تلفن

مشخصات گلکسی A55 / تازه واردی که تا 4 سال به روز می‌‌ماند

گلکسی A55 سامسونگ روز گذشته در رویدادی رسمی رونمایی شد. در ادامه با بررسی مشخصات گلکسی A55 با شما همراه خواهیم بود.

به گزارش تجارت امروز؛ سامسونگ با رونمایی رسمی گلکسی A55 به حجوم شایعه‌های پیاپی بهترین گوشی میان‌رده‌ی خود در سال ۲۰۲۴ پایان داد. Galaxy A55 پردازنده‌ی اگزینوس دارد، از طراحی آشنا استفاده می‌کند و از دوربین سه‌گانه بهره می‌برد. قیمت گلکسی A55 همان چیزی است که انتظارش را داشتیم. در ادامه تمامی زوایا و شرایط این گوشی را بررسی خواهیم نمود.

معرفی مشخصات گلکسی A55 سامسونگ

پردازنده‌ی سیگنال تصویر (ISP) گوشی جدید سامسونگ به هوش مصنوعی مجهز است تا کیفیت تصاویر ثبت‌شده در محیط‌های کم‌نور بیش از پیش بهبود یابد. گلکسی A55 حالت پرتره‌ی شب (Night Portrait) هم دارد و ویدیو ۱۲ بیتی HDR ضبط می‌کند.

گلکسی A55 سامسونگ در کانفیگ‌های مختلف از ۸ یا ۱۲ گیگابایت رم و ۱۲۸ یا ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد. این نخستین باری است که میان‌رده‌های سامسونگ به رم ۱۲ گیگابایتی مجهز می‌شوند.

سامسونگ می‌گوید گلکسی A55 همچون گلکسی A35 راهکارهای امنیتی زیادی مانند Knox Vault دارد تا از اطلاعات کاربر محافظت کند. این نخستین باری است که قابلیت امنیتی مورد بحث از گوشی‌های پرچمدار گلکسی S وارد محصولات کلاس میان‌رده می‌شود.

این دستگاه بر روی Exynos 1480 SoC همراه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره سازی کار می کند، اگرچه شایعات قبلی نشان می دهد که حافظه ممکن است تا ۱۲ گیگابایت افزایش یابد. فضای ذخیره سازی را می توان از طریق کارت microSD تا ۱ ترابایت افزایش داد.

مشخصات گلکسی A55 در بخش دوربین

گلکسی A55 5G با Nightography بهبودیافته، حتی در شرایط نوری ضعیف، عکس‌های واضح‌تر و زنده‌تر می‌گیرد. این بدان معناست که هر عکس در شب می تواند به سطوح حماسی جدیدی برسد. پردازش سیگنال تصویر پیشرفته (ISP) گلکسی A55 5G تصاویر خیره کننده ای در نور کم ایجاد می کند که قبلاً در سری گلکسی A دیده نشده بود. این فقط مناظر نیست که شگفت انگیز به نظر می رسد. حالت پرتره شب و ویدیوی ۱۲ بیتی HDR تضمین می کند که افراد در هر تصویر عالی به نظر می رسند، به طوری که ثبت خاطرات با دوستان و خانواده هرگز به نورپردازی عالی بستگی ندارد.

هر دو گلکسی A55 5G و گلکسی A35 5G قابلیت‌های عکاسی باورنکردنی را ارائه می‌کنند که سامسونگ گلکسی به آن مشهور است، از جمله ویژگی‌هایی مانند تثبیت‌کننده تصویر اپتیکال (OIS) و لرزش‌گیر دیجیتال تصویر (VDIS) که عکس‌ها و فیلم‌ها را حتی هنگام فیلم‌برداری در حال حرکت شفاف نگه می‌دارد.

پنل پشتی گلکسی A55 سامسونگ از دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با پشتیبانی از فوکوس خودکار و سیستم لرزش‌گیر اپتیکال (OIS) میزبانی می‌کند. این گوشی دوربین فوق عریض ۱۲ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۵ مگاپیکسلی دارد. در بالای نمایشگر شاهد دوربین سلفی ۳۲ مگاپیکسلی هستیم.

گلکسی A55 سامسونگ قابلیت ارتقاءیافته‌ی عکاسی در شب یا Nightography دارد تا بتوانید در محیط‌های کم‌نور، تصاویر مناسبی ثبت کنید.

باتری گلکسی A55به روز رسانی اندروید گلکسی

گلکسی A55 باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی دارد و با سیستم‌عامل اندروید ۱۴ و رابط کاربری One UI 6.1 در دسترس قرار می‌گیرد. بر اساس گفته‌ی سامسونگ، گلکسی A55 تا چهار نسل به‌روزرسانی اصلی اندروید و پنج سال به‌روزرسانی امنیتی دریافت خواهد کرد.

مشخصات گلکسی A55؛ صفحه نمایشصفحه نمایش گلکسی

سامسونگ می‌گوید گلکسی A55 در بخش جلویی به نمایشگر ۶٫۶ اینچ فول اچ‌دی پلاس اولد با نام تجاری Super AMOLED مجهز است که به نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز دست می‌یابد و از فناوری Vision Booster پشتیبانی می‌کند. این نمایشگر با شیشه‌ی گوریلا گلس ویکتوس محافظت می‌شود و روشنایی‌اش حداکثر ۱٬۰۰۰ نیت است.

گلکسی A55 سامسونگ از پردازنده‌ی ۴ نانومتری اگزینوس ۱۴۸۰ استفاده می‌کند که به گرافیک Xclipse 530 بر پایه‌ی معماری AMD RDNA2 مجهز است.

مشخصات گلکسی A55 در بخش ظاهری

میان‌رده‌ی جدید کره‌ای‌ها ۲۱۳ گرم وزن دارد و ابعادش به ۱۶۱٫۱ در ۷۷٫۴ در ۸٫۲ میلی‌متر می‌رسد. بدین‌ترتیب گلکسی A55 کمی سنگین‌تر، کشیده‌تر و عریض‌تر از گلکسی A54 به‌حساب می‌آید، اما ضخامتش تغییر نکرده است.

مشخصات گلکسی A55 سامسونگ در پنل جلویی و پشتی شیشه دارد و به فریم فلزی مجهز است. مدل قبلی فریم پلاستیکی داشت.همچنین به زبان طراحی جدیدی موسوم‌ به Key Island مجهز است که پیش‌تر آن را در گلکسی A25 دیده بودیم. در این سبک طراحی، دستگاه لبه‌ی خمیده دارد، اما فریم در بخش دکمه‌ها حالت برآمده به خود گرفته است.

گوشی‌های جدید سری گلکسی A به مجموعه‌ی ابزارهای امنیتی Auto Blocker مجهزند تا ایمنی دستگاه افزایش پیدا کند.

با فعال‌شدن Auto Blocker، نصب اپلیکیشن از منابع غیرمجاز متوقف می‌شود و آن‌ها برای شناسایی بدافزار مورد اسکن قرار می‌گیرند. کاربران دو گوشی گلکسی A55 و گلکسی A35 به داشبورد حریم خصوصی گلکسی نیز دسترسی دارند.

امکانات کلکسی A55The unveiling of the Galaxy A55

دستگاه‌های جدید همچنین سنت سری گلکسی A را ادامه می‌دهند تا تجربه‌های سرگرم‌کننده و همه‌جانبه تلفن همراه را برای همه در دسترس قرار دهند. کاربران می‌توانند از تماشای آخرین نمایش‌ها یا مرور رسانه‌های اجتماعی با نمایشگرهای Super AMOLED لذت ببرند که وضوح شگفت‌انگیزی را در وضوح کامل کامل نشان می‌دهد. از دیگر مشخصات گلکسی A55 همچنین می توان روی صفحه نمایش ۶.۶ اینچی ۱ در گلکسی A55 5G و Galaxy A35 5G حساب کنند که به لطف Vision Booster در طیف وسیعی از شرایط نوری شفاف و روشن به نظر می رسند.

قیمت سامسونگ گلکسی A55

قیمت گوشی سامسونگ مدل گلکسی A55 از ۴۸۰ یورو شروع می‌شود. قیمت گوشی مورد بحث ۱۰ یورو کمتر از نسل قبل است.

پایان مطلب/س.آ

امتیاز بدهید

تلگرام تجارت امروز

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا