راهنمای سرمایه گذاران

نکات کلیدی برای انتخاب تامین کنندگان قابل اعتماد در دراپ شیپینگ

دراپ شیپینگ (dropshipping) به روشی گفته می‌شود که فروشنده بدون اینکه محصولی داشته باشد محصولی را از انبار تأمین کننده می‌فروشد. در اصل واسطی بین فروشنده اصلی و مشتری است. در روش دراپ شیپینگ خرده‌فروش نظارتی بر کیفیت محصول فروشنده ندارد.

با دراپ شیپینگ می‌توانید بدون نیاز به سرمایه اولیه و هزینه‌های مربوط به انبارداری فروشگاه اینترنتی راه اندازی کنید. اما شما به عنوان خرده فروش وظیفه دارید تا از کیفیت و اصالت کالاها اطمینان حاصل کنید.

بنابراین، در این بخش می‌خواهیم مهم‌ترین نکاتی که باید در زمان انتخاب تأمین کننده قابل اعتماد بررسی کنید را با هم مرور کنیم.

ویژگی‌های بهترین تأمین کننده دراپ شیپینگ

روش دراپ شیپینگ هم همانند سایر روش‌ها مزایا و معایب خاص خودش را دارد. از جمله:

  • نیازی به اجاره انبار، بسته بندی، انبارداری و حمل و نقل ندارید.
  • امکان فروش کالا با حاشیه سود بالا وجود دارد.
  • ریسک پایینی برای راه اندازی کسب و کار دارید.
  • ممکن است با مشکل عدم موجودی کالا روبرو شوید.
  • امکان تغییر قیمت محصول در نوسانات بازار وجود دارد.

برای اینکه بتوانید یک کسب و کار دراپ شیپینگ موفق داشته باشید؛ در زمان انتخاب تأمین کننده به این نکات توجه کنید:

۱- پشتیبانی حرفه‌ای داشته باشد

یک تأمین کننده دراپ شیپینگ باید چند راه ارتباطی مختلف برای پشتیبانی نمایندگان فروش خودش داشته باشد. بهتر است تأمین کننده انتخابی شما یک وب سایت رسمی داشته باشد. اما از همه مهم‌تر این است که از طریق تلگرام، تماس تلفنی یا چت آنلاین وب سایت پاسخگوی سؤالات شما به عنوان نماینده فروش باشند.

۲- کیفیت کالاهای خودش را تضمین کند

یک تأمین کننده حرفه‌ای از کیفیت کالاهای خود اطمینان دارد و با تضمین صددرصدی کالا را به مشتریان ارائه می‌دهد. تضمین مرجوعی کالا و بازگشت وجه در صورت عدم تطابق جنس محصول می‌تواند خیال شما و مشتریان را راحت کند.

سعی کنید تأمین‌کننده‌ای را پیدا کنید که کالاهای باکیفیت و درجه یک داشته باشد.

نکات کلیدی برای انتخاب تامین کنندگان قابل اعتماد در دراپ شیپینگ

۳- شهرت کافی داشته باشد

یک تأمین کننده خوب در بین هم صنفی‌های خودش شناخته شده است. از طرف دیگر می‌توانید وب سایت رسمی تأمین کنندگان را از طریق جستجوی گوگل پیدا کنید. البته همه تأمین کننده‌ها وب سایت رسمی ندارند؛ اما به‌هرحال می‌توانید از این نکته برای پیدا کردن یک فروشنده معتبر استفاده کنید.

۴- وارد کننده یا تولیدکننده تخصصی باشد

تأمین کنندگان دراپ شیپینگ یا وارد کننده مستقیم هستند یا خودشان محصولات را تولید می‌کنند. اگر می‌خواهید جنس دست اول را با قیمت کمتر از عمده فروش تهیه کنید، به سراغ تأمین کننده اصلی کالا بروید.

برای پیدا کردن این افراد با دفتر فروش آن‌ها تماس بگیرید و ببینید با روش دراپ شیپینگ با شما همکاری می‌کنند یا خیر.

۵- مشتریان همیشگی خودش را داشته باشد

تأمین کنندگان خوب Dropshipping مشتریان وفاداری دارند. می‌توانید نظر مثبت این مشتریان را در کانال‌های تلگرامی رسمی شرکت، وب سایت تأمین کننده و… مشاهده کنید. با پیدا کردن نمایندگان فروش شرکت و بررسی میدانی می‌توانید متوجه کیفیت کالا و رضایت مشتریان شوید.

۶- امکان بازدید حضوری داشته باشد

یکی از راه‌های پیدا کردن تأمین کننده دراپ شیپینگ برتر، از طریق بازدید حضوری است. اگر تأمین کننده در نزدیکی شما قرار دارد بهتر است به صورت حضوری کالاها را مشاهده کنید. اگر از کیفیت کالاها رضایت داشتید کار خودتان را به عنوان خرده فروش آغاز کنید.

۷- سفارشات را به درستی و سر موقع تحویل دهد

بررسی کنید که تأمین کننده محصولات را سر موقع برای مشتری ارسال کند. از طرف دیگر کالاهای ارسالی هیچ مشکلی نداشته باشد و به آدرس مشخص شده توسط مشتری ارسال شود. طرف حساب مشتری شما هستید و هر گونه مشکلی در خصوص محصول وجود داشته باشد از چشم شما می‌بیند.

نکات کلیدی برای انتخاب تامین کنندگان قابل اعتماد در دراپ شیپینگ

خلاصه کلام

با رعایت این ۷ نکته می‌توانید بهترین تأمین کننده دراپ شیپینگ را برای کسب و کارتان انتخاب کنید. برای اطلاعات بیشتر درمورد دراپ شیپینگ می‌توانید مقالهٔ مزایا و معایب دراپ شیپینگ را که سایت تجارت‌نیوز منتشر کرده است نیز مطالعه کنید. اگرشما هم تجربه یا نظری در ارتباط با دراپ شیپینگ دارید با ما درمیان بگذارید.

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا