه عمر کند، هیچ سرمایه، اندوخته یا حق بیمه ای به فرد بازگردانده نمی شود.

بیمه عمر انفرادی و مشترک

تمامی بیمه نامه های عمر را می توان به صورت تکی و مشترک خریداری کرد. بیمه عمر مشترک نوعی بیمه نامه عمر است که در آن فرد می تواند با پرداخت حق بیمه یکسان برای دو نفر، یکی از اعضای خانواده را به همراه خود بیمه کند.معمولا بیمه عمر مشترک یکی از طرح های سرمایه گذاری و پس انداز است اما به صورت مدت دار نیز ارائه می شود.

بیمه پس انداز و سرمایه گذاری

بیمه عمر ترکیبی پس انداز نوعی بیمه نامه عمر است که در آن فرد در ازای پرداخت حق بیمه از مزایای فوت و پس انداز قابل برگشت بهره مند می شود. بر خلاف بیمه عمر که در صورت زنده ماندن فرد پس از پایان بیمه نامه هیچ مبلغی برگردانده نمی شود، در بیمه عمر پس انداز در صورت فوت فرد، سرمایه فوت به بازماندگان پرداخت می شود و در صورتی که فرد پس از اتمام بیمه نامه زنده بماند. در این بیمه نامه، شخص و ذینفعان می توانند از سرمایه انباشته شده به عنوان سرمایه ای مطمئن برای دوران کهولت یا از کارافتادگی استفاده کنند.

انواع مختلفی از بیمه عمر پس انداز مختلط وجود دارد:

  • بیمه عمر و سرمایه گذاری
  • بیمه پس انداز با کاهش حق بیمه در سال های اول
  • بیمه پس انداز با دو برابر سرمایه در صورت فوت
    بیمه پس انداز با دو برابر سرمایه در صورت زندگی
  • بیمه پس انداز با حق انتخاب

حقوق بازنشستگی

بیمه عمر چیست؟

بیمه عمر مستمری برای افرادی مناسب است که می خواهند از سرمایه ای مطمئن استفاده کنند که در طول زندگی خود پرداخت های مستمر داشته باشد.در بیمه عمر مستمری بیمه شده در ازای پرداخت حق بیمه، سرمایه مطمئنی دریافت می کند تا هر زمان که خواست از این سرمایه ذخیره شده به صورت مستمری یا یکجا استفاده کند.

برخلاف بیمه عمر مدت دار، بیمه عمر مستمری ریسک مادام العمر را نیز پوشش می دهد و در سنین بالا قابل خریداری است.

انواع مختلفی از بیمه عمر مستمری وجود دارد که عبارتند از:

  • مستمری با برگشت حق بیمه
  • مستمری متغیر
  • مستمری دوبل
  • کاهش مستمری
  • مستمری با فاصله
  • بازنشستگی فوری

حقوق بازنشستگی

همانطور که از نامش پیداست، هدف بیمه بازنشستگی تامین آینده فرد و خانواده او در دوران پیری و بازنشستگی است. با افزایش سن، توانایی کار و کسب درآمد کاهش می یابد و در بسیاری از موارد هزینه های زندگی به میزان قابل توجهی افزایش می یابد. بیمه بازنشستگی درآمد اضافی است که می تواند هزینه های اضافی در دوران پیری و بازنشستگی را پوشش دهد.

بیمه عمر گروهی

بیمه عمر

بیمه عمر گروهی نوع جدیدی از بیمه نامه عمر است و همانطور که از نامش پیداست به صورت گروهی صادر می شود. به طور کلی بیمه نامه های عمر گروهی توسط گروه های مختلفی مانند انجمن ها، شرکت ها و … خریداری می شود.این بیمه می تواند ویژگی های تمامی بیمه نامه های عمر ذکر شده را داشته باشد. بیمه عمر گروهی بسیار محبوب است زیرا شرایط خرید آن بسیار آسان تر از بیمه نامه های زندگی انفرادی است و حق بیمه پرداختی برای آن نیز بسیار کمتر از بیمه نامه های زندگی انفرادی است.

بیمه عمر گروهی معمولا با توجه به تعداد افراد گروه و پوشش مورد نظر آنها تنظیم می شود. اگر می خواهید در مورد شرایط بیمه عمر گروهی بیشتر بدانید، بیمه عمر گروهی چیست و برای چه کسانی مناسب است؟ ادامه مطلب

طرح های بیمه عمر

معمولا شرکت های بیمه طرح های مختلفی را برای انواع بیمه های عمر ارائه می کنند. هر یک از این طرح های پوششی پوشش های متفاوتی برای مرگ یا بیماری های خاص دارند. تنوع طرح های بیمه عمر به حدی است که هر فردی می تواند متناسب با شرایط و بودجه خود بیمه عمر خریداری کند.

  • محاسبه نرخ حق بیمه برای بیمه عمر
  • محاسبه نرخ حق بیمه برای بیمه عمر

نحوه محاسبه حق بیمه عمر و سرمایه گذاری

نرخ حق بیمه بیمه عمر با توجه به نوع بیمه نامه و شرایط فردی و با کمک سه عامل زیر تعیین می شود:

جدول مرگ و میر

جدول مرگ جدولی است که آماری در مورد میزان مرگ و میر یک جمعیت، سن مرگ، امید به زندگی و غیره ارائه می دهد.شرکت های بیمه از این جدول برای تعیین حداکثر سن بیمه نامه عمر و سایر شرایط استفاده می کنند.

مبلغ سود (تضمینی و تعاونی)

نرخ سود ثابتی به نام نرخ تضمینی در بیمه نامه عمر به سرمایه افراد تعلق می گیرد. نرخ سود تضمینی برای دو سال اول ۱۶ درصد، دو سال دوم ۱۳ درصد و از سال پنجم به بعد ۱۰ درصد است. علاوه بر سود تضمینی، سودی تحت عنوان سود مشارکت به درصد سود اضافه می شود.

هزینه ها و هزینه های اداری

هزینه صدور بیمه نامه که بیمه مرکزی تعیین می کند نیز بر مبلغ نهایی حق بیمه عمر تاثیر می گذارد. مانند هزینه های اجرا، هزینه صدور و ….

مزایای بیمه عمر و سرمایه گذاری

بیمه عمر علاوه بر تامین پس انداز و سرمایه، مزایای دیگری نیز دارد:

معافیت مالیاتی

سرمایه و پس انداز بیمه عمر کاملا معاف از مالیات و معاف از مالیات است. ضمناً مالیات بر ارث بر اساس این بیمه نامه به سود فوت تعلق نمی گیرد و این مبلغ به طور کامل و طبق قرارداد بلافاصله پس از فوت فرد به وراث و ذی نفعان پرداخت می شود.

گرفتن وام

یکی از مزیت های مهم بیمه عمر و سرمایه گذاری امکان اخذ وام سرمایه و اندوخته بیمه است.افراد می توانند بدون داشتن ضامن و وثیقه ذیل اندوخته بیمه ای وام بگیرند و در عین حال در صورت نیاز از پوشش این بیمه استفاده کنند. سقف بازپرداخت این وام ۹۰ درصد ارزش بازخرید پس انداز است و سود وام ۴ درصد بیشتر از سود محاسبه شده بیمه نامه است.

امکان تعیین استفاده کنندگان یا ذینفعان بیمه نامه توسط بیمه گذار

در این بیمه می توان ذینفع و وارث را مشخص کرد تا در صورت فوت سرمایه فوت و پس انداز به ذینفعان پرداخت شود.

تعیین میزان حق بیمه توسط خود بیمه شده

افراد می توانند شرایط بیمه عمر مانند پوشش ها، حق بیمه و غیره را انتخاب کنند. با توجه به نیازهای خود و خانواده و همچنین وضعیت مالی او. بیمه شده عمر می تواند میزان حق بیمه را انتخاب کند.

امکان تعیین مدت بیمه نامه عمر توسط خود بیمه گر.

بیمه عمر می تواند ۱۰ سال یا ۳۰ سال یا حتی تمام عمر باشد. هر یک از این بیمه نامه های عمر شرایط خاص خود را دارند، اما بیمه گذار می تواند انتخاب کند که مدت بیمه عمر خود را چقدر می خواهد.

تعیین نحوه پرداخت حق بیمه توسط خود بیمه گر

برای خرید بیمه عمر می توانید نحوه پرداخت حق بیمه خود را انتخاب کنید.به عنوان مثال، پرداخت حق بیمه می تواند به صورت یکجا و همزمان با امضای قرارداد انجام شود و یا می توان آن را به صورت سه ماهه، شش ماهه یا حتی یک ساله پرداخت کرد.

امکان دریافت سود برای مشارکت

سود تضمینی و سود مشارکت در انواع بیمه عمر تعلق می گیرد. نرخ ثابت برای شرکت بیمه متفاوت است و میزان آن بستگی به میزان ذخیره شده در بیمه نامه دارد. برای آشنایی بیشتر با نحوه محاسبه نرخ بیمه عمر، آموزش کامل نحوه محاسبه نرخ بیمه عمر شرکت های مختلف را مطالعه کنید.

تبدیل بیمه عمر به تضمین

با افزایش پس انداز و سرمایه بیمه نامه عمر، ارزش آن بیمه نامه افزایش می یابد و از آن به عنوان وثیقه نیز استفاده می شود.

امکان بازخرید زود هنگام بیمه عمر

بیمه شده می تواند هر زمان که نیاز داشته باشد، حتی قبل از پایان قرارداد، صندوق بیمه خود را بازخرید کرده و همه آن را دریافت کند.

سرمایه گذاری بیمه عمر را به صورت یکجا یا مستمری ماهانه دریافت کنید

همچنین بیمه شده می تواند سرمایه و رزرو بیمه عمر خود را به صورت مقطوع یا اقساط ماهانه و سالانه دریافت کند.

خاتمه دادن

بیمه عمر و مزایای آن

بیمه گذار این اختیار را دارد که در هر زمان قرارداد بیمه عمر را فسخ کند و در زمان فسخ قرارداد، ارزش تسلیم بیمه را دریافت کند.مطابق با تورم
برخلاف سپرده های بانکی که به مرور زمان ارزش خود را از دست می دهند، بیمه نامه های عمر شرایطی را برای افراد فراهم می کند تا ارزش سرمایه و پس انداز خود را در طول سال های قرارداد بیمه حفظ کنند. این روش ها عبارتند از:

  • افزایش حق بیمه بر اساس نرخ تورم و به نسبت سرمایه فوت و پس‌انداز (سالانه بین ۵ تا ۲۰ درصد نسبت به سال قبل)
  • افزایش حق بیمه با نرخی بالاتر از نرخ افزایش سرمایه در هنگام فوت
  • افزایش حق بیمه و ثابت نگه داشتن سرمایه فوت (افزایش سرمایه نهایی در صورت زنده بودن فرد)

شرایط خاص بیمه عمر

شرکت های بیمه برای بیمه عمر عموما شرایط خاصی را در نظر می گیرند و تحت شرایطی فرد را بیمه می کنند. از این رو این شرایط را برای شما بیان می کنیم.

شرایط سنی برای بیمه عمر

شرکت های بیمه معمولا شرایط و محدودیت سنی برای صدور بیمه عمر دارند. تقریبا اکثر شرکت های بیمه برای افراد بالای ۷۰ سال بیمه عمر صادر نمی کنند.

ثبت نام بیمه عمر بدون محدودیت سنی

برخی از شرکت های بیمه محدودیت سنی کمتری برای صدور بیمه عمر دارند. به عنوان مثال، شرکت بیمه عمر ما به افراد تا سن ۱۰۶ سال بیمه عمر می فروشد. بیمه عمر سامان برای افراد ۸۰ ساله نیز بیمه عمر صادر می کند.

انواع پوشش های بیمه عمر

بیمه عمر انواع مختلفی دارد. به غیر از پوشش بیمه فوت، سایر پوشش های بیمه عمر عبارتند از:

  • پوشش بیماری های خاص
  • پوشش فوت طبیعی و تصادفی
  • پوشش معلولیت
  • پوشش اضافی هزینه های پزشکی
  • پوشش بیماری های خاص
  • پوشش بیماری های خاص

با خرید بیمه عمر، ما معمولاً برای جبران هزینه های درمان بیماری های خاص از جمله سکته قلبی و مغزی، جراحی قلب باز، پیوند اعضای اصلی و سرطان ها بیمه می شویم.البته برخی از شرکت های بیمه، بیماری های بیشتری مانند بیماری های خاص را پوشش می دهند و هزینه ام اس، هپاتیت و ایدز را پرداخت می کنند. نکته مهم این است که برای استفاده از این پوشش ها باید زیر ۶۰ سال سن داشته باشید و در طول مدت اعتبار بیمه نامه به این بیماری ها مبتلا شده باشید. لازم به ذکر است که پوشش بیماری های خاص و شرایط پرداخت خسارت در شرکت های مختلف متفاوت است.

خوشبختانه طبق توافقی که شرکت های بیمه با یکدیگر دارند، در صورت داشتن چندین بیمه عمر، می توانید از تمامی بیمه نامه های خود مطالبات مربوط به بیماری های خاص را مطالبه کنید.

اگر قصد خرید بیمه نامه عمر با بهترین پوشش بیماری خاص را دارید، باید بدانید که پوشش بیماری خاص کدام شرکت بهتر است. ادامه مطلب

پوشش فوت طبیعی و تصادفی

پوشش اصلی بیمه عمر، پوشش فوت است. در واقع در صورت فوت بیمه شده خدای ناکرده سرمایه بیمه نامه عمر وی به عنوان غرامت به ذینفعان وی پرداخت می شود. میزان این سرمایه بستگی به میزان حق بیمه پرداختی و سرمایه اولیه بیمه نامه دارد. اگر می خواهید بدانید سود بیمه عمر چگونه محاسبه می شود و به چه کسانی پرداخت می شود، مقاله مبلغ بیمه عمر بعد از فوت چقدر است و به چه کسانی تعلق می گیرد؟ ادامه مطلبالبته مزایای مرگ فقط مربوط به مرگ های طبیعی نیست. چنانچه علت فوت بیمه شده حادثه باشد، غرامت معینی به بازماندگان پرداخت می شود. معمولاً میزان کمک هزینه فوت ناشی از فوت با سود فوت طبیعی متفاوت است و حدود ۳۰ تا ۴ برابر سرمایه بیمه نامه است.

پوشش معلولیت

بیمه عمر از کارافتادگی را نیز پوشش می دهد. یعنی اگر بیمه شده بر اثر حادثه یا بیماری دچار آسیب و از کار افتادگی اندام شود، مبلغی از سرمایه بیمه نامه به صورت دیه یا مقطوع به وی پرداخت می شود.

بیمه عمر چه خسارت هایی را پوشش نمی دهد؟
در برخی موارد شرکت بیمه عمر از پرداخت اصل و یا فروش بیمه نامه خودداری می کند. عمده‌ترین موارد استثنا از بیمه عمر عبارتند از:

خودکشی دارنده بیمه عمر

خودکشی عمدی دارنده بیمه نامه در طول مدت بیمه نامه یکی از مستثنیات بیمه نامه عمر است و در این صورت شرکت بیمه سرمایه فوت را پرداخت نمی کند.اگر خودکشی غیرعمدی باشد، شرکت بیمه موظف به پرداخت سرمایه است. در این حالت معمولاً شرکت بیمه به دنبال اثبات عمدی بودن خودکشی است و ذینفعان نیز ممکن است برای استفاده از سرمایه و اندوخته بیمه نامه به دنبال اثبات غیرعمدی بودن خودکشی باشند. البته در بسیاری از موارد اگر مدت معینی از شروع بیمه نامه گذشته باشد (حداقل ۳ سال) مشمولان می توانند سرمایه را حتی اگر عمدی باشد دریافت کنند.

قتل بیمه شده توسط ذینفع

اگر یکی از ذی نفعان عمداً بیمه شده را بکشد از سرمایه محروم می شود اما سایر ذینفعان می توانند سهم خود را بگیرند. لازم به ذکر است که اگر قتل به دلیل دفاع از خود باشد، شخص می تواند این موضوع را ثابت کند و از حق خود استفاده کند.

جنگ

شرکت های بیمه به دلیل عوارض و خسارات مختلف ریسک نظامی را در بیمه عمر لحاظ نمی کنند. البته اگر فردی بیمه داشته باشد و در کشوری که در حال جنگ است فوت کند، ذینفعان باید ثابت کنند که فوت آن فرد در نتیجه جنگ یا عملیات مربوط به آن نبوده است. در صورت عدم اثبات این موضوع، شرکت بیمه فقط ودیعه شخص را پرداخت می کند.عملیات پلیس عملیات نظامی تلقی خواهد شد.

فعالیت های خطرناک

فوت ناشی از پروازهای اکتشافی، هر نوع آموزش و آموزش غواصی، پرواز هوایی، چتربازی (سقوط آزاد)، پرواز بادبادک یا سایر وسایل پرنده غیر موتوری مشمول بیمه نامه عمر نمی باشد و شرکت بیمه فوتی را پرداخت نخواهد کرد. در این شرایط بهره مند شوند

تابش های هسته ای

اگر فردی بر اثر تشعشعات هسته ای یا عوارض ناشی از آن فوت کند، امتیاز فوت به وی تعلق نمی گیرد.

خروج غیر قانونی

در صورتی که بیمه شده به صورت غیرقانونی یا بدون گذرنامه از کشور خارج شود، سرمایه فوت تحت بیمه نامه پرداخت نخواهد شد.

پوشش بیمه عمر در برابر بیماری

آیا بیمه عمر دفترچه خدمات درمانی دارد؟

بیمه عمر مانند سوابق تامین اجتماعی یا پرونده پزشکی دارای پرونده پزشکی نیست. اما همانطور که گفته شد، پوشش بیماری و درمان خاصی وجود دارد که هزینه خدمات پزشکی را پوشش می دهد.

بیماری

افراد می توانند با پرداخت حق بیمه اضافی، پوشش بیماری خاصی را به بیمه نامه خود اضافه کنند. این پوشش برخی از بیماری ها و جراحی های خاص را پوشش می دهد.

لازم به ذکر است چنانچه فردی در دو سال اول قرارداد به دلیل ابتلا به ایدز یا هپاتیت فوت کند و یا در مدت قرارداد معتاد به مشروبات الکلی یا مواد مخدر شود، فقط ودیعه بیمه پرداخت می شود.

سوالات متداول
بیمه عمر چیست و چه مزایایی دارد؟

بیمه عمر نوعی بیمه بلندمدت است که برای تامین آینده مالی فرد و خانواده اش در شرایط مختلف مانند بازنشستگی، بیماری و یا حتی فوت سرپرست خانواده طراحی می شود. از مزایای اصلی آن می توان به تامین آینده مالی در دوران بازنشستگی، ایجاد حمایت مالی برای خانواده در صورت بروز حوادث ناگوار و استفاده از پوشش های مختلف برای جبران هزینه های مالی در شرایط خاص اشاره کرد.

چه عواملی بر نرخ و شرایط بیمه عمر تأثیر می گذارد؟

عوامل متعددی در تعیین میزان و شرایط بیمه عمر نقش دارند. این عوامل شامل سن، جنس، وضعیت سلامت و سابقه سلامت خانواده و همچنین نوع شغل و محیط کار فرد بیمه شده است.

انواع بیمه عمر چیست؟

انواع مختلف بیمه عمر شامل بیمه تمام عمر، بیمه عمر مدت دار، بیمه عمر انفرادی و مشترک، بیمه پس انداز مختلط، بیمه مستمری و بیمه بازنشستگی است. هر کدام از این انواع ویژگی ها و مزایای خاص خود را دارند و برای شرایط مختلف افراد مناسب هستند.

حق بیمه عمر چگونه محاسبه می شود؟

حق بیمه عمر بر اساس عواملی مانند جداول فوت، میزان سود (اعم از تضمینی و مازاد) و هزینه ها و کارمزدهای اداری محاسبه می شود. جدول مرگ و میر آمار مرگ و میر را در یک جمعیت معین نشان می دهد، در حالی که سود تضمینی و مشارکتی مربوط به سرمایه گذاری در سرمایه بیمه است. همچنین هزینه های اداری و هزینه های تعیین شده توسط بیمه مرکزی بر نرخ نهایی حق بیمه تاثیر دارد.

ضمن تشکر از شما خواننده گرامی که تا پایان این مطلب با سرویس بازار مالی و صفحه بیمه تجارت امروز همراه بودید. از شما دعوت می کنیم تا نظرات خود را در رابطه با این مطلب در بخش نظرات بنویسید و دیگر مقالات ما را نیز بخوانید.

انتهای مطلب

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا